siis hetkonen , palaako sun takakonttorin valo samalla mitä takaluukku, jos näin niin sitten on jonkun jälkiasennuksia kyseessä !Sergey kirjoitti:HEH sit joutuu ottaa takakontista JA takapenkiltä! eiijei, pitää ettii sellanen uudemman katkasijatomant kirjoitti:Ota polttimo irti matkan ajaksi, niin ei vilku enää ,-)
tomantkai se sopii vanhempaan?
Hölmöin ominaisuus mersussa
Tuli mieleen yksi hiukan nolo asia. En tiennyt, että w211:ssani on 6 cd:n vaihtaja, kun keskikonsolissani oli vain hopeinen nappi, jonka luulin olevan koristeen. Luin sitten allaolevaa artikkelia:
http://www.autozeitung.de/dauertest/mercedes-e-55-amg

ja naureskelin, että aika hyvin oli piilossa. Useamman kuukauden olin auton omistanut ennenkuin selvisi...
http://www.autozeitung.de/dauertest/mercedes-e-55-amg

ja naureskelin, että aika hyvin oli piilossa. Useamman kuukauden olin auton omistanut ennenkuin selvisi...
Kyllä, takapenkin kattovalo ja takaluukun valo palaa yhtäaikaa. Sama "varuste" oli tuossa mun edellisessäki W201 ja ihan samanlaisena ja samoilla kaapeliväreillä. Siinä edellisessä se mulle tulikin tutuksi kun vaihdoin luukun ja piti koko johto ja letkusysteemi siirtää vanhasta uuteen. Ei varmana ole jälkiasennus!?!? Tai jos on niin on kyllä vaivauduttu käyttämään aikaa ja vaivaa sekä mersun omia osia joka paikassa.epk kirjoitti:siis hetkonen , palaako sun takakonttorin valo samalla mitä takaluukku, jos näin niin sitten on jonkun jälkiasennuksia kyseessä !
Eli, eikö se olekaan vakiovaruste... Molemmat on alunperin myyty Saksaan mutta ensimäinen käyttöönotto vasta ruotsissa.
HAHA kip murjaisi niin hyvän jutun että soitin heti kaverille jolla on kans samanlainen 55 ja ei sekää tienny. sil o ollu se jo yli vuoden

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
hmm, saattapi olla että on sitten näin, ainakin se takakonttorin kattovalo on lisävaruste, onkos sulla kojetaulussa kuskin ikkunan puoleisen ilmasuulakkeen yllä katkaisija sille takavalolle ?
voi olla että vanhemmissa taas vähän eri tavalla kytketty, täytyy selvittää oliko tosiaan uudemmissakin että kun luukku auki niin palaa sisälläkin !
voi olla että vanhemmissa taas vähän eri tavalla kytketty, täytyy selvittää oliko tosiaan uudemmissakin että kun luukku auki niin palaa sisälläkin !
- laineracing
- Mersumies
Alkupään W201:ssä ei takavalo-/kontaktit olleet vakiona, kuten ei W123:ssakaan. Jotain häikkää systeemissä on, jos takakontin valo syttyy ja sammuu oven kanssa yhtaikaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mun w123 oli myös tämä sama varuste ja "oire". w124 ei oo tätä "oiretta" mutta eipä oo näemmä systeemikään samanlainen.
Ja takaluukun valo ei syty kun luukku on kiinni ja avaa ovet, mutta takapenkin kattovalo syttyy kun avaa takaluukun kun ovet on kiinni.
Ja takaluukun valo ei syty kun luukku on kiinni ja avaa ovet, mutta takapenkin kattovalo syttyy kun avaa takaluukun kun ovet on kiinni.
- laineracing
- Mersumies
Jouduin tässä ekaa kertaa lampunvaihtohommiin coupen kans. Ja vasen luukun kansihan ei lähe ilman väkivaltaa pois koska ABS-mötikän jalka on edessä! Hevattu joutu löysäämään umpion ruuveja vilkun takaa. Onko tuo kaikssa vai pelkästään mun autossa? Jos vain mulla niin miten sen abs-vehkeen jalkaa saa siirrettyä 1cm taaksepäin?
Mistäs autosta ny puhutaan? Kyllä mulla ainakin on molemmissa 124:ssa mahtunut vaihtamaan ihan hyvin polttimon ilman isompia purkamisia -- tuntuisi aika hölmöltä jos näin ei olisi.Sergey kirjoitti:Jouduin tässä ekaa kertaa lampunvaihtohommiin coupen kans. Ja vasen luukun kansihan ei lähe ilman väkivaltaa pois koska ABS-mötikän jalka on edessä! Hevattu joutu löysäämään umpion ruuveja vilkun takaa. Onko tuo kaikssa vai pelkästään mun autossa? Jos vain mulla niin miten sen abs-vehkeen jalkaa saa siirrettyä 1cm taaksepäin?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Koitapas kuskinpuolen lamppua esim E320 farkkumallissa jossa ASR jos haluat tuntea itsesi hölmöksi.Aku P kirjoitti:Mistäs autosta ny puhutaan? Kyllä mulla ainakin on molemmissa 124:ssa mahtunut vaihtamaan ihan hyvin polttimon ilman isompia purkamisia -- tuntuisi aika hölmöltä jos näin ei olisi.Sergey kirjoitti:Jouduin tässä ekaa kertaa lampunvaihtohommiin coupen kans. Ja vasen luukun kansihan ei lähe ilman väkivaltaa pois koska ABS-mötikän jalka on edessä! Hevattu joutu löysäämään umpion ruuveja vilkun takaa. Onko tuo kaikssa vai pelkästään mun autossa? Jos vain mulla niin miten sen abs-vehkeen jalkaa saa siirrettyä 1cm taaksepäin?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
No itseni kyllä tunnen hölmöksi keskimäärin kuutena päivänä viikossa, mutta ilmeisesti tuolla keinoin pääsisi pitämään myös Daimler-Benzin inssejä hölmöinäMatti R kirjoitti:Koitapas kuskinpuolen lamppua esim E320 farkkumallissa jossa ASR jos haluat tuntea itsesi hölmöksi.Aku P kirjoitti:Mistäs autosta ny puhutaan? Kyllä mulla ainakin on molemmissa 124:ssa mahtunut vaihtamaan ihan hyvin polttimon ilman isompia purkamisia -- tuntuisi aika hölmöltä jos näin ei olisi.Sergey kirjoitti:Jouduin tässä ekaa kertaa lampunvaihtohommiin coupen kans. Ja vasen luukun kansihan ei lähe ilman väkivaltaa pois koska ABS-mötikän jalka on edessä! Hevattu joutu löysäämään umpion ruuveja vilkun takaa. Onko tuo kaikssa vai pelkästään mun autossa? Jos vain mulla niin miten sen abs-vehkeen jalkaa saa siirrettyä 1cm taaksepäin?

Juuei. Luulin, että ton 4maticin konetila on aika täysi, mutta nähtävästi vieäkin täydemmäksi sen saa, jos lampunvaihtokin vaikeutuu

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Kokeilkaapa vaihtaa (W168) A-Mersuun etuparkit ilman umpion irrottamista sieltä lokasuojan luukusta niin tiiätte mitä sana "ahdas" tarkoittaa todellisessa merkityksessäänAku P kirjoitti:Juuei. Luulin, että ton 4maticin konetila on aika täysi, mutta nähtävästi vieäkin täydemmäksi sen saa, jos lampunvaihtokin vaikeutuu