W124 230 Turbo Projekti
Selvä homma. yksi pultti tarvisi vielä saada irti, kuskinpuolen takimmainen, olen sitä jo puukkosahalla sahaillut aika paljon että pian pitäisi olla poikki.
koko takakelkka on muuten irti mutta kuskinpuolen takimmaisen puslan pultti meni poikki ja on jässähtäny siihen puslaan perkeleen piukkaan. en oikeen tiedä miten sen siitä saisi irti :/
koko takakelkka on muuten irti mutta kuskinpuolen takimmaisen puslan pultti meni poikki ja on jässähtäny siihen puslaan perkeleen piukkaan. en oikeen tiedä miten sen siitä saisi irti :/
W 124 230 - 86
muistaakseni 525:sta..
Tänään sain takakelkan tiputettua alas, ei joutunut paljoa tappelemaan kun antoi lämpöä hieman sille katkenneelle pultille ja laittoi tuurnan siihen pulttia vasten ja muutaman kerran moskalla löi..
nyt tarvisi purkaa koko kelkka puhallusta ja maalausta varten.. tänään tilasin kl varaosista uudet puslat ym ym..
samalla teen uudet jarruputket kun nyt on hyvä tehdä kun on kaikki romut tieltä pois.
Tossa olis takakelkka
http://img211.imageshack.us/img211/2258 ... 002fn2.jpg
Pultti joka v*ttuili:
http://img124.imageshack.us/img124/4067 ... 005ds2.jpg
Onko porukalla tietoa mitä mahtaisi maksaa kaikki nuo uudet tukivarret tuohon takakelkkaan?
Tänään sain takakelkan tiputettua alas, ei joutunut paljoa tappelemaan kun antoi lämpöä hieman sille katkenneelle pultille ja laittoi tuurnan siihen pulttia vasten ja muutaman kerran moskalla löi..
nyt tarvisi purkaa koko kelkka puhallusta ja maalausta varten.. tänään tilasin kl varaosista uudet puslat ym ym..
samalla teen uudet jarruputket kun nyt on hyvä tehdä kun on kaikki romut tieltä pois.
Tossa olis takakelkka
http://img211.imageshack.us/img211/2258 ... 002fn2.jpg
Pultti joka v*ttuili:
http://img124.imageshack.us/img124/4067 ... 005ds2.jpg
Onko porukalla tietoa mitä mahtaisi maksaa kaikki nuo uudet tukivarret tuohon takakelkkaan?
W 124 230 - 86
Ahtopaineen säädin, yleensä bleedaava, siis vuotava, [bleed eng vuotaa] turboruuvi tjms. tulee imusarjan ja turbon kellon väliseen letkuun. Imusarjassa on siis esimerkiksi 1,5 bar painetta, ilma kulkeutuisi kellolle ja kelloon tulisi myös 1,5 bar, mutta koska sitä ilmaa vuotaa letkusta hieman pois paine putoaa letkussa. Kellolla on esimerkiksi vain 0,8 bar, joten hukkaportti ei vielä aukea.
Lisää tietoa: www.skg.fi
tänään tuli vaihdettua kuskin puolen takakaarta.
peltihommat alkaa olemaan pian ohi! (onneksi)
huomenna tarvis purkaa se taka-akselisto kokonaan niin saa viedä puhallukseen/ maalaukseen.
vähän mietityttää tuo laatikko homma että kuinkas paljon tuo vakio laatikko mahtaa kestää :/ tuntuu vaan aika summalta tuo vahvistettu laatikko. "niinkuin ei muuten olisi jo mennyt omaisuus"
huomenna koitan saada taas vähän kuvia.
peltihommat alkaa olemaan pian ohi! (onneksi)
huomenna tarvis purkaa se taka-akselisto kokonaan niin saa viedä puhallukseen/ maalaukseen.
vähän mietityttää tuo laatikko homma että kuinkas paljon tuo vakio laatikko mahtaa kestää :/ tuntuu vaan aika summalta tuo vahvistettu laatikko. "niinkuin ei muuten olisi jo mennyt omaisuus"

