Tietoa Mersun tuonnista ruotsista??
Tietoa Mersun tuonnista ruotsista??
Olen ajatellut hakea seuraavan mersun ruotsin maalta tässä keväällä.
Olen ajatellut tuoda 270 CDI farkun jotain 2000-2002.
Automaatilla ja muilla herkuilla.
Tarttisin kaikkia neuvoja ja vinkkejä, koskien autoa ja tarvittavia papereita varten.
Mistä kyseinen auto ruostuu helposti ja mitkä on tyyppi vikoja?? Hyviä sivuja mistä vois metsästää autoa?
Paljonko on toi esim: 24000 mil kun ne ilmottaa ajomäärän??
Olen ajatellut tuoda 270 CDI farkun jotain 2000-2002.
Automaatilla ja muilla herkuilla.
Tarttisin kaikkia neuvoja ja vinkkejä, koskien autoa ja tarvittavia papereita varten.
Mistä kyseinen auto ruostuu helposti ja mitkä on tyyppi vikoja?? Hyviä sivuja mistä vois metsästää autoa?
Paljonko on toi esim: 24000 mil kun ne ilmottaa ajomäärän??
Re: Tietoa Mersun tuonnista ruotsista??
söörtsillä muistaakseni löytyy hyvin juttua, ja lisäät nollan perään niin saat "oikean" ajomäärän eli 24 000 -> 240 000savlari kirjoitti:Olen ajatellut hakea seuraavan mersun ruotsin maalta tässä keväällä.
Olen ajatellut tuoda 270 CDI farkun jotain 2000-2002.
Automaatilla ja muilla herkuilla.
Tarttisin kaikkia neuvoja ja vinkkejä, koskien autoa ja tarvittavia papereita varten.
Mistä kyseinen auto ruostuu helposti ja mitkä on tyyppi vikoja?? Hyviä sivuja mistä vois metsästää autoa?
Paljonko on toi esim: 24000 mil kun ne ilmottaa ajomäärän??
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
www.blocket.se olet voinut käydäkin jo tuolla sivustolla
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Tietoa Mersun tuonnista ruotsista??
Tuolla dealerin vinkkejä:savlari kirjoitti:Mistä kyseinen auto ruostuu helposti ja mitkä on tyyppi vikoja??
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2623
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Kumpi kori olisi mieluisampi E vai C?
Tässä linkki 210:n ongelmiin, sieltä löytyy muitakin malleja:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=243
Ja tässä lainaus ruosteista:
1995 to 2000 cars have had paint and rust problems, particularly around the numberplate area on the bootlid in the bottoms of doors and now developing in the front wings. This is well known in Germany. Daimler Chrysler has now admitted to another rust problem on all W210 E Class up to June 2001 build - apparently due to using stretched steel construction. Affects areas around door window seals and suspension mounting points.
Inspect the paint very carefully for signs of 'filoform' corrosion (corrosion starting in the metal under the paint). Also inspect for corrosion in the seams, behind the seals at the tops of the doors, and in the underbonnet seams.
Mobilo 30 year warranty against perforated bodywork states "From the 5th year onwards the car should have been serviced by an authorised Mercedes Benz workshop within the last 2 years prior to the damage being repaired".
Check for serious rust in front suspension coil spring perches. After about 8 years front these can break up leading to collapse of front suspension MB will usually fix FOC if the car has a proper service history. Lower pressed steel suspension arms also rust though from the inside out.
Tässä linkki 210:n ongelmiin, sieltä löytyy muitakin malleja:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=243
Ja tässä lainaus ruosteista:
1995 to 2000 cars have had paint and rust problems, particularly around the numberplate area on the bootlid in the bottoms of doors and now developing in the front wings. This is well known in Germany. Daimler Chrysler has now admitted to another rust problem on all W210 E Class up to June 2001 build - apparently due to using stretched steel construction. Affects areas around door window seals and suspension mounting points.
Inspect the paint very carefully for signs of 'filoform' corrosion (corrosion starting in the metal under the paint). Also inspect for corrosion in the seams, behind the seals at the tops of the doors, and in the underbonnet seams.
Mobilo 30 year warranty against perforated bodywork states "From the 5th year onwards the car should have been serviced by an authorised Mercedes Benz workshop within the last 2 years prior to the damage being repaired".
Check for serious rust in front suspension coil spring perches. After about 8 years front these can break up leading to collapse of front suspension MB will usually fix FOC if the car has a proper service history. Lower pressed steel suspension arms also rust though from the inside out.
Re: Tietoa Mersun tuonnista ruotsista??
Svensksåld tarkottaa sitten että auto on alkuperäinen ruotsalainen eikä tuotu esim. Saksasta.savlari kirjoitti:Olen ajatellut hakea seuraavan mersun ruotsin maalta tässä keväällä.
Olen ajatellut tuoda 270 CDI farkun jotain 2000-2002.
Automaatilla ja muilla herkuilla.
Tarttisin kaikkia neuvoja ja vinkkejä, koskien autoa ja tarvittavia papereita varten.
