Jep, katselin vain kaupassa kun oli paria merkkiä ja kaikilla näytti olevan se longlaiffi punaista. Autossa oleva neste on myös punaista. Olettaisi niiden olevan siis samaa tavaraa?johtaja300 kirjoitti:niitä ei saa sekoittaa keskenään, saattavat sakkautua, sitä punaista käytetään uudemmissa autoissa, kun ei sisällä silikaattia ja nitriittejä jne.
molempia voi käyttää jos järjestelmä on huuhdeltu.
edittiä: on se tosiaan punainen pitkänvaihtovälin nestettä, paitsi joillakin merkeillä omat nesteet olivat punaista mutta kuitenkin lyhellä vaihtovälillä.
Ensiauto 400E
Kukaan ei tainnut kommentoida noita tyhjäkäyntikierroksia vielä. Oikeat ovat tässä: 500 vaihde päällä ja 650 vaihde vapaalla.
Mitä tulee tyhjäkäynnin seilaamiseen 400-600 välillä, niin epäilisin jotakin näistä:
- vuoto jossakin moottorin alipaineletkussa
- vikaa jossain alipainejärjestelmässä kuten ajovalojen säädössä
- viallinen kaasuläppä
- viallinen ohjainyksikkö (joko perusmoduli tai kaasun ohjaus), esim. kylmä juotos
- viallinen vaihdekepin asentotunnistin, löytyy vaihteiston kyljestä
Omaan autooni meni muuten tuommoinen pitkä termari. Merkkiliike myi ja sellainen siellä oli ennestäänkin. Malli on vaihtunut moottorin sarjanumerolla (119.975) 020771. Luultavasti autosi historiassa joku ei ole huomannut että näitäkin on erilaisia.
Mitä tulee tyhjäkäynnin seilaamiseen 400-600 välillä, niin epäilisin jotakin näistä:
- vuoto jossakin moottorin alipaineletkussa
- vikaa jossain alipainejärjestelmässä kuten ajovalojen säädössä
- viallinen kaasuläppä
- viallinen ohjainyksikkö (joko perusmoduli tai kaasun ohjaus), esim. kylmä juotos
- viallinen vaihdekepin asentotunnistin, löytyy vaihteiston kyljestä
Omaan autooni meni muuten tuommoinen pitkä termari. Merkkiliike myi ja sellainen siellä oli ennestäänkin. Malli on vaihtunut moottorin sarjanumerolla (119.975) 020771. Luultavasti autosi historiassa joku ei ole huomannut että näitäkin on erilaisia.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Tyhjäkäynti alkoi pelittää termarin vaihdon jälkeen
. Tosin ei paljoa ole sen jälkeen ajettukaan, seurataan tilannetta. Kiitokset neuvoistasi!
Mikähän nyt kun auto seisoi uudenvuoden aatosta tähän asti pakkasten vuoksi. Starttasin äsken ja hyvin lähti mutta ilmeisesti ohjaustehostimesta kuuluu ääntä. Ääni muuttuu kun rattia kääntää.
Tsekkasin nesteen tason ja liian vähänhän sitä näyttäisi olevan, jää asteikon alarajasta vielä 2cm alas
. Mihin sitä on kadonnut? Kolmena päivänä oli tosiaan lähemmäs 20 pakkasta.
Mitenkäs nesteen lisääminen sitten, voiko sitä vain lisätä vai onko mehut vaihdettava kokonaan?

Mikähän nyt kun auto seisoi uudenvuoden aatosta tähän asti pakkasten vuoksi. Starttasin äsken ja hyvin lähti mutta ilmeisesti ohjaustehostimesta kuuluu ääntä. Ääni muuttuu kun rattia kääntää.
Tsekkasin nesteen tason ja liian vähänhän sitä näyttäisi olevan, jää asteikon alarajasta vielä 2cm alas

