Mittarilukemaennätykset?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Ukko-Mikael
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54

Mittarilukemaennätykset?

Viesti Kirjoittaja Ukko-Mikael »

Terve,

Täällä kerrotaan kreikkalaisella taksimersulla ajetun 4,6 miljoona kilometriä (sivulla on muuten mainioita kuvaupotuksiakin, joskin niiden lataus kestää hetken).

Lainaus: "The Mercedes-Benz with the highest known recorded mileage in service is a Greek taxi, a 1976 240 D. Its owner, taxi driver Gregorios Sachinidis from Thessaloniki, covered 4.6 million kilometres in this car. Since 2004 the car belongs to the collection of the Stuttgart Mercedes-Benz Museum".

Tämä uusi nippelitietoni on minulle jotain absoluuttisen käsittämätöntä. Olen kuullut maininnan ADAC:n rekisteröimästä 2 miljoonan kilometrin ylityksestä W124 koriselle turbottomalle OM 602:lle, jollainen moottori on omassa 250 TD:ssani. Mutta että tuollainen 4,6 MK mittarilukema tavanomaiselle ammattiajossa olleelle henkilöautolle. Rekatkin kakistelevat.

Onko kellään tiedossa mitään muita kori- ja moottorikohtaisia mittarilukemaennätyksiä?
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Paljonhan toi on. On täällä foorumilla ollut jo juttua ko. autosta. Toi lukema on nähtäväti oikea ja dokumentoitu. Kaverilla oli ollut kaksi moottoria joista toinen oli remontissa kun toisella oli ajettu.
W210 290TD T
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Moottori(t) on täyskunnostettu 11 kertaa ja 2 kertaa on laitettu kokonainen vaihtomoottori. Eli ~350-400tkm / moottori.

Mutta siitäkin huolimatta vaikuttava kilometrilukema.
Ukko-Mikael
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54

Viesti Kirjoittaja Ukko-Mikael »

Ookei, eli vähän kuin se isoisoisoisän kirves missä terä on vaihdettu kolmesti ja varsi seitsemästi. Toki tarpeeseen joka kerta :) .

On silti jotenkin hupaisaa ajatella että kaikesta huolimatta joku epämääräinen prosenttiosuus auton osista on kulkenut mukana tuon koko reissun.

Mikähän tuo ADAC:n väitetysti bongaama 2 MK mittarilukemajuttu W124/OM602:lle mahtaa olla? Olisi mukava taas tarkistaa yhden mersuhuhun tausta (varsinkin kun samankaltainen yhdistelmä on itsellänikin).

Toisaalta, niitä on kaikenlaisia levottomia kulkureita jotka tilaisuuden tullen vaan istuvat autoihinsa ja ajavat löpöpumpulta toiselle, eivätkä pidä sen enempää melua itsestään.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Ukko-Mikael kirjoitti:Ookei, eli vähän kuin se isoisoisoisän kirves missä terä on vaihdettu kolmesti ja varsi seitsemästi. Toki tarpeeseen joka kerta :) .
Minusta tuossa koko jutussa on hienointa lähinnä omistajan sitoutuminen aiheeseen, että ajetaampa meseen 4.6 miljoonaa mittariin. :shock:

Moottorin kestävyyttä ratkaisevampaa tuossa ennätyksessä on se, että auto pysyy yleiskunnoltaan sellaisena, että siihen yleensä kannattaa / viitsii laittaa esim. sen moottorin 11 kertaa uusiksi.

Jos joka paikka olisi repsottanut ja nilkuttanut, niin tuskimpa siihen olisi tehty edes sitä ensimmäistä konetta. Äijä olis vaan hakenut uudemman mallin saksasta muutaman vuoden välein, tällä hetkellä istuis varmaan väykyssä... :lol:
Ukko-Mikael
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54

Viesti Kirjoittaja Ukko-Mikael »

Timo J kirjoitti: Minusta tuossa koko jutussa on hienointa lähinnä omistajan sitoutuminen aiheeseen, että ajetaampa meseen 4.6 miljoonaa mittariin. :shock:
Niinpä. Sitoutuminen kulutustavaran huoltoon, tai yleensä siihen että pitää antaa jotain että saa takaisin jotain, on nykyaikana käynyt aina vaan niukemmaksi vuorovaikutukseksi molemmin puolin tiskiä.

Minä ostin vanhan mersun ensimmäiseksi omaksi autokseni kun siinä on semmoinen kummallinen hyvän tavaran tuntu. Se tunnelma erottui niistä koeajamistani noin paristakymmenestä käytetystä ja uudesta autosta kuin joku ihmeen majakka, jos näin voidaan sanoa.

