450 SLC 5.6
450 SLC 5.6
Mahtaako kellään forumilaisella olla tietoa tällaisesta tapauksesta:
- kuulin eräältä offroad -harrastajalta, että jossain päin Etelä-Suomea (en nyt muista oliko se K-nummi vai Sipoo) olisi 450 SLC, johon on vaihdettu 560 moottori. Kiinnostaisi kovasti tietää autosta lisää + ehkä jutustella omistajan kanssa, jos vielä vaikka yhteystietoja löytyisi (YV:llä)...
Vai onko tämä vaan huhupuhetta?
- kuulin eräältä offroad -harrastajalta, että jossain päin Etelä-Suomea (en nyt muista oliko se K-nummi vai Sipoo) olisi 450 SLC, johon on vaihdettu 560 moottori. Kiinnostaisi kovasti tietää autosta lisää + ehkä jutustella omistajan kanssa, jos vielä vaikka yhteystietoja löytyisi (YV:llä)...
Vai onko tämä vaan huhupuhetta?
Re: 450 SLC 5.6
TIedän Porvoon suunnalla yhden -71 350SL 4.5:n (siis US-malli), johon omistaja on vaihtanut 560SEC:n koneen. Auto on valkoinen ja rakennettu viimeisen päälle kokonaan uusiksi. Samalla hepulla on jenkkituliaisina muutama vanhempikin mersu. Saattaahan hän on forumillakin.350 SLC kirjoitti:Mahtaako kellään forumilaisella olla tietoa tällaisesta tapauksesta:
- kuulin eräältä offroad -harrastajalta, että jossain päin Etelä-Suomea (en nyt muista oliko se K-nummi vai Sipoo) olisi 450 SLC, johon on vaihdettu 560 moottori. Kiinnostaisi kovasti tietää autosta lisää + ehkä jutustella omistajan kanssa, jos vielä vaikka yhteystietoja löytyisi (YV:llä)...
Vai onko tämä vaan huhupuhetta?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
raul kirjoitti: alkuperäinen 560SLC
Ehkä nyt ei ihan alkuperäinen kuitenkaan kun sellaisia ei ole ikinä tehtaalta lähtenyt. Tietysti jos sellaisen rakentelee itse niin onhan sekin tavallaan alkuperäinen kun niitä on vain yksi olemassa
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Jep, vain 560SL:ää on rakennettu "alkuperäisenä"Matti R kirjoitti:raul kirjoitti: alkuperäinen 560SLC![]()
Ehkä nyt ei ihan alkuperäinen kuitenkaan kun sellaisia ei ole ikinä tehtaalta lähtenyt. Tietysti jos sellaisen rakentelee itse niin onhan sekin tavallaan alkuperäinen kun niitä on vain yksi olemassa
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
[Asiasta neljänteen, mutta en oikein ymmärrä tuota jenkkimarkkinoille tarkoitettua 560 SL -mallia. Tehoa huimat 230 hevosvoimaa, kun euro-500 SL:ssä 245, katillisessakin 223 hv (tätä ilmeisesti jenkkeihinkin vietiin). Olikohan tuotannossa mitään muuta syytä, kuin että jenkeille piti saada jotain "suurta", että mielenkiinto malliin säilyisi, ennen kuin R129 tuli markkinoille?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ainahan jenkeille on pitänyt tarjota suurempia moottoreita, kuin täällä euroopassa on totuttu myymään ( 300sel 4,5L/6,3l ,450sel/6,9 , ja 560SEC/SL etc), ilmeisesti johtuen noiden "omien" merkkien moottoreiden koosta.Timo L. kirjoitti:[Asiasta neljänteen, mutta en oikein ymmärrä tuota jenkkimarkkinoille tarkoitettua 560 SL -mallia. Tehoa huimat 230 hevosvoimaa, kun euro-500 SL:ssä 245, katillisessakin 223 hv (tätä ilmeisesti jenkkeihinkin vietiin). Olikohan tuotannossa mitään muuta syytä, kuin että jenkeille piti saada jotain "suurta", että mielenkiinto malliin säilyisi, ennen kuin R129 tuli markkinoille?
Ja aiheuttaahan tuo tiukka saastesäännöstö sen, että "joutuu" ostammaan suuremman koneen saadakseen hieman tehoja.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Niin mitä kaikkia litra/hevosvoima/päästö verotusmääräyksiä siellä olikaan...
Enkä muuten yhtään ihmettelisi mikäli jossain testissä selviäisi vaikka näiden autojen tuottavan hieman enemmän tehoa kuin ilmoitettu...
Tämähän oli ollut amerikkalaisille valmistajille tyypillistä jo lähes kahden vuosikymmenen ajan.
Enkä muuten yhtään ihmettelisi mikäli jossain testissä selviäisi vaikka näiden autojen tuottavan hieman enemmän tehoa kuin ilmoitettu...
Tämähän oli ollut amerikkalaisille valmistajille tyypillistä jo lähes kahden vuosikymmenen ajan.



