Viton katti tukossa
Viton katti tukossa
Eilen V220CDI kotimatkalla tuntui laiskalta, tänään koeajolla meno hyytyi täysin, kulki max 30km/h. Tyhjäkäynnillä auton alta kuului pihinää.
Eikun pukille ja koko pakoputki irti -> ilman pakaria kulkee taas normaalisti, katti siis tukossa. Pakoputki oli joka tapauksessa menossa vaihtoon mutta piti vaihtaa vain takapää.
- Etuputkessa on kaksi samannäköistä pönttöä, kumpi noista on katti vai molemmat?
- Onko katin tukkeutuminen mitenkin yleistä / millä kilometrilukemilla odotettavissa?
- Saakohan KL-varaosista etuputkea katteineen ja mihin hintaan?
Esukki
Eikun pukille ja koko pakoputki irti -> ilman pakaria kulkee taas normaalisti, katti siis tukossa. Pakoputki oli joka tapauksessa menossa vaihtoon mutta piti vaihtaa vain takapää.
- Etuputkessa on kaksi samannäköistä pönttöä, kumpi noista on katti vai molemmat?
- Onko katin tukkeutuminen mitenkin yleistä / millä kilometrilukemilla odotettavissa?
- Saakohan KL-varaosista etuputkea katteineen ja mihin hintaan?
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: Viton katti tukossa
Katsopa tuolta.esukki kirjoitti: - Saakohan KL-varaosista etuputkea katteineen ja mihin hintaan?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Joo joo, katsoin jo: Nettikataloogista ei löydy mutta KL:sta kyllä löytyy tavaraa luettelon ulkopuoleltakin. On vain kiinni lauantaisin ettei saa vastausta ennen maanantaita.
Esukki
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Oonkos vähä tyhmä kun en tiedä mikä on Vito 220 CDI.
Mutta tuohon meidän -02 112CDI automaattiin olis se putkenpätkä katilla maksanu merkkiliikkeessä 1740e ja sitten olisivat tarvikkeen saaneet jostain 750e:lla.
Sitä ei meidän tapauksessa ollu kuitenkaan tarvetta uusia kun putki katkesi katista seuraavana olevan pikkupöntön jälkeen, joten pönttö sipastiin pois ja suoraa putkea tilalle.
Mutta tuohon meidän -02 112CDI automaattiin olis se putkenpätkä katilla maksanu merkkiliikkeessä 1740e ja sitten olisivat tarvikkeen saaneet jostain 750e:lla.
Sitä ei meidän tapauksessa ollu kuitenkaan tarvetta uusia kun putki katkesi katista seuraavana olevan pikkupöntön jälkeen, joten pönttö sipastiin pois ja suoraa putkea tilalle.
112 CDI A -02
V malli on henkilöautoversio Vitosta, sama kuin Viano vs. Vito nykyään. Hinnat oli aikanaan 65 k€ ja niistä maksetaan 800+€ vuosittaista veroa, ja nopeusrajoitus on 120 km/h
Katti nurkkaan ja tilalle asiallinen itse hitsattu putki tai 97 mallin etuputki. Niin ja tuolla on hienosti katsastettu auto. Kuviakin operaatiosta oli täällä joskus 3...4 vuotta sitten mutta ei enää. AI niin, ei se 97 mallin putki käy cdi koneeseen, mutta katti mäkeen ja menoksi.
Katti nurkkaan ja tilalle asiallinen itse hitsattu putki tai 97 mallin etuputki. Niin ja tuolla on hienosti katsastettu auto. Kuviakin operaatiosta oli täällä joskus 3...4 vuotta sitten mutta ei enää. AI niin, ei se 97 mallin putki käy cdi koneeseen, mutta katti mäkeen ja menoksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kiitos, olen taas viisaampi
Voisihan tuossa hätäpäissään käydä sellainen, että rojut nykyisestä katalysaattorista pihalle.
Mutkaa on tietty matkalla mutta ainahan DIY-mies vetää putken molemmin puolin kattia poikki, heittää rojut pihalle ja parsii hitsillä kasaan, jos oikein halvalla haluaa päästä.

Voisihan tuossa hätäpäissään käydä sellainen, että rojut nykyisestä katalysaattorista pihalle.
Mutkaa on tietty matkalla mutta ainahan DIY-mies vetää putken molemmin puolin kattia poikki, heittää rojut pihalle ja parsii hitsillä kasaan, jos oikein halvalla haluaa päästä.
112 CDI A -02
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mulla on varmaan katin poisto edessä 300TDssäni. Auto tuntuu hieman laiskalta entiseen verrattuna ja eilen kun karautin mersukaverille pihaan niin totesi hölmistyneenä että "mersus vinkuu"!
Ei kuulemma katin sisusten poisto näy missään katsastuksessa. Mää kun luulin että katin tarkoitus on dieselissä poistaa sekä typen oksideja, että pienhiukkasia. Onkos nää pienhiukkaset sitte niin pieniä ettei ne näy edes savuna?
Ei kuulemma katin sisusten poisto näy missään katsastuksessa. Mää kun luulin että katin tarkoitus on dieselissä poistaa sekä typen oksideja, että pienhiukkasia. Onkos nää pienhiukkaset sitte niin pieniä ettei ne näy edes savuna?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Eikö katin puuttuminen näy katsastuksessa päästöissä?
Etuputki on muutenkin jo hieman pehmennyt ja kaipaisi uusimista joten halpa vaihtoehto olisi vaihtaa koko etuputki uuteen katittomaan. Onko niitä myytävänä jossain vai onkohan kaikki suomi-varaosaputket katilla?
Esukki
Etuputki on muutenkin jo hieman pehmennyt ja kaipaisi uusimista joten halpa vaihtoehto olisi vaihtaa koko etuputki uuteen katittomaan. Onko niitä myytävänä jossain vai onkohan kaikki suomi-varaosaputket katilla?
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Näin toimitaan. Kiitos avusta, säästyy pitkä penni.
Esukki

Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
KL-varaosissa etuputki ilman kattia (alkuperäinen MB-osa) 275€, Veholla sama 359€. KL:ssä etuputki tarvikeosa katilla 550€.
Kalliiksi tuli suorakin putki...
Esukki
Kalliiksi tuli suorakin putki...
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Lauantaina kävin katsastuksella ja läpi meni että poksahti
K-arvo oli 0.72 eikä mutistu mitään puuttuvasta katista.
Hip hei

K-arvo oli 0.72 eikä mutistu mitään puuttuvasta katista.
Hip hei
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)