220 cdi teho hukassa
220 cdi teho hukassa
Terve foorumilaiset ensimmäistä viestiä täs tänne kirjottelen...
Elikkäs hommasin tos pari päivää sitten MB C 220cdi vm.2000 ja nyt heti iskee pientä ongelmaa. Moottori tuntuu hyvin laiskalta ja auto ei kule ku 100km/h ja sekin tekee tiukkaa ja vapaalla ei ota kun 3000rpm.Mutta ku antaa vähän aikaa seisoa ni sit on normaali. Epäilen et auto jäätää mut Suodatin on vaihettu 2pv sitten. Onko foorumilaisilla tietoo mikä vois olla vai onko yksin kertasesti vettä niin paljon diselin seassa.
Elikkäs hommasin tos pari päivää sitten MB C 220cdi vm.2000 ja nyt heti iskee pientä ongelmaa. Moottori tuntuu hyvin laiskalta ja auto ei kule ku 100km/h ja sekin tekee tiukkaa ja vapaalla ei ota kun 3000rpm.Mutta ku antaa vähän aikaa seisoa ni sit on normaali. Epäilen et auto jäätää mut Suodatin on vaihettu 2pv sitten. Onko foorumilaisilla tietoo mikä vois olla vai onko yksin kertasesti vettä niin paljon diselin seassa.
kyllähän tuo pölläyttää mut sen se tekee vaik toimisikin"normaalisti".
Autoon on vaihdettu kansi 7000 km(autolla on ajettu 230tkm) siitä oli kuulema suuttimen pultti korkannu tai joku sellanen... Sen jälkeen auto pöllyytti kuulema ihan kunnolla mustaa mut ne oli kuulema puhdistanut EGR-ventiilin niin savutus väheni huomattavasti mut mun mielestä tuo pölläyttää vielä aika reilusti. Sitten ymmärätäsin jos tos olis lastu mut ei kuulema ole.
Autoon on vaihdettu kansi 7000 km(autolla on ajettu 230tkm) siitä oli kuulema suuttimen pultti korkannu tai joku sellanen... Sen jälkeen auto pöllyytti kuulema ihan kunnolla mustaa mut ne oli kuulema puhdistanut EGR-ventiilin niin savutus väheni huomattavasti mut mun mielestä tuo pölläyttää vielä aika reilusti. Sitten ymmärätäsin jos tos olis lastu mut ei kuulema ole.
kyllähän tuo pölläyttää mut sen se tekee vaik toimisikin"normaalisti".
Autoon on vaihdettu kansi 7000 km(autolla on ajettu 230tkm) siitä oli kuulema suuttimen pultti korkannu tai joku sellanen... Sen jälkeen auto pöllyytti kuulema ihan kunnolla mustaa mut ne oli kuulema puhdistanut EGR-ventiilin niin savutus väheni huomattavasti mut mun mielestä tuo pölläyttää vielä aika reilusti. Sitten ymmärätäsin jos tos olis lastu mut ei kuulema ole.
Edit... sori kone jummas ni tuli kahteen kertaan
Autoon on vaihdettu kansi 7000 km(autolla on ajettu 230tkm) siitä oli kuulema suuttimen pultti korkannu tai joku sellanen... Sen jälkeen auto pöllyytti kuulema ihan kunnolla mustaa mut ne oli kuulema puhdistanut EGR-ventiilin niin savutus väheni huomattavasti mut mun mielestä tuo pölläyttää vielä aika reilusti. Sitten ymmärätäsin jos tos olis lastu mut ei kuulema ole.
Edit... sori kone jummas ni tuli kahteen kertaan
Mulla oli samanlaisia ongelmia oman kanssa.
Sauhuttaminen voi myös johtua tukkeutuneesta imusarjasta.
Täällä foorumilla on paljon juttua siitä, miten se kannattaa putsata.
Itse otin omasta 200CDI:stä sen auki ja pesin, mutta tuo vikatila ei varmaan siitä johdu.
Minulla heittää ainasilloin tällöin vikatilaan EGR venttiilin takia.
Kun se alkaa kränäämään olisi viisainta hommata uusi, mutta kun se vaatii paljon rahaa ja sen putsaamiseen menee 15-30min.
EGR vernttiilin akseli väljistyy ajansaatossa ja päästää pakokaasut väärällepuolle ja nokittaa sen akselin, jolloin se on jumissa.
Viimeksi laitoin siihen ylimääräisen jousen joka vetää sen takaisin kiinni.
Toki vikatila voi tulla vaikka mistä tahansa muustakin ongelmasta.
Jos kerran tiedossa on, että egr on kiukutellut niin ota se irti, ellet heti halua viedä autoa huoltoon.
Sauhuttaminen voi myös johtua tukkeutuneesta imusarjasta.
Täällä foorumilla on paljon juttua siitä, miten se kannattaa putsata.
Itse otin omasta 200CDI:stä sen auki ja pesin, mutta tuo vikatila ei varmaan siitä johdu.
Minulla heittää ainasilloin tällöin vikatilaan EGR venttiilin takia.
Kun se alkaa kränäämään olisi viisainta hommata uusi, mutta kun se vaatii paljon rahaa ja sen putsaamiseen menee 15-30min.
EGR vernttiilin akseli väljistyy ajansaatossa ja päästää pakokaasut väärällepuolle ja nokittaa sen akselin, jolloin se on jumissa.
Viimeksi laitoin siihen ylimääräisen jousen joka vetää sen takaisin kiinni.
Toki vikatila voi tulla vaikka mistä tahansa muustakin ongelmasta.
Jos kerran tiedossa on, että egr on kiukutellut niin ota se irti, ellet heti halua viedä autoa huoltoon.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
mitenkäs jos tulppaa ton EGR:n kokonaan?? Ja ostin auton liikkeestä ni tiistaiksi on huolto varattu.. mut toi liike on skoda liike ja en tiedä onko niillä mersuun testeriä ni ajattelin kysyä täältä et mitä niitten kannattas kattoo. Onnex auto teki tota jo siinä liikkeen pihassa mut ne väitti et suodatin on jäässä ni ne vaihto sen ja se rupes toimimaan ni oletin et ko. juttu oli siin mut eipä ollutkaan..
.
Pelkkä tulppaaminen aiheutta vikatilan.
Pitää vikamuisti luetuttaa veholla, tai vastaavassa paikassa jossa on mersun oma testeri, Star diaknose.
Jos ei sinulla ole tietoa tekniikan toiminnasta, niin meillä sitä on vielä vähemmän, näin netin välityksellä.
Kunhan tiedetään vikamuistin antamat vihjeet vikatilasta, niin apuakin varmasti paremmin löytyy.
Joskus vikamuisti on niin täynnä, että varsinaisen vian löytyminen sieltä ei onnistu.
Silloin se pitää vaan tyhjentää ja vian ilmetessä uudelleen, käyttää uudessa luvussa, jolloin siellä ei piileksi mitään "turhaa" haitolla.
Pelkkä tulppaaminen aiheutta vikatilan.
Pitää vikamuisti luetuttaa veholla, tai vastaavassa paikassa jossa on mersun oma testeri, Star diaknose.
Jos ei sinulla ole tietoa tekniikan toiminnasta, niin meillä sitä on vielä vähemmän, näin netin välityksellä.
Kunhan tiedetään vikamuistin antamat vihjeet vikatilasta, niin apuakin varmasti paremmin löytyy.
Joskus vikamuisti on niin täynnä, että varsinaisen vian löytyminen sieltä ei onnistu.
Silloin se pitää vaan tyhjentää ja vian ilmetessä uudelleen, käyttää uudessa luvussa, jolloin siellä ei piileksi mitään "turhaa" haitolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuolta linkin takaa löytyy kuvia, joista hieman selviää EGR:n sielunelämä.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=30124
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=30124
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
No niin homma menee mielenkiintoiseksi.
soittivat liikkeestä että auto on nyt valmis ja toimii. Menin intoa täynnä liikkeeseen ja eikun oma auto alle ja menoks. Muttä sitten minuutti auton saamisen jälkeen taas
ala vääntö loppu kokonaan ja veto löyty vasta +3500rpm. Menin takasin liikkeeseen ja sanoin et ei se toimi. Onnex oli huolto päällikkö paikalla ja se sano et lähetäänpä kokeilemaan ja lähettiin. Vähän aikaa ajeltiin ja ei ollu vetoja yhtään ja kaiken lisäx kone meni vika tilaan ja ei ottanu kun sen 3000 rpm. Onnex ei ole epäselvää että kuka korvaa huolto kustannukset ja sainpahan taas eri auton ajoon
Ai niin olivat vaihtaneet uuden ilman määrä mittarin ja EGR ventiili kuulema toimii... Vihjasin kyllä jo et oisko aika käyttää koneen vika muisti luetuttamassa. Odotetaan taas innolla ens kertaan mitä ne löytää. Saakelin huonoa tuuria ton auton kanssa kohta 2vko ollu mul ja siitäkin yli viikon korjaamolla. SKODA huolto rulez 




No niin auton sain takasi ja viat selvis... vikoja oli tuo ilmanmäärä mittari,EGR oli jumissa ja imu sarja oli karstanen... kaksi ensimmäistä on vaihdettu uuteen ja imusarja puhistettu. Et jos se nyt toimis... hmm?? jokohan sitä kohta rupeis laittaa isompaa välijäähyä,turboo, vannetta
mut se onkin sit jo eri kertomusta..


