Vanha maali pois, mutta miten?
Vanha maali pois, mutta miten?
Tarvittais asiantuntijan neuvoa: Kuinka kannattaa poistaa vanha maali, kun sitä on jo aineski kaksi, mahdollisesti kolme kerrosta? Ja onko viisasta vetää peltipinnalle?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Kannattavuus riippuu pitkältikkin, että mitä ollaan puuhaamassa.
Maalin poistoon on parikin tyyliä: koneellinen ja kemiallinen. Itse olen aina suosinut koneellista, koska se on huomattavasti siistimpi ja tarkempi tapa, pölyä lukuunottamatta.
Maalinpoisto aineet kuten nitromorssi sun muut ripperit on varsin tehokkaita tapoja, mutta äkkiä syö pintoja joita ei ollut tarkoitus ja luo julmetun määrän sulanuttamaalipaskaa jonka poistaminen pinnoilta voi olla tuskallisen ärsyttävää.
Maalin poistoon on parikin tyyliä: koneellinen ja kemiallinen. Itse olen aina suosinut koneellista, koska se on huomattavasti siistimpi ja tarkempi tapa, pölyä lukuunottamatta.
Maalinpoisto aineet kuten nitromorssi sun muut ripperit on varsin tehokkaita tapoja, mutta äkkiä syö pintoja joita ei ollut tarkoitus ja luo julmetun määrän sulanuttamaalipaskaa jonka poistaminen pinnoilta voi olla tuskallisen ärsyttävää.
Think Locally, Fuck Globally
Koneellisen ja kemiallisen lisäksi löytyy par muutakin tapaa: kallis ja halpa.
Kallista on vesipuhalluttaa koppa. Vajaan tonnin maksoi kuplaani, mutta eipä tarvi jälkeäkään harmitella. Ei vetele, joten ei voi verrata hiekkapuhallukseen. Vaatii melko täydellisen purkamisen. Kuppeli on kuin juuri liukuhihnalta tullut ja alkuperäisten pistehitsien roiskeetkin on nähtävissä.


Halvempi keino on kuumailmapuhallin ja lasta. Ei toimi kaikkien maalien kanssa (esim. termoplastisen), mutta toimiessaan mainio ja nopea konsti. Parissa päivässä kuoriin kokonaisen auton. Yhtään kuvaa ei ole tuollaisesta hommasta tullut otettua digiaikana, mutta joitakin ritsoja tullut tollatavoin putsattua.

Kallista on vesipuhalluttaa koppa. Vajaan tonnin maksoi kuplaani, mutta eipä tarvi jälkeäkään harmitella. Ei vetele, joten ei voi verrata hiekkapuhallukseen. Vaatii melko täydellisen purkamisen. Kuppeli on kuin juuri liukuhihnalta tullut ja alkuperäisten pistehitsien roiskeetkin on nähtävissä.


Halvempi keino on kuumailmapuhallin ja lasta. Ei toimi kaikkien maalien kanssa (esim. termoplastisen), mutta toimiessaan mainio ja nopea konsti. Parissa päivässä kuoriin kokonaisen auton. Yhtään kuvaa ei ole tuollaisesta hommasta tullut otettua digiaikana, mutta joitakin ritsoja tullut tollatavoin putsattua.
Norsu, mistäs arvasit että kuplaan kysyin?
Todella hienoa jälkeä on tullut tuolla vesipesulla. Kuinkas toimii, jos on pelti hiukan ohentunut = ruostunut, meneekö puhki?
Joo, vaikka mersufoorumilla ollaankin, niin menetelmäthän sopivat kaikkiin, jopa kuplaan.
Tuota lämpöpuhallinhommaa ajattelin.
Todella hienoa jälkeä on tullut tuolla vesipesulla. Kuinkas toimii, jos on pelti hiukan ohentunut = ruostunut, meneekö puhki?
Joo, vaikka mersufoorumilla ollaankin, niin menetelmäthän sopivat kaikkiin, jopa kuplaan.
Tuota lämpöpuhallinhommaa ajattelin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Seuraava kyssäri koskee maaleja. Olen maalannut aikanaan kolme autoa vuonna yks ja kaks, joten nykyajan maalitietämys on nolla.
Ovatko maalit nykyisin vesipohjaisia, vai saako vielä päätäpyörryttäviä liuotinmaaleja? Jotenkin oppi maalaamaan ensin pohjan ja sen jälkeen lakan päälle. Aikas helppoa, mutta entäs nyt? Ja meneekö samoilla ruiskuilla, vai pitääkö hankkia uusi? Entäs kumpi parempi, ylä- vai alasäiliöllinen?
Ovatko maalit nykyisin vesipohjaisia, vai saako vielä päätäpyörryttäviä liuotinmaaleja? Jotenkin oppi maalaamaan ensin pohjan ja sen jälkeen lakan päälle. Aikas helppoa, mutta entäs nyt? Ja meneekö samoilla ruiskuilla, vai pitääkö hankkia uusi? Entäs kumpi parempi, ylä- vai alasäiliöllinen?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI