Mersujen laatu, onko sitä enään ?????
Se on joko jäähdyttimen alaosassa (siis putket/letkut menee laatikosta sinne) tai irtokenno erikseen vasemmalla puolella konetta.
Kyllä niitä kaiken merkkisiä/mallisia lauhduttimen kennoja, joissa myös glykolia sisässä, olen vuotavia nähnyt, Valeoissa vaan tyyppivika.
Jos joku väittää että eivät koskaan muut vuoda kuin Valeon tekeleet,Niin puhuu täyttä P..kaa tai ei tiedä mistään mitään. Ikävä kyllä.
Kyllä niitä kaiken merkkisiä/mallisia lauhduttimen kennoja, joissa myös glykolia sisässä, olen vuotavia nähnyt, Valeoissa vaan tyyppivika.
Jos joku väittää että eivät koskaan muut vuoda kuin Valeon tekeleet,Niin puhuu täyttä P..kaa tai ei tiedä mistään mitään. Ikävä kyllä.
JariN
termostaatit..glykoolit...
Vuosimalleissa 2002 -2004 CDI-moottoreita on Valeon tekele jäähdyttimen kennona, en tiedä onko kaikissa, mutta todennäköisesti suurimmassa osassa kuitenkin. Asiasta voidaan ilmeisesti puhua tyyppivikana em.malleissa, viallisen kennon sisuksissa oleva tiiviste alkaa vuotaa ja glykoli sitten aiheuttaa laatikon tuhoutumisen ja runsaanlaisesti rahanmenoa!
Vaihda, Oula, ehjä termostaatti autoosi, eron entiseen tulet huomaamaan.
Ajelin itse kaksi talvea rikkinäisellä termostaatilla, käytin autoani merkkihuollossa Vehossa ja aina termostaatti jäi vaihtamatta, vaikka asiasta mainitsin, jälkeenpäin selvisi että hajallahan se oli ollut. Rikkinäinen termostaatti aihettaa sen, että vebasto tai uudemmissa autoissa oleva sähkövastus on koko talven ajan päällä ulkolämpötian ollessa 7 astetta tai kylmempää, kone ei kuitenkaan saavuta oikeaa käyntilämpötilaa.
Melkoisen ammattitaidottomuutta osoittaa mielestäni Vehon maininta,ettei automaattilaatikkoon tarvitsisi vaihtaa ikinä öljyjä??
Melkoisen kallis on merkkiliikkeen huoltokirja, kun siihen leimoja keräillään ja työsuoritus on mitä sattuu. Ainut asia joka Veholla suoritetaan tarkasti on asiakkaan rahastus, siitä saa oikein tulostetun plakaatin.
Vaihda, Oula, ehjä termostaatti autoosi, eron entiseen tulet huomaamaan.
Ajelin itse kaksi talvea rikkinäisellä termostaatilla, käytin autoani merkkihuollossa Vehossa ja aina termostaatti jäi vaihtamatta, vaikka asiasta mainitsin, jälkeenpäin selvisi että hajallahan se oli ollut. Rikkinäinen termostaatti aihettaa sen, että vebasto tai uudemmissa autoissa oleva sähkövastus on koko talven ajan päällä ulkolämpötian ollessa 7 astetta tai kylmempää, kone ei kuitenkaan saavuta oikeaa käyntilämpötilaa.
Melkoisen ammattitaidottomuutta osoittaa mielestäni Vehon maininta,ettei automaattilaatikkoon tarvitsisi vaihtaa ikinä öljyjä??
Melkoisen kallis on merkkiliikkeen huoltokirja, kun siihen leimoja keräillään ja työsuoritus on mitä sattuu. Ainut asia joka Veholla suoritetaan tarkasti on asiakkaan rahastus, siitä saa oikein tulostetun plakaatin.
Niinpä !
Nyt on uusi termostaatti ja jäähdytin peitetty noin 75% ja lämmöt pysyy hyvin yli 80 merkin mittarissa .
Kuinkahan tuo webasto siltikin pöhisee aina kun ajosta tulee vaikka moottorin lämpö on tapissa ja pakkasta het arktiset -kolome .
Ja ohjelmoimalla sitä et saa lämmittämään sitte millään .
Pari kertaa yrittää sytyttää ja sitten vaikenee vain ja flekti jää pyöriin .