Mitenkäs nesteen lisääminen sitten, voiko sitä vain lisätä vai onko mehut vaihdettava kokonaan?
Luultavasti vika on edelleen olemassa, se ei vain nyt oireile. Tyhjäkäynnin seilaaminen on mallille ominainen häiriö, joka esiintyy satunnaisesti, joskin lämpötila vaikuttaa siihen. Termarin vaihto taas vaikuttaa lämpötilaan, joten vika ei pääse esiin. Termari ei siis ollut tyhjäkäyntiseilauksen todellinen aiheuttaja. Sopivan kylmällä kelillä saattaa alkaa seilaamaan taas.Sumppa124 kirjoitti:Tyhjäkäynti alkoi pelittää termarin vaihdon jälkeen
Tehostajaan voi lisätä öljyä max-merkkiin asti. Jos sitä vielä lisäyksen katoaa, on syytä alkaa etsiä vuotoa.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Vanhan auton ollessa kyseessä kannattaa tyhjentää säiliö isolla ruutalla ja esim. mehupillillä, vaihtaa suodatin sekä täyttää uudelleen ATF:llä (esim. 220). Sitten käy ajamass lenkin ja tyhjentää jälleen sen minkä helposti saa. Silloin ainakin on vaihtunut tarpeeksi.Sumppa124 kirjoitti:Ihan perus huoltsikka-tehostinnestettä voi siis lisätä? Sopii sotkea keskenään?Tur_o kirjoitti:Tehostajaan voi lisätä öljyä max-merkkiin asti. Jos sitä vielä lisäyksen katoaa, on syytä alkaa etsiä vuotoa.
En lukenut ketjuasi uudelleen, että onko suodatin jo vaihdettu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Auttoihan se nesteen lisääminen. Jännä kun sitä oli vain puolisen desiä liian vähän mutta silti ääni katosi täytön jälkeen kokonaan
.
Täytyy vissiin vaihteistoöljytkin vaihtaa kun tomaatin toiminta kylmänä on vähän hidasta. Varsinkin pakkia saa odotella yli 5sekuntia.
Tuulettimen moottorikin menee pian vaihtoon kun vinkuu ikävästi.
Hallia etsitään edelleen pakoröörin fiksausta varten. Tee-se-itse-halleja olisi mutta ei sinne jaksa vehkeitä raahata ja kalliiksikin tulevat varsinkin kun ekaa kertaa tehdessä ihmettelyyn menee suurin osa ajasta.
300tkm pyörähti juuri mittariin.

Täytyy vissiin vaihteistoöljytkin vaihtaa kun tomaatin toiminta kylmänä on vähän hidasta. Varsinkin pakkia saa odotella yli 5sekuntia.
Tuulettimen moottorikin menee pian vaihtoon kun vinkuu ikävästi.
Hallia etsitään edelleen pakoröörin fiksausta varten. Tee-se-itse-halleja olisi mutta ei sinne jaksa vehkeitä raahata ja kalliiksikin tulevat varsinkin kun ekaa kertaa tehdessä ihmettelyyn menee suurin osa ajasta.
300tkm pyörähti juuri mittariin.
Ohi aiheesta
Jos pienempien koneiden virittely jotakuta kiinnostaa niin täältä voi seurata projektiani. Valmistuessaan teho/paino-suhde tulee olemaan Mersuani parempi ja litratehoa noin 125hp
. Noita on kiva laitella kun kalleimmat osat lasketaan kympeissä


Viimeksi muokannut Sumppa124, Su 18.01.2009 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Epäilisin, että aiheuttajina kaasuläppä sekä kaasuläpän ohjausyksikkö. Uusi, tuliterä kaasuläppä kustantaa 960 - 1150 euroa tilauspaikasta riippuen, jenkeistä saa kunnostettuja noin 500 taalan hintaan. Muistaakseni ohjausyksikkö on vielä kalliimpi.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Pitää ottaa oma kommenttini takaisin siitä termostaatista
. Omassakin oli sellainen pitkä malli ja sellainen sinne meni - samanlaiset oli kun vertasin. Läysin hyllystä vanhan nääs.
Ei kai tuo takkuisuus ole sitä kun laatikko pitää pientä vaihdetta sisällä hiukan kauemmin kun auto on kylmä. Minulla se toiminto on selvästi huomattavissa. Ja siinä vaiheessa kun ollaan ei saa kylmää autoa vielä "polkea" eli en ole kokeillut miten vaikuttaisi jos "antaisi kenkää"
.

Ei kai tuo takkuisuus ole sitä kun laatikko pitää pientä vaihdetta sisällä hiukan kauemmin kun auto on kylmä. Minulla se toiminto on selvästi huomattavissa. Ja siinä vaiheessa kun ollaan ei saa kylmää autoa vielä "polkea" eli en ole kokeillut miten vaikuttaisi jos "antaisi kenkää"

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Onko tuo vika vai ominaisuus? Itellä omassa kattilassa lämmöt vähä alta 90, 87 termari. Pannu ei tosin ole ihan vertailukelpoinenkarra kirjoitti:Ei kai tuo takkuisuus ole sitä kun laatikko pitää pientä vaihdetta sisällä hiukan kauemmin kun auto on kylmä. Minulla se toiminto on selvästi huomattavissa. Ja siinä vaiheessa kun ollaan ei saa kylmää autoa vielä "polkea" eli en ole kokeillut miten vaikuttaisi jos "antaisi kenkää".

