C107 SLC 1974-1981

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

C107 SLC 1974-1981

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Näitä vehkeitä löytyy myös foorumilaisilta, eli vinkkejä kaivattaisiin :wink:
Olen aina pitänyt tuon korimallin klassisen kauniista muotoilusta.
Ja täytyy myöntää, vaikkei sellainen ole vielä uniin tullut, niin varsin varteen otettava vaihtoehto seuraavaksi harrasteautoksi SLC on.

Jos tähän nyt ei ihan ostajan opasta kasata, niin kaikenlaiset neuvot ja vinkit tervetulleita miinojen välttämiseksi.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mikäli halutaan polttoainetaloutta -> manuaali 280 SLC. Kulkua haluttaessa 450 SLC ja ehdottomasti Euroversio. Urheilullinen vaihtoehto 350 SLC manuaali.

Paras ja kallein vaihtoehto 500 SLC. Kulkupuoli kunnossa 4-v automaatin ansiosta. Pitkät välitykset laskevat polttoaiineenkulutusta roimasti. Alumiiniosat keventävät koria yli 100 kg.

Ajoltaan SLC on suuntavakaampi kuin SL, pitemmän akselivälin takia.

Ruiskuista K-jettiä on yleisesti pidetty yksinkertaisempana ja toimintavarmempana. D-jetti antaa enemmän tehoa, mutta vaatii hieman osaamista.

Korsissa perusviat, pahimpana pitäisin ruostunutta takalasin alusta, joka vaatii sitten töitä enemmän. Kattoluukkua pitäisin enemmänkin huonona vaihtoehtona ruosteen takia. Sähköikkunat ovat hyvä varuste, jotta kesällä saa HT-vaikutelman helpommin esiin, käsinveivatessa tulee varsinkin takaikkunoiden kanssa paikat kipeäksi... ;) Sisustukset yleensä velouria tai nahkaa, velouri tahtoo homehtua...ikkunatiivisteet suhisevat helposti -> lasien ja ovien säätö vaatii hieman osaamista ja aikaa.

Moottoreissa vastaavat viat kuin w116:ssa. Osia saa hyvin Saksasta, hintataso kuitenkin kovempi kuin w116:n (käytetyillä)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jotenkin tuntuu että SLC (C107) on ollut aliarvostettu klassikko, ainakin verrattuna sisarmalli SL:ään (R107). Tästä syystä hyvät yksilöt saattavat tulevaisuudessa nousta vielä arvoon arvaamattomaan. SLC:n valmistusmäärä on myös paljon vähäisempi koska malli poistui valikoimasta jo 1981 kun sen korvasi SEC (C126), sisarmalli SL jatkoi vielä pitkään eli vuoteen 1989 asti.

SLC:n ulkonäöstä ollaan kahta mieltä, osa pitää ja toiset taas ei. Täytyy myöntää että itse olen pitänyt lyhyempää SL mallia aina tasapainoisempana, mutta ei SLC:kään sentään kuitenkaan ruma ole.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mieleisen värinen, oikeilla vanteilla ja hieman laskettuna SLC on ainakin minusta erittäin kaunis...oheisessa miinuksena kromikaaret ja helmasarja...mutta väri on minun mielestä aivan loistava... (makukysymys)

Kuva
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Ehdoton klassikko!
Tämä keula on SE keula mistä pikkupoikanakin MERSUN tunnisti :D Oli meinaan tuotannossa niin pitkään että muistaa!
Itse ajanut vain 280slc autom 90-luvun alkupuolella joten muistikuvat ajettavuudesta melko hepposet...
Sakemannicäbi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

unski kirjoitti: Korsissa perusviat, pahimpana pitäisin ruostunutta takalasin alusta, joka vaatii sitten töitä enemmän.
Eli sama vikako periytyi sitten C126:eenkin? On se kumma.

Itsekin lukeudun SLC:n ihailijoihin. Mirbachilla on ollut jonkunaikaa myynnissä "unelma"... 876 500 SLC pölykapselein. Ruskea, sininen tai vihreä eri sävyissä käy kyllä huippuhyvin tuohon koriin.

