Katin tyhjennys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Katin tyhjennys?

Viesti Kirjoittaja joskami »

Miten käytännössä olette noitten diesel autojen katit tyhjentäneet, rautakanki läpi vai kuinka?

Auto ois 04vm 270cdi, onko autossa heti turbon jälkeen ensimmäinen katti ja toinen auton alla?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
meese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 18.04.2008 19:44

Viesti Kirjoittaja meese »

ekaa pönttöä ei kannata tyhjentää...auton alla oleva pönttö tyhjäksi-rautakanki ja läpi vaan,,,hieman aikaa joutuu hakkailemaan ja tyhjentelemään,mutta kyllä se kuivapesu hoituu melko nopeaan.
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

omani tyhjensin ottamalla putkiston kokonaan irti ja menemällä
yläpuolelta sisään (rälläkällä) jonka jälkeen rojut pihalle ja
nätisti heftaten kiinni hieman jotakin ruostesuoja pohjamaalia saumaan
ja putki takas paikoilleen ja ei muuta kuin kovaa ajoa! :lol:
w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Onko tyhjentämiseen jotakin syytä tai varsinkaan tarvetta?
w210 E300 TD
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Roas kirjoitti:Onko tyhjentämiseen jotakin syytä tai varsinkaan tarvetta?
On jos lähtee sisuskalut irti ja menee tukkoon, eikä viiti ostaa uutta (minkä ihmeen takia kannattais maksa ittensä kipeeksi) :wink:
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Pitäähän se uskoa.
Itse olen luullut, että tyhjennykset tehdään tien päällä ajamalla kierroksilla tunti. Kop kop :shock:
w210 E300 TD
JKK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Su 09.07.2006 00:41
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JKK »

Ainoa pieni haitta tuosta katin poistamisesta on pirun kitkerä pakokaasun katku. Itse ajelin pari kuukautta ilman minkäänlaista kattia ja hiukkassuodatinta, ja haju oli sitä luokkaa, että tunkeutui ohjaamoon sisälle. Ja aamuruuhkassa kun seisoi, niin tuli muutaman kerran visuaalista kommenttia kanssa-autoilijoilta. Laitoinpa sen siis takaisin, ja hiukkassuotimen lyhennettynä versiona. Ei haise enää, enkä tehoissa huomannut mitään eroa. Toinen mihin minulla vaikutti hieman, oli käyntiäänet. Koneen roksutus kuului selvemmin sisään.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JKK kirjoitti:Ainoa pieni haitta tuosta katin poistamisesta on pirun kitkerä pakokaasun katku. Itse ajelin pari kuukautta ilman minkäänlaista kattia ja hiukkassuodatinta, ja haju oli sitä luokkaa, että tunkeutui ohjaamoon sisälle. Ja aamuruuhkassa kun seisoi, niin tuli muutaman kerran visuaalista kommenttia kanssa-autoilijoilta. Laitoinpa sen siis takaisin, ja hiukkassuotimen lyhennettynä versiona. Ei haise enää, enkä tehoissa huomannut mitään eroa. Toinen mihin minulla vaikutti hieman, oli käyntiäänet. Koneen roksutus kuului selvemmin sisään.
Eikös sulla ollut isot suuttimet siellä ?
Se katku johtuu niistä.
Siihenkin voi kyllä vaikuttaa...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kimmop
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 09.02.2009 11:45

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Itselläni 300 TE 24 otti ja tukki katin ajossa niin pahasti että meno loppui siihen paikkaan. Tyhjää kävi muttei yhtään kestäny kierroksia. Irtopalaset ravistelin ja kopistelin irti mutten vielä lyöny kankea läpi.
Oisko jollaki tietoa mistä sais tarpeeksi virtaavan tarvike katin? Toinen vaihtoehto on että laitan kaks pienempää kattia mallia motonet ja rakennan kokoomakohdan lamdalle.
Vastaa Viestiin