MB 230E '92
Sumppa124 kirjoitti:No, lämmöt on mulla nyt hyvät joten tuskimpa sitä vaihtamaan kannattaa ruveta?![]()
Paljonko teillä muilla muuten on lämmöt? Itelläni pyörii siinä reilu 90 paikkeilla. Mahtaako olla jo liikaa?
Kyllä se saa tuon 90C° ollakkin, mutta täytyy heittää kommenttia tuosta omasta, kun kaivelin sen tallista ulos viikonloppuna sopivan pakkaspäivän kunniaksi (sivutiet kuivat, ei lennä kura, eikä lumi


-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Muistan lukeneeni täältä että on ominaisuus. Auto tekee sitä saksalaisella täsmällisyydellä; kotoa kun lähden niin aina Siwan kohdalla menee isompi vaihde päällemjp kirjoitti:Onko tuo vika vai ominaisuus?karra kirjoitti:Ei kai tuo takkuisuus ole sitä kun laatikko pitää pientä vaihdetta sisällä hiukan kauemmin kun auto on kylmä. Minulla se toiminto on selvästi huomattavissa. Ja siinä vaiheessa kun ollaan ei saa kylmää autoa vielä "polkea" eli en ole kokeillut miten vaikuttaisi jos "antaisi kenkää".


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Tuo vaihteiston ns. upshift delay vaikuttaa vain siihen, että vaihtokohta kakkoselta kolmeselle tapahtuu normaalia suuremmilla kierroksilla. En kyllä ymmärrä, miten se voisi antaa tuon takkuisen tunteen, koska joka tapauksessa auto lähtee kakkosella liikkeelle ja paremminhan se kakkosella kiihtyy. Se ei myöskään selitä, miksi kierrokset heijaa.
Täristääkö moottori lievästi samalla kun kaasu tuntuu "takkuiselta"?
124:n huoltojohdannossa kerrotaan, että tuo vaihtokohdan siirto on voimassa, jos jäähdytysnesteen lämpötila on alle 50 astetta, minkä lisäksi toiminto on voimassa korkeintaan 80 sekuntia. Ominaisuus on vain katalysaattorilla varustetuissa malleissa ja sen tarkoitus on lämmittää katti nopeammin toimintalämpöön. Toiminnan raja-arvot vaihtelevat eri moottoreissa, edellä mainitut ovat suuntaa antavia.
Täristääkö moottori lievästi samalla kun kaasu tuntuu "takkuiselta"?
124:n huoltojohdannossa kerrotaan, että tuo vaihtokohdan siirto on voimassa, jos jäähdytysnesteen lämpötila on alle 50 astetta, minkä lisäksi toiminto on voimassa korkeintaan 80 sekuntia. Ominaisuus on vain katalysaattorilla varustetuissa malleissa ja sen tarkoitus on lämmittää katti nopeammin toimintalämpöön. Toiminnan raja-arvot vaihtelevat eri moottoreissa, edellä mainitut ovat suuntaa antavia.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Ei täristä motti. Kakkonen ei ikinä ehdi vaihtua ennen takkuisuuden loppua.
Myöskin pakilla kylmänä lähtiessä kuuluu jotain ihme jurnutusta, samanlainen ääni kuin jos auto on seissyt pitkään ja seisontajarru on jäänyt jumiin ja irtoaa lähdettäessä. Ääni vain kuuluu nopeatempoisenä monta kertaa peräkkäin. Tätä ei tapahdu kun ei paina jarrua. Eli kuuluu ja myös tuntuu vain lähdettäessä kun löysää jarrua ja nimenomaan yön/päivän seisonnan jälkeen.
Tulipas epäselvä selitys
.
Ei tukkoinen bensanputsari voisi noita aiheuttaa? Missäpäin se muuten sijaitsee?
Asiasta viidenteen, kun mittarissa nyt on 300tkm, onkohan nokkaketju jo vaihdettu? Olisi varmaan korkea aika vaihtaa jollei? Auton historia loppuu 250tkm kohdalle..
..ja kuudenteen. Ohjaustehostinnestettä katoaa johonkin
. Osaatteko sanoa jotain yleisiä vuotopaikkoja?
Myöskin pakilla kylmänä lähtiessä kuuluu jotain ihme jurnutusta, samanlainen ääni kuin jos auto on seissyt pitkään ja seisontajarru on jäänyt jumiin ja irtoaa lähdettäessä. Ääni vain kuuluu nopeatempoisenä monta kertaa peräkkäin. Tätä ei tapahdu kun ei paina jarrua. Eli kuuluu ja myös tuntuu vain lähdettäessä kun löysää jarrua ja nimenomaan yön/päivän seisonnan jälkeen.
Tulipas epäselvä selitys

