Ihme pörinää kun starttaa pakkasesta, 300D/W124
Ihme pörinää kun starttaa pakkasesta, 300D/W124
Moi,
onko kukaan törmännyt? Kun starttaa kylmänä pakkasesta esim. -5 tai enemmän, niin ensin alkuun kuuluu ihme pörinää / kurnutusta koneesta (tai konepellin alta kuitenkin) pienillä kierroksilla. Tilanne korjaantuu minuutin sisällä. Käyntiin lähtee hienosti ja pelaa heti, mutta ääni on outo. Auto on W124/300D, vm91.
Jari
onko kukaan törmännyt? Kun starttaa kylmänä pakkasesta esim. -5 tai enemmän, niin ensin alkuun kuuluu ihme pörinää / kurnutusta koneesta (tai konepellin alta kuitenkin) pienillä kierroksilla. Tilanne korjaantuu minuutin sisällä. Käyntiin lähtee hienosti ja pelaa heti, mutta ääni on outo. Auto on W124/300D, vm91.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Oliskohan hydrauliset venttiilin nostimet? Jos kannen etuosan huitteilla on havaittavissa öljyvuotoa kannen ja lohkon liitoskohdassa niin vois olla että öljy kanava lohkon ja kannen välillä vuotaa, jolloin kestää kauan ennen kuin öljy pääsee nostajille asti.
(se kanava on edestäpäin katsottuna koneen vasemmalla puolella, aivan kannen päässä)
Yleesä jos tuo vuotovika on niin se ilmenee näin : Kun auto on käynyt tyhjäkäyntiä jonkun aikaa alkaa venttiilit raksuttamaan (öljy lähtee nostajista pois, kun tyhjäkäynnillä pumppu ei pysty pumppaamaan niin paljoa että vuodon ohikin virtaisi öljyä)
Kun painaa kaasua raksutus loppuu taas.
Siitä viasta selviää kansipahvilla, ja mahdollisesti kannen tasokoneistuksella.
(se kanava on edestäpäin katsottuna koneen vasemmalla puolella, aivan kannen päässä)
Yleesä jos tuo vuotovika on niin se ilmenee näin : Kun auto on käynyt tyhjäkäyntiä jonkun aikaa alkaa venttiilit raksuttamaan (öljy lähtee nostajista pois, kun tyhjäkäynnillä pumppu ei pysty pumppaamaan niin paljoa että vuodon ohikin virtaisi öljyä)
Kun painaa kaasua raksutus loppuu taas.
Siitä viasta selviää kansipahvilla, ja mahdollisesti kannen tasokoneistuksella.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Kulunut hihnan värinänvaimennin aiheutti omassa 124:ssa resonannssia hinassa, mikä kuului tietyillä kierroksilla "pärinänä". Lisäksi vaimentimen alapään kiinnityspisteen laakerointi oli kulunut väljäksi ja piti kilkatusta kun pakkanen laski alle -20. Värinöinnin näet helposti hihnan pitkältä sivulta samalla kun nostat kierroksia kaasuvivusta konehuoneen puolelta. Vaimentimen kiinnityspisteissä ei saa olla välystä.
Kiitoksia vinkeistä
Kiitos neuvoista! Kävin tutkimassa pirssiä.
Öljyä ei ulospäin ainakaan vuoda eikä tihku mistään, ei edes kuivunutta mustaa vanaa millään kohtaa.
Jos se iskunvaimennin, mistä puhuttiin, on siinä ihan venttiilikopan päässä, niin siinä on alapäässä vähän väljää. Saisko se sitten kylmänä jotain erikoisempaa värinää aikaan kuin lämpimänä. Ehkä kesällä vaihdan, jos siihen saakka auto pysyy käsissä.
Käynnistyvyys on kyllä hyvä, vaikka on pikku akku eikä edes lohkolämmitintä. Ostin sellaisen kyllä.
Meni muuten ex 240D vm 82 kaupaksi. Nettiauto on hyvä myyntikanava näköjään. Soittoja tuli jälkeenpäin niin paljon että taisin liian halvalla myydä.
Jari
Öljyä ei ulospäin ainakaan vuoda eikä tihku mistään, ei edes kuivunutta mustaa vanaa millään kohtaa.
Jos se iskunvaimennin, mistä puhuttiin, on siinä ihan venttiilikopan päässä, niin siinä on alapäässä vähän väljää. Saisko se sitten kylmänä jotain erikoisempaa värinää aikaan kuin lämpimänä. Ehkä kesällä vaihdan, jos siihen saakka auto pysyy käsissä.
Käynnistyvyys on kyllä hyvä, vaikka on pikku akku eikä edes lohkolämmitintä. Ostin sellaisen kyllä.
Meni muuten ex 240D vm 82 kaupaksi. Nettiauto on hyvä myyntikanava näköjään. Soittoja tuli jälkeenpäin niin paljon että taisin liian halvalla myydä.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998