W210 pyöränlaakeri?
W210 pyöränlaakeri?
Missä kilometrimäärässä menee yleensä -98 W210 mersusta pyöränlaakerit? Eilen losahti etupyöränlaakeri paskaks :/ Minkähän hintanen operaatio lie korjata?
MB W210 300TD -98 Avantgarde
kilometrimääristä ei tietoa, mutta ei ole paha rasti korjata... uusi laakeri tarvikkeena noin 30€. satula, jarrulevy ja napamutteri pois. harvinaista tänä päivänä että saa pelkän laakerin vaihdettua, esim. g-mallin astrassa joutuu vaihtamaan koko navan, n.200€+työt...
Pontiac Lemans 350 -68
Pontiac Firehawk -94
Pontiac Firebird Formula 350 -89
S205 C200 4Matic -20
W126 420SEL -86
W123 350 V8
W123 250B
Pontiac Firehawk -94
Pontiac Firebird Formula 350 -89
S205 C200 4Matic -20
W126 420SEL -86
W123 350 V8
W123 250B
Etupyörälaakereissa on niin tehtaalta lähtiessä onneton määrä rasvaa alunperin. Ja sekin on varmasti kuivunutta jankkia joka ei enää ole voidellut laakereita vuosikausiin.
Tämän takia ne laakerit menee ainakin C-mallista ja väykystä.
VAihto ei ole paha homma. Mutta älä kiri uutta laakeria liian tiukalle.
Tämän takia ne laakerit menee ainakin C-mallista ja väykystä.
VAihto ei ole paha homma. Mutta älä kiri uutta laakeria liian tiukalle.
Mulla poiki molempien etupyörien laakerit peräkkäisinä päivinä
. Toinen oli vaihdatettava merkkihuollossa, karvan alle 200 €. Toisen sain vaihdatettua "merkkihuollossa", eli mersuspesialistihuollossa, ja kustansi karvan alle 100 €... Molemmat hinnat siis osineen. Sama laakeri Alkuperäisvaraosana yli 70 €, tarvikkeena todellakin tuon noin 30 €.
Autolla on rullattu 390 tkm, aiemmista laakerin poikimisista ei tietoa.

Autolla on rullattu 390 tkm, aiemmista laakerin poikimisista ei tietoa.
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: W210 pyöränlaakeri?
herätellään täältä vanha topikki!
eli w210 farkku niin etupyörän laakeri leikkas kiinni mutta pyörä kumminki vielä pyörii mut ruvettiin irroittelemaan laakeria niin aluksiki mutteri oli pyörähtäny jengaan jäljen et seki tuli nihkesti pois.
niin eikös mutterin jälkeen paketin pitäisi irrota helposti pois aksilasta?
kyseinen yksilö on kyllä päättäny pysyä kiinni vaikka oli talon isoin ulosvetäjä ja lämpöä annettu.
seuraava osoite on työpaikan isoo prässi jos ei jollaki oo sit kohtuullista talli konstia!?
eli w210 farkku niin etupyörän laakeri leikkas kiinni mutta pyörä kumminki vielä pyörii mut ruvettiin irroittelemaan laakeria niin aluksiki mutteri oli pyörähtäny jengaan jäljen et seki tuli nihkesti pois.
niin eikös mutterin jälkeen paketin pitäisi irrota helposti pois aksilasta?
kyseinen yksilö on kyllä päättäny pysyä kiinni vaikka oli talon isoin ulosvetäjä ja lämpöä annettu.
seuraava osoite on työpaikan isoo prässi jos ei jollaki oo sit kohtuullista talli konstia!?
Re: W210 pyöränlaakeri?
Mutterin jälkeen siitä pitäisi tippuu se ulompi laakeri. Mutta kaippa se pakettinakin pitäisi sieltä irrota. Jos kokeilet kuitenkin ensin napata sen ulomman laakerin ja sitten vasta koko lopun möykyn. Ehjä paketti lähtee ilman voimaa ulos. Ja onhan jarrut pois tieltä 