Linkki
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Korsissa perusviat, pahimpana pitäisin ruostunutta takalasin alusta, joka vaatii sitten töitä enemmän.


Eli sama vikako periytyi sitten C126:eenkin? On se kumma.
c126:ssa vika pääsi oikein "kukkaansa" kun vielä korin ilmanvaihtokin hoidettiin takaluukun kautta... SLC ei ole mielestäni ihan niin paha kuin c126 ruostumaan takalasin alta, useita vain olen c107:ja nähnyt missä on reikä alalaidan kantissa... yleensä silloin on myös kattoluukku ruosteessa...

Erityisesti aikanaan tuo Dortmundin Oldtimerhalle, oli näitten yksilöitten "pesimäpaikka" ;) Asuin muutamia vuosia siinä vieressä, joten usein oltiin kuolaamassa noita w107:ja ja ihmettelmässä reikiä takalasin alla...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Jos takalasin tiivistyksen kautta alkaa tihkua vettä takaluukkuun,
silloin pitäisi kyllä havahtua vastatoimiin :idea:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

noissa Saksan "halppisyksilöissä" on usein se ongelma, että ovat seisseet pitkä aikoja huonosti suojattuna... jolloin vesi kertyy "lillumaan" takalasin tiivisteuraan ruostuttaen sen lähes läpi.

Silti vesi saattaa pysyä vielä hetken kontin ulkopuolella. Usein nuo yksilöt ovat vielä niin kosteita muutenkin, ettei erillisiä vuotokohtia pysty oikein paikallistamaan... tai sitten myyntihetkellä nätisti "fiksattuja" ja myyjä autuaan tietämätön kaikesta... Sama pätee muuten noihin uudempiin c126:iin.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Koritöitä näiden takalasien kanssa olen tehnyt lähinnä w123-sarjan autoihin. Ja olen tavannut yksilöitä, joissa tiivisteuran pohjalla on yksi reikä ( vain toisessa kulmassa ), ja kaksi reikää (molemmissa kulmissa).
..siis tehtaalla porattua reikää.

Peltitöiden/ lasien asennuksen yhteydessä olen porannut tarvittaessa reiät molempiin kulmiin. Mutta mielestäni nämä reiät/ reikä ovat vain varmistuksena siihen, että vesi pääsisi uran pohjalta pois. Eli takalasin tiivisteen pitäisi olla tuulilasikitillä tiivistetty, ja sitten vesi ei edes pääse tuonne tiivisteen alle. ( mutta nuo kitithän kuivuu 10-vuodessa, eli sitten pitäisi ruutata uutta tilalle...)
Viimeksi muokannut Henry V., Pe 30.01.2009 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Joo, eipä ole aikaisempaa kokemusta noista, eli asiaahan täällä on puhuttu sillä välin, kun kävin iltavuoron pyöräyttämässä.

Muistan tapauksen jostain viidentoista vuoden takaa yhdeltä pajalta.
Epätoivoinen hitsari harsi kasaan hiekkapuhallettua koria, josta oli hävinnyt perän alaosa lähes tyystin.

Moottoripuoli noissa samaa kuin muissa sen ajan mersuissa, eli sen puoleen foorumilta tuttua.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mistä kannattanee osia yleensä haikailla?
Normi huolto-osathan löytyy helposti, mutta entä korin ja sisustan osat?
Täysin virheetöntä (lue: kallista :oops: ) ei tässä olla hakemassa ja kun autolla ikää vähimmilläänkin liki 30 vuotta, niin todennäköisesti laittamista löytyy.
Tosin ruosteen nakertamat yksilöt jätetään omaan arvoonsa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Saksan ebay on hyvä kanava varaosille.

