Ensiauto 400E

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

AK47 kirjoitti:Tästä niinkuin aiemmistakin viesteistä voisi ymmärtää että ajelet jo kovastikkin vaikka sen kortin piti tulla taskuun kesällä vasta? :shock: :roll: :? :o :)

EN aja. Auto on äidilläni päivittäisessä työmatka-ajossa.


Tehostin ei pidä enää ääntä, litkua vain katoaa johonkin :? . En ole tosin pariin päivään tasoa tsekannut.. 220 öljyä laitoin.

Koitan saada lootaöljytkin nyt viikonloppuna vaihdettua. Kaipa sitä Mersun omaa öljyä on paras laittaa kun vaihtoväli on kuitenkin niin pitkä.

Koneessa on tällä hetkellä Bilteman 5w-40 :oops: . Mitä meinaat sitkeämmällä? Ei kai viiskymppistä tujumpaa olekaan?



Kiitos informoinnista!
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Onko lootaöljyn tilavuus todellakin 7,7l niinkuin Autodata sanoo??? Tyhjäsin vanhat, vaihdoin putsarin ja kun olin kuutisen litraa lorottanut niin alkoi valua yli jostain :? . Myös tikun mukaan ölöä oli tuplasti liikaa..? No, valutin jonkun litran pois ja sain laitoin noin kuusi litraa jolloin mittatikun mukaan oli taas puolestaan liian vähän..

Olisiko vaihteita pitänyt vaihdella aina välillä kun öljyä lisäsi? Öljyn tason mittasin kone käynnissä P:llä ja työnsin tikun pohjaan asti.

Nyt kuitenkin toimii HUOMATTAVASTI paremmin! Ei kylmänäkään lähdettäessä minkäänlaisia ongelmia. Pakkia saa odottaa pari kolme sekuntia mutta lienee normaalia?


Operaatio tuli suoritettua Turussa Motorin tee-se-itse hallissa. Suosittelen muillekin!
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Tilavuus on todella 7,7 litraa. Vähän alle 8 meni omaani, kun vaihdoin. Muistitko tyhjentää myös turbiinin? Eli kahdesta propusta pitää valutella ulos.

Lisättäessä pitää ehdottomasti välillä käyttää eri vaihteita päällä.

Pakin kytkeytyminen kestää mulla noin 0,5-0,7 sekuntia.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Turbiinia en muuten tyhjännyt :roll: . Ei kai se pahemmin haittaa?
Täytynee lisäillä vielä hiljalleen öljyä..

Kiittää ja kumartaa taas.
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Turbiinissa on jokunen litra öljyä, joka jäi nyt vaihtamatta. Ei siitä muuta haittaa ole. Muuten, liian vähäinen öljymäärä aiheuttaa sen, ettei auto kulje. Se on voinut aiheuttaa liikkeellelähdön ongelmat, jos määrä on ollut vain karvan verran liian vähän.

Luistavatko vaihdot 2-3 ja 3-4? Eli nouseeko kierrosluku hetkellisesti juuri silloin, kun vaihteisto pistää isompaa silmään? Jos näin on, kannattaa säätää modulaatiopaineita mahdollisimman pian. (Harjoitustehtävä: käytä hakua.)
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Pystyykö puhaltimen moottoria korjaamaan? Hiilet sieltä kai on menneet?

Uutta ei saa tarvikkeena ja Veholla maksaa hunajaa ja mansikoita :x .
hytsky
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 10.02.2009 18:40

Viesti Kirjoittaja hytsky »

Nätti mese! Kelpais itellekin ekaks autoks.. :lol:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hiilet voi vaihtaa kyllä mutta monestihan nuo on jo kuluttanut niin syvät urat että pitää vaihtaa koko moottori. Lie joku laturi/sähkömoottorikorjaaja voisi sen remontoidakin? Miksi ei vois...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
mjp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ti 31.05.2005 00:18

Viesti Kirjoittaja mjp »

