paljonko olis mielestäsi sopiva taksa autonkorjauksesta?
paljonko olis mielestäsi sopiva taksa autonkorjauksesta?
verollinen hinta(siis sis. alv). kun oon kuullu tarinoita 25-140e/h.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mikä korjaamo on kyseessä? 5kymppiä on kohtuu hinta jos kaverit vielä tekee muutakin kuin miettii...Aku P kirjoitti:Käyttämässäni korjaamossa on kuitin mukaan viiskymppiä tunti. Ei se halvin mahdollinen ole, mutta hyvästä työstä hyvän työn arvo.
25€ on jo niin halpa hinta ettei kukaan voi sillä hinnalla tehdä ja maksaa siitä verot, eläkemaksut, paikan vuokrat vakuutukset yms.
Ei ainakaan Suomessa tai Suomalaiset
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Sitä e takaa, että se 50 e on verollinen hinta mutta silti.jartuo kirjoitti:Mikä korjaamo on kyseessä? 5kymppiä on kohtuu hinta jos kaverit vielä tekee muutakin kuin miettii...Aku P kirjoitti:Käyttämässäni korjaamossa on kuitin mukaan viiskymppiä tunti. Ei se halvin mahdollinen ole, mutta hyvästä työstä hyvän työn arvo.
25€ on jo niin halpa hinta ettei kukaan voi sillä hinnalla tehdä ja maksaa siitä verot, eläkemaksut, paikan vuokrat vakuutukset yms.
Ei ainakaan Suomessa tai Suomalaiset
http://www.easynetti.com/company_3.jsp?id=28
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
50 e /tunti sis. alv. on mielestäni kohtuuhinta. Siitä ylöspäin alkaa vähän kiristämään... mutta olen maksanut myös usein 80 e/tunti. Tällöin tekijänä on kylläkin sellainen mies joka ei juuri turhia liikkeitä tee.
Vuonna 1999 kun omilla autoilla ajelun aloitin, taksat olivat n. 150 mk. Sitten 180 mk, 38 e, 40 e....
Vuonna 1999 kun omilla autoilla ajelun aloitin, taksat olivat n. 150 mk. Sitten 180 mk, 38 e, 40 e....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä vain, merkkiin katsomati. Viimeksi taisi pöydällä olla ainakin Aisin Warnerin ja ZF:n lootia, mersuja ei tällä kertaa ollut vuorossajartuo kirjoitti:Ei sen tarvitesekkaan olla verollista, kyllä verottaja toimeen tulee ilman minun alveja ja verojakin![]()
olenko ymmärtänyt oikein, että nuo kaverit osaa tuon automaattilaatikon salat?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
50e/tunti alveineen on sellainen hinta, jonka maksan mielelläni silloin harvoin kun korjaamopalveluita tarvin. Se on halpa hinta kun otetaan huomioon jo aiemmin mainitut alvit, eläkkeet, palkat, vuokrat ja kaikki juoksevat kulut. Siitä ei todellakaan yrittäjälle liikaa jää tuosta viiskymppisestä
Itse en ainakaan pelkästään korjaisi työkseni autoja 50e/tunti sis. alv
Jos tuntuu kalliilta niin korjaan ennemmin itse kun menen nolaamaan naamani ja nurisemaan hinnoista korjaamolle

Itse en ainakaan pelkästään korjaisi työkseni autoja 50e/tunti sis. alv

Jos tuntuu kalliilta niin korjaan ennemmin itse kun menen nolaamaan naamani ja nurisemaan hinnoista korjaamolle

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Itse käytän Torniossa naapurin mersumiehellä ja nappaa meikäläiseltä 50e tunnilta, kallista ? en tiedä mutta takas ei varmasti tarvi viedä, 100% varmuus että kunnossa on / kuntoon tulee kun sinne vie. Vuosikymmenten kokemus mersuista ja suosittelenkin sitä kaikille joilla mersuissa vikaa (meinaan siis täällä asuvia yms) 8)
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
kannattaa miettiä niitä korjaushintoja myös korjaamoyrittäjän kannalta,paikka missä itse olen töissä on tuntivelotus 52€ sis. alv mutta Osa töistä hinnoiteltu "paketti" hintana koska jollekkin 1600€ jousipuristimellekkin on saatava velotettua muutakin kuin 15min työ. ei tommosia yli tonnin erikoistyökaluja muuten maksella pois,kun ei nekän ikuisia ole.
