w210 320 cdi, viritys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

w210 320 cdi, viritys

Viesti Kirjoittaja masaz »

Tere
E 320cdi vm-00 ja pitäs saada lisää voimaa. Missä on porukka käynyt "lastuttamassa" autojaan? ja mitä on maksanu?
Sekin varmaan auttaa jos tekee 3" putkiston turbolta lähtien... se varmaan pitäs sit tehdä ennen kuin käyttää ohjelmoitavissa.
Mitkäs on vakio ahtopaineet, jos joku tietäs?
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

Vastaan itelleni, soitin tänään karalalle. Hän sanoi ettei tarttee tehdä putkistolle mitään... turbo ja suuttimet jäävät ekana pieneksi.
Eli ohjelmoinnilla saa 240hv 600nm.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Paljos se muuten halus penkityksestä + lastutuksesta + penkityksestä velottaa?
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

masaf1 kirjoitti:Paljos se muuten halus penkityksestä + lastutuksesta + penkityksestä velottaa?
Puhuttiin 600eurosta. Että ei paha minusta.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

masaz kirjoitti:Vastaan itelleni, soitin tänään karalalle. Hän sanoi ettei tarttee tehdä putkistolle mitään... turbo ja suuttimet jäävät ekana pieneksi.
Eli ohjelmoinnilla saa 240hv 600nm.
Perskuta. Pitäskö sitä vielä tämmöseen 300 000 ajettuun panna puhtia pannuun.

Ei kyllä oikeen taida... Jos ny ajelis vaan, kun toimii... :shock:
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
ruskakuru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ma 22.12.2008 07:55
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja ruskakuru »

Digituning lupaa 238hv/580nm tosta omasta kulkineesta, ja karala tuosta w210 240hv/600nm. Ja hinta näyttäs olevan pari sataa halvempi karalalla. Joku viisaampi vois valottaa, että mitä näillä on muuta eroa kuin tuo hinta.
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4781
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos ostat vieraskielisen, menee osa rahasta ulkomaille.
Jos ostat Karalalta, menee rahat sille.

Jos tarvii jälkeenpäin jotain kysellä, niin onko helpompi suomenkielellä jutella suoraan tekijän kanssa, vai välikäden välikäden kautta jollain muulla kielellä.
Laadusta ei tarvi tinkiä, kyllä Karala hyvän lastun tekee, varmasti.
Softissa voi olla eroja, tai sitten ei.
Paras lopputulos kyllä tulee, kun ei ilman tarvetta ronkita sellaisia karttoja, joita ei tarvi ja limitterit jää toimimaan tekniikan suojaksi jollain järkevällä uudella tasolla, niin että niistä on vielä hyötyäkin.

Suuttimet tuossa 211,ssa on samat kaikissa malleissa 200->320.
Eli, jos haluja riittää, niin tehoakin pitäisi löytymän suunnilleen samassa suhteessa.
Ilman ahtimen uudelleensäätöä, eli normilastulle varmaan em. teho on hyvä.
Mutta on tuolla ahtimella otettu enemmänkin, hyvällä hyötysuhtella.
Väännön voi itse valita.
Ilman ruiskutusaikakarttaan tehtäviä muutoksia, joita en kyllä suosittelekkaan, niin max väännön saa kyllä +650 tasoon.

Pitää lopuksi sanoa, kun poliitikko, että olikohan tuo nyt varsinaisesti vastaus kysymykseen, mutta toivottavasti asia kuiteski jollain tasolla selvisi, ja kaiken vastuun pyrimme kuitenkin jättämään lukijalle. :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: w210 320 cdi, viritys

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Liitän tämän alunperin CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia-ketjuun kirjoittamani viestin tänne,koska taitaa tässä olla sopivampi otsikko kysymykselleni.
Päivää taloon. Uusi kirjoittaja ilmoittautuu forumille. Ajattelin aloittaa tästä topicista. Autooni (S210 320 CDI -00) laitettiin eilen jälleenmyyjän kautta Karalan tekemä ohjelma. Ohjelmoijan mukaan specsit ovat 240hv/580nm. Vanha räkänokkani kuitenkin haistaa tulevan nälkä kasvaa syödessä-ilmiön ja kyselisinkin että mitä mekaanisia muutoksia moottorin täytyy tehdä jos (kun) tulevaisuudessa haluan vielä suurempia teholukemia koneesta? Pelkällä ohjelmalla päässee johonkin 250/600+ tasoon. Mutta mitä muuta täytyy muuttaa jos haluaa lukemien olevan lähempänä 300/700 lukemia kuin 250/600. Ilmeisesti suuttimien ja ahtimen vaihtamisesta pitää aloittaa? Mitenkäs pian pakoputkisto rupeaa ahdistamaan? Ja anteeksi vielä että nostin näin vanhan aiheen ylös, :oops: Menee hetki oppia talon tavoille.
E350CDI&A180CDI
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: w210 320 cdi, viritys

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Jos vaikka luet tuon läpi, niin olet entistä enemmän hukassa mitä pitäisi tehdä :lol:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=90684
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin