
Palaneen polttimon merkkivalo
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Palaneen polttimon merkkivalo
Joo eli tuo on palanut siitä lähtien kun auton ostin ja polttimoiden vaihdonkaan jälkeen tuo ei ole hävinnyt. Syttyy jo kun parkit pistää päälle. Lähinnä kiinnostaa missä W126:sessa sijaitsee tuo valonvalvonta boksi? Onko se tuo noin 10cmx3cmx3cm laatikko heti sulakerasian takana? Sen liittimet kävin läpi, tuloksetta. Käytin hakua, mutta eipä selvinnyt sen kautta mitään. Takavalojen parkit on sitten 10W, eli niiden takia ei herjaa. 

MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Merkkivalo
Onko oikeen kokoiset polttimot joka paikassa?Maadoitus kunnossa?Yleisesti mb ongelmat johtuvat hapettuneista liittimistä.
Joskus polttimon vaihtokin auttaa... syystä tai toisesta.
Joskus polttimon vaihtokin auttaa... syystä tai toisesta.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Rekkarikilven valot on kahteen kertaan otettu irti ja puhdistettu, ne siis toimii. Jos tuo valo syttyy jo kun parkit pistää päälle niin vikahan ei voi olla muualla kuin parkkipolttimoissa, jos siis polttimoiden takia syttyy tuo valo? Ihan turhan fiksuksi tehty tuo systeemi jos sen tarvitsee mitata jotain polttimoiden tehojakin, eikö se nyt riitä että se syttyisi ainoastaan silloin kun se polttimo on ihan oikeasti palanut. 

MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Merkkivalo
Itsellä oli c-mallissa aikoinaan vähän samaa ongelmaa.Oikeassa etuparkissa
lamppu oli jotenkin puolittain palanut.Parkki paloi,mutta jotenkin vain meni maihin.
Sen verran herkkä on järjestelmä,että polttimot täytyy olla samantehoisia.
lamppu oli jotenkin puolittain palanut.Parkki paloi,mutta jotenkin vain meni maihin.
Sen verran herkkä on järjestelmä,että polttimot täytyy olla samantehoisia.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Nyt on melkein kaikki polttimot vaihdettu, tuli myöskin putsattua takavalojen ne kuoret jossa polttimot on kiinni, meni siinä hommassa koko aamu mutta valo palaa edelleen. Eli todellakin kiinnostaa, että missä on tuo valojenvalvonta boksi? Mielessä on myös käynyt että poistaisi sen koko polttimon. 

MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Ei ole vetokoukkua.liuhis kirjoitti:Onko siinä vetokoukku? Mulla ongelma oli koukun sähkösarjassa, korjausohjeesta kiitos kuuluu Pitskun Vehon sähkärille.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Ja näin tuli tehtyäkin. Parin minuutin homma, eikä tarvinnut edes mittaristoa ottaa irti. Olisi pitänyt heti alussa tehdä näin.harrikka95 kirjoitti:Vähimmällä pääsee kun nykäsee sen merkkilampun irti niin ei tuu stressiä
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
mulla samaa vikaa nyt C124. Ensin oli oireena se, että vasen parkki oli palanut. Ja se siis toisinaan paloi ja toisinaan ei. Ja samaan tahtiin vilkkui myös tuo varoitusvalo.
Nyt vaihdoin auton ihan kaikki polttimot!! ja nyt se valo palaa kokoajan. Pari sekuntia menee kun sytyttää parkit. maadoitus jostakin lampun takaa?
Nyt vaihdoin auton ihan kaikki polttimot!! ja nyt se valo palaa kokoajan. Pari sekuntia menee kun sytyttää parkit. maadoitus jostakin lampun takaa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Itse tuli läpikäytyä koko auto, monen päivän homma. Kannattaa vaan suosiolla ottaa koko polttimo pois, pääsee niin paljon helpommalla.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Re: Palaneen polttimon merkkivalo
Viestiketjun ensimmäinen viesti

