Saakohan w124 300E 12v näppärästi voimaa lisää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Goliath
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 11.01.2009 19:53
Paikkakunta: Kauhajoki

Saakohan w124 300E 12v näppärästi voimaa lisää?

Viesti Kirjoittaja Goliath »

Oon etsiskelly viri osia tms hekummallista osaa -86 300E meseen, mutta en oo löytäny juuri kummemmpaa.
Kyllähän tos peruskäyttöön voimaa tuntuu olevan "sopivasti", mutta pitäs saada "pirteyttä lisää, joten onko kellään tiedos viri-palikka paikkaa tai jotain muuta hyödyllistä linkkiä antaa aiheesta?

En kuitenkaan turbottaan oo lähdös, Kantta poraukseen, uutta nokkaa, kevennystä, tasapainotusta ja sitä rataa, vai kuulostaako turhalta?

Ruuvaaminen ja kaikki muu kuidusta maalaukseen kyllä onnistuu.
W124 300E -86
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jos haet pikkupiristystä noilla em. toiminpiteillä niin saat muutama kymmenen heppaa lisää, isolla rahalla (mielestäni rahanhaaskausta). Ite vaihtaisin 320-24 koneen jolloin saisi 32hp lisää. Sitten turbo jos ei riitä vielä.
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

epk kirjoitti:jos haet pikkupiristystä noilla em. toiminpiteillä niin saat muutama kymmenen heppaa lisää, isolla rahalla (mielestäni rahanhaaskausta). Ite vaihtaisin 320-24 koneen jolloin saisi 32hp lisää. Sitten turbo jos ei riitä vielä.
Niin ja se 320:n vääntö on aivan eri luokkaa kuin M103:n (260 vs 310 nm).
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ja pienemmillä kierroksillakin 4400 vs 3750
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Onkos tuo vielä se malli missä on kiilahihnavetoinen tuuletin moottorille/syylärille?
Jos on niin heitä sillä naapurin tukevaa tätiä ja laita sähköflekti tilalle.
saat pari heppaa hyötykäyttöön ja mikä parasta kulutus laskee.

Se flekti kannattaa laittaa syylärin taakse, niin se toimii tehokkaammin.

Kyse on siis niin pienistä tehonlisäyksistä että vain hullut luulee huomaavansa eron.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin