w211 270cdi automaatti ongelma
w211 270cdi automaatti ongelma
eli ongelmana on että pakkas keleillä automaatti vaihtaa nykäisemällä ja kierrokset soutavat n.100-200 kierrosta, ongelma poistuu kun autolla on ajanut muutaman kilometrin. lämpinä vaihteisto toimii todella hienosti! laatikko öljyt+suodatin vaihdettu ja ohjainlaitteissa uusimmat päivitykset, vikakoodeja ei ole. kuulin että vaihteiston huuhtelu voisi auttaa koska kuulemma venttiilikoneistoon voi olla kertynyt likaa jos öljyjä vaihdettu aikaisemmin liian harvoin. onko kellään kokemuksia vastaavasta viasta/korjauksista tai tietoa kuinka laatikon huuhtelu tehtäisiin????
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 816
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
- velieinari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 23.12.2008 15:33
moi.mulla samoin,mutta niin että auto on seissyt esim. puoli vuorokautta pakkasessa, alkuun säihähdin mutta enää en pidä sitä häiritsevänä, kouvolan autosomman (merkkiliike)mukaan aivan normaalia eikä kyse ole viasta vaan automaattilaatikon öljyn käytöksestä pakkasella, myös edellinen bensamersuni 180kompura (W203 ,vm.2004) teki joskus tuollain vaikka kaikki huollot ja öljynvaihdot oli tehty siinäkin, myös vikakoodit otettu multa just eikä ongelmia ollut. se on toki jokaisen yksilöllinen kokemus ja tunne mikä on häiritsevää nykimistä vaihtamistilanteissa, moottorinlämmiti ei ainkaan mulla vaikuta joten kyllähän kyse silloin on noista öljyistä ja niiden kohmettumisesta, fortea on muuten munkin autoo laitettu ja suosittelen sitä.
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Taitaa olla ominaisuus
E 200 B A -97 ajettu 200 tkm, vaihtaa joskus kylmänä (ensimmäisen 1 km matkalla) yhden kerran alaspäin nykäisemällä tai vaihtoehtoisesti jättää yhden vaihtamisen tosi pitkäksi (4500 rpm). Yleensä ei kylmänäkään mitään nykäisyjä yms.
Tätä oli aikaisemmin jonkin verran enemmän, mutta laatikon öljynvaihto helpotti huomattavasti tilannetta. Tuttu mersumies sanoi, että kannattaa vaihtaa öljyt jopa 2 kertaa, ennen kuin mitään muuta vikaa alkaa etsimään.
Tätä oli aikaisemmin jonkin verran enemmän, mutta laatikon öljynvaihto helpotti huomattavasti tilannetta. Tuttu mersumies sanoi, että kannattaa vaihtaa öljyt jopa 2 kertaa, ennen kuin mitään muuta vikaa alkaa etsimään.
moi! kiitos saapuneista vastauksista! autolla on ajettu 194tkm. akku vaihdettu ja ladattu hiljakkoin. voisin hyväsyä vaihteiston käytöksen ja pitää sitä ominaisuutena jos oireet olisivat lievempiä, tässä tapauksessa kuitenkin jo tämä kierrosten heijaaminen tekee menosta sen veran nykivää että en usko tämän olevan ominaisuus. eräältä korjaamolta arveltiin myös että momentin muuntimen magneettiventtiili olisi viallinen?
Et ole ongelmankanssa yksin, monella on juuri sama vika.
Nyt olisi ehkä selvennystä asiaan tulossa.
Jospa tuolla Oulun päässä vika selviäsi.
Seuraa tätä linkkiä ,jos sieltä saisit apua.
Seinäjoella paikallisessa vehossa on kuulemma sellainen asentaja joka osaa vian etsiä.
Käsittääkseni jokin tuollainen venttiili siellä kylmänä antaa virhe arvoja.
Harmi sinänsä kun auton täytyy olla kylmä,niin ei oikein onnistu päivän reissu kauempaa käytynä.
Lukaseppa tämä ,jossa asiaa sivutaan.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Nyt olisi ehkä selvennystä asiaan tulossa.
Jospa tuolla Oulun päässä vika selviäsi.
Seuraa tätä linkkiä ,jos sieltä saisit apua.
Seinäjoella paikallisessa vehossa on kuulemma sellainen asentaja joka osaa vian etsiä.
