Teholastutustusta kirkkonummella

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Teholastutustusta kirkkonummella

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Tälläinen löytyy pääkaupunkiseudulta. Ei kokemusta

http://www.itsfun.fi/
W210 290TD T
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Pirun paljon lupaavat ainaki saaha irti 200cdi: 115hv -> 163hv
tiä sitte...
Pienempi vika, isompi leka.
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Tähän edelliseen voisi ainakin mainita että www.voimaa.com seinäjoen toimipisteeltä laitteli juuri samanlaisen ohjelman omaan autooni tänään 21.1.2009. Ja täytyy muuten sanoa että ilme meni tästä :) tähän :D ... voin vähän kertoilla kuulumisia jatkossa mikäli muistan.. 8)

Ja autoni on siis E200 CDI automaatti vuodelta 2001. Ja alunperin se 115hv ja nyt siis tuo 163hv ja 360nm. Eron kyllä jo huomaa.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Paljonko maksoi? Katsoin weppisivuilta ja hinta oli 4900sek tai reilut 600€ ???
Taisi pojilla olla ihan oma valuutta laskin.
Saisikohan päivityksen maksaa kruunuina?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

JohannesM kirjoitti:Tähän edelliseen voisi ainakin mainita että www.voimaa.com seinäjoen toimipisteeltä laitteli juuri samanlaisen ohjelman omaan autooni tänään 21.1.2009. Ja täytyy muuten sanoa että ilme meni tästä :) tähän :D ... voin vähän kertoilla kuulumisia jatkossa mikäli muistan.. 8)

Ja autoni on siis E200 CDI automaatti vuodelta 2001. Ja alunperin se 115hv ja nyt siis tuo 163hv ja 360nm. Eron kyllä jo huomaa.
Missä mitattu kasvanut teho?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Teholastutustusta kirkkonummella

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

TIMO T T kirjoitti:Tälläinen löytyy pääkaupunkiseudulta. Ei kokemusta

http://www.itsfun.fi/
Eihän ne edes tiedä että W210:aa on 3,2 litrasella suoralla kutosella bensana. (W124 puolelta löytyy)
saati sitten valuutat. saako siellä päättää kummalla valuutalla maksaa?
2900kr vai 395€
2900kr on n.270€ ja 395€ on n.4250kr

Ei oikein vakuuta...
Taitaa mennä samaan kastiin kuin ne teflon lisäaineet mitä lisätään koneeseen vähentämään kulumista. :lol: :lol:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Selvennykseksi: En siis tiedä että onko tuo voimaa.comin käyttämä softa sama kuin tuon ensimmäisenä mainitun yrityksen käyttämä, mutta tehot ilmoittavat samaksi. Samat teholuvut ilmoittavat muistaakseni myös upsolute lastut?

Jartuo:
Nyt ollaan pohjanmaalla ja täällä toimitaan euroilla :) kyllähän se aika lailla kirpaisi, voimaa.com mainostaa hintaa 549€


Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.

Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.

Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
Jep jep, eli yläkierroksille lisää potkua ja alakierroksilta väännöt pois... on näitä ennekin nähty.

"Apinaa koijataan" :twisted:

Laitappa asuntovaunu perään niin vakio menee vaunun kanssa sinusta ohi jotta heilahtaa...

Usein saman tehon saa aikaiseksi kun ottaa imuilman äänenvaimenninosan pois. Huomattavasti halvempaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

JeremyH kirjoitti:
Jeremy:
No tehoahan ei siis mitattu erikseen vaan tuloksen kerroin ihan tuolta pohjalta mitä tuolta sivuilta ilmoittavat. Ja kasvoi teho eli ei, niin joka tapauksessa auto liikkuu nyt ihan toiseen tapaan kuin aiemmin.

Ja teholisäyksestä kertoo se, että kokeilin kiihtyvyyden 90-120km/h ennen ja jälkeen, ja tuloksessa on noin 4-5 sekunnin ero lastutuksen hyväksi. Tarkemmin en ole sitä mitannut, mutta kuvasin kännykällä molemmat kiihdytykset, ja siitä arvioin aikaeron.
Jep jep, eli yläkierroksille lisää potkua ja alakierroksilta väännöt pois... on näitä ennekin nähty.

"Apinaa koijataan" :twisted:

Laitappa asuntovaunu perään niin vakio menee vaunun kanssa sinusta ohi jotta heilahtaa...

Usein saman tehon saa aikaiseksi kun ottaa imuilman äänenvaimenninosan pois. Huomattavasti halvempaa.

Nyt lienee Jeremyllä hiukan tiedonpuutetta. Bensavaparin lastutus on aivan turhaa, siinä pääsee samoihin juurikin ottamalla vaikka äänenvaimentajan pois :lol: Turbovehkeissä on saatavissa merkittäviä tehonlisäyksiä vain ohjelmaa muokkaamalla, koskee sekä bensa, että dieselmoottoreita.

200 cdi:stä tulee kuitenkin aivan eri peli ohjelmaa muokkaamalla, kuten mistä tahansa cdi/tdi autosta. Turbodieseleissä veto lisääntyy koko kierrosalueella, myös alakierroksilla, kun ohjelmaa muokataan. Omakohtaista kokemusta on useasta lastutetusta autosta, vakio ei pärjää suorituskyvyssä missään olosuhteessa, varsinkaan asuntovaunu tai hevoskoppi perässä :wink:
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

JohannesM: Oletko ehtinyt huomaamaan mitään eroa polttoaineen kulutuksessa?
Suunnitteilla on myös softata oma 200CDI keväällä.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Noin 400 kilometrin kokemuksella ja ajotietokoneen (huom. ei tieteellistä näyttöä! :lol: ) antaman kulutuslukeman mukaan muutos on noin 0,6l/100km vähemmän kuin ennen lastua.

Jeremy:
ensinnäkin: Kyllä mä uskoisin että lähes 50 000 vuodessa ajavana huomaisin jonkinmoisen eron tehossa ja väännössä verrattuna vakioon.

Ja toiseksi: mulla ei ole koukkua autossa, enkä ole karavaanari, joten mun mesenaatti ei mitään kusikoppia perässään kisko. :P Ja tämä oli myös huumorilla vastattu, kuten uskon että myös sinun oli :)
Vastaa Viestiin