huomenna koitan saada taas vähän kuvia.
W 124 230 - 86
yritetääs taas vähän herätellä tätäkin juttua. ei ole ollut aikaa oikein tehdä autoa eikä täällä paljon ole tullu kirjoteltua. mutta mutta.
eli taka-akselisto on nyt purettu ja tilasin tänään sinne ne kaikki uudet tukivarret paitsi alatukivarsia.
edestä sain tukivarret irti ja purettua kaikki puhallusta varten, ja nyt osat on puhalluksessa.
milläs v*tulla saan tuon mutterin auki takaata tuosta vetarin päästä että saisin vetarin pois? onkos mitään niksejä?
Nyt hieman mielipiteitä kysytään: että minkä väriseksi nuo kaikki maalaan?
ihan perinteinen musta vai joku muu?
laitan kuvia vielä tänään jos ehdin.
eli taka-akselisto on nyt purettu ja tilasin tänään sinne ne kaikki uudet tukivarret paitsi alatukivarsia.
edestä sain tukivarret irti ja purettua kaikki puhallusta varten, ja nyt osat on puhalluksessa.
milläs v*tulla saan tuon mutterin auki takaata tuosta vetarin päästä että saisin vetarin pois? onkos mitään niksejä?
Nyt hieman mielipiteitä kysytään: että minkä väriseksi nuo kaikki maalaan?
ihan perinteinen musta vai joku muu?
laitan kuvia vielä tänään jos ehdin.
W 124 230 - 86
Siinä on niksit vähissä jos on lujassa. Itse kun viimeksi jouduin vetarinvaihtoon, ei auttanut pulttipyssy, ei lämpö, eikä 1,5m jatkovarsi.Nikomb kirjoitti:milläs v*tulla saan tuon mutterin auki takaata tuosta vetarin päästä että saisin vetarin pois? onkos mitään niksejä?
Porakoneella viimein sorvasin mutterin kahtia

Mut toivotaan et sul olis parempaa tuuria ja lämmön ja riittävän jatkon avulla aukeis.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Jaahas, kai vois taas pikku hiljaa tätäkin päivittää kun ei oikein ole tuota aikaa jääny kirjottelulle
Eli hieman on edistystä tullut, ( ei vain aina jaksa noiden yötöiden jälkeen enää autoa laitella)
Eli akselit on nyt hiekkapuhalletu/ maalattu ja uudet puslat on kaikki mitä vain saa ja myös kaikki ne pikku tukivarret tuli kaikki uudet taakse.
alustan osat maalasin raskaskaluston mustalla.
Ennen:
Jälkeen:

Kylläkin hieman huono kuva ja vielä tossa kuvassa kesken,mutta nykyään kasassa kokonaan.
Tein myös uudet jarruputket eteen ja taakse ja letkut vaihdoin samalla.
eli käytännössä alustassa ei ole mitään vanhaa.
Tuli myös uudet valot, eteen kristallit ja vilkut myös ja taakse ledivalot.
E-mallin konepelti tuli myös.
Nyt tarvisi alkaa konetta laittamaan kun sain nuo kaikki uudet osat koneeseen, niin saisi sen keulille viimein.
konehuonekin tuli maalattua itse ruiskulla.
Konehuone:

Tuli myös nuo takavalojen kehykset tehtyä uusiksi kun oli jo jonkun verran pehmentynyt. Aika taitelua oli noiden soirojen teossa noihin kulmiin. kuvassa tuo harmaa "mömmö" on kemirasta saatua kemiallista metallia, pitäisi kestää kun ne sillä kemirassa paikkailee uuneja ja joitain syövyttäviä säiliöitä.
Kehykset:

Aika pian sitten auto meneekin maalarille, tavoite olis etttä auto kesällä liikkuisi omin voimin
Onhan siihen paljon muutakin tullut tehtyä mutta ei tässä kirjotellessa ikinä tule mieleen mitään.
Uusitut osat:
-Bilstein sprintit joka kulmaan
- Jouset -45mm
-Etupään kaikki puslat ja nivelet
-jarruputket ja letkut joka kulmaan
-takakelkan kaikki puslat ja tukivarret ( ei alatukivarsia)
-Jarrukilvet
-Käsijarru vaijerit
-Cossun jarrut edessä
-Kristalli / ledi valot
-E- pelti
-Koneen tiivistesarja täyd-
-koeen laakerit
-Männä/öljy renkaat
-jakopään osat
-Kaikki pyörän laakerit
Kai siihen vielä jotain muutakin on laitettu tässä "talven" aikana mutta kun ei tahdo muistaa
Siinä nyt ainakin vähän tietoa mitä on tapahtunut, ja kirjottelen lisää taas kun saan jotain aikaiseksi.
Niin ja meinas ihan unohtua, kuuluuko vetonivelten jäädä "jumiin" kun taittaa ne aika lailla vinoon?
Kun nehän ei silti mielestäni tule missään vaiheessa niin paljon taittumaan ajotilanseessa että voisivat jäädä "jumiin".
Ja jos jollain on vinkkejä millä konstilla tuon takaoven pikkulasin saisi pois kun tuntuu että tiiviste olisi aika piukassa siellä oven kolossa.
Ps. Työskentely tilat on 400neliön vuokra halli.
-Niko-

