Mittarilukemaennätykset?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54
Mittarilukemaennätykset?
Terve,
Täällä kerrotaan kreikkalaisella taksimersulla ajetun 4,6 miljoona kilometriä (sivulla on muuten mainioita kuvaupotuksiakin, joskin niiden lataus kestää hetken).
Lainaus: "The Mercedes-Benz with the highest known recorded mileage in service is a Greek taxi, a 1976 240 D. Its owner, taxi driver Gregorios Sachinidis from Thessaloniki, covered 4.6 million kilometres in this car. Since 2004 the car belongs to the collection of the Stuttgart Mercedes-Benz Museum".
Tämä uusi nippelitietoni on minulle jotain absoluuttisen käsittämätöntä. Olen kuullut maininnan ADAC:n rekisteröimästä 2 miljoonan kilometrin ylityksestä W124 koriselle turbottomalle OM 602:lle, jollainen moottori on omassa 250 TD:ssani. Mutta että tuollainen 4,6 MK mittarilukema tavanomaiselle ammattiajossa olleelle henkilöautolle. Rekatkin kakistelevat.
Onko kellään tiedossa mitään muita kori- ja moottorikohtaisia mittarilukemaennätyksiä?
Täällä kerrotaan kreikkalaisella taksimersulla ajetun 4,6 miljoona kilometriä (sivulla on muuten mainioita kuvaupotuksiakin, joskin niiden lataus kestää hetken).
Lainaus: "The Mercedes-Benz with the highest known recorded mileage in service is a Greek taxi, a 1976 240 D. Its owner, taxi driver Gregorios Sachinidis from Thessaloniki, covered 4.6 million kilometres in this car. Since 2004 the car belongs to the collection of the Stuttgart Mercedes-Benz Museum".
Tämä uusi nippelitietoni on minulle jotain absoluuttisen käsittämätöntä. Olen kuullut maininnan ADAC:n rekisteröimästä 2 miljoonan kilometrin ylityksestä W124 koriselle turbottomalle OM 602:lle, jollainen moottori on omassa 250 TD:ssani. Mutta että tuollainen 4,6 MK mittarilukema tavanomaiselle ammattiajossa olleelle henkilöautolle. Rekatkin kakistelevat.
Onko kellään tiedossa mitään muita kori- ja moottorikohtaisia mittarilukemaennätyksiä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54
Ookei, eli vähän kuin se isoisoisoisän kirves missä terä on vaihdettu kolmesti ja varsi seitsemästi. Toki tarpeeseen joka kerta
.
On silti jotenkin hupaisaa ajatella että kaikesta huolimatta joku epämääräinen prosenttiosuus auton osista on kulkenut mukana tuon koko reissun.
Mikähän tuo ADAC:n väitetysti bongaama 2 MK mittarilukemajuttu W124/OM602:lle mahtaa olla? Olisi mukava taas tarkistaa yhden mersuhuhun tausta (varsinkin kun samankaltainen yhdistelmä on itsellänikin).
Toisaalta, niitä on kaikenlaisia levottomia kulkureita jotka tilaisuuden tullen vaan istuvat autoihinsa ja ajavat löpöpumpulta toiselle, eivätkä pidä sen enempää melua itsestään.

On silti jotenkin hupaisaa ajatella että kaikesta huolimatta joku epämääräinen prosenttiosuus auton osista on kulkenut mukana tuon koko reissun.
Mikähän tuo ADAC:n väitetysti bongaama 2 MK mittarilukemajuttu W124/OM602:lle mahtaa olla? Olisi mukava taas tarkistaa yhden mersuhuhun tausta (varsinkin kun samankaltainen yhdistelmä on itsellänikin).
Toisaalta, niitä on kaikenlaisia levottomia kulkureita jotka tilaisuuden tullen vaan istuvat autoihinsa ja ajavat löpöpumpulta toiselle, eivätkä pidä sen enempää melua itsestään.
Minusta tuossa koko jutussa on hienointa lähinnä omistajan sitoutuminen aiheeseen, että ajetaampa meseen 4.6 miljoonaa mittariin.Ukko-Mikael kirjoitti:Ookei, eli vähän kuin se isoisoisoisän kirves missä terä on vaihdettu kolmesti ja varsi seitsemästi. Toki tarpeeseen joka kerta.

Moottorin kestävyyttä ratkaisevampaa tuossa ennätyksessä on se, että auto pysyy yleiskunnoltaan sellaisena, että siihen yleensä kannattaa / viitsii laittaa esim. sen moottorin 11 kertaa uusiksi.
Jos joka paikka olisi repsottanut ja nilkuttanut, niin tuskimpa siihen olisi tehty edes sitä ensimmäistä konetta. Äijä olis vaan hakenut uudemman mallin saksasta muutaman vuoden välein, tällä hetkellä istuis varmaan väykyssä...

