w202 farkku katin puhdistus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jyva90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 20.10.2008 21:31
Paikkakunta: isojoki

w202 farkku katin puhdistus

Viesti Kirjoittaja jyva90 »

eli kyse on w202 2.2l diesel farkku vm96 kun on niin laiska niin miten pystyy helpoiten putsaamaan katin tai vaikka koko putken vai onko muita vaihtoehtoja miksi se voisi olla niin laiska. kun se häviää kiihdytyksessä w124 2.0 dieselille. ja hepoissa on kuitenkin eroa jonkin verran???
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Voishan se imusarjakin olla tukossa jos on pakokaasujen kierrätys toiminnassa?

Muistaakseni kattina toimii se ensimmäinen "äänenvaimentimen" näköinen pötkö siinä etupenkkien kohdalla. Heti sen takana on laippa liitos. Ota takaosa irti ja kokeile jos sitten kulkis keveämmin? Tai sitten rautakankea siihen kattiin ja romut pihalle...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kyllä taitaa olla tuo tehottomuus enemmän tuon
moottorin ominaisuus kuin vika.

Kyllä sittä katalysaattorilla on olemassa ihan tarkoitus:
Tehtävänä on vähentää päästöjä meidän kaikkien hengitysilmasta.

Uusi katalysaattoreita saa kaupasta ja jos haluaa ostaa oikeaan hintaan niin yksi luotettava tilauspaikka on www.uni-fit.de
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Katti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Otta kieroksia normaalisti?(eli yli 3000) jos ei on vika tilassa, Laittanut kuvan Katin putsauksesta Mese.fi sivuille,katti on heti turbon jälkeen
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ajattelin kyllä tuon ketjun aloittajan moottorin olevan vapari ?

Tulihan nuo CDI-koneet jo tulloin 1996 ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Ei taida heti turbon jälkeen olevia esikatteja olla kuin cdi koneisissa.

Tod.näk. 220:ssä on katti siinä ensimmäisen vaimentimen yhteydessä.
Helpoin tapa puhdistukseen taitaa olla, että pudottaa putken pois
ja tekee kattiin luukun rälläkällä yläpuolelle ja tyhjentää ylimääräiset rojut pois.
Sitten luukku mikillä umpeen ja putki paikoilleen. Ei ahdista enää.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3024
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva

Joo, poistin katin omastani W124 300TDstä tänään ja tuommoiselta näytti. Tehoa "tuli" 20 hevosvoimaa lisää heti! 8)
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin