Teholastutustusta kirkkonummella
Teholastutustusta kirkkonummella
W210 290TD T
Tähän edelliseen voisi ainakin mainita että www.voimaa.com seinäjoen toimipisteeltä laitteli juuri samanlaisen ohjelman omaan autooni tänään 21.1.2009. Ja täytyy muuten sanoa että ilme meni tästä
tähän
... voin vähän kertoilla kuulumisia jatkossa mikäli muistan..
Ja autoni on siis E200 CDI automaatti vuodelta 2001. Ja alunperin se 115hv ja nyt siis tuo 163hv ja 360nm. Eron kyllä jo huomaa.



Ja autoni on siis E200 CDI automaatti vuodelta 2001. Ja alunperin se 115hv ja nyt siis tuo 163hv ja 360nm. Eron kyllä jo huomaa.
Missä mitattu kasvanut teho?JohannesM kirjoitti:Tähän edelliseen voisi ainakin mainita että www.voimaa.com seinäjoen toimipisteeltä laitteli juuri samanlaisen ohjelman omaan autooni tänään 21.1.2009. Ja täytyy muuten sanoa että ilme meni tästätähän
... voin vähän kertoilla kuulumisia jatkossa mikäli muistan..
![]()
Ja autoni on siis E200 CDI automaatti vuodelta 2001. Ja alunperin se 115hv ja nyt siis tuo 163hv ja 360nm. Eron kyllä jo huomaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Teholastutustusta kirkkonummella
Eihän ne edes tiedä että W210:aa on 3,2 litrasella suoralla kutosella bensana. (W124 puolelta löytyy)
saati sitten valuutat. saako siellä päättää kummalla valuutalla maksaa?
2900kr vai 395€
2900kr on n.270€ ja 395€ on n.4250kr
Ei oikein vakuuta...
Taitaa mennä samaan kastiin kuin ne teflon lisäaineet mitä lisätään koneeseen vähentämään kulumista.


Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Selvennykseksi: En siis tiedä että onko tuo voimaa.comin käyttämä softa sama kuin tuon ensimmäisenä mainitun yrityksen käyttämä, mutta tehot ilmoittavat samaksi. Samat teholuvut ilmoittavat muistaakseni myös upsolute lastut?
Jartuo:
Nyt ollaan pohjanmaalla ja täällä toimitaan euroilla
kyllähän se aika lailla kirpaisi, voimaa.com mainostaa hintaa 549€
Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.
Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
Jartuo:
Nyt ollaan pohjanmaalla ja täällä toimitaan euroilla

Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.
Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
Jep jep, eli yläkierroksille lisää potkua ja alakierroksilta väännöt pois... on näitä ennekin nähty.Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.
Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
"Apinaa koijataan"

Laitappa asuntovaunu perään niin vakio menee vaunun kanssa sinusta ohi jotta heilahtaa...
Usein saman tehon saa aikaiseksi kun ottaa imuilman äänenvaimenninosan pois. Huomattavasti halvempaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
JeremyH kirjoitti:Jep jep, eli yläkierroksille lisää potkua ja alakierroksilta väännöt pois... on näitä ennekin nähty.Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.
Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
"Apinaa koijataan"![]()
Laitappa asuntovaunu perään niin vakio menee vaunun kanssa sinusta ohi jotta heilahtaa...
Usein saman tehon saa aikaiseksi kun ottaa imuilman äänenvaimenninosan pois. Huomattavasti halvempaa.
Nyt lienee Jeremyllä hiukan tiedonpuutetta. Bensavaparin lastutus on aivan turhaa, siinä pääsee samoihin juurikin ottamalla vaikka äänenvaimentajan pois

200 cdi:stä tulee kuitenkin aivan eri peli ohjelmaa muokkaamalla, kuten mistä tahansa cdi/tdi autosta. Turbodieseleissä veto lisääntyy koko kierrosalueella, myös alakierroksilla, kun ohjelmaa muokataan. Omakohtaista kokemusta on useasta lastutetusta autosta, vakio ei pärjää suorituskyvyssä missään olosuhteessa, varsinkaan asuntovaunu tai hevoskoppi perässä

Noin 400 kilometrin kokemuksella ja ajotietokoneen (huom. ei tieteellistä näyttöä!
) antaman kulutuslukeman mukaan muutos on noin 0,6l/100km vähemmän kuin ennen lastua.
Jeremy:
ensinnäkin: Kyllä mä uskoisin että lähes 50 000 vuodessa ajavana huomaisin jonkinmoisen eron tehossa ja väännössä verrattuna vakioon.
Ja toiseksi: mulla ei ole koukkua autossa, enkä ole karavaanari, joten mun mesenaatti ei mitään kusikoppia perässään kisko.
Ja tämä oli myös huumorilla vastattu, kuten uskon että myös sinun oli 

Jeremy:
ensinnäkin: Kyllä mä uskoisin että lähes 50 000 vuodessa ajavana huomaisin jonkinmoisen eron tehossa ja väännössä verrattuna vakioon.
Ja toiseksi: mulla ei ole koukkua autossa, enkä ole karavaanari, joten mun mesenaatti ei mitään kusikoppia perässään kisko.