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54
Niinpä. Sitoutuminen kulutustavaran huoltoon, tai yleensä siihen että pitää antaa jotain että saa takaisin jotain, on nykyaikana käynyt aina vaan niukemmaksi vuorovaikutukseksi molemmin puolin tiskiä.Timo J kirjoitti: Minusta tuossa koko jutussa on hienointa lähinnä omistajan sitoutuminen aiheeseen, että ajetaampa meseen 4.6 miljoonaa mittariin.![]()
Minä ostin vanhan mersun ensimmäiseksi omaksi autokseni kun siinä on semmoinen kummallinen hyvän tavaran tuntu. Se tunnelma erottui niistä koeajamistani noin paristakymmenestä käytetystä ja uudesta autosta kuin joku ihmeen majakka, jos näin voidaan sanoa.
Se oli ihmeellistä miten selkeä se ero voikaan olla, vaikkei minulla pitäisi olla oikeastaan minkäänlaista kompetenssia arvostella autoja ja niiden välisiä eroja. Ehkä se oli siinä, ettei koko aiheesta ollut oikeastaan minkäänlaisia ennakkokäsityksiä, ja sitten otti ja poimi mielestään parhaan vaihtoehdon sillä samalla arviointikyvyllä mitä reilu 15 vuotta tuotekehitysinsinöörin elämänkokemusta varsin vaativista koneista ja materiaaleista on tuonut mukanaan.
Käytännössä vasta-ajetusta ajokortista ja vanhasta mersusta huolimatta, on minua silti edelleen pidetty rauhallisena ja harkitsevaisena nelikymppisenä perheenisänä sekä töissä että tuttavapiirissä

Kanarialla ja Madeiralla on 123- ja 124-korisia takseja vaikka kuinka paljon.
Itse en puhu portugalia tai espanjaa, joten kunnon keskusteluja ei tullut
kuskien kanssa. Yksi kuitenkin väitti kanarialla, että hän on ajanut (124) 250
turbolla yli 2 miljoonaa kilometriä samalla moottorilla. Autoilla kuulemma ajetaan
300-700 km joka päivä.
Madeiralla ei ollut turboja, kuulemma mäkinen maasto tappaa turbot ennen
aikojaan.
Veikkaan, että 123:n joukossa voisi olla enemmänkin ajettuja autoja.
Itse en puhu portugalia tai espanjaa, joten kunnon keskusteluja ei tullut
kuskien kanssa. Yksi kuitenkin väitti kanarialla, että hän on ajanut (124) 250
turbolla yli 2 miljoonaa kilometriä samalla moottorilla. Autoilla kuulemma ajetaan
300-700 km joka päivä.
Madeiralla ei ollut turboja, kuulemma mäkinen maasto tappaa turbot ennen
aikojaan.
Veikkaan, että 123:n joukossa voisi olla enemmänkin ajettuja autoja.
Vaikuttavia lukemia kuitenkin...
Juuri tuo yleiskunto on se huikea juttu, että autoon (mersuun) viitsii siten laittaa vaikka uuden moottorin...
Hyvä Mersu!!

Juuri tuo yleiskunto on se huikea juttu, että autoon (mersuun) viitsii siten laittaa vaikka uuden moottorin...

Hyvä Mersu!!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81

Normi maalais taksilla ajetaan vuodessa n.170tkm-230tkm siitä tienaavia kilometrejä on noin 100tkm-140tkm ja tähän pystyy ihan yksi kuski.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Mahtavia lukemia :D Omallani ajettu 463 000 tkm ja nyt menossa turbon ja syöttöpumpun kunnostusta. Samalla uuet tiivisteet ja laakerit koneeseen ja kannen kunnostus ja taas mennään!. :twisted:
Mercedes-Benz 250DT W124 http://minunauto.com/auto/16481
Toyota Corolla Dx Ke70 (ikuisuusprojekti)
Kun mersun pistän parkkiin siihen loppuu lässytys
Toyota Corolla Dx Ke70 (ikuisuusprojekti)
Kun mersun pistän parkkiin siihen loppuu lässytys
Suomen Texasista (Härmästä) löytyy -83 W123 300D, joka minulta lähtiessään oli rullannu 1525tkm, ja minä olin auton kolmas omistaja. Moottori oli vasta toinen, laatikko, perä ja suuri osa muusta tekniikasta alkuperäistä. Nykyään autosta löytyy pumpusta 7mm elementit ja putkesta iso mutka. Muutaman kerran on jo tullu kysyttyä, haluaisko kaveri myydä autonsa takaisin tänne, sillä autolla on kuitenkin tunnearvoa - olihan se suvun toiseksi eniten ajettu mersu, eikä niitä miljoonankaan ylittäneitä ole neljää enempää ollut. 