Night-Wind kirjoitti:Takavalojen parkit on sitten 10W, eli niiden takia ei herjaa.
autodidakti
Sehän on helppo testata mikä valoista herjaa palanutta polttimoa.
Ensin auto käyntiin.
Sitten paina jarrua, jos ei syttynyt niin eteenpäin, mutta jos syttyy niin vika jarruvaloissa.
Siten vuoroon vilkut, parkit, sumuvalot, ajovalot ja lopuksi kaukovalot. Mitä herjaa niin niitä tutkimaan.
Itellä on tuossa 200D:ssä niin herkkä merkkivalo, ettei aina hyväksy halpapolttimoita. Esim. bilteman polttimoitakin on joutunut poistaan käytöstä ehyenä tuon takia.
Ensin auto käyntiin.
Sitten paina jarrua, jos ei syttynyt niin eteenpäin, mutta jos syttyy niin vika jarruvaloissa.
Siten vuoroon vilkut, parkit, sumuvalot, ajovalot ja lopuksi kaukovalot. Mitä herjaa niin niitä tutkimaan.
Itellä on tuossa 200D:ssä niin herkkä merkkivalo, ettei aina hyväksy halpapolttimoita. Esim. bilteman polttimoitakin on joutunut poistaan käytöstä ehyenä tuon takia.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
juhaoh, tuo vaan karsii niitä vikapaikkoja. Se polttimo voi palaa jo pelkästään silloin kun joku johto on huonossa kunnossa tai ottaa maihin. Eipä tämäkään vielä mitään mutta ei ne johdot auton ulkopuolella kulje.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Jos 124:stä kyse niin takaparkit 10W, etuparkit 4W ja rek.kilpivalot 5W. Mittarivalojen tominnan näkee ilman merkkivaloakin.Sergey kirjoitti:Osramit meni jokapaikkaan ja 10W on. Ja tosiaan syttyy kun laittaa parkit. eli edessä tai takana oire oleilee. Mittariston valothan ei siihen vaikuta? Vai vaikuttaako![]()
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Itsellä meni jo pelkästään takavalojen putsauksessa pari tuntia. Kyllä se on hieno fiilis kun on kaikki mahdolliset paikat käynyt läpi ja se valo palaa edelleen, mieti siinä sitten ottaako sen polttimon pois vai antaa edelleen palaa. 

MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Mulla myös sama vika 124 farkussa.
kaikki valot palavat normaalisti, olen käynyt kaikki nurkat läpi ja rekkarivalot, mutta mittaritaulussa 'loiskottaa' vain palaneen polttimon merkkivalo. Ja syttyy heti parkkien kytkennän jälkeen.
Pitänee käydä siis liittimet läpi ja polttimot yksi kerrallaan. Auto on ollut konepesussa tammikuussa (ennen ostoa), joten voi olla että kosteus tekee tepposia jossakin.
Onko tietoa miten vetokoukun johtoihin pääsee käsiksi? Autossa on tehdasvalmisteinen koukku.
kaikki valot palavat normaalisti, olen käynyt kaikki nurkat läpi ja rekkarivalot, mutta mittaritaulussa 'loiskottaa' vain palaneen polttimon merkkivalo. Ja syttyy heti parkkien kytkennän jälkeen.
Pitänee käydä siis liittimet läpi ja polttimot yksi kerrallaan. Auto on ollut konepesussa tammikuussa (ennen ostoa), joten voi olla että kosteus tekee tepposia jossakin.
Onko tietoa miten vetokoukun johtoihin pääsee käsiksi? Autossa on tehdasvalmisteinen koukku.
Omassa joutui vaihtamaan valopoksin. Oli jossain katkoksia. Ei korjaantunut muuten. Sain vanhan käytetyn niin ei tullut kalliiksikaan. Siihenkin tulee samaa vikaa kuin muihinkin releisiin. Saattavat juotokset pettää piirikortista tai muut osat antaa myöten. Yleensä vika juotoksissa.
Yli 25 vuotta mersuilua
124/88 se löytynee sulakerasian takana olevasta poksista. Joutunee avaamaan kuusi ristipäätä joista 2 sulakekotelon etuosassa. On n 10 cm pitkä 2 cm leveä rasia. Joku foorumilaisista teki siitä kuvat (piirikortin) foorumille. ( Vieressä omassa monitoimirele.Omassa myös peräkoukku ja joten monitoimireleessä perävaunun kuva. Peräveunu vaatii omantyylisen releen. Muuten herjaa palaneesta polttimosta )
Yli 25 vuotta mersuilua
Re: Palaneen polttimon merkkivalo
edelleen 10 Wfelmit kirjoitti:Viestiketjun ensimmäinen viesti
Night-Wind kirjoitti:Takavalojen parkit on sitten 10W, eli niiden takia ei herjaa.

autodidakti
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Siis täh? Kuuluuko W126 takaparkkipolttimot olla 10W vai 6W?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Olisi jos olisi.Wikke kirjoitti:Auton ohjekirja on aika kova opus tämmöisissä tapauksissa.

MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91