Huollot ja öljynvaihtoväli w210 200cdi
Huollot ja öljynvaihtoväli w210 200cdi
Mitäs mieltä konkarit olette, uskaltaako tuollaista lähes 300 tkm ajettu väyrystä huollattaa vain huoltonäytön mukaan, eli öljynvaihtoväliksi tulisi kaiketi peräti 20 tkm?? Tähän asti olen vaihtanut edellisiin autoihin öljyt aina 10 tkm välein. Eikö tuossa cdi:ssä ole jo öljyn laatua tarkkailevia antureita? Vaihdoin nimittäin öljyt kun edellisillä oli se reilu kymppitonni ajettu ja hetken päästä huoltonäyttö antoikin seuraavaan huoltoon 2000 kilometriä lisää matkaa, kun pannu sai tuoreempaa öljyä. Mahtaako tuollanen 400 - 500 tkm:n saavuttaminen jäädä haaveeksi, jos huollot tehdään vain assyst-järjestelmää seuraten eikä yhtään tiheämmin vai toisaalta onko turhaa vaivannäköä vaihdella öljyjä useammin? Sorry, jos on vähän epäselvää tämä asiani esittäminen, mutta alkaa väsy painaa ja silloin tulee pyöriteltyä tämmösiä juttuja päässä...
No konkari en ole, mutta kyllä tuo 20tkm on ihan riittävä väli hyvillä öljyillä. Kymppitonni on rahan haaskausta.
Itse pidän vaihtovälinä 22,5 tkm. Olikohan se näissä niin, että "parhaimmillaan", siistillä ajolla, ajotietokone venyttää vaihdon 35tkm:ään.
Itse pidän vaihtovälinä 22,5 tkm. Olikohan se näissä niin, että "parhaimmillaan", siistillä ajolla, ajotietokone venyttää vaihdon 35tkm:ään.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Jos sulla kone pyörii koko ajan lämpöisenä ja ajelet pitkää matkaa niin 20 tkm lienee ok. Mutta eipä siinä paljoa säästä verrattuna siihen että vaihtaisi 15 tkm välein ja konekin siitä varmasti tykkää. Lyhyessä pätkäajossa ja paljon kylmästartteja niin vaihtaisin itse viimeistään 15 tuhannessa. Omassa (bensa W210) huoltoväli on 15 tkm ja vaihtelen öljyt 10 tkm välein. Aina ollut mustaa eli tehnyt tehtävänsä...
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
320cdi, öljyt ja suodatin 15tkm välein, laatikon öljyt ja suodattimet vaihettiin 160tkm kohalla ja varmaan 260tkm seuraavaksi, samoin peräöljyt.
Öljy oli aikas mustaa, kun viimeksi vaihdoin. (Mobil 1 0w-40)
Ajan 120km työmatkaa/päivä.
Öljy oli aikas mustaa, kun viimeksi vaihdoin. (Mobil 1 0w-40)
Ajan 120km työmatkaa/päivä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Muutaman tonnin yli assyst näytön aina ajanut, 518 Mm mittarissa, moottori kehrää kuin kissa. Imusarjan joutuu putsaamaan seuraavaan katsastukseen, 2,94 savuarvot edellisen kerran, aika nippa-nappa. Vielä on tehtaan jäljiltä. E 220 CDI aut.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Jospa pääsisin itsekin sitten samoihin lukemiin, ensimmäisen öljynvaihdon tein FSS:n ohjaamana vähän yli 30 000 km:n kohdalla. Eikä tuossa kovin paljoa ollut pitkää matka-ajoa. Tarkoitus on jatkossakin totella auton huoltonäyttöä.mese230te kirjoitti:Muutaman tonnin yli assyst näytön aina ajanut, 518 Mm mittarissa, moottori kehrää kuin kissa. Imusarjan joutuu putsaamaan seuraavaan katsastukseen, 2,94 savuarvot edellisen kerran, aika nippa-nappa. Vielä on tehtaan jäljiltä. E 220 CDI aut.