Eli hieman on edistystä tullut, ( ei vain aina jaksa noiden yötöiden jälkeen enää autoa laitella)
Eli akselit on nyt hiekkapuhalletu/ maalattu ja uudet puslat on kaikki mitä vain saa ja myös kaikki ne pikku tukivarret tuli kaikki uudet taakse.
alustan osat maalasin raskaskaluston mustalla.
Ennen:

Jälkeen:

Kylläkin hieman huono kuva ja vielä tossa kuvassa kesken,mutta nykyään kasassa kokonaan.
Tein myös uudet jarruputket eteen ja taakse ja letkut vaihdoin samalla.
eli käytännössä alustassa ei ole mitään vanhaa.
Tuli myös uudet valot, eteen kristallit ja vilkut myös ja taakse ledivalot.
E-mallin konepelti tuli myös.
Nyt tarvisi alkaa konetta laittamaan kun sain nuo kaikki uudet osat koneeseen, niin saisi sen keulille viimein.
konehuonekin tuli maalattua itse ruiskulla.
Konehuone:

Tuli myös nuo takavalojen kehykset tehtyä uusiksi kun oli jo jonkun verran pehmentynyt. Aika taitelua oli noiden soirojen teossa noihin kulmiin. kuvassa tuo harmaa "mömmö" on kemirasta saatua kemiallista metallia, pitäisi kestää kun ne sillä kemirassa paikkailee uuneja ja joitain syövyttäviä säiliöitä.
Kehykset:

Aika pian sitten auto meneekin maalarille, tavoite olis etttä auto kesällä liikkuisi omin voimin

Onhan siihen paljon muutakin tullut tehtyä mutta ei tässä kirjotellessa ikinä tule mieleen mitään.
Uusitut osat:
-Bilstein sprintit joka kulmaan
- Jouset -45mm
-Etupään kaikki puslat ja nivelet
-jarruputket ja letkut joka kulmaan
-takakelkan kaikki puslat ja tukivarret ( ei alatukivarsia)
-Jarrukilvet
-Käsijarru vaijerit
-Cossun jarrut edessä
-Kristalli / ledi valot
-E- pelti
-Koneen tiivistesarja täyd-
-koeen laakerit
-Männä/öljy renkaat
-jakopään osat
-Kaikki pyörän laakerit
Kai siihen vielä jotain muutakin on laitettu tässä "talven" aikana mutta kun ei tahdo muistaa

Siinä nyt ainakin vähän tietoa mitä on tapahtunut, ja kirjottelen lisää taas kun saan jotain aikaiseksi.
Niin ja meinas ihan unohtua, kuuluuko vetonivelten jäädä "jumiin" kun taittaa ne aika lailla vinoon?
Kun nehän ei silti mielestäni tule missään vaiheessa niin paljon taittumaan ajotilanseessa että voisivat jäädä "jumiin".
Ja jos jollain on vinkkejä millä konstilla tuon takaoven pikkulasin saisi pois kun tuntuu että tiiviste olisi aika piukassa siellä oven kolossa.
Ps. Työskentely tilat on 400neliön vuokra halli.
-Niko-
W 124 230 - 86
Jaaha nyt olis taas ehtiny jotain taas autolle tekemään. ollut hieman muutto hommia sun muuta niin vähän jääny auton parissa aika vähälle.
mutta tänään hieman konetta kasailin ja kori menee pian maalarille.
tässä muutama kuva.




siinä olis jotain pientä kuvaa.
Tosin kori poikkeaa tuosta kuvasta hieman, että kori on hiottu ja suurimmat pohjat tehty maalausta varten. pientä viimeistelyä vielä.
ja auto näyttää aikas korkealta kun ei painoa lainkaan. mutta autoa on kyllä -45mm madallettu:)
Ensikesäksi olisi tarkotus auto saada liikenteeseen eli kyllä autoa laitellaan vaikka ei ole projektista mitään hetkeen kuulunut. mutta nyt yritän päivitellä aina kun vain on jotain mistä kuvia ja tietoa laittaa.
Niin ja koneesta piti sen verran sanoa että uusin sinne laakerit ja koneen tiivistesarjan ja kantta hieman laitettu. venttiilit kävin hiomassa ja laitoin uudet kumet varsiin ja semmosta. ja kettingin sun muut jakopään hilut tuli uusittua.
mutta tänään hieman konetta kasailin ja kori menee pian maalarille.
tässä muutama kuva.