Muistaakseni kaikki on etukäteen aika-arvioitu ja veloitus menee sen mukaan eli maksimi aika jonka asentaja voi käyttää jos tekee lyhemmässä ajassa bonarit paukkuu ja asiakas kiroaaKipsu kirjoitti:Merkkihuollossa taksat on tänä päivänä alkaen n. 100€ tunti, paitsi jotkut hommat on urakkahinnoiteltuja.

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Korjaus ja varsinkin vianetsintä on usein ajankulun kohdalta vaikeasti arvioitavissa.
Auton korjauskulua nostaa usein, että autoa ei huolleta ajoissa ja korjaus on isompi. Jos ajetaan niin kauan kuin pyörii.
Itse kun olen palkkatyöläinen niin maksan tuntien mukaan sen mitä työhön kuluu ja yhtään enempää siihen ei mene.
Korkea tuntihinta tulee osittain siitä, että korjaamon on otettava riski työhön kuluvan työn virheellisesta aika-arviosta, joka ei välttämättä ole ollut etukäteen arvioitavissa.
Auton korjauskulua nostaa usein, että autoa ei huolleta ajoissa ja korjaus on isompi. Jos ajetaan niin kauan kuin pyörii.
Itse kun olen palkkatyöläinen niin maksan tuntien mukaan sen mitä työhön kuluu ja yhtään enempää siihen ei mene.
Korkea tuntihinta tulee osittain siitä, että korjaamon on otettava riski työhön kuluvan työn virheellisesta aika-arviosta, joka ei välttämättä ole ollut etukäteen arvioitavissa.
Paitsi meidän korjaamolla jossa on tunti liksa eikä mitään boonuksia asentajille yms.Sama palkka tulee aina tuusaa vaikka koko päivän saman auton kans.jameri kirjoitti:Muistaakseni kaikki on etukäteen aika-arvioitu ja veloitus menee sen mukaan eli maksimi aika jonka asentaja voi käyttää jos tekee lyhemmässä ajassa bonarit paukkuu ja asiakas kiroaaKipsu kirjoitti:Merkkihuollossa taksat on tänä päivänä alkaen n. 100€ tunti, paitsi jotkut hommat on urakkahinnoiteltuja.jos menee enemmän asentaja pääsee kehityskeskusteluun.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- -shadcula-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.01.2009 17:00
- Paikkakunta: Orimattila
Re: paljonko olis mielestäsi sopiva taksa autonkorjauksesta?
No en kyllä 25e/h ole ikinä kuullut kenenkään tekevän, ellei sitten pimeestioilhand kirjoitti:verollinen hinta(siis sis. alv). kun oon kuullu tarinoita 25-140e/h.




WOT
Pikkupaikkakunnilla saattaa paikallinen huoltamo tehdä 35 e/tunti
ihan tavallista huoltoa ja korjausta.
Hyvälaatuinen korjaamo ottaa noin 50 euroa tunnilta. Silloin
pitää jo olla laitteita ja merkkituntemusta.
Merkkikorjaamoilla työt tehdään kai ohjehinnastojen mukaan,
jos mahdollista. Tuntihintainen työ lähtee varmaan jostain 70
euron nurkilta, merkkikorjaamoitakin kun on monenlaisia.
Isoilla paikkakunnilla veloitukset ovat selvästi korkeammat.
Yli 100 e tunnilta ei liene harvinaisuus merkkikorjaamoilla.
Tällainen kuva minulla on alvillisista hinnoista.
ihan tavallista huoltoa ja korjausta.
Hyvälaatuinen korjaamo ottaa noin 50 euroa tunnilta. Silloin
pitää jo olla laitteita ja merkkituntemusta.
Merkkikorjaamoilla työt tehdään kai ohjehinnastojen mukaan,
jos mahdollista. Tuntihintainen työ lähtee varmaan jostain 70
euron nurkilta, merkkikorjaamoitakin kun on monenlaisia.
Isoilla paikkakunnilla veloitukset ovat selvästi korkeammat.
Yli 100 e tunnilta ei liene harvinaisuus merkkikorjaamoilla.
