SL107 kovakaton kiinnitys

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
chriscraft
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 21.04.2008 16:36
Paikkakunta: Helsinki

SL107 kovakaton kiinnitys

Viesti Kirjoittaja chriscraft »

Onko 107 korimallin katon kiinnitys standardi huolimatta valmistusvuodesta tai siitä onko USA / eurooppamalli?

Olisiko muutaa huomioitavaa käytettyä kovaa kattoa ostaessa?
Kiitos!
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: SL107 kovakaton kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Matti R »

chriscraft kirjoitti:Onko 107 korimallin katon kiinnitys standardi huolimatta valmistusvuodesta tai siitä onko USA / eurooppamalli?

Olisiko muutaa huomioitavaa käytettyä kovaa kattoa ostaessa?
Kiitos!
Kaikki on samanlaisia 71 -89. Kromiosat on kalliita jos niitä joutuu uusimaan. Ne on eloksoitua alumiinia. Kumitiivisteitä saa kohtuuhintaan. Ruostetta on usein takareunassa alhaalla. Jos museotarkastukseen meinaat niin sisäverhoilun väri pitää olla oikea. Kaikki lukitusosat pitää tietysti olla mukana ja ehjät.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

nyt lainaan törkeästi aihettasi chriscraft..
Siinä toivossa että saisin SL:llästäni kovankaton pois.
Ostin auton keskiviikkona "kunnostettavaksi" :arrow: kesäauto.
Ainoastaan takakeskikiinnike enää laitta vastaan,
veivistä ei tapahdu mitään ainoastaan ns.hattuhylly liikahtelee välillä kun veivailee
veivi liikkuu n.180astetta.
Mistäköhän mahtaisi helpoiten päästä takakeskikiinnikkeen lukkoon käsiksi ?
JalluA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 16.11.2008 23:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JalluA »

yritä siitä saman vivun alla olevasta pienemmästä vivusta, siitä pitäis irrota se takakiinnike. Tosin jos vaijeri on poikki homma meneekin vaikeaksi ????
SL- man
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

JalluA kirjoitti:yritä siitä saman vivun alla olevasta pienemmästä vivusta, siitä pitäis irrota se takakiinnike.
vasta-vai myötäpäivään?
paljonko sen pitäisi liikkua?
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Nyt uudet ohjeet kaikille joilla on takakiinnike jumissa tai vaijeripoikki yms..
Kaikki mitä nousee ylös(kaksi heeboa pitää sormia välissä)
yksi heebo sisälle ja tiivisteen välistä saa 13mm kiintoavaimella tapin pyöriteltyä irti..
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

toinen vaihtoehto on nostaa kattoa niin ylös kuin se menee ja sitten takakoukun reiästä esim meisselillä työntää korin puolella olevaa koukkua sivulle matkustajan suuntaan. Hyvä että saitte katon irti!!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
JuhaP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 17.08.2006 11:42
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Oliko tuossa kinnityksessä loppujen lopuksi vikaa, vai irroitustekniikassa ?

Omassakin tuntui kovakatto olevan jumissa, mutta kun irroitusvivusta vääntää ensin lukon auki ja sitten vielä hiukka lisää niin lukko aukeaa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
JalluA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 16.11.2008 23:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JalluA »

eero1989 kirjoitti:
JalluA kirjoitti:yritä siitä saman vivun alla olevasta pienemmästä vivusta, siitä pitäis irrota se takakiinnike.
vasta-vai myötäpäivään?
paljonko sen pitäisi liikkua?
eri suuntaan kuin isompi veivi.... liike on noin 1/4 kierrosta .
Jos sait katon irti kandee öljytä vaijerit ja tutkia sitä mekanismia niin tietää ens kerralla paremmin mitä tehdä !!!! AINA kannattaa tutkia ?
SL- man
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

juu vaijeri oli poikki +lukko melkosen jumissa
Vastaa Viestiin