Lämmityslaitteen säädinpanelin korjausohje, kuva näkyy nyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Lämmityslaitteen säädinpanelin korjausohje, kuva näkyy nyt

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Aiemmin lupailin, että jos ja kun viitsin avata tuon lämppärin säätöpanelin (muistaakseni sitä ei ollu kukaan aukaissu vielä) ni laitan selostuksen ja kuvan. Itse purkaminen on helppo homma, kaks pientä meisseliä ja ILMAN väkivaltaa. Kaksi siksi, että on niin monta tinksiä että vähintään kahta pitää vääntää yhtäaikaa että saa tulosta aikaseksi.

Eli, vika on tuossa takaliittimen hytin puolella olevassa, kuvassa näkyvässä niitatussa liittimessä. Itse en tuota panelia enää asenna ku uus on jo paikallaan, mutta ne, jotka taistelevat lämppärin kans pääsevät ongelmasta ku juottavat nuo niitokset kunnolla kiinni.

Kuva
Viimeksi muokannut Juke72, To 05.02.2004 07:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Toi kuva ei näy ilman jotain salasanaa??
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Kiitti tiedosta, mulla oli eilen illalla HIEMAN ongelmia tuon Elisan ftp:n kanssa. Kuva ei siirtyny, ei sitten millään ja pistin sen sitte tonne msn:n palvelimelle. No, tietysti se näkyi mulle ku olin kirjautuneena sisään.
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Ai nii, unohdin että mulla lämmityslaite sekos aina ku auto tärähti terävästi, esim. pieni kuoppa tiessä tms. Epäilin alunperinkin jotain mekaanista vikaa, eli folio poikki, liitin irti tms. mutta tuoltapa se löytyikin.
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Millaiset oireet sinulla oli autossa?
Huomasin tuossa viikko takaperin että apukuskin puoli tippuu itekseen lämpimältä kylmälle vaikka rullaan ei koske, ja sitten taas välillä tulee lämmintä, jos tulee. Magneettiventiilit tuntus kyllä toimivan.
Säätörulla tuntuu löysemmltä kuin kuskinpuolen, liekö merkitystä?
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Trimmerit hajoo

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moikka,

Tsekatkaa piirilevyn juotokset, varsinkin trimmereiden juotokset.
Yleismittarilla(ohmialue) voi mitata säätövastusten kunnon, jos tuntuu että
resistanssi pätkii niin pätkii myös lämmitys.
Säätövastukset ovat hieman erikoisia koska niiden päissä on epälineaarinen
alue jossa resistanssi menee alle 10 ohmiin vaikka trimmeriä ei ole käännetty
alueensa loppuun saakka.

Itselläni oli lämpöongelmia syynä oli säätövastukset ja kylmäjuotokset piirilevyllä...
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Repsikalle kuumaa, kuskille kylmää. Hantaakien asennoilla ei ollu mitään merkitystä. Magneettiventtiilit kävin läpi ja ne toimi, hommasin sitte uuden panelin ja toimi sen jälkeen niinku pitääki. Kylmäjuotokset on tietysti aina yks vaihtoehto, mutta epäilen vähän noita vanhoja niitattuja liitoksia, mittailin ohmimittarilla ja vastus vaihteli suuresti ku heilutteli liittimen "pinnoja".
Vastaa Viestiin