Tällainen kuva minulla on alvillisista hinnoista.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
- Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu
Kun kävin 98 kesällä hakemassa W124 300D:n Kölnin liepeiltä niin alapallot,katkennut etujousi ja taakse pari puslaa maksoivat vaihdettuna silloisissa suomen markoissa 130 mk.Tekijä oli bulgarian poikia eikä aikaa mennyt edes tuntia.Se oli halpaa.Viimeksi naisystävän auton W201 käytin pajalla alustatsekkauksessa niin 810 euroa...osia oli vaihdettu alapallot,molemmat etujouset,kardaanin värinänvaimennin ja taakse narinanivelet.Halpaa? En tiedä,kun kuulin loppusumman oli pakko pyytää erittely selvästi kuitille.
Nyt meni kyllä hieman ohi, eli 2x alapallo, 1x etujousi, 2x pusla + vaihtotyo = 22€jokus kirjoitti:Kun kävin 98 kesällä hakemassa W124 300D:n Kölnin liepeiltä niin alapallot,katkennut etujousi ja taakse pari puslaa maksoivat vaihdettuna silloisissa suomen markoissa 130 mk.

Osat uusia?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Minusta korjaamoiden veloitushinnat on menneet pilviin jo kauan aikaa sitten.
Itse pitäisin kohtuullisena 30€/Tunti. Mutta eihän kukaan enää ajattele, että se on 180 mummonmarkkaa, johon tavan työläinen joutuu tekemään itse yli 4 tuntia työtä saadakseen sen 30 € nettona hanskaan.
Vaan kyllä sen näkee huoltoyritysten asiakaskunnissakin. Useimmiten asiakkaat koostuu vaan akateemisesti koulutetuista valkokaulusrikollisista. Vielä viitisen vuotta sitten asiakaskunta oli paljon monenkirjavampaa.
Itse pitäisin kohtuullisena 30€/Tunti. Mutta eihän kukaan enää ajattele, että se on 180 mummonmarkkaa, johon tavan työläinen joutuu tekemään itse yli 4 tuntia työtä saadakseen sen 30 € nettona hanskaan.
Vaan kyllä sen näkee huoltoyritysten asiakaskunnissakin. Useimmiten asiakkaat koostuu vaan akateemisesti koulutetuista valkokaulusrikollisista. Vielä viitisen vuotta sitten asiakaskunta oli paljon monenkirjavampaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Juuri näin, niin kauan kun hinnat nousee, kunnes joku Virolainen laittaa korjaamo ketjun Suomeen Viron hinnoin.Mesedesi kirjoitti:Minusta korjaamoiden veloitushinnat on menneet pilviin jo kauan aikaa sitten.
Itse pitäisin kohtuullisena 30€/Tunti. Mutta eihän kukaan enää ajattele, että se on 180 mummonmarkkaa, johon tavan työläinen joutuu tekemään itse yli 4 tuntia työtä saadakseen sen 30 € nettona hanskaan.
Vaan kyllä sen näkee huoltoyritysten asiakaskunnissakin. Useimmiten asiakkaat koostuu vaan akateemisesti koulutetuista valkokaulusrikollisista. Vielä viitisen vuotta sitten asiakaskunta oli paljon monenkirjavampaa.
Siitä 124:seen asti on hyviä autoja kun lähes kaikki pystyy tekemään omassa tallissa. Uudemmila ei voi kun kirota ja maksaa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
se paikka missä mersua käyn huollattamassa ottaa 70€/tunti. Maksan nurisematta koska ei samasta viasta ole tarvinnut viedä takaisin ainakaan koskaan. Hyvä juttu siinä paikassa on se että tekevät kirjallisen selosteen kauanko aikaa korjaus vie ja maksan siitä ajasta minkä ovat pistäneet paperiin. Jos menee yliajaksi niin en maksa mitään ylimenevistä tunneista.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Samaa mieltä luottamus ja se että se saadaan kuntoon millään muullahan ei oikeasti ole väliä, jos joku nuslaa halvalla taikka tekee ripeästi hiukan enemmällä, täytyyhän sen tekijänkin elää jollain muullakin kuin nälkäliksalla.cuuno kirjoitti:...tärkeintähän on se että kun tehdään esim. 3h töitä niin laskutetaan 3h
...joskus meinaan törmää ihmeellisiin suhteisiin 1h > 3h
nimimerkillä: tein itse ja säästin.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Tulipa suoritettua kustannuslaskentaa.