siinä olis jotain pientä kuvaa.
Tosin kori poikkeaa tuosta kuvasta hieman, että kori on hiottu ja suurimmat pohjat tehty maalausta varten. pientä viimeistelyä vielä.
ja auto näyttää aikas korkealta kun ei painoa lainkaan. mutta autoa on kyllä -45mm madallettu:)
Ensikesäksi olisi tarkotus auto saada liikenteeseen eli kyllä autoa laitellaan vaikka ei ole projektista mitään hetkeen kuulunut. mutta nyt yritän päivitellä aina kun vain on jotain mistä kuvia ja tietoa laittaa.
Niin ja koneesta piti sen verran sanoa että uusin sinne laakerit ja koneen tiivistesarjan ja kantta hieman laitettu. venttiilit kävin hiomassa ja laitoin uudet kumet varsiin ja semmosta. ja kettingin sun muut jakopään hilut tuli uusittua.
W 124 230 - 86
Hienoa! ilo seurata tämmöst rojektii jatkoo vaa!
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Yritän huomenna laitella kuvia kun on nyt ollut hieman kiiruita eikä ole paljoakaan ehtinyt mersun kimpussa olemaan.
Kun tuli kesäautoksi ostettua mk1 golf niin on sitä hieman rukattu ja aika mennyt aika paljon sen kimpussa.
Niin ja tuo pohjien tekokin alkaa pian uudestaan kun tuli kaaria levitettyä. edestä kylmästi vaan kaari halki vaakasuunnassa ja sitten poikittais soiroja, sitten venytin kaarta ulommas ja peltisoiroa väliin.
(fiksu kun joskus olis niin olis jättänyt tuonkin tekemättä
)
teetti meinaan aika paljon työtä
Palaillaan!
Kun tuli kesäautoksi ostettua mk1 golf niin on sitä hieman rukattu ja aika mennyt aika paljon sen kimpussa.
Niin ja tuo pohjien tekokin alkaa pian uudestaan kun tuli kaaria levitettyä. edestä kylmästi vaan kaari halki vaakasuunnassa ja sitten poikittais soiroja, sitten venytin kaarta ulommas ja peltisoiroa väliin.
(fiksu kun joskus olis niin olis jättänyt tuonkin tekemättä

teetti meinaan aika paljon työtä

Palaillaan!
W 124 230 - 86
Jokos projekti on liikkeellä vai onko jo luovutettu 
Ite oon kans alkanu kerään turbo hiluja jos paineistais coupen konehuoneen
Mitä muuten tuli pakosarjalle hintaa? Ja millä teit öljyn kierron turbolle?

Ite oon kans alkanu kerään turbo hiluja jos paineistais coupen konehuoneen

R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Re: W124 230 Turbo Projekti
Jokunen vuosivierähtänyt ettei oo projektia päivitelty, mutta eipä autolle ollamitään tehtykkäänennenkuin viimetalvena taas hyökättiin kimppuun.
Nyt olisi kova yritys saada auto kesäksi ajoon vihdoinkin
Siinä joitain kuvia missä mennään, kuvista poiketen jo hieman edetty tilanteessa.
viimoisia osia ollaan niputeltu konehuoneen puolelta jo, puolat saapui,tarvittavat anturit asennettu, hieman vielä johdotuksia ja jotain pientä niin alkaisi olemaan kaikki valmista.




Nyt olisi kova yritys saada auto kesäksi ajoon vihdoinkin

Siinä joitain kuvia missä mennään, kuvista poiketen jo hieman edetty tilanteessa.
viimoisia osia ollaan niputeltu konehuoneen puolelta jo, puolat saapui,tarvittavat anturit asennettu, hieman vielä johdotuksia ja jotain pientä niin alkaisi olemaan kaikki valmista.




W 124 230 - 86
Re: W124 230 Turbo Projekti
Toi väri sopii kyllä 124 tosi hyvin 5/5! 

Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: W124 230 Turbo Projekti
Jopa Ämmäpeilit sopii hienosti! Keep going! 

Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W124 230 Turbo Projekti
Mimmoisilla ahdoilla väki on näillä ajellut ettei tarvisi heti alkaan kansipaffi jumppaan?
Entäs tuo kytkinpuoli.. Itsellä tässä tuo 4-lovinen pitkäakselinen laatikko 228mm asetelmalla, onko niiden kestävyyksistä tietoa, vai saako tuohon jotain kestävämpää kytkinpakettia?

Entäs tuo kytkinpuoli.. Itsellä tässä tuo 4-lovinen pitkäakselinen laatikko 228mm asetelmalla, onko niiden kestävyyksistä tietoa, vai saako tuohon jotain kestävämpää kytkinpakettia?
W 124 230 - 86
Re: W124 230 Turbo Projekti
Viime kesänä toimi moitteetta n300tkm ajettu avaamaton 2.3 m102, ahdin Garrett t3/4 ja ahtopainetta 1bar, moottorinohjaus megasquirt ja vakio sytkä jossa ennakon säätö toteutettu painekellolla. Laatikkona toimi myös vakio 4 vaihteinen 215mm kytkimellä joka rupes kyllä loppukesästä sutimaan.
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-