Käsittääkseni jokin tuollainen venttiili siellä kylmänä antaa virhe arvoja.
Harmi sinänsä kun auton täytyy olla kylmä,niin ei oikein onnistu päivän reissu kauempaa käytynä.
Lukaseppa tämä ,jossa asiaa sivutaan.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
tuntuu tosiaankin olevan jonkin verran muillakin saman tapaista ongelmaa. jossain topicissa oli että se common rail putken paineensäädin solenoidin vaihto olisi auttanut, edelliseen autooni (w210 200cdi -02) kyseinen osa vaihdettiin kun kierrokset heijasivat tyhjäkäynnillä lämpötilasta riippumatta n.100-200 kierrosta. olisiko tässä nyt sitten samalla osalla erilainen vaikutus auton käytökseen?
Minulla helpotti näin
Autooni tehtiin momentinmuunnin ja jäädytin remontti tuossa 1,5 vuotta sitten sen yleisen näihin "laatuautoihin" kuuluvan glygolivuodon takia, joka tuntuu olevan ihan normaali vajaa sata tuhatta ajetun E-mersun ominaisuus
.
Homman avulla vaihteisto saatiin toimimaan hyvin ... lämpimänä. Kylmänä ensimmäisten kilometrien aikana kovin usein laatikko tarjosi liian suurta pykälää tai sitten ei momentinmuunninta irroittanut tarpeeksi aikaisin.
Vaihteistoon lisättiin Forten aine, kun asiasta Hartikaisella keskustelin. Tämä toi uudenlaista jouheutta lämpimänän vaihteiston toimintaan ja auttoi hiukan kylmäongelmaan. Ajattelin myös vaihdattaa vaihteistoöljyt 20 000 km ajon jälkeen, jolla varmistaisin epäpuhauksian poistumisen laatikosta. Vaihteistoöljyt, suodatin ja peräöljyt vaihdettiin noin 2 viikkoa sitten vuosihuollon yhteydessä ja vaihteistoon lisättiin tuubi Fortea ... ja kas kummaa, ongelma kylmänä nykäisevästä vaihtotapahtumasta on tällä hetkellä kokonaan poissa
! Toivottavasti pysyykin... Auton minulla olo aikana laatikko ei ole toiminut näin hyvin koskaan.
Autossa olevan elektronisesti ohjatun ja ajotapaan mukautuvan vaihteiston toimintaan liittyen huomasin piirteen, joka sinänsä on aika looginen. Vaihdoin akun autooni syksyllä, jolloin tietenkin virrattomana ollessa vaihteiston ohjaus palautui tehdasasetuksille. Meni hetken aikaa, ennen kuin vaihteisto oppi "siistin vaihtamisen" minun ajotyyliini sopivalla tavalla.

Homman avulla vaihteisto saatiin toimimaan hyvin ... lämpimänä. Kylmänä ensimmäisten kilometrien aikana kovin usein laatikko tarjosi liian suurta pykälää tai sitten ei momentinmuunninta irroittanut tarpeeksi aikaisin.
Vaihteistoon lisättiin Forten aine, kun asiasta Hartikaisella keskustelin. Tämä toi uudenlaista jouheutta lämpimänän vaihteiston toimintaan ja auttoi hiukan kylmäongelmaan. Ajattelin myös vaihdattaa vaihteistoöljyt 20 000 km ajon jälkeen, jolla varmistaisin epäpuhauksian poistumisen laatikosta. Vaihteistoöljyt, suodatin ja peräöljyt vaihdettiin noin 2 viikkoa sitten vuosihuollon yhteydessä ja vaihteistoon lisättiin tuubi Fortea ... ja kas kummaa, ongelma kylmänä nykäisevästä vaihtotapahtumasta on tällä hetkellä kokonaan poissa

Autossa olevan elektronisesti ohjatun ja ajotapaan mukautuvan vaihteiston toimintaan liittyen huomasin piirteen, joka sinänsä on aika looginen. Vaihdoin akun autooni syksyllä, jolloin tietenkin virrattomana ollessa vaihteiston ohjaus palautui tehdasasetuksille. Meni hetken aikaa, ennen kuin vaihteisto oppi "siistin vaihtamisen" minun ajotyyliini sopivalla tavalla.
E 270 T CDI A -03 (S211)