W202 Peräkontin lukon purkaminen (ehjänä)
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: Su 30.11.2008 22:35
W202 Peräkontin lukon purkaminen (ehjänä)
Mites toi allekirjoituksessa seisovan auton takakontin lukko puretaan? Autossa on keskuslukko ja peräkontin lukko toimii myös ihan normaalisti avainta käyttämällä (ei siis jumissa). Korjauskirjasta löysin vain sivuovien lukoille ohjeet, mutta en peräluukulle...? Hakua käyttämällä ei ohjeita tuntunut löytyvän.
Sieltä on näköjään ruoste tulossa tiivisteen alta esiin eli paikkaamaan pitäis päästä ja lukko siis saatava tiivisteineen kokonaan irti.
Kiitokset näin etukäteen jo ohjeista.
Sieltä on näköjään ruoste tulossa tiivisteen alta esiin eli paikkaamaan pitäis päästä ja lukko siis saatava tiivisteineen kokonaan irti.
Kiitokset näin etukäteen jo ohjeista.
W202, C220 -93 pensakone
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Luukun alareunassa lukkokappaleen kehys on kiinni kahdella keltapassivoidulla ruuvilla/pultilla, jotka irrottamalla lukko irtosi. Korjailin ruosteita v.96 C:stä...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: Su 30.11.2008 22:35
Mielenkiinnosta sitä mustaa muovista suojakoteloa raotin joskus aikaisemmin ja huomasin kyllä nämä 2 pulttia. Mutta onko lukossa sitten joku tiiviste siellä ulkopuolella, joka lähtee helposti irti? Ja vielä saa helposti takaisin paikoilleen? Eli muistaakseni siinä lukon ympärillä oli joku musta rengas, joka ainakin näytti tiivisteeltä. Nyt ei jaksa lähtee kattoon, että kuis se olikaan, kiitokset kuitenkin vastauksesta.
Homma on siis simppeli ja siihen ei liittynyt mitään erikoista? Ajattelin etukäteen, että pitää repiä ne alipaineletkutkin irti, muttei onneksi sitten vissiin tarvi...
Homma on siis simppeli ja siihen ei liittynyt mitään erikoista? Ajattelin etukäteen, että pitää repiä ne alipaineletkutkin irti, muttei onneksi sitten vissiin tarvi...
W202, C220 -93 pensakone
No joko on lukko irrotettuna? Oliko vaikee?Vauhdin Kuningas kirjoitti:Mielenkiinnosta sitä mustaa muovista suojakoteloa raotin joskus aikaisemmin ja huomasin kyllä nämä 2 pulttia. Mutta onko lukossa sitten joku tiiviste siellä ulkopuolella, joka lähtee helposti irti? Ja vielä saa helposti takaisin paikoilleen? Eli muistaakseni siinä lukon ympärillä oli joku musta rengas, joka ainakin näytti tiivisteeltä. Nyt ei jaksa lähtee kattoon, että kuis se olikaan, kiitokset kuitenkin vastauksesta.
Homma on siis simppeli ja siihen ei liittynyt mitään erikoista? Ajattelin etukäteen, että pitää repiä ne alipaineletkutkin irti, muttei onneksi sitten vissiin tarvi...
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: Su 30.11.2008 22:35
Ei oo viä irrotettuna. Nyt odotellaan kesää
Remonttipaikkakin puuttuu vielä...
Selvittelen vaan näitä pikkujuttuja etukäteen ja teen kaikki sitten kerralla valmiiksi. Se on varmaan vähän halvempi tapa verrattuna siihen, että hajottaa ensin jotain ja sitten tietää, että kuinka se olisi PITÄNYT tehdä
Mut ei toi miltään ylivoimaiselta hommalta kuulosta...

Selvittelen vaan näitä pikkujuttuja etukäteen ja teen kaikki sitten kerralla valmiiksi. Se on varmaan vähän halvempi tapa verrattuna siihen, että hajottaa ensin jotain ja sitten tietää, että kuinka se olisi PITÄNYT tehdä

Mut ei toi miltään ylivoimaiselta hommalta kuulosta...
W202, C220 -93 pensakone
...eikös peräkontin kiinnipitämiseen oo vartavasten kehitetty niitä "mustekala"-naruja?Vauhdin Kuningas kirjoitti: Se on varmaan vähän halvempi tapa verrattuna siihen, että hajottaa ensin jotain ja sitten tietää, että kuinka se olisi PITÄNYT tehdä![]()



Joo en epäile että homma olisi vaikee.. On vaan tässä odotellut inspiraatiota ja miettiny että antaako olla, vai meneekö tekemään "tökeröltä" näyttäviä paikkamaalauksia...
lisää
Juu - niillä kahdella ruuvilla irtoaa koko lukkolaite, myös painonappi.
Eli kaikki on "yhtä osaa".
Mielestäni ongelma ( ruosteinen reuna), johtuu paljolti juuri tästä rakenteesta. Kun takaluukku pamautetaan kiinni, niin samalla painonappi
"heilahtaa" ylöspäin, ja syö maalin luukun reunasta. Aukossa oleva O-rengas ei täysin riitä suojaamaan. Kun lukon purkaa pois, niin huomaa, että maali on hiertynyt pois
siitä se ruoste alkaa.
...omassa autossa painan aina luukun hiljaa kiinni
Eli kaikki on "yhtä osaa".
Mielestäni ongelma ( ruosteinen reuna), johtuu paljolti juuri tästä rakenteesta. Kun takaluukku pamautetaan kiinni, niin samalla painonappi
"heilahtaa" ylöspäin, ja syö maalin luukun reunasta. Aukossa oleva O-rengas ei täysin riitä suojaamaan. Kun lukon purkaa pois, niin huomaa, että maali on hiertynyt pois

...omassa autossa painan aina luukun hiljaa kiinni

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Todella helppo homma, verhoilun klipsit vaan irti ja pari ruuvia. Ei mee montaa minuuttia. Jos on vielä ovela, niin ennen ruosteongelmien alkamista laittaa extramaalia siihen reiän ympärille sekä voitelee sen reiänympärystiivisteen sisäpuolelta. Tiivisteen uraan kertyy paljon hiekkaa ja suolapaskaa, itse oon putsaillut ja öljynnyt sen aina aika-ajoin, eikä oo Väykky siitä alkanutkaan ruostumaan (toisin ku kaikki aikasemmat Väykyt).