kytkin om602:seen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
kytkin om602:seen
nyt tarvis kiiruusti päättää minkä kytkimen sovitan tohon.kone siis 2.5d,kera mynä 7mm,hx40 ym.vauhtipyörä on 200d:n 215mm.olisko ideaa pistää kova 228mm v-pyörä,sintteri levyllä ja esim sprinterin tai 2.7cdi:n asetelmalla? bmw:n asetelma olisi yks mutta mihin hintaan moista saa?
edit:laatikko siis 5-vaihteinen,pitkäakselinen.
edit:laatikko siis 5-vaihteinen,pitkäakselinen.
No joo, mulla on vastaavan tapasessa kokoonpanossa semmonen patentti jossa on jousilevyt kahesta 200d vakioasetelmasta. Suurin vaiva ja kustannus onkin sitte sorvata ne uuvet ja pitemmät niitit joilla sen kasaa. Levynä on Moposportin 4-lap. sintteri ihan kaiken varalta, pitäs varmaan kyllä normi levylläki. Ei meinaakkaan luistaa ainakaan vielä 470Nm väännöllä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
Onko kyseessä siis 215 vai 228mm kytkin? Löysitkö levyn moposportin sivuilta vai jostain muualta? Onko mersun oma vai?antti124 kirjoitti:No joo, mulla on vastaavan tapasessa kokoonpanossa semmonen patentti jossa on jousilevyt kahesta 200d vakioasetelmasta. Suurin vaiva ja kustannus onkin sitte sorvata ne uuvet ja pitemmät niitit joilla sen kasaa. Levynä on Moposportin 4-lap. sintteri ihan kaiken varalta, pitäs varmaan kyllä normi levylläki. Ei meinaakkaan luistaa ainakaan vielä 470Nm väännöllä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
Eli sorvataan se kohta tasasaseks mihin alunperin asetema tulee kiinni? Mistä tuota asetelmaa kannattais lähtee kyseleen? Tarviikos tässä tapauksessa kikkailla painelaakerin kanssa?jeemu kirjoitti:Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.
Ei tarvi painelaakerin kans kikkailla, tosin sylinterin tappia voi olla että joutuu muutaman millin jatkaan.aa-pee kirjoitti:Eli sorvataan se kohta tasasaseks mihin alunperin asetema tulee kiinni? Mistä tuota asetelmaa kannattais lähtee kyseleen? Tarviikos tässä tapauksessa kikkailla painelaakerin kanssa?jeemu kirjoitti:Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
Mistä tota BMW:n asetelmaa kannattais lähtee kyseleen?jeemu kirjoitti:Ei tarvi painelaakerin kans kikkailla, tosin sylinterin tappia voi olla että joutuu muutaman millin jatkaan.aa-pee kirjoitti:Eli sorvataan se kohta tasasaseks mihin alunperin asetema tulee kiinni? Mistä tuota asetelmaa kannattais lähtee kyseleen? Tarviikos tässä tapauksessa kikkailla painelaakerin kanssa?jeemu kirjoitti:Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
KLIK
Eikös tuo ole juuri sopiva paketti tuohon 200d v-pyörään kun vähän sorvia näyttää? Näyttäis kestävän vähän yli 1000Nm vääntöjä.
Eikös tuo ole juuri sopiva paketti tuohon 200d v-pyörään kun vähän sorvia näyttää? Näyttäis kestävän vähän yli 1000Nm vääntöjä.

Ja käytät tosta pelkän asetelman. Vai että 1000nmaa-pee kirjoitti:KLIK
Eikös tuo ole juuri sopiva paketti tuohon 200d v-pyörään kun vähän sorvia näyttää? Näyttäis kestävän vähän yli 1000Nm vääntöjä.

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
Juu ei,näytti olevan tuo muunnin mitä käytin niin jokseenkin väärä..eli kesto n.300nm pintaan,eli ihan perus asetelma siis.jeemu kirjoitti:Ja käytät tosta pelkän asetelman. Vai että 1000nmaa-pee kirjoitti:KLIK
Eikös tuo ole juuri sopiva paketti tuohon 200d v-pyörään kun vähän sorvia näyttää? Näyttäis kestävän vähän yli 1000Nm vääntöjä.
omassa on 228mm 410 mersun asetelma ja massalevy 300 bensasta ja luistoa ei ole 550 nm mutta kun nostaa painetta 2 baarista 2.7 niin sitten kytkin huutaa niveaa. vois pitää paremmin sintterillä ja enemmän painetta kytkin asetelmaan. entiedä minkä liikkeen tekis kytkimen suhteen muttaa uusiksi menee joka tapauksessa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
Jees,nyt on tulossa kuitenkin sprintterin 250mm asetelma ja levy.jmo2204 kirjoitti:omassa on 228mm 410 mersun asetelma ja massalevy 300 bensasta ja luistoa ei ole 550 nm mutta kun nostaa painetta 2 baarista 2.7 niin sitten kytkin huutaa niveaa. vois pitää paremmin sintterillä ja enemmän painetta kytkin asetelmaan. entiedä minkä liikkeen tekis kytkimen suhteen muttaa uusiksi menee joka tapauksessa
Saa nähdä kuinka pitää,mutta tosiaan kiristää asetelmaa jos ongelmaa.

Erittäin kevyt kytkin käyttää vrt. Mazda 323, mutta pitää hyvin. Jousittamattomalla levyllä ainakin Getrag pitää kolinaa vapaalla. Muuten loistava paketti.jeemu kirjoitti:Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Re:
Mitenkä on kestänyt ? Menikö suoraan siihen 2l danielin vauhtipyörään?heinäpenkki kirjoitti:Jees,nyt on tulossa kuitenkin sprintterin 250mm asetelma ja levy.jmo2204 kirjoitti:omassa on 228mm 410 mersun asetelma ja massalevy 300 bensasta ja luistoa ei ole 550 nm mutta kun nostaa painetta 2 baarista 2.7 niin sitten kytkin huutaa niveaa. vois pitää paremmin sintterillä ja enemmän painetta kytkin asetelmaan. entiedä minkä liikkeen tekis kytkimen suhteen muttaa uusiksi menee joka tapauksessa
Saa nähdä kuinka pitää,mutta tosiaan kiristää asetelmaa jos ongelmaa.