W202 Peräkontin lukon purkaminen (ehjänä)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vauhdin Kuningas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.11.2008 22:35

W202 Peräkontin lukon purkaminen (ehjänä)

Viesti Kirjoittaja Vauhdin Kuningas »

Mites toi allekirjoituksessa seisovan auton takakontin lukko puretaan? Autossa on keskuslukko ja peräkontin lukko toimii myös ihan normaalisti avainta käyttämällä (ei siis jumissa). Korjauskirjasta löysin vain sivuovien lukoille ohjeet, mutta en peräluukulle...? Hakua käyttämällä ei ohjeita tuntunut löytyvän.

Sieltä on näköjään ruoste tulossa tiivisteen alta esiin eli paikkaamaan pitäis päästä ja lukko siis saatava tiivisteineen kokonaan irti.

Kiitokset näin etukäteen jo ohjeista.
W202, C220 -93 pensakone
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Luukun alareunassa lukkokappaleen kehys on kiinni kahdella keltapassivoidulla ruuvilla/pultilla, jotka irrottamalla lukko irtosi. Korjailin ruosteita v.96 C:stä...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

kiinnostais myös. Samaa kuppaa puskee täälläkin..
Avatar
Vauhdin Kuningas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.11.2008 22:35

Viesti Kirjoittaja Vauhdin Kuningas »

Mielenkiinnosta sitä mustaa muovista suojakoteloa raotin joskus aikaisemmin ja huomasin kyllä nämä 2 pulttia. Mutta onko lukossa sitten joku tiiviste siellä ulkopuolella, joka lähtee helposti irti? Ja vielä saa helposti takaisin paikoilleen? Eli muistaakseni siinä lukon ympärillä oli joku musta rengas, joka ainakin näytti tiivisteeltä. Nyt ei jaksa lähtee kattoon, että kuis se olikaan, kiitokset kuitenkin vastauksesta.

Homma on siis simppeli ja siihen ei liittynyt mitään erikoista? Ajattelin etukäteen, että pitää repiä ne alipaineletkutkin irti, muttei onneksi sitten vissiin tarvi...
W202, C220 -93 pensakone
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Vauhdin Kuningas kirjoitti:Mielenkiinnosta sitä mustaa muovista suojakoteloa raotin joskus aikaisemmin ja huomasin kyllä nämä 2 pulttia. Mutta onko lukossa sitten joku tiiviste siellä ulkopuolella, joka lähtee helposti irti? Ja vielä saa helposti takaisin paikoilleen? Eli muistaakseni siinä lukon ympärillä oli joku musta rengas, joka ainakin näytti tiivisteeltä. Nyt ei jaksa lähtee kattoon, että kuis se olikaan, kiitokset kuitenkin vastauksesta.

Homma on siis simppeli ja siihen ei liittynyt mitään erikoista? Ajattelin etukäteen, että pitää repiä ne alipaineletkutkin irti, muttei onneksi sitten vissiin tarvi...
No joko on lukko irrotettuna? Oliko vaikee?
Avatar
Vauhdin Kuningas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.11.2008 22:35

Viesti Kirjoittaja Vauhdin Kuningas »

Ei oo viä irrotettuna. Nyt odotellaan kesää :D Remonttipaikkakin puuttuu vielä...

Selvittelen vaan näitä pikkujuttuja etukäteen ja teen kaikki sitten kerralla valmiiksi. Se on varmaan vähän halvempi tapa verrattuna siihen, että hajottaa ensin jotain ja sitten tietää, että kuinka se olisi PITÄNYT tehdä :D

Mut ei toi miltään ylivoimaiselta hommalta kuulosta...
W202, C220 -93 pensakone
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

lukko lähtee niillä ruuveilla, siinä on vaan semmonen läpivientikumi pellinreunojen suojana.
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Vauhdin Kuningas kirjoitti: Se on varmaan vähän halvempi tapa verrattuna siihen, että hajottaa ensin jotain ja sitten tietää, että kuinka se olisi PITÄNYT tehdä :D
...eikös peräkontin kiinnipitämiseen oo vartavasten kehitetty niitä "mustekala"-naruja? :lol: :lol:

Kuva


Joo en epäile että homma olisi vaikee.. On vaan tässä odotellut inspiraatiota ja miettiny että antaako olla, vai meneekö tekemään "tökeröltä" näyttäviä paikkamaalauksia...
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Juu - niillä kahdella ruuvilla irtoaa koko lukkolaite, myös painonappi.
Eli kaikki on "yhtä osaa".

Mielestäni ongelma ( ruosteinen reuna), johtuu paljolti juuri tästä rakenteesta. Kun takaluukku pamautetaan kiinni, niin samalla painonappi
"heilahtaa" ylöspäin, ja syö maalin luukun reunasta. Aukossa oleva O-rengas ei täysin riitä suojaamaan. Kun lukon purkaa pois, niin huomaa, että maali on hiertynyt pois :arrow: siitä se ruoste alkaa.

...omassa autossa painan aina luukun hiljaa kiinni 8)
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Todella helppo homma, verhoilun klipsit vaan irti ja pari ruuvia. Ei mee montaa minuuttia. Jos on vielä ovela, niin ennen ruosteongelmien alkamista laittaa extramaalia siihen reiän ympärille sekä voitelee sen reiänympärystiivisteen sisäpuolelta. Tiivisteen uraan kertyy paljon hiekkaa ja suolapaskaa, itse oon putsaillut ja öljynnyt sen aina aika-ajoin, eikä oo Väykky siitä alkanutkaan ruostumaan (toisin ku kaikki aikasemmat Väykyt).
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

...itse myös yrittänyt hellävarasesti käsitellä takaluukkua... harmi vaan kun ruoste oli jo muutaman millin edennyt kun auton hommasin.
Vastaa Viestiin