Korjaamon tuntiveloitus 59 euroa sis. alv
alv pois niin tuntiveloitus on 48,3 e.
Asentaja tienaa 14 e/h kokonaiskulu 22,6
talolle jää 25.7 e/ h.
Vuokra toimitiloissa joissa toimii 3 asentajaa ja yksi yhdistetty varaosamyyjä/siivooja/työvastaanottaja 1570 e/kk Eli tuntikulu per asentaja 3.4 e
talolle jää tässä vaiheessa 22,3 e.
Puhelinkulut/laajakaista kulut per kk 400e eli tunnissa 0,85
talolla tässä vaiheessa 21,45
Firmalla pakettiauto kulut kuussa n. 500 eli 1.06 euroa per tehty työtunti
talolla 20,39 jäljellä
Takuu riski arvioitu n. 3%
jäljellä 19,78
haalarikulut, rätit ja vaihtomatot kuukaudessa n. 400
jäljellä 18,93
kirjanpito ja pankkikulut n. 500e 1,06/h
Muut kulut arvio 1000e 2,12
Eli jos jokaisesta asentajan tekemästä tunnista saisi muka täyden veloituksen (eli ei odotusaikoja, hitaita aamuja, tulematta jääneitä asiakkaita, sairaslomia) firmalle jää rahaa kuukaudessa15,75e * 471 työtuntia eli 7418 euroa
Tästä pois sen yleismiehen eli yrittäjän palkka 2000 kuukausipalkka lisäkuluineen 3200e
Jäljelle jää 4218 euroa kuukaudessa
Kun otetaan huomioon että halliin on investoitu 150 000 euroa työkaluihin niin toiminnan on oltava tehokasta eikä silti mikään kultakaivos.
Korjaamon tuntiveloitus 59 euroa sis. alv
alv pois niin tuntiveloitus on 48,3 e.
Asentaja tienaa 14 e/h kokonaiskulu 22,6
talolle jää 25.7 e/ h.
Vuokra toimitiloissa joissa toimii 3 asentajaa ja yksi yhdistetty varaosamyyjä/siivooja/työvastaanottaja 1570 e/kk Eli tuntikulu per asentaja 3.4 e
talolle jää tässä vaiheessa 22,3 e.
Puhelinkulut/laajakaista kulut per kk 400e eli tunnissa 0,85
talolla tässä vaiheessa 21,45
Firmalla pakettiauto kulut kuussa n. 500 eli 1.06 euroa per tehty työtunti
talolla 20,39 jäljellä
Takuu riski arvioitu n. 3%
jäljellä 19,78
haalarikulut, rätit ja vaihtomatot kuukaudessa n. 400
jäljellä 18,93
kirjanpito ja pankkikulut n. 500e 1,06/h
Muut kulut arvio 1000e 2,12
Eli jos jokaisesta asentajan tekemästä tunnista saisi muka täyden veloituksen (eli ei odotusaikoja, hitaita aamuja, tulematta jääneitä asiakkaita, sairaslomia) firmalle jää rahaa kuukaudessa15,75e * 471 työtuntia eli 7418 euroa
Tästä pois sen yleismiehen eli yrittäjän palkka 2000 kuukausipalkka lisäkuluineen 3200e
Jäljelle jää 4218 euroa kuukaudessa
Kun otetaan huomioon että halliin on investoitu 150 000 euroa työkaluihin niin toiminnan on oltava tehokasta eikä silti mikään kultakaivos.
Käytetääs tätä topikkia hyödyksi hieman toiselta kantilta, eli ei sen suhteen kuinka paljon korjaustunti saa maksaa, vaan sen suhteen kuinka paljon saa mennä aikaa. Nyt otetaan käsittelyyn pelkät peltityöt, niistäkin lähinnä ruostekorjaukset.
Kuluneen talven aikana oon tehny "pikku laittoa" pariin tuttavien 124:een, ni tuntuu melko tuskaselta kun autoa palauttaessa alkaa kattomaan kuinka paljon aikaa on mennyt. Onko kellä tuoretta tietoa, paljonko korjaamo ottaa esim lokarin kaaren vaihdosta ja kauanko tähän on käytetty aikaa? Itelläni on valitettavalti sellainen käsitys, että "ammatti"-korjaamoilla työt tehdään, ehkäkin juuri korkeasta tuntiveloituksesta johtuen, melko hutiloiden, koska huolelliseen työhön menisi niin paljon aikaa että korjauksen kokonaishinta kasvaisi tolkuttoman suureksi.