California autot avot yleensä hyviä koriltaan, mutta niissä on, kuten USA malleissa aina, tehoton saastekone (vaatii vain korkeapuristemännät ja pikkuisen muita juttuja täysitehoiseksi), ja useissa edullesemmissa hapristuneet, auringon polttamat sisutukset. -73-74 malleista eteenpäin ovat vakiovarusteena myös nämä uhkeat "teepöytä"-puskurit

Saksalaiset (ja Florida myös) edulliset yksilöt ovat lähes kaikki ruosteessa, enemmän ja vähemmän...kunto on enemmän onnenkauppaa.

ja kuten tiedetään, autoa ostaessa on syytä "piikitellä" auton pohja hyvin läpi 70-80 luvuilla käyttivät ällistyttävät sitkeää pohjamassaa tehtaalla, joka pitää auton "kuosissa" vaikka peltiä ei olisi välissä ollenkaan...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Kyllä myös useassa California SL:ssä (jos SL kiinnostaa myös) on tyypillinen ruostevika useassa autossa.
Kuskin ja hanttarin lattia voi olla ruostunut sisäpuolelta. Suurella todennäköisyydellä monenkin avoauton on sadekuuro päässyt yllättämään ja perusteellista kuivausta ei ole tehty, eli purettu mattoja pois.
alkupään malleissa myös konehuoneessa oleva akku (akkuhappo varastoiduissa autoissa) on aiheuttanut reijän konehuoneesta matkustamoon ja kuminen tavaratilanmatto hiostuttanut jopa puhki takapaksin lattiaa.
Kuivien alueiden autoissa kaikki kumit ovat yleensä korppua kuin taas niissä kosteissa ne ovat mitä parhaita.

Kyllä mieluummin valitsen sen kuivan auton kuin epäilyttävän ja kukkivan. Nuo puskurit ja vähätehoisempi kone ovat kuitenkin ns. helppoja asioita ratkaista verrattuna siihen jos ruuvimeisseli alkaa upota lattiasta ja helmoista läpi.
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Osia löytyy

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Esa H. kirjoitti:Mistä kannattanee osia yleensä haikailla?
Normi huolto-osathan löytyy helposti, mutta entä korin ja sisustan osat?
....
Tässä pari nettiosoitetta, josta olen ostanut omaan R107 osia.
Toimitus molemmista firmoista on ollut varmaa ja nopeaa.
Jälkimmäisestä löytyy verhoiluun liittyvää tavaraa.

www.sls-hh-shop.de ja www.cabrio.de
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

alkupään malleissa myös konehuoneessa oleva akku


Akku on lähes kaikissa malleissa konehuoneessa, joissa ei ole automaattista ilmastointia... myös jälkipään malleissa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slc/2376391 onko tästä tietoa kenelläkään/muutakaan huomionarvoista?
250CE 1969
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

isompia huomioita:
Takapuskuri ruosteessa, helmalistat puuttuvat ja helmat väärän väriset....lieneekö ollut ruostetta...alusta kumman korkealla...väärät jouset? Vasta maalattu...miksi...? Yksi pakoputki -> väärä pakoputkisto...miksi?

muuta pientä huomionarvoista...rekisterikilpien aluspellit puuttuvat, pätkä sivuikkunalistaaa näyttää puuttuvan...matot ja kattoverhoilu...eivät ole hirven hintaiset 400€...noin...vanteista voi olla montaa mieltä... sisustus on minusta mukavan värinen...makukysymys sekin...verhoiltu, tosin ilmeiseti keinonahalla...ainakin näyttää siltä...lisäksi sävy on väärä ja perforoinnit puuttuvat....positiivista -> eruopuskurit ja -valot...

hinta tosin ei ole vissiin sieltä korkeimmasta päästä?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

unski kirjoitti:
isompia huomioita:
Takapuskuri ruosteessa, helmalistat puuttuvat ja helmat väärän väriset....lieneekö ollut ruostetta...alusta kumman korkealla...väärät jouset? Vasta maalattu...miksi...? Yksi pakoputki -> väärä pakoputkisto...miksi?

muuta pientä huomionarvoista...rekisterikilpien aluspellit puuttuvat, pätkä sivuikkunalistaaa näyttää puuttuvan...matot ja kattoverhoilu...eivät ole hirven hintaiset 400€...noin...vanteista voi olla montaa mieltä... sisustus on minusta mukavan värinen...makukysymys sekin...verhoiltu, tosin ilmeiseti keinonahalla...ainakin näyttää siltä...lisäksi sävy on väärä ja perforoinnit puuttuvat....positiivista -> eruopuskurit ja -valot...

hinta tosin ei ole vissiin sieltä korkeimmasta päästä?
Kyllä se unski on guru, pienellä vilkaisulla jo tuon verran asiaa.