Rupee ottaaan hermoon ku ei viittis alkaa sisälämppärin johtoja asenteleen ku tollanen keskuslämmityskin olisi
Nyt on uusi termostaatti ja jäähdytin peitetty noin 75% ja lämmöt pysyy hyvin yli 80 merkin mittarissa .
Kuinkahan tuo webasto siltikin pöhisee aina kun ajosta tulee vaikka moottorin lämpö on tapissa ja pakkasta het arktiset -kolome .
Ja ohjelmoimalla sitä et saa lämmittämään sitte millään .
Pari kertaa yrittää sytyttää ja sitten vaikenee vain ja flekti jää pyöriin .
Rupee ottaaan hermoon ku ei viittis alkaa sisälämppärin johtoja asenteleen ku tollanen keskuslämmityskin olisi
Re: ML ruostekohdat?
Mitä ny parkkipaikalla paria kattelu, niin lokarien reunat, ovien alareunat. Ylipäätään kaikki alaosassa olevat pellin reunakohdat.soikka kirjoitti:Mitkäs ovat nuo mainitut ML mallien tyypilliset ruostuvat kohdat ? sattuneesta syystä kiinnostaa, osais pitää silmällä.
W210 osalta tuli kyllä ongelma tutuksi, ruostetta löytyi kaikista paikoista joihin täälläkin on osoitettu, kaaret,katto,ovet,etupalkki.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-
- Sisäänajossa
- Sami J. E.
- Mersumies
Niin on. Sataysikymppisistä alkokin alamäki, niissähän on rimpuloiden kässärikin.Turbo Hevonen kirjoitti:Yksiä romukasojahan nuo on tainnu olla w123:sta eteenpäin. Vesilintua pitäs heittää noilla.

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Pakkohan se on olla. Nyt kun pahin hinku brandin rahastamiseen alkaa olla ohi, ja Chrysler myyty korppikotkille, niin ehkä jo kohta saadaan autoja joilla voi ajaa 100t km ilman nivelien, vaihdelaatikon, moottorin tai korin peltien uusimista. Toivottavasti tulevaisuudessa varmin kevään merkki ei ole parkkitutkan anturien uusiminen. Ehkä pienen pieni toivonkipinä elää siitäkin ettei kojelautaa ja sisustaa enää kyhätä mustaksi maalatusta jogurttipurkkimuovista. Ai hääv ö driim.Merta kirjoitti:Olisiko laatu tosiaan paranemassa?
Noh, jos hyviä puolia ajatellaan niin väljentyneen alapallonivelen vaihto selvästi vähensi ohjaustuntuman siirappimaisuutta. Samaten pikavisiitti kaverin Audi Q7:ssa valoi uutta kunnioitusta Mersun hillittyyn tyylikkyyteen, erityisesti hallintalaitteiden ja mittariston osalta.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
-
- Vakiokalustoa
uudempien mersujen laadusta ...
Kirjoitukseni kohteena on W211 ja siitä vuosimallit 2004-05.Autoon tulivat ,uutena hienoutena,sähköhydrauliset SBC-jarrut.Järjestelmä kärsi pahoista lastentaudeista.Takaisinkutsukampanjoihin toukokuussa 2004 kutsuttiin 680 000 SBC-jarruilla varustettua autoa, ja sama uusiutui seuraavana vuonna, nyt kohteena oli 1,3 miljoonaa autoa. Tämä riitti mersulle ja tehdas vaihtoi 2006 malliuudistuksessa tavallisiin jarruihin.Kallista remonttia on tiedossa ja artisti maksaa,kun vikoja alkaa ilmaantua.
Veho onnistui salaamaan takaisinkutsut julkisuudelta.Laki määrää, että ne pitää ilmoittaa Ajoneuvohallintokeskukselle, tietoa ei AKEn nettisivulla näkynyt.
E-luokan Mersedes on edelleen saanut käyttäjiltä tunsaasti moitteita ruostumisesta,ovet ym. Koska myös edellinen E-luokka W210 eli Väyrynen on kärsinyt ruostumisongelmista, kuva mersun laadusta on saanut tuntuvan kolauksen.
30 vuoden puhkiruostumattomuustakuusta Mersedes-Benz on vaivihkaa luopunut.Takuu jatkuu vain kaksi vuotta kerrallaan aina huollon jälkeen enintään 30 vuoden ikään.
