
220D tai 200CDI vs. 250D tai 300D
220D tai 200CDI vs. 250D tai 300D
Niin tässä nyt ajattelin kysyä hieman mielipiteitä klubilaisilta! Aiemmin tuossa kaavailin autoksi 190 2.5D:tä tai 250D:tä vm n.85-88! Mutta nyt kun tässä tuli yllättäen hieman "lisärahoitusta" niin olen ajatellut että olisi mahdollista laitta jopa "väyrynen"
Niin eli asiaan... Kumpikohan olisi järkevämpi vaihtoehto? Laittaa todella huippukuntoinen hyvin varusteltu vm. -92-94 w124! Vaiko tuollainen saksantuonti värynen? Hintaeroahan näillä nyt ei niin merkittävästi ole kun liikutaan kuitenkin jo yli 10000€:n laitteissa! Kysymys koskisikin nyt pääasiassa ajo-ominaisuuksia ja autojen kestävyyttä niin tekniikan kuin korinkin osalta! Väyrysistä olen katsellut myös 200cdi-mallia, joita myös saisi saksasta lähes samaan hintaan kuin 220D väykkyjä. Tosin tuleehan tuo CDI veroineen sen n. 20000€ maksamaan!

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Niin no no niin, w210 on tietysti ainakin himpun verran modernimman näköinen kuin w124.
Toisaalta sitten taasen jos olet yhtään tee-se-itse miehiä niin jotain cdi:tä ei kamalasti enää itse korjailla ihan kotikonstein.
Ja kyllähän noita 200cdi:tä saa alta 20t jo kotimaastakin, itse ainakin katselin tuollaisia ja 19500€ oli pyynti 280tkm ajetusta cdi:stä, taisi olla peräti veholla myytävänä.
Hautasin kuitenkin tuon riisselin hankinnan, siinä ja siinä että kannattaisiko ajaa diisselillä mutta päätin jatkaa koupeilua ja odotella clk-mesejen hintojen tippumista kiilto silmissä
Toisaalta sitten taasen jos olet yhtään tee-se-itse miehiä niin jotain cdi:tä ei kamalasti enää itse korjailla ihan kotikonstein.
Ja kyllähän noita 200cdi:tä saa alta 20t jo kotimaastakin, itse ainakin katselin tuollaisia ja 19500€ oli pyynti 280tkm ajetusta cdi:stä, taisi olla peräti veholla myytävänä.
Hautasin kuitenkin tuon riisselin hankinnan, siinä ja siinä että kannattaisiko ajaa diisselillä mutta päätin jatkaa koupeilua ja odotella clk-mesejen hintojen tippumista kiilto silmissä

Re: 220D tai 200CDI vs. 250D tai 300D
molemmat on nyt ajettu, w124 300d noin 430 tkm ja väykyllä vasta 10tkm. Hiukan noloa sanoa mutta w124 on minusta paremmin kädessä, ero on ohjaustuntumassa. w124 menee kuin nuoli ja w210 ainakin minulla ei mene millään suoraan vaikka auto ok. Ohjaus on liian herkkä, mersun eka hammastanko. Mutta vitsi on se että koeaja ihmeessä hyviä yksilöitä kunnon koneella molemmista - itse kun tämän "unohdin".]
320cdi-00 + 300d-90
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi