W124 vakionopeudensäädin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Polku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 17.09.2007 19:37
Paikkakunta: Tampere

W124 vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja Polku »

Tässä nyt omasta W124 300E autom. -89 löytyy toimimaton alkuperäisen oloinen vakionopeudensäädin. Joitain hämäriä muistikuvia olisi siitä, että se silloin kun auto ostettiin, toimi sillointällöin, mutta nyt pariin vuoteen ei ole edes luvannut. Itse kun en tykkää vakionopeuden säädintä käyttää tämä on jäänyt korjaamatta, mutta aloin miettimään että olisihan se kiva jos sekin toimisi.

Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kannattaa aloittaa ohjausyksikön kunnostuksella, jos sulake on jo
katsottu.

Ohjausyksikkö on savukerasian kokoinen peltilaatikko kuskin
jalkatilassa kojelaudan verhoilun alla.

Laatikkoon vaihdetaan uudet elkot ja juotokset lämmitellään
toimiviksi. Lähin TV-korjaamo tekee työn, jos itsellä ei satu
olemaan elektroniikka-asentajan välineitä ja koulutusta.

Haulla löytyy lisää juttua ja ohjeita.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Joo.laite on aika vikaherkkä.Itse taistelin joskus moisen laitteen kanssa
w124 200d:ssa.

Kannattaa katsoa jarrukytkin ja jos manuaali,niin sieltäkin löytyy kytkin.
Toinen oli muistaakseni sulkeva ja toinen avaava.

Jos toinenkin takajarruvalo pimeenä,niin vaikuttaa.

Itse kävin miltei kaikki paikat läpi.Todettiin boksi ehjäksi.Kävin sitten veholla,missä oli oma testerikin siihen.Totesivat myös,että boksi ehjä,mutta moottori ilmeisesti palanut.

Kävin välillä kahvilla ja sitten tuli työnjohtaja sanomaan,että vika on juuri siinä moottorissa.Se oli silloin vielä markka-aikaa.Sanoivat moottorin hinnankin,jos en väärin muista niin 2500mk.

Sanoin,että ei moottori tilata.

Ajelin kotiinpäin ja mietin,olisko voinut moottori palaa,koska välillä toimikin.


Kotona sitten tutkailin moottori.En vielä avannut sitä,mutta huomio kiinnittyi konehuoneessa olevaan pistokkeeseen.Tuntui olevan hieman löysä ja aika lailla hapettunut.Putsasin liittimet ja tein pienen "kiristyksen"
nastoihin.


Tämän jälkeen koeajo.Laite pelaa,kuin kello.

Korjaus tuli siis suhteellisen edukkaaksi.











:D
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Vastaa Viestiin