Veho onnistui salaamaan takaisinkutsut julkisuudelta.Laki määrää, että ne pitää ilmoittaa Ajoneuvohallintokeskukselle, tietoa ei AKEn nettisivulla näkynyt.
E-luokan Mersedes on edelleen saanut käyttäjiltä tunsaasti moitteita ruostumisesta,ovet ym. Koska myös edellinen E-luokka W210 eli Väyrynen on kärsinyt ruostumisongelmista, kuva mersun laadusta on saanut tuntuvan kolauksen.
30 vuoden puhkiruostumattomuustakuusta Mersedes-Benz on vaivihkaa luopunut.Takuu jatkuu vain kaksi vuotta kerrallaan aina huollon jälkeen enintään 30 vuoden ikään.
Olet sitten Merta näköjään lukenut tuoreinta Tuulilasi-lehden numeroa
Oisit nyt copy-pastettanu sieltä niitä lukuisia kehujakin E-Mersusta, ettet pelkästään varjopuolia. Eikös kyseisessä jutussa ylistetty E-Mersu maailman kestävämmäksi autoksi, parhaaksi taksiksi ja ainoaksi järkeväksi valinnaksi jne...

Mersujen laadusta vielä..
Alkuperäiseen kysymykseen laadusta.. Riippuu varmaan mallista mutta itse en voisi olla tyytyväisempi nykyiseen Mersuuni.
Minulla on vanhempaa mallia oleva CLK ja siinä ei ole ollut yhtään vikaa omistukseni aikana. Auto on ollut minulla nyt vuoden ja ollut jatkuvassa ajossa - ei mikään kesäauto. No, yhden ajovalopolttimon olen vaihtanut. Edellisellä omistajalla oli mennyt samalla tahdilla.
Mikään ei kolise eikä nitise (paitsi joskus jäät tiivisteiden välissä), kaikki varusteet toimivat niinkuin pitääkin.
Edellinen autoni (toinen ns. arvostettu saksalainen merkki) oli pari vuotta uudempi kuin clk. Se vieraili korjaamolla vähintään kahden kuukauden välein aiheuttaen rahallista harmia ja vielä enemmän mieliharmia
Autoja on ollut rinnalla (varsinkin parin viime vuoden aikana) muitakin ja niissä on ollut aina jotain pientä/suurta laittamista ja tiellekin on jääty. Eikä kaveripiirin Baijerilaiset & Ruotsalaiset ole nekään viattomia olleet - päinvastoin, vaikka ovat ainakin kaksi kertaa clk:ta kalliimpia.
Eli jos mersun laatu on huonoa niin sitten monen muun merkin laatu on.. hmm pa...kaa?
Tässä täytynee aivan jäädä odottamaan clk:n ensimmäistä vikaa, ei kai mikään kestä kuitenkaan ikusesti?
Tässä oli vaan minun kokemukseni, ei mikään absoluuttinen totuus laadusta. Oisko ne sitten myöhemmät 2000 luvun MB:t jo huonompia..
Mutta kuten sanottu, minä olen tyytyväinen
Minulla on vanhempaa mallia oleva CLK ja siinä ei ole ollut yhtään vikaa omistukseni aikana. Auto on ollut minulla nyt vuoden ja ollut jatkuvassa ajossa - ei mikään kesäauto. No, yhden ajovalopolttimon olen vaihtanut. Edellisellä omistajalla oli mennyt samalla tahdilla.
Mikään ei kolise eikä nitise (paitsi joskus jäät tiivisteiden välissä), kaikki varusteet toimivat niinkuin pitääkin.
Edellinen autoni (toinen ns. arvostettu saksalainen merkki) oli pari vuotta uudempi kuin clk. Se vieraili korjaamolla vähintään kahden kuukauden välein aiheuttaen rahallista harmia ja vielä enemmän mieliharmia

Eli jos mersun laatu on huonoa niin sitten monen muun merkin laatu on.. hmm pa...kaa?
Tässä täytynee aivan jäädä odottamaan clk:n ensimmäistä vikaa, ei kai mikään kestä kuitenkaan ikusesti?

Tässä oli vaan minun kokemukseni, ei mikään absoluuttinen totuus laadusta. Oisko ne sitten myöhemmät 2000 luvun MB:t jo huonompia..
Mutta kuten sanottu, minä olen tyytyväinen