Perästä asiaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rocroc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 29.04.2004 21:42
Paikkakunta: Keminmaa

Perästä asiaa

Viesti Kirjoittaja rocroc »

Mistäs lähdetään vikaa hakemaan, oireet on seuraavat: ajetaan noin 60-70kmh pintakaasulla takaa kuuluu hienoinen jurina, joka loppuu kun kaasua painaa, myös moottorijarrutus yleensä kadottaa äänen.

Noin 90kmh ajettaessa, jälleen pintakaasulla, kuuluu hienoinen ujellus, ja kun kaasuun koskee tai löysää moottorijarrutukselle ääni katoaa samantien, yli 100kmh ei kuulu mitään, myöskään veto päällä ei äännä.

Huomioitavaa on että lämpimällä ilmalla ääni katoaa kokonaan kun autolla ajetaan pitempi matka ( yli 50km )

Peräähän tässä epäillään, mutta voisikos vika olla muualla, esim kardaaninlaakeri?

Kertokaapa viisaammat veikkauksia. :?

Auto on w124 2,2 bensa autom
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ujelluksen varmaan pitää perä, tosin yleensä se on kylmänä hiljaisempi kuin ajolämmössä.

Jurinaa voisi ehkä etsiä ensinnä kannatinlaakerista, mikä ei olekaan mitenkään kallis tai kenkku osa vaihtaa. Periaatteessa pieneen jurinaan voi olla syitä ties miten, pyöränlaakeritkin voi katsoa varmuudeksi sillä silmällä läpi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
hilteeni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 23.09.2008 01:05
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja hilteeni »

kyllä pyöränlaakereista tai kardaanin laakerista tuo tulee.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Minä äänestän kardaanin laakeria...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
rocroc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 29.04.2004 21:42
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rocroc »

Lauantaipäivän ratoksi vaihdoin kardaanin kannattimen laakereineen, kumi oli melko riekaleina, mutta laakeri tuntu ehjältä.

Kyllä se alemmilla nopeuksilla ollut jurina näyttäisi näin alustavien kokeilujen mukaan häipyneen, mutta tuo hienoinen ulina jäi 90kmh nopeuteen, täytynee alkaa etsimään jossain vaiheessa vaihtoperää.
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moi!
Lueppa tuo topic läpi. Suosittelen öljyjen vaihtoa ensin.Ja tuollahan myös juttua öljyistä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=61516
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
rocroc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 29.04.2004 21:42
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rocroc »

Öljyt vaihdettu syksyllä. Lämpimällä ääni tosiaan katoaa pitempään ajaessa.
Kovin paljoa tuon kans en ala kokeiluja tekemään, ruotsin takuupurkamoilta saa näköjään periä 150-350e tuohon autoon.
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

rocroc kirjoitti: Kyllä se alemmilla nopeuksilla ollut jurina näyttäisi näin alustavien kokeilujen mukaan häipyneen, mutta tuo hienoinen ulina jäi 90kmh nopeuteen, täytynee alkaa etsimään jossain vaiheessa vaihtoperää.
Kannataneeko tuota vaihtamaan ruveta, jos se on vain hienoinen ulina... se voi olla sama ulina siinä vaihtoperässäkin.:wink:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
rocroc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 29.04.2004 21:42
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rocroc »

Timo999 kirjoitti:
rocroc kirjoitti: Kyllä se alemmilla nopeuksilla ollut jurina näyttäisi näin alustavien kokeilujen mukaan häipyneen, mutta tuo hienoinen ulina jäi 90kmh nopeuteen, täytynee alkaa etsimään jossain vaiheessa vaihtoperää.
Kannataneeko tuota vaihtamaan ruveta, jos se on vain hienoinen ulina... se voi olla sama ulina siinä vaihtoperässäkin.:wink:
Niin no eipä tuo hirmuisia vielä häiritse, seurataan tilannetta, onhan nuissa purkamon perissä toki takuu.
MB W124 300 CEA -88
MB W209 CLK 320 -04
MB W219 CLS 350 -05
Peugeot 508 STW -12
Citroen C5 Tourer -11
Opel Frontera Sport 2,0i -94
Suzuki PV -90
Vastaa Viestiin