kytkin om602:seen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

kytkin om602:seen

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

nyt tarvis kiiruusti päättää minkä kytkimen sovitan tohon.kone siis 2.5d,kera mynä 7mm,hx40 ym.vauhtipyörä on 200d:n 215mm.olisko ideaa pistää kova 228mm v-pyörä,sintteri levyllä ja esim sprinterin tai 2.7cdi:n asetelmalla? bmw:n asetelma olisi yks mutta mihin hintaan moista saa?

edit:laatikko siis 5-vaihteinen,pitkäakselinen.
antti124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 02.02.2009 02:47
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja antti124 »

No joo, mulla on vastaavan tapasessa kokoonpanossa semmonen patentti jossa on jousilevyt kahesta 200d vakioasetelmasta. Suurin vaiva ja kustannus onkin sitte sorvata ne uuvet ja pitemmät niitit joilla sen kasaa. Levynä on Moposportin 4-lap. sintteri ihan kaiken varalta, pitäs varmaan kyllä normi levylläki. Ei meinaakkaan luistaa ainakaan vielä 470Nm väännöllä.
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

antti124 kirjoitti:No joo, mulla on vastaavan tapasessa kokoonpanossa semmonen patentti jossa on jousilevyt kahesta 200d vakioasetelmasta. Suurin vaiva ja kustannus onkin sitte sorvata ne uuvet ja pitemmät niitit joilla sen kasaa. Levynä on Moposportin 4-lap. sintteri ihan kaiken varalta, pitäs varmaan kyllä normi levylläki. Ei meinaakkaan luistaa ainakaan vielä 470Nm väännöllä.
Onko kyseessä siis 215 vai 228mm kytkin? Löysitkö levyn moposportin sivuilta vai jostain muualta? Onko mersun oma vai?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

jeemu kirjoitti:Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.
Eli sorvataan se kohta tasasaseks mihin alunperin asetema tulee kiinni? Mistä tuota asetelmaa kannattais lähtee kyseleen? Tarviikos tässä tapauksessa kikkailla painelaakerin kanssa?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

aa-pee kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.
Eli sorvataan se kohta tasasaseks mihin alunperin asetema tulee kiinni? Mistä tuota asetelmaa kannattais lähtee kyseleen? Tarviikos tässä tapauksessa kikkailla painelaakerin kanssa?
Ei tarvi painelaakerin kans kikkailla, tosin sylinterin tappia voi olla että joutuu muutaman millin jatkaan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

jeemu kirjoitti:
aa-pee kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.
Eli sorvataan se kohta tasasaseks mihin alunperin asetema tulee kiinni? Mistä tuota asetelmaa kannattais lähtee kyseleen? Tarviikos tässä tapauksessa kikkailla painelaakerin kanssa?
Ei tarvi painelaakerin kans kikkailla, tosin sylinterin tappia voi olla että joutuu muutaman millin jatkaan.
Mistä tota BMW:n asetelmaa kannattais lähtee kyseleen? :shock:
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

KLIK
Eikös tuo ole juuri sopiva paketti tuohon 200d v-pyörään kun vähän sorvia näyttää? Näyttäis kestävän vähän yli 1000Nm vääntöjä. :roll:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

aa-pee kirjoitti:KLIK
Eikös tuo ole juuri sopiva paketti tuohon 200d v-pyörään kun vähän sorvia näyttää? Näyttäis kestävän vähän yli 1000Nm vääntöjä. :roll:
Ja käytät tosta pelkän asetelman. Vai että 1000nm :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

jeemu kirjoitti:
aa-pee kirjoitti:KLIK
Eikös tuo ole juuri sopiva paketti tuohon 200d v-pyörään kun vähän sorvia näyttää? Näyttäis kestävän vähän yli 1000Nm vääntöjä. :roll:
Ja käytät tosta pelkän asetelman. Vai että 1000nm :lol:
Juu ei,näytti olevan tuo muunnin mitä käytin niin jokseenkin väärä..eli kesto n.300nm pintaan,eli ihan perus asetelma siis.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

omassa on 228mm 410 mersun asetelma ja massalevy 300 bensasta ja luistoa ei ole 550 nm mutta kun nostaa painetta 2 baarista 2.7 niin sitten kytkin huutaa niveaa. vois pitää paremmin sintterillä ja enemmän painetta kytkin asetelmaan. entiedä minkä liikkeen tekis kytkimen suhteen muttaa uusiksi menee joka tapauksessa
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

jmo2204 kirjoitti:omassa on 228mm 410 mersun asetelma ja massalevy 300 bensasta ja luistoa ei ole 550 nm mutta kun nostaa painetta 2 baarista 2.7 niin sitten kytkin huutaa niveaa. vois pitää paremmin sintterillä ja enemmän painetta kytkin asetelmaan. entiedä minkä liikkeen tekis kytkimen suhteen muttaa uusiksi menee joka tapauksessa
Jees,nyt on tulossa kuitenkin sprintterin 250mm asetelma ja levy.
Saa nähdä kuinka pitää,mutta tosiaan kiristää asetelmaa jos ongelmaa. :wink:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

jeemu kirjoitti:Yks vaihtoehto on sovata se 200d pyörä tasaseksi ja istuttaa Bmw M3 e30 228mm Race asetelma ja vaikka 250d:n kiinteä levy. Toki tuohon löytyy jousitettuaki tai sintteriä. Väännönkesto massalevyllä sielä 600nm korvilla.
Erittäin kevyt kytkin käyttää vrt. Mazda 323, mutta pitää hyvin. Jousittamattomalla levyllä ainakin Getrag pitää kolinaa vapaalla. Muuten loistava paketti.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Kerppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 24.07.2014 15:05
Paikkakunta: Joensuu

Re:

Viesti Kirjoittaja Kerppa »

heinäpenkki kirjoitti:
jmo2204 kirjoitti:omassa on 228mm 410 mersun asetelma ja massalevy 300 bensasta ja luistoa ei ole 550 nm mutta kun nostaa painetta 2 baarista 2.7 niin sitten kytkin huutaa niveaa. vois pitää paremmin sintterillä ja enemmän painetta kytkin asetelmaan. entiedä minkä liikkeen tekis kytkimen suhteen muttaa uusiksi menee joka tapauksessa
Jees,nyt on tulossa kuitenkin sprintterin 250mm asetelma ja levy.
Saa nähdä kuinka pitää,mutta tosiaan kiristää asetelmaa jos ongelmaa. :wink:
Mitenkä on kestänyt ? Menikö suoraan siihen 2l danielin vauhtipyörään?
Vastaa Viestiin