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Eikös siitä ollut ihan uutisissa juttua kun täältä Suomesta lähti se eräs taksina ollut 124 lang, en muista oliko OM602 vai OM605, mutta 250D kuitenkin, sinne Mersun museoon. Olikohan rullattu jotain 2,5Mkm.Ukko-Mikael kirjoitti:Mikähän tuo ADAC:n väitetysti bongaama 2 MK mittarilukemajuttu W124/OM602:lle mahtaa olla? Olisi mukava taas tarkistaa yhden mersuhuhun tausta (varsinkin kun samankaltainen yhdistelmä on itsellänikin).
Heti EDIT: Niin, tarkemmin muistellen E-mallinen se jo oli, eli väkisin OM605.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Ei sillä ollu ajettu kun 1,6 miljoonaa ja rimpat. Senverran justiinsa että miljoona mailia tuli täyteen. Se oli edellytyksenä että pääsi sinne museoon (Millionmiler).ThaBandit^ kirjoitti:Eikös siitä ollut ihan uutisissa juttua kun täältä Suomesta lähti se eräs taksina ollut 124 lang, en muista oliko OM602 vai OM605, mutta 250D kuitenkin, sinne Mersun museoon. Olikohan rullattu jotain 2,5Mkm.Ukko-Mikael kirjoitti:Mikähän tuo ADAC:n väitetysti bongaama 2 MK mittarilukemajuttu W124/OM602:lle mahtaa olla? Olisi mukava taas tarkistaa yhden mersuhuhun tausta (varsinkin kun samankaltainen yhdistelmä on itsellänikin).
Heti EDIT: Niin, tarkemmin muistellen E-mallinen se jo oli, eli väkisin OM605.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Naapurin pihassa makaa w124 300D automaatti, mittarissa 900 tkm ja rapiat, mittari on kolmannella kierroksella.
Kahden ensimmäisen miljoonapyykin kohdalla on vaihdettu moottori, laatikko ja kaikki alustanosat. Nyt auto on seissyt noin 5 vuotta pihalla, ja se on aivan loppu, kolmatta kertaa ei tarvitse enää osia vaihtaa.
Autolla on taksina ajettu ensimmäisen kerran mittari ympäri, loput on ajanut nykyinen omistaja.
Kyllä nää korit ruostesuojaamalla kestää, kunhan osia vaan jaksaa vaihdella.
-Teo
Kahden ensimmäisen miljoonapyykin kohdalla on vaihdettu moottori, laatikko ja kaikki alustanosat. Nyt auto on seissyt noin 5 vuotta pihalla, ja se on aivan loppu, kolmatta kertaa ei tarvitse enää osia vaihtaa.
Autolla on taksina ajettu ensimmäisen kerran mittari ympäri, loput on ajanut nykyinen omistaja.
Kyllä nää korit ruostesuojaamalla kestää, kunhan osia vaan jaksaa vaihdella.
-Teo
Yhellä tuttavalla treella on uutena ostettu vm.-90 200d. Se oli -05 ku siinä meni mittari ympäri ja sadas öljynvaihto samassa huollossa. Nyt se saa siellä kaikki öljynvaihdot jatkossa ilmaiseksi!
Se sano, että 950tkm kohalla tehtiin täydellinen koneremppa. Pelleiltään pirssi oli kyllä tosi hyvässä hapessa!

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
[quote="Teo"]Naapurin pihassa makaa w124 300D automaatti, mittarissa 900 tkm ja rapiat, mittari on kolmannella kierroksella.
Kahden ensimmäisen miljoonapyykin kohdalla on vaihdettu moottori, laatikko ja kaikki alustanosat. Nyt auto on seissyt noin 5 vuotta pihalla, ja se on aivan loppu, kolmatta kertaa ei tarvitse enää osia vaihtaa.
Autolla on taksina ajettu ensimmäisen kerran mittari ympäri, loput on ajanut nykyinen omistaja.
Kyllä nää korit ruostesuojaamalla kestää, kunhan osia vaan jaksaa vaihdella.
-Teo[/quote]
...eli jos laite vaikka vm.86 ja viis vuotta seissyt niin keskiarvo 170tkm/v

Kahden ensimmäisen miljoonapyykin kohdalla on vaihdettu moottori, laatikko ja kaikki alustanosat. Nyt auto on seissyt noin 5 vuotta pihalla, ja se on aivan loppu, kolmatta kertaa ei tarvitse enää osia vaihtaa.
Autolla on taksina ajettu ensimmäisen kerran mittari ympäri, loput on ajanut nykyinen omistaja.
Kyllä nää korit ruostesuojaamalla kestää, kunhan osia vaan jaksaa vaihdella.
-Teo[/quote]


