Jo toinen perä paskaksi 2 kuukauden aikana!!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Jo toinen perä paskaksi 2 kuukauden aikana!!!!

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Elikkä potilas on sama w124 200d,johon perän vaihdoin noin pari kuukautta sitten. Kaikki tuntui olevan kunnossa,ei ylimääräisiä ääniä ei mitään ennakkomerkkejä,mutta tullessani helsingistä päin alkoi pauke ja perähän se siitä sitten hirtti kiinni :evil:

Nyt sellainen asia on herännyt mieleen että voiko tuossa perän vaihdossa joku mennä vituiksi niin että se aiheuttaa perän rikkoutumisen? Ja entäs sitten se kun perä on kolariautosta joka ajettu katon kautta ympäri ja kardaanikin mennyt siinä solmuun niin onkohan perä saanut siinä jotenkin kipeetä niin että meni paskaksi sen takia? :roll:

Alkaa usko loppua w124:seen!! tusta kyseisestä autosta on mennyt sen verran tavaraa rikki että en tiedä enää mitä sille kannattaisi tehdä :roll: Vanhojahan nämä tietysti on mutta,tätä nykyistä autoani tuntuu riivaavan joku ja pahasti :evil: kettu kai se on pian ostettava joku japsikippo ja kuljettava sillä :evil:
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: Jo toinen perä paskaksi 2 kuukauden aikana!!!!

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Se on kauheeta ku 22 vuotta vanhaa autoa välillä risoo tämä maanpäällinen elämä :lol: :lol: Ja mitää ei sit vedetä nenää!
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Joo kyllä se alkaa todellaki risomaan,just ku luulin että alkaa olla kunnos kun on sen verran osaa menny,niin ei, juuri hetki sitten vaihtamani perähän sieltä tietenkin hirtti kiinni :evil:
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Ei siinä perän vaihdoss oikeastaan voi mikään mennä niin vituiksi että perä sen takia hirttäisi kiinni. Tarkistitko tai vaihdoitko öljyt sinne ja pysyikö se kuivana sen jälkeen? Jospa se oli saanu sen verran kipeetä että ei pitäny öljyjä sisällään ja sen taika hajos.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Oikeastaan kun avaa sen rikkoituneen perän niin sitten olisi mielenkiintoista kuulla mikä siellä meni oikeasti rikki.
Sitten vasta pähkäillään lisää.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tjaa, miten se hajosi? Ulisee, vai rysähti jumiin, vai mitä?

Jos alkuperäisen perän tilalle on vaihdettu leveämpi, niin vetoakselit
ovat siihen liian pitkät. Sen luulisi rasittavan perää syvissä joustoissa.

Jos kardaani on epätasapainossa, niin ravistus voi käydä laakereille.

Jos tilalle vaihdettiin käytetty perä, niin kyllä se voi sattumalta levitä
vanhuuttaan milloin vaan.

Eikös nuo perät ole sen verran huokeita, ettei nyt kannata liikaa
murehtia. Vanhaan autoon joutuu aina silloin tällöin jotain korjaamaan.
Monissa mersuissa mittarilukemaa on ruuvattu alas ja osat ovat
kuluneempia kuin näyttää.

Niin joo, nyt huomasin, että se hirtti kiinni. Kyllä siellä voi irrota jotain
osia, haulla löytyy. Mutta ei asennus siihen vaikuta, jos sinne laitettiin
riittävästi oikeaa öljyä ja ruuvit kiinni.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Kyllä siihen tuli se etummainen stefa vaihdettua ja uudet öljyt...joo täytyy avata kun saan sen vaihdetuksi... :roll:
M-B V 250 cdi 2014
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuliko kiristettyä mutteri oikeaan tiukkuuteen etustefan vaihdon jälkeen?

Eikös se akseli johon kardaani tulee niin kuitenkin tarvi irroittaa stefan vaihdossa??
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Luultavasti se kardaanin laippa vedetty liian tiukalle tai jätetty löysälle. pitää olla just oikealla kohti :!:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12878
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

vaikuttais aikavälikin suunnilleen sopivan siihen että kiristetty väärin , mites on ? helppo vika ainakin todeta jos muistuu mieleen tuliko kirrattua kohilleen, jos ei niin uutta perää vaan ja kovaa ajoa :)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aki P kirjoitti:Luultavasti se kardaanin laippa vedetty liian tiukalle
Juu. Laakerivälykset nollille niin laakerit kuumenee ja leikkaa kiinni.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mika.T kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Luultavasti se kardaanin laippa vedetty liian tiukalle
Juu. Laakerivälykset nollille niin laakerit kuumenee ja leikkaa kiinni.
Pinionin laakeri kiristetään siten että vierintävastus on noin 1nm, eikös silloin se ole jo hieman "yli" kiristetty. :?
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
peehoo7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 10.04.2005 23:30
Paikkakunta: Kempeleestä

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Malm kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Luultavasti se kardaanin laippa vedetty liian tiukalle
Juu. Laakerivälykset nollille niin laakerit kuumenee ja leikkaa kiinni.
Pinionin laakeri kiristetään siten että vierintävastus on noin 1nm, eikös silloin se ole jo hieman "yli" kiristetty. :?
Juurikin näin, mutta se mutteri kyllä menee liian tiukalle jos voimaa on. Tästä liiasta esikireydestä käytetyt laakerit ei tykkää.
Toisaalta pitää vetää välys pois jotta laakereiden sisäkoolit lukittuvat, muutenhan mutterin tiukkus on yks hailee
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Perä vaihdettu :) Täytyy avata tuo perä vielä kun ehtii ja kattoa miltä näyttää....
M-B V 250 cdi 2014
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ja sitten oikeat öljyt sinne perään. Hypoidi öljyt.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Vastaa Viestiin