W211/CDI:n Omistajat HUOMIO!! Mahdollinen aikapommi ?? KUVIA
W211/CDI:n Omistajat HUOMIO!! Mahdollinen aikapommi ?? KUVIA
Tänään huomattu sattumalta omassa W211:ssa seuraava sähkövika.
Kaapelointi joka kulkee korkeapainepumpun ylitse laturille ja turbolle.
Johdot ovat piilossa mustassa suojaputkessa, joka on halkaistu.
Sisällä olevat johdot olivat kuorituneet niin, että karvat näkyivät.
Suojaputki on sen verran kovaa tavaraa, että kuluttaa sisällä olevat johdot ja voi aiheuttaa oikosulun.
Homma on tosi helppo tarkistaa, kun kaivaa johdot esille.
Menen käymään Veholla kysymässä, että kuuluuko tuollainen kuluminen takuun piikkiin.?
Kaapelointi joka kulkee korkeapainepumpun ylitse laturille ja turbolle.
Johdot ovat piilossa mustassa suojaputkessa, joka on halkaistu.
Sisällä olevat johdot olivat kuorituneet niin, että karvat näkyivät.
Suojaputki on sen verran kovaa tavaraa, että kuluttaa sisällä olevat johdot ja voi aiheuttaa oikosulun.
Homma on tosi helppo tarkistaa, kun kaivaa johdot esille.
Menen käymään Veholla kysymässä, että kuuluuko tuollainen kuluminen takuun piikkiin.?
Viimeksi muokannut jartuo, To 15.01.2009 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Kiitos vinkistä, tämä tieto saattaa säästää pitkän pennin...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Ihan asiaa sivuuttaakseni niin kannattaa ainakin tuontiautoista tarkastaa muitakin johtoja sillä saksassa on jokin elukka mikä jyrsii johdon kuoria. Omasta oli yksi johtonipun kuori syöty.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Minusta ei näytä kulumiselta. Sähköjohtojen päällä käytettiin aikoinaan muovia ja se on nykyisin jokin silikonipohjainen kumiseos, joka ei hapristu. Jäljet mielestäni viittaavat sylttytehtaaseen (elukka) joka on maistellut namia. Jäljet eivät myöskään viittaa siihen että johdot olisivat hinkkautuneet liikkeestä johtuen johonkin terävähköön kulmaan... 

320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
-Tulee mieleen vaan että se on maistanut yhdestä kohdasta (tosin hyvät välit...) ja siirtynyt seuraavaan.
-Kun jälkeläiseni olivat pieniä, meillä oli pupujussi, joka vapaana sisällä erikoistui sähköjohtoihin ja nakutteli niihin tasavälein reijät kuparijohtoihin saakka. Ikävä kyllä si osunut nollajohtoon samalla kertaa...
-Kun jälkeläiseni olivat pieniä, meillä oli pupujussi, joka vapaana sisällä erikoistui sähköjohtoihin ja nakutteli niihin tasavälein reijät kuparijohtoihin saakka. Ikävä kyllä si osunut nollajohtoon samalla kertaa...

320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Meidän likalla oli kanssa pupujussi, joka ei myöskään kuollut siihen kun söi johtoja. Ikävä kyllä.
Joka tapauksessa kun katsot noita painumia tuossa johdossa, niin ne on 1/1 sen mustan suojakuoren kanssa.
Lähes joka painuman kohdalla on johto näkyvissä.
Jos ja kun porukat alkaa katsomaan samaa johtonippua niin olen melko varma, että samaa ongelmaa ilmene muillakin.
Se vaan pistää miettimään kuinka paljon vastaavia kohtia on muualla, joista en vielä tiedä?
Joka tapauksessa kun katsot noita painumia tuossa johdossa, niin ne on 1/1 sen mustan suojakuoren kanssa.
Lähes joka painuman kohdalla on johto näkyvissä.
Jos ja kun porukat alkaa katsomaan samaa johtonippua niin olen melko varma, että samaa ongelmaa ilmene muillakin.
Se vaan pistää miettimään kuinka paljon vastaavia kohtia on muualla, joista en vielä tiedä?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Hyvä vinkki "jartuolta"Roas kirjoitti:Nyt vain nokat auki muiltakin. Pelottaa oikein koneluukunsuu gallupin tulos.
Pakkasaamulle sopivaa jumppaa, kun tarkistin omasta CDI:stä tilanteen :
W210:ssä ei ole tuossa kohtaa kulje ollenkaan johtoja, johtuen varmaan siitä kun turbon säädöt toimivat vielä alipaineella. Mutta näkyi tuota "kurkku-torvea" olevan tuolakin käytössä, mm. polttoaine putkien suojina.