EDIT: Laittetaas nyt tähä vielä pari kuvaa. Tätä mersua on aikojen saatossa ehitty kolhia vähän joka nurkalta, ja korjaukset on omistajan mukaan "aina teetetty Veholla". Voihan se tietysti olla että auto on kolaroinnin jälkeen aina viety Veholle, mutta vakuutusyhtiö on kuitenkin teettänyt työt jossain muualla. Miusta nää kuvat kertoo karua totuutta aikasemmin mainitsemastani hutiloinnista.
Ensiksi takakulma. Perän kolhimisen jälkeen pintapelti on oiottu, mutta takana oleva tuki on jätetty tuosta kohtaa kokonaan pois
http://kuvablogi.com/nayta/1706952/
Sitte etusiivet. Liekö ees tinnerillä pyyhitty, vai onko vaan maali ja massa ruiskastu paskaseen pintaan. Molemmista siivistä lähti massat ja pohjamaalit lastalla kaapimalla aika laajoilta aloilta. Samoin pintamaalin alla oli suurilla aloilla tasainenn ruostekerros
http://kuvablogi.com/nayta/1706855/
http://kuvablogi.com/nayta/1706856/
http://kuvablogi.com/nayta/1706960/
http://kuvablogi.com/nayta/1706961/
Kuluneen talven aikana oon tehny "pikku laittoa" pariin tuttavien 124:een, ni tuntuu melko tuskaselta kun autoa palauttaessa alkaa kattomaan kuinka paljon aikaa on mennyt. Onko kellä tuoretta tietoa, paljonko korjaamo ottaa esim lokarin kaaren vaihdosta ja kauanko tähän on käytetty aikaa? Itelläni on valitettavalti sellainen käsitys, että "ammatti"-korjaamoilla työt tehdään, ehkäkin juuri korkeasta tuntiveloituksesta johtuen, melko hutiloiden, koska huolelliseen työhön menisi niin paljon aikaa että korjauksen kokonaishinta kasvaisi tolkuttoman suureksi.
EDIT: Laittetaas nyt tähä vielä pari kuvaa. Tätä mersua on aikojen saatossa ehitty kolhia vähän joka nurkalta, ja korjaukset on omistajan mukaan "aina teetetty Veholla". Voihan se tietysti olla että auto on kolaroinnin jälkeen aina viety Veholle, mutta vakuutusyhtiö on kuitenkin teettänyt työt jossain muualla. Miusta nää kuvat kertoo karua totuutta aikasemmin mainitsemastani hutiloinnista.
Ensiksi takakulma. Perän kolhimisen jälkeen pintapelti on oiottu, mutta takana oleva tuki on jätetty tuosta kohtaa kokonaan pois

http://kuvablogi.com/nayta/1706952/
Sitte etusiivet. Liekö ees tinnerillä pyyhitty, vai onko vaan maali ja massa ruiskastu paskaseen pintaan. Molemmista siivistä lähti massat ja pohjamaalit lastalla kaapimalla aika laajoilta aloilta. Samoin pintamaalin alla oli suurilla aloilla tasainenn ruostekerros

http://kuvablogi.com/nayta/1706855/
http://kuvablogi.com/nayta/1706856/
http://kuvablogi.com/nayta/1706960/
http://kuvablogi.com/nayta/1706961/
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Syksyllä tuli väykkyyn pakettiauto kylkeen, jolloin meni ovet ja etulokari läjään. Kertakorvauksessa oli arvioitu uusin osien vaihto-, pohjustus,- ja värjäysajaksi 25,5h. Alakanttiin minusta, muttei suostunut tinkimään. Tuntiveloitus oli sentään "kohdillaan".jackie kirjoitti:Käytetääs tätä topikkia hyödyksi hieman toiselta kantilta, eli ei sen suhteen kuinka paljon korjaustunti saa maksaa, vaan sen suhteen kuinka paljon saa mennä aikaa. Nyt otetaan käsittelyyn pelkät peltityöt, niistäkin lähinnä ruostekorjaukset.