Ei tukkoinen bensanputsari voisi noita aiheuttaa? Missäpäin se muuten sijaitsee?
Asiasta viidenteen, kun mittarissa nyt on 300tkm, onkohan nokkaketju jo vaihdettu? Olisi varmaan korkea aika vaihtaa jollei? Auton historia loppuu 250tkm kohdalle..
..ja kuudenteen. Ohjaustehostinnestettä katoaa johonkin

Tietysti vaikeahan se on täydellä varmuudella sanoa mikä vian aiheuttaa ilman että näkee oireet omin silmin, mutta voihan nuo jostain perinteisemmästä viasta johtua. Kaasuläpän viat vaan ovat tälle mallille ominaisia ja niistä seuraa usein outoa tehohäviötä tai muuta käyntihäikkää. Bensasuodatin ei liene poissuljettu, tuskin myöskään pyörijät kansineen. Toisaalta jos vika on suodattimessa, niin miksi se ilmenee vain kylmällä koneella? Suodatin kun on semmoisessa paikassa, ettei se ihan heti lämpene koneen vaikutuksesta.
Suodatin ja pumppu ovat vierekkäin auton alla, oikealla puolella vähän taka-akselista eteenpäin. Ne on suojattu mustalla muovilevyllä, joka on neljällä ruuvilla kiinni.
Kytkeytyykö pakki kuitenkin heti vai pitääkö sitä odottaa? Jos vaihde ei mene heti päälle, niin taitaa olla vaihteistoremppa edessäpäin. Onko vaihteistossa oikea määrä öljyä? Onko loota ulkoisesti kuiva? Haulla pitäisi löytyä foorumin syövereistä paljon juttua vaihteiston vioista.
Suodatin ja pumppu ovat vierekkäin auton alla, oikealla puolella vähän taka-akselista eteenpäin. Ne on suojattu mustalla muovilevyllä, joka on neljällä ruuvilla kiinni.
Kytkeytyykö pakki kuitenkin heti vai pitääkö sitä odottaa? Jos vaihde ei mene heti päälle, niin taitaa olla vaihteistoremppa edessäpäin. Onko vaihteistossa oikea määrä öljyä? Onko loota ulkoisesti kuiva? Haulla pitäisi löytyä foorumin syövereistä paljon juttua vaihteiston vioista.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Pakkia saa kyllä odottaa.. Myös ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tuntuu luistavan hiukan. Varmaankin ihan ensimmäinen homma olisi tomaattiöljyn vaihto. Tasoakaan en ole tsekannut. Laatikko on kyllä ihan kuiva ulkoa päin eikä vuoda mikään muukaan paikka.
Olen haaveillut manuaaliaskin vaihtamisesta autoon. Jos tomaatti osoittautuu pilaantuneeksi niin kesän aikana voisin koittaa saada sen vaihdetuksi keppilootaan jos pykälät ovat myöten ja homma ei ole käytännön kannalta mahdoton......
Ihme pellejä siellä Saksan autotohtorilla kun moitteetta päästivät läpi
. Auto kävi siis TÜV:issa ja tavallisessa katsastuksessa ennen kauppoja.
Kiitos neuvoistanne!
Olen haaveillut manuaaliaskin vaihtamisesta autoon. Jos tomaatti osoittautuu pilaantuneeksi niin kesän aikana voisin koittaa saada sen vaihdetuksi keppilootaan jos pykälät ovat myöten ja homma ei ole käytännön kannalta mahdoton......
Ihme pellejä siellä Saksan autotohtorilla kun moitteetta päästivät läpi

Kiitos neuvoistanne!
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Herrajjumala, eijei jei jei...!Sumppa124 kirjoitti:Olen haaveillut manuaaliaskin vaihtamisesta autoon.

Huollata mieluummin tomaattilaatikko ja jatka ylvästä ja helppoa autoilua... Setä, joka on fanaattinen automaattimies sanoi tuossa joulun aikaan: "Minkä takia pitää autossa olla väkisinvaihdettava vaihdelaatikko? Kun eihän enää nykyään kukaan käynnistä autoaan kammella, vaikka silläkin sen käyntiin saisi."

