Autossa on lisälämmitin,ilman kelloa ja muita härpäkkeitä.
"Kysymys kuuluu" että saiskos tuon toimimaan ilman että auto on käynnissä? Ja mielelään halvalla
Arvelin että jos weballe tulee jatkuva virta, ei tarvitseisi kun pistää rest nappi päälle "jolloin vesipumppu pyörii" ja saada weballe käynnistys käsky.
"saiko sen annettua sillä OFF nappulalla"
Muita kysymyksiä. Tuleeko lämmittimen OFF kytkimelle jatkuvaa virtaa vai onko se esim. virtalukon takana.
Vai olisiko helpompi ottaa ohjaus vaikka vesipumpulta,joka kaynnistyy kun painaa rest nappulaa?
Auto oli siis w202cdi -00 aut.ilmastoinnilla.
w202cdi webasto
w202cdi webasto
Viimeksi muokannut teletappi, Ma 12.01.2009 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen jo jokusen vuoden ajanut ajoni vuoden 2000 mallia olevalla w202 cdi C mallin farkulla. Ja vasta nyt joulukuun alkupuolella huollattaessani autoa Tampereella Vänttisellä siihen asennettiin webastoon minikellosarja. Sarjan hinta oli noin 450egee ja tiätysti tyät päälle. Webastoon myyrään ns. c-kit sarjaa, joka on mielestäni kalliimpi kuin Väntttisen ratkaisu.
Lassi
Kyllähän sen käyntiin saa. Webaston X1-liittimen nasta 3 (näin ulkomuistista) ohjaa laitetta käyntiin. Syöttämällä tuohon 12V vehje hyrähtää tulille. Lisäksi pitää varmistaa lähteekö kiertovesipumppu pyörimään, jos ei niin siihenkin joku oma kytkentä. Myös sisäpuhallin pitäisi varmaan saada pyörimään, joten sinnekin tarvitaan ohjausta. Mutta aivan ensiksi kokeilisin pelkän webaston käynnistystä, voi olla että muutkin osat toimivat valmiiksi, tai sitten ei..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
käskyttääkös se lisälämmittimen katkaisia tuota kyseistä X1-liitimen nastaa suoraan.. vai onko siellä jotain elektroniikkaa välissä?
Olis liian helppoa jos sais sen noin toimimaan,,eli rest-nappi päälle ja tuosta katkaisian johdosta virtaa webastolle.
Mahtaiskohan löytyä mistään sähkökaavioita noille seutuville,helpottaisi tuumailua jonkinvertaa.
Olis liian helppoa jos sais sen noin toimimaan,,eli rest-nappi päälle ja tuosta katkaisian johdosta virtaa webastolle.
Mahtaiskohan löytyä mistään sähkökaavioita noille seutuville,helpottaisi tuumailua jonkinvertaa.

Mulla on webastossa kytketty X1 liittimessä ainoastaan pinnit 2,3 ja 6. Tuohon 3:seen tulee +12V kun laitan kellokytkimestä webaston päälle. Kellokytkin ohjaa kiertovesipumpun pyörimään ja sisäpuhallin käynnistyy kun lämpö on noussut jonkun rajan yli. Eli tuo älykkyys on autossani jossain muualla kuin webastossa. Lisäksi webastoon on kytketty tuo X2, johon tulee +12V ja maa vähän paksuimmilla johdoilla. Mutta ei mitään muita johtoja.
Eli, sinuna kokeilisin laittaa autossa restin päälle (sehän pyörittää kiertovesipumppua ja sisäpuhallinta) sekä syöttäisin +12V tuohon X1 liittimeen pinnille 3. Terävällä piikillä saat tuon tehdyksi johdon juuresta liittimen ollessa paikallaan.
Jos tuo osoittautuu toimivaksi, niin sitten kannattaa värkkäillä valmis katkaisin, joka ohjaa sekä restin että webaston päälle.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Onkos kellää tietoa tuosta rest napista? Sehän ohjaa jo montaa laitetta,lämppärinpuhallin,kiertovesipumppu ja eikös siinä ole vielä jokin aikakatkasu "ettei akku tyhjene". Eli löytyykö rest-napin alta jostain joku rele vai kiertääkö käskyt sen ilmastointipaneelin ohjaamana? Oisko missään tuosta alueesta sähkökuvia?
Laittaisi siitä ohjauksen webastolle..Diodit vain johtojen päihin ja sitten yhteen, niin ei kirtäisi virta väärään suuntaan..
Laittaisi siitä ohjauksen webastolle..Diodit vain johtojen päihin ja sitten yhteen, niin ei kirtäisi virta väärään suuntaan..