Väykyn ohjausakselin läpivienti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 356
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Väykyn ohjausakselin läpivienti

Viesti Kirjoittaja hentar »

Moi
Pakkasten jälkeen rupesi moottoriäänet kuulumaan kajuuttaan, etenkin rattia käännellessä. Läpivientikumi lienee ratkennut. Laitehan on 290td -vm 96.
Onko paha vaihtaa itse, tarvitseeko hammastanko irrottaa tms?
Jo etukäteen kiittäen!

Ari
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Onko välttämättä edes ratkennut??
Mulla oli ainakin vain "pullahtanut" paikaltaan.
Sehän on helppo tarkistaa kunhan vain irroittaa sen yhden suojan sieltä kuskin jalkotilasta.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 356
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Jeps, läpivientipaljehan siellä oli haljennut.
Haitari on kaksiosainen, konetilan puoleinen haitari oli tosi riekaleina ja kabiinin puoleinen myös halki.
Auto muuttui huomattavasti hiljaisemmaksi remontin myötä.
Osa Autosommasta, löytyi hyllystä ja maksoi parikymppiä.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Millainen operaatio on vaihtaa?

Itsekin ihmettelin samaa, että moottorin äänet - sellaiset "tuhisevat" äänet kylmänä moottorin vasemmalta puolelta kuuluvat sisälle aiempaa selvemmin. Kumi varmaan kovettunut.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 356
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Kuljettajan jalkatilasta pahvi pois, kolme ristipääruuvia ja yksi muovimutteri.
Takaa paljastuu ohjausakseli nivelineen, näet myös että onko kumi ehjä. M8 kiristyspultti rattiakselin alapäästä irti jolloin nivel irtoaa kevyesti vipuamalla.
Hammastangon päältä samantapainen liitos auki, jolloin saat väliakselin hytin suuntaan vetäen irti. kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä ;-)
Voitelin kumihaitarin siliconilla ja murrosnivelet päältä suihkien synteettisellä spray- vaseliinilla (vaikutus lienee terapeuttinen)
-Ari
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

http://www.detali.ru/cat/cats/my.mycat? ... 4c3635487e

Onko se tiiviste oheisessa linkissä tuo numero 62?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 356
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Moi
Juurikin tuo, nivelen rakenteen johdosta tuo kumipalje joutuu rattia pyöritettäessä liikkumaan. Murtunee ajan mittaan.
Ari
Vastaa Viestiin