Se pitää tarkistaa onko korinvaihto kyseessä, sellainen ei ole etsinnässä . Penkit näyttävät hyvältä myös omasta mielestänikin. Euromallin valot ja puskurit pitääkin olla, mielestäni sopivat hienommin. 400e ei kuullosta pahalta kattoverhoilusta ja lattiamatoista, saispa tuohon omaan coupeenkin jostakin. Vanteet menisi samantien vaihtoon ja tässä tapauksessa uskon korkeammasta jousituksesta olevan vain etua. 8)

Ainahan se hinta vähän heijastelee kuntoon.
250CE 1969
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

matot
ne 200€ matot ovat niitä hieman halvempaa sarjaa Saksasta. Kanttaukset eivät oo ihan kohdillaan ja kuskin maton "kantapääsuoja/vahvike" on heiveröinen...mutta toimii ihan käyttöharrasteessa. Samasta firmasta saa siihen sinunkin w114 CE:n matot...hintaa 195€ + rahti.

Ja toisesta firmasta kattoverhous SLC:n 160€ +rahti...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ja minäkin pääsen märehtimään taas niitä vääränlaisia tuulilasinpyyhkijöitä.... :(

Minun silmissä kauheennäköinen pulkka, olkoon kuinka uudet verhoukset jakkaroissa hyvänsä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

johtaja300 kirjoitti:
unski kirjoitti:
isompia huomioita:
Takapuskuri ruosteessa, helmalistat puuttuvat ja helmat väärän väriset....lieneekö ollut ruostetta...alusta kumman korkealla...väärät jouset? Vasta maalattu...miksi...? Yksi pakoputki -> väärä pakoputkisto...miksi?

muuta pientä huomionarvoista...rekisterikilpien aluspellit puuttuvat, pätkä sivuikkunalistaaa näyttää puuttuvan...matot ja kattoverhoilu...eivät ole hirven hintaiset 400€...noin...vanteista voi olla montaa mieltä... sisustus on minusta mukavan värinen...makukysymys sekin...verhoiltu, tosin ilmeiseti keinonahalla...ainakin näyttää siltä...lisäksi sävy on väärä ja perforoinnit puuttuvat....positiivista -> eruopuskurit ja -valot...

hinta tosin ei ole vissiin sieltä korkeimmasta päästä?
Kyllä se unski on guru, pienellä vilkaisulla jo tuon verran asiaa.

Se pitää tarkistaa onko korinvaihto kyseessä, sellainen ei ole etsinnässä . Penkit näyttävät hyvältä myös omasta mielestänikin. Euromallin valot ja puskurit pitääkin olla, mielestäni sopivat hienommin. 400e ei kuullosta pahalta kattoverhoilusta ja lattiamatoista, saispa tuohon omaan coupeenkin jostakin. Vanteet menisi samantien vaihtoon ja tässä tapauksessa uskon korkeammasta jousituksesta olevan vain etua. 8)

Ainahan se hinta vähän heijastelee kuntoon.
Kävin tuota katsomassa viime lauantaina..
Auto tullut v. 2000 toisesta EU-maasta (Saksa?).
Nykyisellä omistajalla ollut neljä vuotta.
Värisävystä ei tietoa, lätkä keulilla niin paksun maalin peitossa, ettei siitä saanut selvää, mikä sen pitäisi olla.
Puskurit haperot, edessä ja takana.
Matto tehty itse.
Ja sitten se ihmeellisin viritys, ei tosin nykyisen omistajan toimesta:
kattoluukku poistettu ja hitsattu reikä umpeen. Kattoverhoilu vedettu roisisti puukolla reunoista irti. Katto ei peilaile, mutta pohjat tehty huonosti: maali kuplii hitsisaumoista.
Sisäpuhallin ei toimi.
Toinen takasähkölasi ei toimi.
Mittarivaloja pimeänä.
Vänkärin ovesta sisäkahva irti.
Pakoputki mallia tarvikeosa.