Sergey kirjoitti:Hiilet voi vaihtaa kyllä mutta monestihan nuo on jo kuluttanut niin syvät urat että pitää vaihtaa koko moottori. Lie joku laturi/sähkömoottorikorjaaja voisi sen remontoidakin? Miksi ei vois...
Eikös tuon puhaltimenmoottorin ympärille ole koko auto rakennettu? Eli vissiin aika työläässä paikassa.
MB 230E '92
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Ei ole paha homma irrottaa, ohjeitakin löytyy vaikka kuinka.
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Samalla, kun vaihdat puhallinta, voit voidella pyyhkijän mekanismin (ja vaikka kääntää sen pystyyn :) ) ja vaikka vaihtaa siihenkin moottorin (ei montaa kymppiä maksa).... Mulla leipoo kohta toi puhallin, kun se olisi pitänyt älytä vaihtaa samalla tuon pyyhinremontin yhteydessä... prkl.
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ei ny mitää DTM tunkkia tehä!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Sergey kirjoitti:no ei ny mitää DTM tunkkia tehä!
Saako semmosta muuten edes tehdä?
On niin tarkkoja nykyään nuo katsastusdiktaattorit että ei saa olla edes Lada-kerhon viiriä taustapeilissä.
Se pyyhinhän olisi näkökentässä. Haittaako setää?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Huomaako jostain jos nokkaketju alkaa kaivata vaihtoa? Ääntä tms?
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Väittäävät, että rapinaa alkaa pitämään...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Takapenkillä kun istuu ja ajaa mäkeen maantiellä niin perä kuuluisi pitävän hyvin hiljaista ulinaa. Onkohan vika vai ominaisuus? Murikkaöljyn vaihto lienee ainakin joka tapauksessa paikallaan kun ei edellisestä vaihdosta ole mitään tietoa :roll:.. Millä olette kaataneet öljyä "ylöspäin" vai miten sinne saa kipattua öljyä???
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sumppa124 kirjoitti:Takapenkillä kun istuu ja ajaa mäkeen maantiellä niin perä kuuluisi pitävän hyvin hiljaista ulinaa. Onkohan vika vai ominaisuus? Murikkaöljyn vaihto lienee ainakin joka tapauksessa paikallaan kun ei edellisestä vaihdosta ole mitään tietoa :roll:.. Millä olette kaataneet öljyä "ylöspäin" vai miten sinne saa kipattua öljyä???
Jos ei muuta kikkoja niin letku jollain ilveellä siihen korkkiin kiinni ja hauduta vedessä se öljy lämpösex niin uppoo paremmin.
Onhan niitä korkkejakin missä on sellanen teleskooppiputki sillä menee jo paremmin.
Ja tarkista samalla huohotin että ei ole tukossa!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

itse pistin letkunpäähän tratin ja ujutin sen takarenkaan välistä perän täyttöreikään, öljyt meni hienosti. toinen on pumpulla, maksaa biltemassa muutaman euron.
W124 E250D
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Ok, kiitokset vinkeistä! En ole vieläkään saanut aikaiseksi vaihdettua ölöjä..

Sen sijaan vaihdoin tulpat. Yhden tulpan kierteissä oli karstaa ylös asti ja se irtosikin melkoisen tahmeasti :? . Toivottavasti ei minun aikanani joudu uusimaan kierteitä..
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Onkohan akku vai starttimoottori menossa kun startti pyörii heikosti ja juuri käynnistyttyään koneesta kuuluu "kloklok". Joku rele tms?

Käynnistyttyään kone käy ja kulkee aivan normaalisti.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mittaapa akun jännite. Hehkuuko latausvalo?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

juu akku taitaa olla finaalissa.pistä akku yöksi lataukseen jos sitten starttaa hyvin niin akku on tiensä päässä. kannattaa mitata tosiaan se akun jännite, kun auto ei käy --> 12.7v on täysi. latausjännite auton käydessä 14v.
W124 E250D
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Joona124 kirjoitti:.pistä akku yöksi lataukseen jos sitten starttaa hyvin niin akku on tiensä päässä. latausjännite auton käydessä 14v.
Tai sitten laturi.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla nuo oireet aiheutti laturin hiilien loppuun kuluneisuus.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Akkuhan se taitaa olla tiensä päässä. Laskee alle 10v kun laittaa sähköt päälle. Olisi pitänyt heti mitata mutta ihmetytti se kloklok. Toivottavasti ei mene starttikin kuitenkin uusiksi.. Eikai moottoria sentään pidä nostaa sen takia? Nokkaketjukin pitäisi kyllä vaihtaa, olen ymmärtänyt että siinä hommassa pitää ainakin nostaa konetta?

Kiitos avustanne!
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

mittasitko auton käydessä akun jännitettä?
W124 E250D
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Enpäs mitannut, pitää koittaa sitäkin. Laturiako meinaat?
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

juu laturiapa hyvinkin. pistäs tulla jos laturi on kunnossa niin joku n.14v
W124 E250D
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Sumppa124 kirjoitti:Akkuhan se taitaa olla tiensä päässä. Laskee alle 10v kun laittaa sähköt päälle. Olisi pitänyt heti mitata mutta ihmetytti se kloklok. Toivottavasti ei mene starttikin kuitenkin uusiksi.. Eikai moottoria sentään pidä nostaa sen takia? Nokkaketjukin pitäisi kyllä vaihtaa, olen ymmärtänyt että siinä hommassa pitää ainakin nostaa konetta?

Kiitos avustanne!
Ei laturin irroitukseen sentään sellaista tarvi. Purkaa tarvitsee alhaalta päin, mutta ei ihan hirveitä sentään.

Tuohon nokkahihnan vaihtoon kuulostaa melko jännältä, jos tarvitsee, mutta kun ei ole tullut vaihdettua, niin enpä uskalla mitään varmaa sanoa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

..nokkaketju kait se näissä on.. ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Vastaa Viestiin