Re: W210 pyöränlaakeri?
no niin ny on laakerit irti ilman prässiä mutta kyllä sai temppuilla.
eli etummaisen laakerin sisäkehä oli hitsautunu aksilaan kauttaaltaan kiinni niin sen takia vähä tihkaasi toi pois otto ja kuulista ei ollu mitää jäljellä ja aksila meni entiseksi!
kaverin auto oli kysees et senki takia aluks vähä varovainen mut nyt se saa kattella uudet osat sinne et saa nippuun
eli etummaisen laakerin sisäkehä oli hitsautunu aksilaan kauttaaltaan kiinni niin sen takia vähä tihkaasi toi pois otto ja kuulista ei ollu mitää jäljellä ja aksila meni entiseksi!
kaverin auto oli kysees et senki takia aluks vähä varovainen mut nyt se saa kattella uudet osat sinne et saa nippuun
Re: W210 pyöränlaakeri?
Tarve! Miten laakerin oireilu alkaa? Mulla alko farmarista toissapvänä oikealta edestä kuulua aikamoista rohinaa ajaessa. Välillä ääni häviää ja töyssyissä "karahtaa" vaikkei muuten rohisisi. Ääni on kuin sisälokari hankaisi pyörään. Mitään pika tarkastelussa ei näkynyt. Tänään otan kulman ylös. Eikös ylös nostettua pyörää heiluttelemalla välys tunnu jos on laakeri vika? - W
Re: W210 pyöränlaakeri?
Laakerin tarkastuksen paras niksi on ottaa josesta tai iskarista kiinni kädellä ja pyöräyttää rengasta. Laakerin "rohina" kulkeituu jouseen/iskariin ja tuntee erittäin selvästi kädellä. Menetelmä ei petä.
Olen kuullut eräältä MB-spezialistilta, että laakerin rikkoutumisen voi ennustaa vaseliinin väristä.
En muista väriä, mutta yleensä eteläämpää tuoduissa autoissa on tuota "vääränväristä" rasvaa.
Ei kuulemma kestä pohjoisen pakkasia.
Eli tuontiautoon kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa "suomi-kestävät" vaseliinit ajoissa.
Olen kuullut eräältä MB-spezialistilta, että laakerin rikkoutumisen voi ennustaa vaseliinin väristä.
En muista väriä, mutta yleensä eteläämpää tuoduissa autoissa on tuota "vääränväristä" rasvaa.
Ei kuulemma kestä pohjoisen pakkasia.
Eli tuontiautoon kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa "suomi-kestävät" vaseliinit ajoissa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W210 pyöränlaakeri?
Väykyn vaseliinin väristä ei voi paljon päätellä kun sitä ei laakerissa pahemmin ole
Omassa nyt 410tkm mittarissa ja orkkislaakerit. Uusien rasvojen vaihtaminen on tainnut auttaa...

Re: W210 pyöränlaakeri?
Ekan renkaanvaihdon yhteydessä käytin kans etupyörien laakerista kupin auki ja pistin kunnollista vaseliinia. Ne oli käytännössä kuivat ennestään, liekö koskaan vaihdettu. Nyt on ~480tkm ajettu, eikä vieläkään rohise edessä. Takana sensijaan rohisee, pitänee vaihtaa sinne laakerit keväämmällä. Liekö millanen homma väyryseen vaihtaa takapyöränlaakerit?
Re: W210 pyöränlaakeri?
Kun kupin alle laittaa rasvaa, niin meneekö sinne sisemmälle kans?
Joskus tein saman peräkärryn laakerille ja kas alko rohisee, kun sisempi laakeri meni sököks.
Eli jos haluu sisemmälle laakerille kans, niin kai siinä pitää napa ottaa käteen... Eikö?
Joskus tein saman peräkärryn laakerille ja kas alko rohisee, kun sisempi laakeri meni sököks.
Eli jos haluu sisemmälle laakerille kans, niin kai siinä pitää napa ottaa käteen... Eikö?
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W210 pyöränlaakeri?
Kyllä näin onjvk210cdi kirjoitti: Eli jos haluu sisemmälle laakerille kans, niin kai siinä pitää napa ottaa käteen... Eikö?
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99