W124 300E-4matic> 300dt/250dt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
allu85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 14.11.2007 21:44

W124 300E-4matic> 300dt/250dt

Viesti Kirjoittaja allu85 »

Mitä tuollaiseen kolmesataseen mersuun täytyy vaihtaa muutakuin moottori ja turbohilppeet, että sen saa leimalle? Voimansiirto, alusta, jarrut ym?
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: W124 300E-4matic> 300dt/250dt

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

allu85 kirjoitti:Mitä tuollaiseen kolmesataseen mersuun täytyy vaihtaa muutakuin moottori ja turbohilppeet, että sen saa leimalle? Voimansiirto, alusta, jarrut ym?
Että nelimaticista takaveto. Ei oo aivan yksinkertaista, etupää on aivan erilainen.
allu85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 14.11.2007 21:44

Viesti Kirjoittaja allu85 »

Lähinnä tarkoitin, että kelpaako voimansiirto sellaisenaan katsastusmiehelle, en ole tekemässä nelikosta takavetoa.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Taitaa olla öljypohja bensassa ja dieselissä erilaiset ja sitämyötä myös etuperä. Sehän tarkottas sitten, että pitää vaihtaa kone ja etuperä dieselistä. Ja se taasen vaatii myös takaperän vaihdon kun bensassa dieselissä on eri välitykset perissä. Niin 250D:n voi unotaa, ei oo sellaista tehty 4-matikkina.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tuolla toisella foorumilla oli topicki jossa kaveri vaihtoi bensmatikkiin turpodiisselimosan.

Eli kyllä se onnistuu, pensan öljypohjaa joutui pikkasen muokkaamaan sekä öljypumpun imukaula piti muistaakseni vaihtaa bensasta tai muuten vain lyhentää.

Eli ei muuta kuin osat pöydälle niin pikkupähkäilemällä homma hoituu.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Malm kirjoitti:Tuolla toisella foorumilla oli topicki jossa kaveri vaihtoi bensmatikkiin turpodiisselimosan.
Juu ja eikös se turboD kone ollut ihan takavedosta.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mika.T kirjoitti:
Malm kirjoitti:Tuolla toisella foorumilla oli topicki jossa kaveri vaihtoi bensmatikkiin turpodiisselimosan.
Juu ja eikös se turboD kone ollut ihan takavedosta.
Joo ihan takavedon turbokone, villit huhut kertoo että ois matikkiin istutettu jopa OM606:nkin, tosin en tiedä oliko lähtökohtana pensa vai tiisseli matikki mutta eiköhän sekin onnistu, kunhan rupiaa vain hommiin.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Niin että muuttaisit bensamoottorisen matikin diesel-matikiksi?

Sen verran mutkikas on se matikin tekniikka, että en suosittele
kyseistä muutostyötä. Saattaa sen saada tehtyä, mutta niin paljon
siitä on vaivaa, että järkevämpää olisi varmaan hommata suoraan sopiva
auto. Jos joku on tämmöisen muutoksen jo toteuttanut, niin kannattaa varmaan
kysyä häneltä mielipidettä.
allu85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 14.11.2007 21:44

Viesti Kirjoittaja allu85 »

Taitaa olla liian työläs vaihtoehto ja unohdan sen. Onko 250/300dieselissä alustassa/jarruissa eroa turbomoottorisiin vastaaviin? Eli mitä joutuu vaihtamaan muutakuin tuon moottorin, jos haluaa 250/300turbodeen?
Vastaa Viestiin