Re: 220 cdi teho hukassa
Varmaan oli edellinen omistaja ton takia vaihtanu. Menee sillon tällön vikatilaan ja tota EGR-vikaa ei varmana löydä mikä vaan nyrkkipaja. Mutta kuten tästä viestiketjusta ilmeni, niin sait homman kuntoon ja vielä aika vähillä vaivoilla.mole84 kirjoitti:Terve foorumilaiset ensimmäistä viestiä täs tänne kirjottelen...
Elikkäs hommasin tos pari päivää sitten MB C 220cdi vm.2000 ja nyt heti iskee pientä ongelmaa. Moottori tuntuu hyvin laiskalta ja auto ei kule ku 100km/h ja sekin tekee tiukkaa ja vapaalla ei ota kun 3000rpm.Mutta ku antaa vähän aikaa seisoa ni sit on normaali. Epäilen et auto jäätää mut Suodatin on vaihettu 2pv sitten. Onko foorumilaisilla tietoo mikä vois olla vai onko yksin kertasesti vettä niin paljon diselin seassa.
Mullakin ollu tuo sama vika ja vaatii kyllä osaavan laittajan. Paitti imusarjoja ei ole putsattu vielä näille kilsoille mennessä... Jos tuohon tehoa meinaat lisää virittää, niin ohjelmapäivitys vaan ens. hätään. Sillä saa 40 heppaa lisää ainakin ilman että tarttee koskee mihkään rautaan.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
No niin ilo loppu lyhyeen auto on taas huollossa
tais entinen omistaja kyrpiintyä ko ajoneuvoon. Oireet on samat eli on tehoton ja sen jälkeen menee vika tilaan. Meinaa ymmärrys loppua pikku hiljaa. Onko kellään ideoita mikä vois olla?? EGR on tosiaan vaihettu n.viikko sit ja ilmanmäärä mittari reilu viikko sit?? Turbo? tai jtn siel päin? mut innolla odotan mitä löytyy ku koneeseen laitetaan infoan sit tänne päin kans
Edit. Soitin edelliselle omistajalle ni se sano et kannen vaihdon jälkeen alko savuttaa alakierroksilla (vaihdosta 7000km) ja hän oli vaihtanu mittariston kanssa koska oli pikseleitä "karannu" parin päivän jälkeen mittariston vaihdosta hän vahto auton pois.
meinaa usko ja huumori loppua



Edit. Soitin edelliselle omistajalle ni se sano et kannen vaihdon jälkeen alko savuttaa alakierroksilla (vaihdosta 7000km) ja hän oli vaihtanu mittariston kanssa koska oli pikseleitä "karannu" parin päivän jälkeen mittariston vaihdosta hän vahto auton pois.






- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Vika voi tosiaan tulla melkein missä vaan ja menee aika arpomiseksi ilman testejä.
Nyt ainakin tiedetään missä vika todennäköisemmin ei ole.
Harmi juttu tuo tuollainen, itse olen sen verran kuumakalle, että menisin pitkin hallin kattoa tai ainakin hyppäisin asentajan reppuselkään heti kun se on saanut haalarit päälle, siinä roikkuisin niinkauan kun hommaa tehdään..
Nyt ainakin tiedetään missä vika todennäköisemmin ei ole.
Harmi juttu tuo tuollainen, itse olen sen verran kuumakalle, että menisin pitkin hallin kattoa tai ainakin hyppäisin asentajan reppuselkään heti kun se on saanut haalarit päälle, siinä roikkuisin niinkauan kun hommaa tehdään..
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Anteeksi jos olen kertonut epäselvästi mut viimesimmässä huollossa vikakoodit on luettu ja se herjas EGR ventiiliä ja sitä ennen ilmanmassa mittari oli mitattu vialliseksi.. Eli vika koodit luettiin ja ei ollu ku tuo egr ja sen kun ne korjas ni ei herjannu mitään ja toimi tänne asti.. tänä aamuna vein kotteroni huoltoon (kun auto meni vika tilaa ja oireili samalla tavalla ku viallisen EGR:n kanssa) nyt en sit tiiä mitä lie koneet näyttäny..