Mistä kyseinen auto ruostuu helposti ja mitkä on tyyppi vikoja?? Hyviä sivuja mistä vois metsästää autoa?
Paljonko on toi esim: 24000 mil kun ne ilmottaa ajomäärän??
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Tuohon linkkiin voi syöttää auton ruotsin reki.numeron niin löytyy myös hyvin tietoa.
Sittenon vielä tuollanen huutokauppa, jotka käsittääkseni myyvät puoluettomasti (esim konkurssissa menneitä) autoja eteenpäin..
http://www.kvd.se
Itse olen ostanut 3 ruotsalaista autoa joista viimeisin (MB) on Saksasta Ruotsiin tuotu..
Kertokaapa tänne onko kukaan ostanut KVD:ltä autoa? miten toimitaan ja pitääkö olla toiminimi tai jotain muuta..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
www.bildelsbasen.se etsit varaosia auton rekisterinumerolla, niin sepä löytää 99% tapauksista VIN-koodin joten venäjänpoikien klubilta voi tarkistaa varustelutason yms..
VV siis NYKYÄÄN Transportstyrelsenin uusitut export sivut
Muutama eri tapa löytyy miten voi maahantuoda auton.
Helpointa on jos haet auton ajamalla, niin sillon sun pitää ottaa auton mukana rekisteriotteen DEL1 ja DEL2 mukaan eli niitä EI lähetetä Vägverketille. Tämän jälkeen tulliin, sieltä vakuutusyhtiön kautta katsastukseen ja katsastusasemasi tekee paperitöt, ottaa kilvet vastaan ja poistaa auton rekisteristä suomessa. Tämä tosin vaatii sen että ko. homma tehdään mahdollisimman pian, ts. heti, muutaman viikon sisällä. Tämä on paras tapa sinulle jos haet katsastuskuntoisen auton, mutta riskialttein myyjälle.
Toinen, ja virallinen ja TS:n suiosittelema tapa on se, että auto poistetaan rekisteristä ruotsissa, eli lähetetään DEL2 merkattuna "Avregistrering genom export", rekisterikilvet sekä kopio tullauspapereista TS:n (jälkikäteen tullauspaprut). Ja auto sitten katsastetaan suomeen kun itse haluat. Tulli ei tosin halua antaa mitään todistusta tullauksesta, ennen kuin olet maksanut verot. Eli kuitti maksetusta verosta vasta käy"virallisesti" todisteeksi. Tämä vähän vaihtelee paikallistullien omien käytäntöjen mukaan.
Tämä vaatii myös trailerilla kuskausta koska autosi ei ole enää rekisterissä. Ellei sinulla ole tilapäistä osoitetta ruotsissa tilapäistä rekisteröintiä varten (paperien siirtelyyn menee n 7 arkipäivää/1,5 viikkoa, eli työ, sukulaisia tms.). Itse olen muutaman auton hakenut kuitenkin ajamalla, onhan se rekisteröinti voimassa sen kaupantekopäivän ajan ja jättänyt kilvet sitten satamaa lähimpään postiin.
Tukholman posteja (mitä minä käytän):
Viikinkiterminaalia lähimpänä postipalveluita hoitaa "Hålplatsens tidningar & tobak", Folkungagatan 112 Södermalm, auki jokapäivä 21.
Silja terminaalia lähin postipalvelu on ICA Gärdet, Rökubbsgatan 4 Gärdet, auki jokapäivä 22.
Ja Jos menee kapellskäristä niin Norrtäljessä, heti moottoritien päässä OKQ8, mäkkärin vieressä, auki joka päivä 22 (mun ykkösmesta ku tänne oolantii mennään)
VV siis NYKYÄÄN Transportstyrelsenin uusitut export sivut
Muutama eri tapa löytyy miten voi maahantuoda auton.
Helpointa on jos haet auton ajamalla, niin sillon sun pitää ottaa auton mukana rekisteriotteen DEL1 ja DEL2 mukaan eli niitä EI lähetetä Vägverketille. Tämän jälkeen tulliin, sieltä vakuutusyhtiön kautta katsastukseen ja katsastusasemasi tekee paperitöt, ottaa kilvet vastaan ja poistaa auton rekisteristä suomessa. Tämä tosin vaatii sen että ko. homma tehdään mahdollisimman pian, ts. heti, muutaman viikon sisällä. Tämä on paras tapa sinulle jos haet katsastuskuntoisen auton, mutta riskialttein myyjälle.
Toinen, ja virallinen ja TS:n suiosittelema tapa on se, että auto poistetaan rekisteristä ruotsissa, eli lähetetään DEL2 merkattuna "Avregistrering genom export", rekisterikilvet sekä kopio tullauspapereista TS:n (jälkikäteen tullauspaprut). Ja auto sitten katsastetaan suomeen kun itse haluat. Tulli ei tosin halua antaa mitään todistusta tullauksesta, ennen kuin olet maksanut verot. Eli kuitti maksetusta verosta vasta käy"virallisesti" todisteeksi. Tämä vähän vaihtelee paikallistullien omien käytäntöjen mukaan.