Se oli ihmeellistä miten selkeä se ero voikaan olla, vaikkei minulla pitäisi olla oikeastaan minkäänlaista kompetenssia arvostella autoja ja niiden välisiä eroja. Ehkä se oli siinä, ettei koko aiheesta ollut oikeastaan minkäänlaisia ennakkokäsityksiä, ja sitten otti ja poimi mielestään parhaan vaihtoehdon sillä samalla arviointikyvyllä mitä reilu 15 vuotta tuotekehitysinsinöörin elämänkokemusta varsin vaativista koneista ja materiaaleista on tuonut mukanaan.

Käytännössä vasta-ajetusta ajokortista ja vanhasta mersusta huolimatta, on minua silti edelleen pidetty rauhallisena ja harkitsevaisena nelikymppisenä perheenisänä sekä töissä että tuttavapiirissä :) .
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kanarialla ja Madeiralla on 123- ja 124-korisia takseja vaikka kuinka paljon.
Itse en puhu portugalia tai espanjaa, joten kunnon keskusteluja ei tullut
kuskien kanssa. Yksi kuitenkin väitti kanarialla, että hän on ajanut (124) 250
turbolla yli 2 miljoonaa kilometriä samalla moottorilla. Autoilla kuulemma ajetaan
300-700 km joka päivä.

Madeiralla ei ollut turboja, kuulemma mäkinen maasto tappaa turbot ennen
aikojaan.

Veikkaan, että 123:n joukossa voisi olla enemmänkin ajettuja autoja.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Vaikuttavia lukemia kuitenkin... :wink:

Juuri tuo yleiskunto on se huikea juttu, että autoon (mersuun) viitsii siten laittaa vaikka uuden moottorin... 8)

Hyvä Mersu!!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Ehkä hieman OT mutta kaverilla oli pari vuotta takaperin w123 olikohan 240D jolla oli ajettu 1.4milliä :wink: lähti muuten suomen maalle se auto sitten
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
liuhis
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 03.10.2008 19:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja liuhis »

:shock: HUH HUH ! Laskin tuossa , että tekeepi 143750 km vuodessa, jos meinaa saada 32 vuotiaalle 4,6 milj.km. 393,8 km joka ainoa päivä... Aika rajua,koska ammattiliikenteessä raskaalle kalustolle kertyy ensimmäisten viiden-kuuden vuoden aikana 200-300tkm/vuosi jonka jälken ne eläköidään kevyempiin hommiin muutama kymppitonni per vuosi. Ihan oikeasti kyseenalaistaisin tämän ennätyksen, vaikka Mersu kestävä laatuauto onkin.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos taksilla ajetaan turistipaikassa yötä paivää seitsemän päivää
viikossa, ei ole mikään ongelma saada mainittu 300-700 km
vuorokaudessa mittariin. Kuskeja on monta autoa kohti.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Normi maalais taksilla ajetaan vuodessa n.170tkm-230tkm siitä tienaavia kilometrejä on noin 100tkm-140tkm ja tähän pystyy ihan yksi kuski.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Vilberddi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: La 01.11.2008 11:17
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Vilberddi »

Mahtavia lukemia :D Omallani ajettu 463 000 tkm ja nyt menossa turbon ja syöttöpumpun kunnostusta. Samalla uuet tiivisteet ja laakerit koneeseen ja kannen kunnostus ja taas mennään!. :twisted:
Mercedes-Benz 250DT W124 http://minunauto.com/auto/16481
Toyota Corolla Dx Ke70 (ikuisuusprojekti)

Kun mersun pistän parkkiin siihen loppuu lässytys
kepa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Ma 02.06.2008 08:03
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja kepa »

Juu kyllä ne etelässä niillä paljo rullaa. Onneks mersu kestää :)
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Suomen Texasista (Härmästä) löytyy -83 W123 300D, joka minulta lähtiessään oli rullannu 1525tkm, ja minä olin auton kolmas omistaja. Moottori oli vasta toinen, laatikko, perä ja suuri osa muusta tekniikasta alkuperäistä. Nykyään autosta löytyy pumpusta 7mm elementit ja putkesta iso mutka. Muutaman kerran on jo tullu kysyttyä, haluaisko kaveri myydä autonsa takaisin tänne, sillä autolla on kuitenkin tunnearvoa - olihan se suvun toiseksi eniten ajettu mersu, eikä niitä miljoonankaan ylittäneitä ole neljää enempää ollut. :)
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Ukko-Mikael kirjoitti:Mikähän tuo ADAC:n väitetysti bongaama 2 MK mittarilukemajuttu W124/OM602:lle mahtaa olla? Olisi mukava taas tarkistaa yhden mersuhuhun tausta (varsinkin kun samankaltainen yhdistelmä on itsellänikin).
Eikös siitä ollut ihan uutisissa juttua kun täältä Suomesta lähti se eräs taksina ollut 124 lang, en muista oliko OM602 vai OM605, mutta 250D kuitenkin, sinne Mersun museoon. Olikohan rullattu jotain 2,5Mkm.

