SL107 kovakaton kiinnitys
- chriscraft
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ma 21.04.2008 16:36
- Paikkakunta: Helsinki
SL107 kovakaton kiinnitys
Onko 107 korimallin katon kiinnitys standardi huolimatta valmistusvuodesta tai siitä onko USA / eurooppamalli?
Olisiko muutaa huomioitavaa käytettyä kovaa kattoa ostaessa?
Kiitos!
Olisiko muutaa huomioitavaa käytettyä kovaa kattoa ostaessa?
Kiitos!
Re: SL107 kovakaton kiinnitys
Kaikki on samanlaisia 71 -89. Kromiosat on kalliita jos niitä joutuu uusimaan. Ne on eloksoitua alumiinia. Kumitiivisteitä saa kohtuuhintaan. Ruostetta on usein takareunassa alhaalla. Jos museotarkastukseen meinaat niin sisäverhoilun väri pitää olla oikea. Kaikki lukitusosat pitää tietysti olla mukana ja ehjät.chriscraft kirjoitti:Onko 107 korimallin katon kiinnitys standardi huolimatta valmistusvuodesta tai siitä onko USA / eurooppamalli?
Olisiko muutaa huomioitavaa käytettyä kovaa kattoa ostaessa?
Kiitos!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
nyt lainaan törkeästi aihettasi chriscraft..
Siinä toivossa että saisin SL:llästäni kovankaton pois.
Ostin auton keskiviikkona "kunnostettavaksi"
kesäauto.
Ainoastaan takakeskikiinnike enää laitta vastaan,
veivistä ei tapahdu mitään ainoastaan ns.hattuhylly liikahtelee välillä kun veivailee
veivi liikkuu n.180astetta.
Mistäköhän mahtaisi helpoiten päästä takakeskikiinnikkeen lukkoon käsiksi ?
Siinä toivossa että saisin SL:llästäni kovankaton pois.
Ostin auton keskiviikkona "kunnostettavaksi"

Ainoastaan takakeskikiinnike enää laitta vastaan,
veivistä ei tapahdu mitään ainoastaan ns.hattuhylly liikahtelee välillä kun veivailee
veivi liikkuu n.180astetta.
Mistäköhän mahtaisi helpoiten päästä takakeskikiinnikkeen lukkoon käsiksi ?
toinen vaihtoehto on nostaa kattoa niin ylös kuin se menee ja sitten takakoukun reiästä esim meisselillä työntää korin puolella olevaa koukkua sivulle matkustajan suuntaan. Hyvä että saitte katon irti!!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Oliko tuossa kinnityksessä loppujen lopuksi vikaa, vai irroitustekniikassa ?
Omassakin tuntui kovakatto olevan jumissa, mutta kun irroitusvivusta vääntää ensin lukon auki ja sitten vielä hiukka lisää niin lukko aukeaa.
Omassakin tuntui kovakatto olevan jumissa, mutta kun irroitusvivusta vääntää ensin lukon auki ja sitten vielä hiukka lisää niin lukko aukeaa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
eri suuntaan kuin isompi veivi.... liike on noin 1/4 kierrosta .eero1989 kirjoitti:vasta-vai myötäpäivään?JalluA kirjoitti:yritä siitä saman vivun alla olevasta pienemmästä vivusta, siitä pitäis irrota se takakiinnike.
paljonko sen pitäisi liikkua?
Jos sait katon irti kandee öljytä vaijerit ja tutkia sitä mekanismia niin tietää ens kerralla paremmin mitä tehdä !!!! AINA kannattaa tutkia ?
SL- man