Tämä vaatii myös trailerilla kuskausta koska autosi ei ole enää rekisterissä. Ellei sinulla ole tilapäistä osoitetta ruotsissa tilapäistä rekisteröintiä varten (paperien siirtelyyn menee n 7 arkipäivää/1,5 viikkoa, eli työ, sukulaisia tms.). Itse olen muutaman auton hakenut kuitenkin ajamalla, onhan se rekisteröinti voimassa sen kaupantekopäivän ajan ja jättänyt kilvet sitten satamaa lähimpään postiin.
Tukholman posteja (mitä minä käytän):
Viikinkiterminaalia lähimpänä postipalveluita hoitaa "Hålplatsens tidningar & tobak", Folkungagatan 112 Södermalm, auki jokapäivä 21.
Silja terminaalia lähin postipalvelu on ICA Gärdet, Rökubbsgatan 4 Gärdet, auki jokapäivä 22.
Ja Jos menee kapellskäristä niin Norrtäljessä, heti moottoritien päässä OKQ8, mäkkärin vieressä, auki joka päivä 22 (mun ykkösmesta ku tänne oolantii mennään)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tossa vaan on se ongelma et jos myyjä ruotsissa antaa suomalaiselle ostajalle sen Del1 ja Del2 mukaan, niin voi käydä niinku mulle. Ei vägverket suostunu poistaan autoa rekisteristä ko pitäis olla del1:stä kopio et on viety suomeen, ja siinä kopiossa pitää olla tullin leima. En tiä sit alkoko vittuillessa hankalaks ko suomalainen kyseli vai mikä oli. Ostajan kannalta kuitenkin huomattavasti helpompi homma.
Kuitenkin viikko sitten tuli kirje et auto on nyt viety suomeen blaablaa.. Elokuusta asti sitä odottelin
Kuitenkin viikko sitten tuli kirje et auto on nyt viety suomeen blaablaa.. Elokuusta asti sitä odottelin

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Ne ei edes halua DEL1... Ei ainakaan tähän mennes ole ollu pakko lähettää sitä, enkä olekaan lähettänyt.
Btw tuonne TS:n sivuille on tullut uutta tekstiä koskien risteilyostajia ja se menee näin:
Muita kuin listassa mainittuja lappuja ei ole ikinä tarvinut lähetellä, kauppakirjan kopion olen lähettänyt myös mutta en tiedä sitten tarviiko ne sitä...- fordonets båda registreringsskyltar
- fordonets senast utfärdade registreringsbevis del 2 i original
- kopia på mottagarlandets tullhandling eller en kopia på ett registreringsbevis (ake:n rekisteriote) som utfärdats i mottagarlandet
Btw tuonne TS:n sivuille on tullut uutta tekstiä koskien risteilyostajia ja se menee näin:
...Om köparen till exempel endast är i Sverige över dagen och dessutom saknar svensk adress, kan detta sätt alltså inte tillämpas. Se då istället variant 2...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
No mitä hele, sitten ne puhuu paskaa
Ne vaati vissin 25 eri lappua ja sain vägverketiltä kahelta (2) eri tyypiltä neuvot miten toimia tässä tilanteessa. Sit tullista neuvo ainaki kaksi (2) tyyppiä. No en sit jaksanu enää ressata sillä ja otinpa opikseni sen verran että ens kerralla tiedän mitä pitää tehdä 


xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Ostin auton kanssa Ruotsista ja multa puuttui DEL2 osa, oli siinä soittamista vaikka mihin ennenkuin sain paperit siihen kuntoon, että katsastusmies hyväksyy rekisteröinnin.
Ainakin kopiot pitää olla kummastakin osasta, muuten hukka perii.
autokauppiaan 100% varmuus muuttuikin 0%si.
Ainakin kopiot pitää olla kummastakin osasta, muuten hukka perii.
autokauppiaan 100% varmuus muuttuikin 0%si.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
paras se on kun on itellä orginaalit kaikista, ni ei oo ongelmia. Ilman Del2 on lähes mahdoton saada pois ruotsin kilpiä. Sama ku yrittäis rekisteröidä suomessa jonku auton vaa omiin nimiin ilman luovariosaa
Onpa seki kuitenki tullu tehtyä, aikaa meni tasan 1v11kk paperien sumplimisessa.
Mutta onnistu siis ilman DEL2!!

Mutta onnistu siis ilman DEL2!!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Itse tein niin että otettiin pankissa (kun maksettiin auto) kopio rekisteröintitodistuksesta jonka pankkivirkailijat 2 kpl todisti oikeaksi.
Asiakas oli tyytyväinen kopioihin ja minä originaaleihin. Tosin sen verran asiakas joutui luottamaa minuun että antoi SWE rekkareiden olla autossa kiinni ja lähetin ne sitten Suomeen päästyäni takaisin myyjälle.Eli ajoin auton Suomeen.
Asiakas oli tyytyväinen kopioihin ja minä originaaleihin. Tosin sen verran asiakas joutui luottamaa minuun että antoi SWE rekkareiden olla autossa kiinni ja lähetin ne sitten Suomeen päästyäni takaisin myyjälle.Eli ajoin auton Suomeen.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.