Penkit verhoilutettu keinonahalla, todella siistit ja tummemmat luonnonvalossa kuin kuvassa.
Tekniikasta ei muuta kuin että kone starttasi ja kävi siististi savuttamatta.
Kori vaikutti hyvältä, ei ruotetta ovien tahi luukkujen reunoissa.
Koeajoon ei ollut kesärenkailla jäiseen pihaan mitään järkeä edes kokeilla.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Minun silmissä kauheennäköinen pulkka, olkoon kuinka uudet verhoukset jakkaroissa hyvänsä.
kauheus on katsojan silmässä...vai miten se nyt meni... ;)

Tuossa saattaisi olla sellainen "Mampe" -AMG klooniaihio... kun ei enään ole järjin alkuperäinen....tosin hintaa sais sitten olla vähemän kuin se kaks tonnia... kun autosta ei siihen tarvisi kuin korin papereilla, koelaudan, luukut, lasit, maskin ja akselistot...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Ja minäkin pääsen märehtimään taas niitä vääränlaisia tuulilasinpyyhkijöitä....
...niin huomasin minä sen jo ekakerralla, mutta ajattelin jättää sen sinulle...enempi sinun alaa ;)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Esa.H:ta löyty mukavasti tietoa, ihmetyttää miksi kattoluukku on pitänyt tukkia umpeen :? Ei se kuitenkaan suurempi ongelma ole, olivatko korin tiivisteet missä kunnossa? Tutkitko autoa pohjasta oliko vielä peltiä jäljellä? Puskurit varmaan maksaa tähtitieteellisesti, pitänee olla yhteydessä myyjään myöhemmin.

Hankala vaan tuoda ajamalla jos ei lämmityslaite pelaa, renkaat siihen kyllä löytyisi jostakin.[/list]
250CE 1969
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

ihmetyttää miksi kattoluukku on pitänyt tukkia umpeen
saattaapi ollut luukku ja katon reunan kantit olleet niin ruostessa, ettei korjaaminen enään kannattanut, tai sitten omistajalla mennyt hermot tuulen suhinaan ja veden tuloon sisälle... ;)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

unski kirjoitti:
ihmetyttää miksi kattoluukku on pitänyt tukkia umpeen
saattaapi ollut luukku ja katon reunan kantit olleet niin ruostessa, ettei korjaaminen enään kannattanut, tai sitten omistajalla mennyt hermot tuulen suhinaan ja veden tuloon sisälle... ;)
Onhan tuota itsekkin tullut tukittua antennin reikiä mersujen katoilta, onhan nuo kestänyt tähän asti.

Ehkä kuitenkin tässä tapauksessa olisin mahdollisesti uusinut tiivisteet ja korjannut ruostevauriot, kattoluukku on ihan mukava varuste.
250CE 1969
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

unski kirjoitti:
alkupään malleissa myös konehuoneessa oleva akku


Akku on lähes kaikissa malleissa konehuoneessa, joissa ei ole automaattista ilmastointia... myös jälkipään malleissa.
Niin, kokemukseni rajoittuu USA SL:iin ja niissä akku muutti takapaxiin joskus -73 tai -74 ja niissähän oli aina ilmastointi :)
ukkomersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 25.07.2008 15:58
Paikkakunta: Helsinki

SLC on kaunis

Viesti Kirjoittaja ukkomersu »

Moi

SLC on auto joka nayttaa todella paremmalta luonnossa kuın kuvissa!!

İtsella 77, 450 jossa veila pienta laittoa ennen kesaa lahinna sisuta ja tiivistehommaa. vari 404 on style eli kuparı. kaverini maaritelma oli; paskanruskee metallihohto. Mut kıva on " poyhia kun siita on mersunmerkki !

Uskoisin hintojen nousevan n 5 vuoden sisalla.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Aika erikoinen knoppitieto, uutena SLC kalliimpi kuin SL.
No tietty lähtöhintoja, tuohon avon hintaan tuskin sai vielä kovakattoa mukaan..

Hintaesimerkkejä uutena: kevät 1975
280 SL 146 300
280 SLC 174 800
350 SL 154 700
450 SL 173 000

http://www.ajovalo.net/Historia/mb_w107.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vastaa Viestiin