Mutta makuasioitahan nämä ja omalleen saa toki tehdä mitä tahtoo. Omassa autossa ei kyllä ole muuta vikaa, kuin vääränlainen laatikko... Semmonen hämmennettävä...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Katso nyt ensalkuun ne laatikon öljyt, koska homma ei eroa esim. moottoriöljyn mittatikun vahtaamisesta mitenkään....paitsi että auto pitää olla käynnissä! (noita laatikkoöljyjä kannattaa katsella melko usein näissä "vanhoissa" autoissa, koska ikään ei tiedä milloin esim. alipainekalvo pimahtaa laatikon kyljestä ja alipaine imee lootaöljyt moottoriin yms.)Sumppa124 kirjoitti:Pakkia saa kyllä odottaa.. Myös ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tuntuu luistavan hiukan. Varmaankin ihan ensimmäinen homma olisi tomaattiöljyn vaihto. Tasoakaan en ole tsekannut. Laatikko on kyllä ihan kuiva ulkoa päin eikä vuoda mikään muukaan paikka.
ps. käytätkö B-asentoa vaihdekepissä, vai lähteekö tuo 400:nen muka oikeasti ykkösvaihteella, koska ainakin minun tietääkseni kaikki V8 koneelliset lähtee aina muulloin kakkosella, paitsi just tuota B-asentoa käyttäessä ja kick-down pohjassa? Eli jos oletus oikein, sinulla luistaa 2-3 vaihto ja se kylmänä pitkäänvetäminen (kakkosella) on tosiaan ominaisuus, mutta ei siihen kyllä liity mitään muuta käyntiin vaikuttavaa....
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Vaihda vaan keppi-laatikko siihen lotjaas. ja vuoden päästä kasvaa sarvet päähän kun on PAKKO saada tomaatti alle...Sumppa124 kirjoitti:Mielestäni ajamisen ei pidäkään olla liian helppoa, ei kai se muuten voi hauskaakaan olla.

Nähty, koettu ja kuultu.
Eli kyllähän se keppi ihan kiva on tommosissa pikku riisikipoissa, niin kuin tuo mun corolla, että voi paiskoa autoa menemään.
Mutta ton kokoisessa(yli 1200kg) autossa mikä sinulla on, ei kepillä tee mitään kun tehoakaan ei ole aivan älyttömästi.
Jos tekemistä haluat ajon ajaksi niin nyplää vaikka sitä...
tai osta vanha Citroên missä pitää sytytyksen ennakkoa säätää ratissa olevilla viiksillä jatkuvasti ajon aikana.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tästä niinkuin aiemmistakin viesteistä voisi ymmärtää että ajelet jo kovastikkin vaikka sen kortin piti tulla taskuun kesällä vasta?Sumppa124 kirjoitti:Ei täristä motti. Kakkonen ei ikinä ehdi vaihtua ennen takkuisuuden loppua.
Myöskin pakilla kylmänä lähtiessä kuuluu jotain ihme jurnutusta, samanlainen ääni kuin jos auto on seissyt pitkään ja seisontajarru on jäänyt jumiin ja irtoaa lähdettäessä. Ääni vain kuuluu nopeatempoisenä monta kertaa peräkkäin. Tätä ei tapahdu kun ei paina jarrua. Eli kuuluu ja myös tuntuu vain lähdettäessä kun löysää jarrua ja nimenomaan yön/päivän seisonnan jälkeen.





No, asiaan. Sulla monia sellaisia "vikoja" mersussasi joita tuonikäisessä mersussa on tyypillisesti. Osa on ominaisuuksia, osa selviä vikoja. Paljonkohan olet hakua kokeillut? Esimerkiksi kylmänä aikana liikkeelle lähdettäessä vaihdelaatikon toiminta ja kierrosten ylhäälläpysyminen hetken aikaa on ominaisuus.
Ohjaustehostimen öljystä sanoisin että yhden tehostimen sain 220:sellä ääntämään, vähän hiljeni mersun omalla tehostinöljyllä. Arvatenkin pysyttelen kalliimmassa mersun tehostajan öljyssä jatkossa. Perään suosittelen kanssa marmoritiskin öljyjä. Laatikkoon kaiketi tavallinen ATF220 voisi sopiakkin, mutta kannattaako enää senkään kohdalla linjaa muuttaa, ei ne litkut sentään niin kalliita ole kilometrejä kohti laskettuna. 5W50 Mobil ei ole oma suosikkini enää.... Nokkakepin vaihto toiste ei houkuta. Kyseinen mobil ei oikein ole hyvä 80-90 luvun vaihteessa tehtyihin eikä vanhempiin, ei taida kunnon kalvoa muodostua ja jos muodostuukin niin menee helpommin rikki. Pikkuisen "sitkeämpi" tökötti parempaa.
Tokihan jokainen tekee mitä itse haluaa....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.