No niin nyt tais vika löytyä
laittovat koneeseen ja taas herjas ilman määrä mittaria ja EGR:rää vaik kummatkin oli uusia.. loppujen lopuksi huomattiin et hukkaportti ei mee kii --> ei tule alipainetta.. --> alipaine letkuissa oli vettä ja ne jääty tukkoon pakkasella.. Et tämmönen tällä kertaa jos se nyt vaikka toimisi enemmän ku viikon kerrallaan 


Hieno homma. Taas tuli pykälää viisaammaksi itsekkin.
Kaikenlaista se veden ja jään yhdistelmä saa aikaiseksi.
Tuollaistakin vikaa on vaikea löytää. Yleensä ajaa auton talliin ja antaa sen sulaa rauhassa, jolloin vikakaan ei enää ole. Ennenkuin seuraavana aamuna.
Toivottavasti nyt alkaa pelittämään alku kankeuksien jälkeen.
Kaikenlaista se veden ja jään yhdistelmä saa aikaiseksi.
Tuollaistakin vikaa on vaikea löytää. Yleensä ajaa auton talliin ja antaa sen sulaa rauhassa, jolloin vikakaan ei enää ole. Ennenkuin seuraavana aamuna.
Toivottavasti nyt alkaa pelittämään alku kankeuksien jälkeen.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
En kehdannut uutta aihetta alottaa ku tääl jo tällänen on.. onko normaalia 220cdi:lle et ku paikallaan polkee ni putkesta tulee mustaa jonkin verran ja lumessa on aikamoinen musta lämpäre nokee vai mitä se nyt onkaan.. Autoa ei ole lastutettu/viritetty mitenkään sit ymmärtäisin jos olis,,,
Kiitos vastanneille..
Kiitos vastanneille..
.
No kyllä se vähän on.
Johtuu ihan muutamasta seikasta.
Pakokaasujen joukossa on aina nokea.
Rauhallisesti ajellessa osa pakokaasujen noesta tarttuu putken sisään.
Kovemmin kaasua poljeskellessa sitä sitten irtoilee.
Moottorin huohotusöljyt menee turbon läpi moottoria kohden.
Vakio cooleri on sen mallinen, että sitä pääsee siihen kertymään.
Kaasua humppaamalla sitä öljyä sitten saa nousemaan moottoriin asti, jossa se palaessaan tekee lisää nokea.
Egr-venttiili jalostaa pakokaasuista + em. tuotteista ihanaa mönjää.
Joka on aika kätevää jokapaikan sotkemiseen.
Kierrätyksen poisto vähän auttaa savutukseenkin, kun osakaasullakin kaikki moottoriin menevä ilma on puhdasta.
No kyllä se vähän on.
Johtuu ihan muutamasta seikasta.
Pakokaasujen joukossa on aina nokea.
Rauhallisesti ajellessa osa pakokaasujen noesta tarttuu putken sisään.
Kovemmin kaasua poljeskellessa sitä sitten irtoilee.
Moottorin huohotusöljyt menee turbon läpi moottoria kohden.
Vakio cooleri on sen mallinen, että sitä pääsee siihen kertymään.
Kaasua humppaamalla sitä öljyä sitten saa nousemaan moottoriin asti, jossa se palaessaan tekee lisää nokea.
Egr-venttiili jalostaa pakokaasuista + em. tuotteista ihanaa mönjää.
Joka on aika kätevää jokapaikan sotkemiseen.
Kierrätyksen poisto vähän auttaa savutukseenkin, kun osakaasullakin kaikki moottoriin menevä ilma on puhdasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: To 18.10.2007 13:34
- Paikkakunta: vaasa
"kohtalotoveri"
noniin eli itelläni juuri vastaavanlainen auto eli 220cdi vm-99 ja aivan samoja onkelmia eli kiekat stoppaa 3000 ja auto kiihtyy tod. laiskasti
kaverit epäili juurikin tota ilmamassamittaria... auton ostin kaks viikko sitten ja tähän päivään asti toimi moitteitta
noniin eli itelläni juuri vastaavanlainen auto eli 220cdi vm-99 ja aivan samoja onkelmia eli kiekat stoppaa 3000 ja auto kiihtyy tod. laiskasti
kaverit epäili juurikin tota ilmamassamittaria... auton ostin kaks viikko sitten ja tähän päivään asti toimi moitteitta
nyk. mersut
MB W210 220cdi -99
Ent. mersut
MB W126 380SE -85
MB W124 200D -88
MB W201 2.0 autom. -83
MB W210 220cdi -99
Ent. mersut
MB W126 380SE -85
MB W124 200D -88
MB W201 2.0 autom. -83