Heti EDIT: Niin, tarkemmin muistellen E-mallinen se jo oli, eli väkisin OM605.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

ThaBandit^ kirjoitti:
Ukko-Mikael kirjoitti:Mikähän tuo ADAC:n väitetysti bongaama 2 MK mittarilukemajuttu W124/OM602:lle mahtaa olla? Olisi mukava taas tarkistaa yhden mersuhuhun tausta (varsinkin kun samankaltainen yhdistelmä on itsellänikin).
Eikös siitä ollut ihan uutisissa juttua kun täältä Suomesta lähti se eräs taksina ollut 124 lang, en muista oliko OM602 vai OM605, mutta 250D kuitenkin, sinne Mersun museoon. Olikohan rullattu jotain 2,5Mkm.

Heti EDIT: Niin, tarkemmin muistellen E-mallinen se jo oli, eli väkisin OM605.
Ei sillä ollu ajettu kun 1,6 miljoonaa ja rimpat. Senverran justiinsa että miljoona mailia tuli täyteen. Se oli edellytyksenä että pääsi sinne museoon (Millionmiler).
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Vähän OT mutta meillä on töissä Nissan Micra(hyi) ajettu 395000 ja ei ole säästelty, bussikuskien käytössä kun mennään vaihtoon. Voi sanoa että uutuudenjäykkyys alkaa pikku hiljaa hävitä, ja viides vaihde on puuttunut jo vuosia. Kansi on kai rempattu kerran.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Teo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 18:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Teo »

Naapurin pihassa makaa w124 300D automaatti, mittarissa 900 tkm ja rapiat, mittari on kolmannella kierroksella.

Kahden ensimmäisen miljoonapyykin kohdalla on vaihdettu moottori, laatikko ja kaikki alustanosat. Nyt auto on seissyt noin 5 vuotta pihalla, ja se on aivan loppu, kolmatta kertaa ei tarvitse enää osia vaihtaa.

Autolla on taksina ajettu ensimmäisen kerran mittari ympäri, loput on ajanut nykyinen omistaja.

Kyllä nää korit ruostesuojaamalla kestää, kunhan osia vaan jaksaa vaihdella.

-Teo
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Yhellä tuttavalla treella on uutena ostettu vm.-90 200d. Se oli -05 ku siinä meni mittari ympäri ja sadas öljynvaihto samassa huollossa. Nyt se saa siellä kaikki öljynvaihdot jatkossa ilmaiseksi! :D Se sano, että 950tkm kohalla tehtiin täydellinen koneremppa. Pelleiltään pirssi oli kyllä tosi hyvässä hapessa!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2308
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

[quote="Teo"]Naapurin pihassa makaa w124 300D automaatti, mittarissa 900 tkm ja rapiat, mittari on kolmannella kierroksella.

Kahden ensimmäisen miljoonapyykin kohdalla on vaihdettu moottori, laatikko ja kaikki alustanosat. Nyt auto on seissyt noin 5 vuotta pihalla, ja se on aivan loppu, kolmatta kertaa ei tarvitse enää osia vaihtaa.

Autolla on taksina ajettu ensimmäisen kerran mittari ympäri, loput on ajanut nykyinen omistaja.

Kyllä nää korit ruostesuojaamalla kestää, kunhan osia vaan jaksaa vaihdella.

-Teo[/quote]

:D ...eli jos laite vaikka vm.86 ja viis vuotta seissyt niin keskiarvo 170tkm/v :lol: :lol:
Teo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 18:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Teo »

cuuno kirjoitti: :D ...eli jos laite vaikka vm.86 ja viis vuotta seissyt niin keskiarvo 170tkm/v :lol: :lol:
Ja sehän tekee vasta vajaa 500km päivässä...
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

arto79 kirjoitti:Pelleiltään pirssi oli kyllä tosi hyvässä hapessa!
Tämän voi kyllä tulkita kahdella tavalla :) Ruostuessahan rauta ja ilman happi yhdessä reagoi. Täten pahasti ruostunut rauta on "hyvässä hapessa" :)
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
savlari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:33
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja savlari »

Meillä oli ukon kanssa lainassa yhdeltä turkulaiselta vanhalta maalarilta w123 300d jolla oli ajettu 1 300 000 km ja vielä se sillä ajeli. Yks kansi oli kuulemma vaihdettu ja tietenkin kulutus osia. Äijä näytti valokuvan kun mittarissa oli 999 500km, kai se totta puhui...
Vastaa Viestiin