Yritin tämän päivän painia em. asioiden kanssa.
Ei onnistunut vaihto kotikonstein heikolla työkaluvalikoimalla.
Pitääkö jarrukilpi poistaa alapalloa vaihdettaessa ja kuinka raidetangon pään saa kohdalleen ettei tarvi kulmia säädättää. Oli meinaan tarvikepäissä pitemmät varret kuin alkuperäisissä.
Paljonkos kyseinen homma maksaa jos vie korjaamolle...
eli molemmin puolin alapallot ja raidetankojen päät???
Hyviä edullisia kyseisen merkin korjaamoja treen seudulla lyhyillä jonoilla?
C 180 alapallot ja raidetangon päät?
Ei tarvi ottaa jarrukilpeä pois, kyllä se nuppi sieltä sopii pois kun vasaroi, ja uusi paikalleen.
Raidepäitä on vaikea saada vaihdettua niin että auraus pysyisi kohdallaan, melkein ainut konsti on yrittää mitata jotenkin raidetanko samaan pituuteen, vaihtaa toinen nuppi ensin, käydä välillä ajamassa ja säätää niin että ratti on suorassa ajaessa ja sitten vaihtaa toinen ja taas "ajaa" ratti suoraan.
Vaan eihän tuo korjaamollakaan kovin kallis työ voi olla, meillä tekisin urakan
vaihtotyö 50 € ja joko nelipyöräsuuntaus 35 € (+ säätötyö, ja jos vain auraus tarvii säätää niin se nyt ei maksa kuin alle 10 €.
Vaihtoehtoisesti auraus "kepillä" kohdalleen , 10 € + säätötyö.
No - koetappas saada tästä vuodatuksesta selvää...
Raidepäitä on vaikea saada vaihdettua niin että auraus pysyisi kohdallaan, melkein ainut konsti on yrittää mitata jotenkin raidetanko samaan pituuteen, vaihtaa toinen nuppi ensin, käydä välillä ajamassa ja säätää niin että ratti on suorassa ajaessa ja sitten vaihtaa toinen ja taas "ajaa" ratti suoraan.
Vaan eihän tuo korjaamollakaan kovin kallis työ voi olla, meillä tekisin urakan
vaihtotyö 50 € ja joko nelipyöräsuuntaus 35 € (+ säätötyö, ja jos vain auraus tarvii säätää niin se nyt ei maksa kuin alle 10 €.
Vaihtoehtoisesti auraus "kepillä" kohdalleen , 10 € + säätötyö.
No - koetappas saada tästä vuodatuksesta selvää...
wiimax.fi
Re: C 180 alapallot ja raidetangon päät?
Ei onnistunut vaihto kotikonstein heikolla työkaluvalikoimalla.
Pitääkö jarrukilpi poistaa alapalloa vaihdettaessa
Paljonkos kyseinen homma maksaa jos vie korjaamolle...
eli molemmin puolin alapallot ja raidetankojen päät???
Hyviä edullisia kyseisen merkin korjaamoja treen seudulla lyhyillä jonoilla?[/quote]
Dealer kertoi kyllä aika tyhjentävästi itse työn,
mutta epäilen että et löydä hyvää, edullista ja vielä ilman jonoa olevaa korjaamoa koko suomesta.
Pitääkö jarrukilpi poistaa alapalloa vaihdettaessa
Paljonkos kyseinen homma maksaa jos vie korjaamolle...
eli molemmin puolin alapallot ja raidetankojen päät???
Hyviä edullisia kyseisen merkin korjaamoja treen seudulla lyhyillä jonoilla?[/quote]
Dealer kertoi kyllä aika tyhjentävästi itse työn,
mutta epäilen että et löydä hyvää, edullista ja vielä ilman jonoa olevaa korjaamoa koko suomesta.

Joku mersupurkaamo??
No niin no...
Ensin otat alapallon alemman mutterin irti ja LYÖT isolla lekalla sen nivelen irti olka-akselista ja sitten käännät olka-akselin pois tieltä.
Sitten voit irrottaa alapallon toisen mutterin ja lyöt alatukivarteen.
Varo varpaitasi kun nivel tipahtaa jo lattialle.
Aikaa menee nivelen vaihtoon noin 15min. merkkiliike veloittaa siitä n.50min.
Ensin otat alapallon alemman mutterin irti ja LYÖT isolla lekalla sen nivelen irti olka-akselista ja sitten käännät olka-akselin pois tieltä.
Sitten voit irrottaa alapallon toisen mutterin ja lyöt alatukivarteen.
Varo varpaitasi kun nivel tipahtaa jo lattialle.
Aikaa menee nivelen vaihtoon noin 15min. merkkiliike veloittaa siitä n.50min.
Joku mersupurkaamo??