Huollot ja öljynvaihtoväli w210 200cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MarcoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 31.05.2008 22:03

Huollot ja öljynvaihtoväli w210 200cdi

Viesti Kirjoittaja MarcoS »

Mitäs mieltä konkarit olette, uskaltaako tuollaista lähes 300 tkm ajettu väyrystä huollattaa vain huoltonäytön mukaan, eli öljynvaihtoväliksi tulisi kaiketi peräti 20 tkm?? Tähän asti olen vaihtanut edellisiin autoihin öljyt aina 10 tkm välein. Eikö tuossa cdi:ssä ole jo öljyn laatua tarkkailevia antureita? Vaihdoin nimittäin öljyt kun edellisillä oli se reilu kymppitonni ajettu ja hetken päästä huoltonäyttö antoikin seuraavaan huoltoon 2000 kilometriä lisää matkaa, kun pannu sai tuoreempaa öljyä. Mahtaako tuollanen 400 - 500 tkm:n saavuttaminen jäädä haaveeksi, jos huollot tehdään vain assyst-järjestelmää seuraten eikä yhtään tiheämmin vai toisaalta onko turhaa vaivannäköä vaihdella öljyjä useammin? Sorry, jos on vähän epäselvää tämä asiani esittäminen, mutta alkaa väsy painaa ja silloin tulee pyöriteltyä tämmösiä juttuja päässä...
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

No konkari en ole, mutta kyllä tuo 20tkm on ihan riittävä väli hyvillä öljyillä. Kymppitonni on rahan haaskausta.
Itse pidän vaihtovälinä 22,5 tkm. Olikohan se näissä niin, että "parhaimmillaan", siistillä ajolla, ajotietokone venyttää vaihdon 35tkm:ään.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Jos sulla kone pyörii koko ajan lämpöisenä ja ajelet pitkää matkaa niin 20 tkm lienee ok. Mutta eipä siinä paljoa säästä verrattuna siihen että vaihtaisi 15 tkm välein ja konekin siitä varmasti tykkää. Lyhyessä pätkäajossa ja paljon kylmästartteja niin vaihtaisin itse viimeistään 15 tuhannessa. Omassa (bensa W210) huoltoväli on 15 tkm ja vaihtelen öljyt 10 tkm välein. Aina ollut mustaa eli tehnyt tehtävänsä...
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ilmeisesti vähän maku asia, itse vaihdan 200D öljyt 10 tonnin välein.
200CDI:ssä vaihdan 15 tonnin välein.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Minä vaihdan W210 E320CDI

-Moottoriöljyt+suod : 20tkm
-Vaihteistoöjyä (4l) : 40 tkm
-Perä, PA- ja ilmasuod : 60tkm


Autolla ajetaan 40km työmatkaa.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

320cdi, öljyt ja suodatin 15tkm välein, laatikon öljyt ja suodattimet vaihettiin 160tkm kohalla ja varmaan 260tkm seuraavaksi, samoin peräöljyt.

Öljy oli aikas mustaa, kun viimeksi vaihdoin. (Mobil 1 0w-40)

Ajan 120km työmatkaa/päivä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

320 CDI ja olen vaihtanu 10 tkm välein moottoriöljyt + suodattimen. Kilsoja tulee 30-50 tkm vuodessa, eli aika monta öljynvaihtoa mahtuu vuoteen. Meinaan kuitenkin pitää autoa kauan ja hyvin.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Itse olen vaihtanut aina huontonäytön suositusten mukaan. Kilometrejä nyt 530tkm, joista itse ajettuja 290tkm. Eipä ole ollut ongelmia ja ajaa meinaan vielä reilut 100tkm lisää. Autona siis tuo C200CDI.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
mese230te
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 25.01.2004 08:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mese230te »

Muutaman tonnin yli assyst näytön aina ajanut, 518 Mm mittarissa, moottori kehrää kuin kissa. Imusarjan joutuu putsaamaan seuraavaan katsastukseen, 2,94 savuarvot edellisen kerran, aika nippa-nappa. Vielä on tehtaan jäljiltä. E 220 CDI aut.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mese230te kirjoitti:Muutaman tonnin yli assyst näytön aina ajanut, 518 Mm mittarissa, moottori kehrää kuin kissa. Imusarjan joutuu putsaamaan seuraavaan katsastukseen, 2,94 savuarvot edellisen kerran, aika nippa-nappa. Vielä on tehtaan jäljiltä. E 220 CDI aut.
Jospa pääsisin itsekin sitten samoihin lukemiin, ensimmäisen öljynvaihdon tein FSS:n ohjaamana vähän yli 30 000 km:n kohdalla. Eikä tuossa kovin paljoa ollut pitkää matka-ajoa. Tarkoitus on jatkossakin totella auton huoltonäyttöä.
Vastaa Viestiin