Minulla on ollut mb versioita useita 124 / 210 / 211 ajellut niillä vuosien saatossa "jonkun verran"
Tällä hetkelläkin 2 kpl 124 ovat autoja... asiaan !
Viimeinen "tuore" oli 11/2003 220 cdi aut.
Ostaessa ajetu 37 tkm... siis melko tiree tehtaan takuu yms..
Autossa aivan mieletön määrä monenlaisia sähkövikoja.
Ei oikein yhtään viikkoa ettei joku punainen valo taulussa
Raision veholla auto oli melkein enemmän kun minulla, ja he eivät autoa kuntoon saaneet. valo show jatkui kunnes paloi "käämit" !
Auto myyntiin ja ensimmäinen joka autoa kävi katsomassa osti auton
pyytämästäni hinnasta. ajettu autolla oli 69 tkm kun sen kiertoon pistin !
ja silloin päätin ettei enään w211 autoa !!
Mutta aika parantaa haavat
ja taas tekisi mersua mieli ( farkku 211 ) olisi kiinnostuksen kohde
Kysymys kuuluukin että joko niistä on saatu karsittua pois, ne jumalattomat sähköviat / lastentaudit ?
Mikä malli olisi "järkevin" pitäisikö sen olla jo mallia ( ei sähköjarrut )
vai onko niissäkin mukana tullut taas uusia ongelmia ?
ja miten on joko sen pystyy huoltamaan itse... joskus aikanaan sanottiin ettei niissä ole edes öljyroppua koneessa "satakunnanautotalo Pori" jarruihin ei voi edes koskea... en ole koskaan aikaisemmin maksanut auton huolloista penniäkään 211 on ollut ainut
ja kuitenkaan sama kinnas ei sovi molempiin käsiin
PS: poltteet on kovat
Itseäni kiinnostaa myös samat asiat. Foorumia selaamalla olen tullut siihen tulokseen, että olen blokannut -04:sta vanhemmat mallit juuri lastentautien takia pois. Ja jos kynnet riittää, kannattaisi hakea -06 loppuvuoden "face-lift" teräväkeulainen, jossa sähköhydraulisista jarruista on luovuttu ja palattu perinteisiin hydralulijarruihin.
Mutta onko muuta, mitä kannattaa tietää ennenkuin raapustaa nimen kauppakirjaan? Nyt ammattiautoilijat, joille tulee paljon kilometrejä, antakaapa tietoa sitä janoaville!
jari36 kirjoitti:Minulla on ollut mb versioita useita 124 / 210 / 211 ajellut niillä vuosien saatossa "jonkun verran"
Tällä hetkelläkin 2 kpl 124 ovat autoja... asiaan !
Viimeinen "tuore" oli 11/2003 220 cdi aut.
Ostaessa ajetu 37 tkm... siis melko tiree tehtaan takuu yms..
Autossa aivan mieletön määrä monenlaisia sähkövikoja.
Ei oikein yhtään viikkoa ettei joku punainen valo taulussa
Raision veholla auto oli melkein enemmän kun minulla, ja he eivät autoa kuntoon saaneet. valo show jatkui kunnes paloi "käämit" !
Auto myyntiin ja ensimmäinen joka autoa kävi katsomassa osti auton
pyytämästäni hinnasta. ajettu autolla oli 69 tkm kun sen kiertoon pistin !
ja silloin päätin ettei enään w211 autoa !!
Mutta aika parantaa haavat
ja taas tekisi mersua mieli ( farkku 211 ) olisi kiinnostuksen kohde
Kysymys kuuluukin että joko niistä on saatu karsittua pois, ne jumalattomat sähköviat / lastentaudit ?
Mikä malli olisi "järkevin" pitäisikö sen olla jo mallia ( ei sähköjarrut )
vai onko niissäkin mukana tullut taas uusia ongelmia ?
ja miten on joko sen pystyy huoltamaan itse... joskus aikanaan sanottiin ettei niissä ole edes öljyroppua koneessa "satakunnanautotalo Pori" jarruihin ei voi edes koskea... en ole koskaan aikaisemmin maksanut auton huolloista penniäkään 211 on ollut ainut
ja kuitenkaan sama kinnas ei sovi molempiin käsiin
PS: poltteet on kovat
Taitaa olla edelleen samaa "laatukamaa" kun ketään ei uskalla sanoa juu eikä jaa
Itsekin ko. autosta (S211) kovasti kiinostuneena, olen tutkinut asiaa (mm. eri foorumeilta, ja alan lehdistä ), ja saamani käsityksen mukaan ennen toukokuu-04 tehdyissä on ollut luvattomasti"lastentauteja". Toukokuussa -04 tehtiin autoon"parannuksia" juuri näiden lastentautien poistamiseksi, ja tietääkseni sen jälkeen ei 211 malleissa kai ole ollut mitään suurempaa"vakiovikaa".
Huom tietoni eivät perustu omiin kokemuksiin, ainoastaan netistä ja lehdistä luettuun ja taksikuskikavereitteni kertomuksiin.
Itellä ollu nyt 03 400 cdi 4kk ja oon ajannu sillä reilut 17500km eikä mitään muuta vikaa ollu kuin yksi hehku meni pimeäksi (suht normaalia)
Itse olen huollot tehny (öljyt imemällä) Myös laatikkoon vaihdan öljyt ja suodattimet joka huollon yhteydessä, ei maksa paljoa verrattuna jos vaikka säästyisi laatikko rempoilta ja huuhteluilta.
Jarruihin en kyllä meinannu itse koskea, ihan jopa takuun kannalta.
Olen kyllä paljon kuullut noista sähkö helveteistä mutta ainakin itse olen siltä vielä säästynyt.
Kokemuksia on vähän, mutta kerrottakoon, että olen ajanut 03 tehdyllä autolla (211, 320cdi) vajaan vuoden aikana 35 000 km, eikä mitään yllättävää ole tullut vielä vastaan. Kaikkiaan mittarissa on nyt 145 000 km. Termostaatti ja toinen alapallonivel edestä on vaihdettu normaalien huoltotoimenpiteiden lisäksi.
Aloittajan viestiin viitaten toteaisin, että jokaisessa automallissa on näitä "maanantaikappaleita", eikä niistä pidä suoraan vetää johtopäätöksiä. Juttelin vuosituhannen vaihteessa entisen vannoutuneen mersumiehen kanssa, jonka viimeinen mersu oli väyrynen, joka oli samalla tavoin jatkuvasti Veholla korjattavana. Lopulta takuuaika meni umpeen, ja Veho alkoi vaatia toistuvista korjauksista rahaa, joten auto ymmärrettävästi lähti kiertoon eikä toista vastaavaa tullut.
Itsellä -05 E320cdi ja termostaatin lisäksi molemmat alapallonivelet on vaihdettu ja viime huollossa etupään jarrulevyt ja -palat. Autolla ajettu nyt 193tkm joista itse olen ajanut n. 35tkm.
arto79 kirjoitti:Itsellä -05 E320cdi ja termostaatin lisäksi molemmat alapallonivelet on vaihdettu ja viime huollossa etupään jarrulevyt ja -palat. Autolla ajettu nyt 193tkm joista itse olen ajanut n. 35tkm.
Minkä hinatista oli tuo jarrujen osien vaihto?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Sähköviat vähenivät vasta kasvonkohotuksessa eli 2007 vuoden
malleissa, siis 7/2006 alkaen.
Nyt toukokuussa esitellään uusi E-luokka ja silloin varmaankin
tulee tarjolle paljon vanhoja edulliseen hintaan.
Itsellä olisi tarkoituksena ostaa teräväkeulainen w211 MB (tai
BMW 530) nelivetoisena sitten, kun niiden hinnat ovat järkevällä
tasolla eli 30-40 tonnia. Samaten pitää odotella pörssikurssien
nousua, mihin menee pari vuotta. Nyt kannattaa ostaa mieluummin
osakkeita kuin autoja.
arto79 kirjoitti:Itsellä -05 E320cdi ja termostaatin lisäksi molemmat alapallonivelet on vaihdettu ja viime huollossa etupään jarrulevyt ja -palat. Autolla ajettu nyt 193tkm joista itse olen ajanut n. 35tkm.
Minkä hinatista oli tuo jarrujen osien vaihto?
Marko
Huolto oli yhteensä öljynvaihdon ja suodattimien kera vähän vajaa 500.
Varmaan noi jarruhilpeet maksoivat suunnilleen 250e. Osat on siis alkuperäisosia.
Veholla noi jarrulevyt/palat ja tunnistimet ois maksanu jotain 350 euroa.
Ostin kaikista varoituksista huolimatta -03 270 cdi automaatin, farmarin. Itse soitin ennen kaupantekoa molemmille edellisille omistajille, jotka kertoivat historiasta ihan avoimesti. Mitään isompia/toistuvia vikoja ei ollut ollut, joten kaupat tein. Yksi jäi ostamatta, kun oli 37 tkm ajettu, 2 omistajaa ja huoltokirjaan merkittyjä vikakoodeja lähemmäs 10 kahdessa huollossa. =kiertotähti.
Minulla on ylipäätään autoista se käsitys, että on niitä perjantaikappaleita (perjantainahan tehdään hässäkällä, että pääsee ajoissa lähteen alkon kautta mökille, ruuhkat välttäen) / pahan karman yksilöitä, joissa koko ajan jotain renaa. Ne ei korjaamalla parane. Sitten on suurin osa niitä ihan ok laitteita, joita vaan pestään ja pidetään. Sanomattakin lienee selvää, että ensin mainituista pidetään kovempaa meteliä.
Toisilta merkeiltä niitä perjantaipäivän kappaleita tuntuu tulevan enemmän kuin toisilta. Omissa mutu-tilastoissa kärkipaikkoja pitää Ford ja Opel, vähiten murheita tuntuu olevan japseissa, Suzuki, Toyo, Nissan. Mersuja jonkin verran puolustaa isot ajomäärät tässä tilastossa. Vikaherkkyys on toki tärkeä valintakriteeri, mutta onhan niitä muitakin: ajettavuus, ulkonäkö, kokonaistaloudellisuus, omiin tarpeisiin sopivan mallin löytyminen... Tulipas nyt avauduttua.
ccmali kirjoitti:
Minulla on ylipäätään autoista se käsitys, että on niitä perjantaikappaleita (perjantainahan tehdään hässäkällä, että pääsee ajoissa lähteen alkon kautta mökille, ruuhkat välttäen) / pahan karman yksilöitä, joissa koko ajan jotain renaa. Ne ei korjaamalla parane. Sitten on suurin osa niitä ihan ok laitteita, joita vaan pestään ja pidetään. Sanomattakin lienee selvää, että ensin mainituista pidetään kovempaa meteliä.
Niinpä, tyytyväiset asiakkaat ovat yleensä huomattavasti hiljaisempia kuin ne tyytymättömät, ja parhaita asiantuntijoita ovat yleensä ne jotka eivät kyseistä peliä omista
ccmali kirjoitti:Minulla on ylipäätään autoista se käsitys, että on niitä perjantaikappaleita (perjantainahan tehdään hässäkällä, että pääsee ajoissa lähteen alkon kautta mökille, ruuhkat välttäen) / pahan karman yksilöitä, joissa koko ajan jotain renaa. Ne ei korjaamalla parane. Sitten on suurin osa niitä ihan ok laitteita, joita vaan pestään ja pidetään.
Nykymaailmassa ei tehdä autoja perjantaisin hässäkällä, koska ei sieltä tehtaalta yhtään sen aikaisemmin pois pääse. Käypäs katsomassa jotain nykyaikaista autotehdasta niin huomaat asian.
Suurimmat syyt vikoihin ovat puutteellinen suunnittelu, liian vähäinen testaus erilaisissa olosuhteissa, liian paljon uutta elektroniikkaa yhtäaikaa ja vielä säästötavoitteet komponenttien hankinnassa. Näihin on sortunut Mersukin 90-luvun puolesta välistä lähtien. Facelift-malleissa yleensä suuri osa ongelmista on jo saatu kuntoon. Esim -07 ja -08 malliset w211:t ovat jo aika hyviä ja luotettavia autoja, samoin w220 -04 ja -05.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Itselläni on muistaakseni 09/2004 valmistunut E220CDiA, jossa nyt mittarissa n. 240 tkm.
Auto on oman 16 vuotisen autohistoriani vähävikaisimpia autoja (aikoinaan 1991 vuoden Mazda 323 oli minulla vähävikaisin/viaton).
Yleensä kaikilla muilla autoillani olen onnistunut ajamaan matkamittariin korkeintaan n. 150 tkm. lukemia, jonka jälkeen vikojen määrä on saavuttanut kärsivällisyyteni rajat ja auto on lähtenyt vaihtoon.
Tähän autoon ei ole normaali huoltojen lisäksi tehty muuta, kuin vaihdettu yksi raidetangon pää ja jarrupaloja sekä termostaatti ja joitain sisustan osia, pelkistä esteettisyyssyistä.
Kaikki auton nähneet ja autoa ajaneet henkilöt ovat todenneet, että todella vaikeaa uskoa auton olevan näinkin paljon ajettu, kun se näyttää ja tuntuu täysin uudelta (tämä lienee sitä kuuluisaa Mersun laatua).
Varmasti tähänkin joskus jotain vikoja tulee, mutta vaikea edes kuvitella, että ihan vähään aikaan mitään isompaa laukeaisi. Tähän asti täällä foorumillakin on käytännössä pitänyt vinkua jostain joutavista pikkuvioista (tärinä, outo ääni, joka kestää 30 sec. yms joutavaa), kun ei mitään todellista ole oikein ollut. Ehkä syynä lapsenvikojen puuttumiseen on juurikin tuo yllä mainittu toukokuun 2004 perusparannukset automalliin.
Väittäisin, että osasyynä hyvään kuntoon on se, että auto on ollut hyvässä pidossa ja se on kuulunut huolenpitosopimuksen piiriin ensimmäiset 200 tkm. Kun huollot ja tarkistukset tehdään ajallaan, tulevat huoltotarpeet ennakoidaan ja autolla ajetaan nätisti sekä osat vaihdetaan heti, kun on tarvis niin auto kestää hyvin kilometrejä. Tämä yksilö oli ostaessa vielä ”Vaihtotähti” -ohjelman läpikäynyt, eli kaikki perus jutut oli tsekattu ja tarvittaessa korjattu.
Varmasti varmin vaihtoehto on hankkia itselleen sellainen yksilö, jonka historia on oikeasti tiedossa ja se on kuulunut jonkinlaisen huolenpito-ohjelman piiriin. Sen tyyppisestä yksilöstä usein tietysti joutuu muutaman tonnin enemmän yleensä pulittamaan, mutta mielestäni se on yksi lysti, että missä vaiheessa ne tonnit uhraa sen auton kunnon eteen.
Verrattuna siihen, että hankkii itselleen ”sen listan toiseksi halvimman auton”, jossa on 100 tkm vähemmän mittarissa ja näennäisen täysi huoltokirja, mutta se on tuotu ulkomailta tai hommattu yksityiseltä niin mielestäni tällaista ei voi verrata oikeasti samalla pohjalla, historian luotettavuudessa. On paljon mahdollista, että sellaisessa yksilössä, kaikessa ylläpidossa on usein tingitty viimeiseen asti. Yksinkertainen syy tietysti on se, että yleensähän autoa korjataan sitä mukaa, kun se hajoaa. Pidemmän ajan päälle se yleensä tarkoittaa sitä, että korjattavaa tulee kiihtyvään tahtiin.
Autoilu on aina kallista, mutta valitsemalla ajokkinsa oikein, välttyy varmimmin tulevilta murheilta. Tosin aina on olemassa nämä maanantai ja perjantai kappaleet, joille ei vain voi mitään. Tästä on hyvänä esimerkkinä kaverini työsuhdeauto, jonka hän sai uutena ja ensimmäisen 30 tkm aikana se oli 21 kertaa ylimääräisessä huollossa, kunnes leikkasi kiinni 32 tkm kohdalla.
Minun vinkkini on, se, että ostakaa auto, jossa on takuu. Ensinnäkin takuuta ei anneta huonolle autolle ja toiseksi takuun aikana ehtii huomaamaan, että kannattaako autoa pitää takuuajan umpeutumisen jälkeen vai dumppaako sen eteenpäin heti kun takuu on päättynyt…
Itselläni S211 320 CDI käyttöönotettu 12.5.2003 jonka hankin Saksasta
11/2005 ajettu nyt 226 tkm joista itse ajanut 106 tkm
autossani melko paljon lisävarusteita ja minua peloiteltiinkin kaikilla sähköhäiriöillä mutta toistaiseksi niiltä kaikilta olen välttynyt
ainahan kylänmiesten mukaan uusissa mersuissa on paljon vikoja
mutta kun ne vanhenee ne muuttuu paremmiksi.
Eikös näissä alkupään w211 automaattilaatokoissa ollut jotain, että jäähdytysneste pääsee jäähdyttimestä laatikkoon rikkoen lopulta koko askin! Kaiketi tämäkin korjattu -04 valmistetuissa autoissa.
Artzi kirjoitti:Eikös näissä alkupään w211 automaattilaatokoissa ollut jotain, että jäähdytysneste pääsee jäähdyttimestä laatikkoon rikkoen lopulta koko askin! Kaiketi tämäkin korjattu -04 valmistetuissa autoissa.
Tuttavalla oli taksissa tuollainen -06 E200 CDi, 250tkm suurinpiirtein ajettu, vaihtoon meni toinen etuiskari ja turbo kokonaisuudessaan. Turbo ei siis mekaanisesti särkynyt, mutta sen joku siipien ohjausyksikkö hajosi, ja niitä ei saanut erikseen tai ei saanut asentaa erikseen tms jonka takia sitten koko ahdinsetti vaihdettiin uuteen. Muita ongelmia ei ollut. Ruostettakaan ei näkynyt
Mulla on -02 270 CDI, ajetu 360 tkm, joista itse olen ajanut 180 tkm. Sähkövikoja ei ole ollut kuin yksi eli apumiehen jakkaran "istuuko siinä joku" tunnistin hajosi. Isoimmat korjaukset on olleet etupyörän laakerit molemmille puolille ja Common Rail paineanturi (piti ostaa myös putki => 1100 e !!!). Alustan osat on selkeästi heikompia kuin esim. W124 osat ==> melkein joka katsastukseen on joku nivel vaihdettu. Sinällään halpaa huvia. Olen ajanut oitkälti yli miljoona kilometria eri malleilla (115, 123, 124, 210, 211) => tuota alustan osien laadun huonuntumista lukuunottamatta en pidä tätä yhtään sen huonompana kuin vanhempia malleja.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16