Vnt:n ohjaus pakopaineella

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Vnt:n ohjaus pakopaineella

Viesti Kirjoittaja HMK »

Onnistuisiko vnt:n ohjaus pelkästään pakopaineella ? Toisin sanoen alipainekellon tilalle painekello joka haistaisi paineen pakopuolelta. Ajatuksena olisi että pienellä kaasulla esim. matka ajossa pienet pakopineet- pienet ahdot ja vedätyksessä suuremmat pakopaineet - suuremmat ahdot. Voisiko toimia noin niinku periaatteessa vai tapahtusiko siinä jonkinmoinen domino ilmiö kun pakopaine nousee, nousee ahdot ja se nostaa pakopaineita ja se taas nostaa ahtoja jne jne.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Toimiiko se painekellolla yhtään paremmin pakopaineella ohjattuna kuin ahtopaineella ohjattuna? Ei taida.

Ja se on pakko olla niin päin että pienellä ohjauspaineella johdinsiivet on kiinni ja paineen noustessa siivet lähtee aukeamaan.

Muuten tapahtuu mainittu dominoilmiö.
Vastaa Viestiin