61000km ja glykoolit laatikossa!
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
61000km ja glykoolit laatikossa!
211,320cdi 2003,syyläri Valeo;61000km kesti ajaa,niin rupes täristään sievästi kiihdytettäessä.
Glykoolitesti 400mg ilmeisesti litrassa,maanantaina jatkuu remontti ilmeisesti osien tilauksella,kaverilla kesti samallainen mutta farkku 58000km ja sama homma,rupes täristään vaihdettiin Veholla iskarit taakse,seuraavaksi huuhdeltiin laatikkoa kaksi kertaa ,kunnes hajos koko laatikko.
Uusi laatikko ja syyläri +työ maksoi n.12000 josta tehas maksoi 8000,itselle maksettavaa 4000euroa.
saa nähdä miten tässä käy!
Glykoolitesti 400mg ilmeisesti litrassa,maanantaina jatkuu remontti ilmeisesti osien tilauksella,kaverilla kesti samallainen mutta farkku 58000km ja sama homma,rupes täristään vaihdettiin Veholla iskarit taakse,seuraavaksi huuhdeltiin laatikkoa kaksi kertaa ,kunnes hajos koko laatikko.
Uusi laatikko ja syyläri +työ maksoi n.12000 josta tehas maksoi 8000,itselle maksettavaa 4000euroa.
saa nähdä miten tässä käy!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Voihan nenä.
Siinä olisi hieno auto, kunhan pysyisi kasassa.
Jokohan olisi aika vaihtaa erillinen öljynjäähdytin niihin
autoihin, jotka eivät ole hajonneet.
Aika kallis on korjaus, vaikka itse maksaisi vain 4 tonnia.
Veikkaisin koko auton omakustannushinnan olevan tehtaalle jotain
25% saksalaisesta myyntihinnasta ja siihen verrattuna se tehtaan
vastaantulo ei kuulostakaan niin jalomieliseltä.
Siinä olisi hieno auto, kunhan pysyisi kasassa.
Jokohan olisi aika vaihtaa erillinen öljynjäähdytin niihin
autoihin, jotka eivät ole hajonneet.
Aika kallis on korjaus, vaikka itse maksaisi vain 4 tonnia.
Veikkaisin koko auton omakustannushinnan olevan tehtaalle jotain
25% saksalaisesta myyntihinnasta ja siihen verrattuna se tehtaan
vastaantulo ei kuulostakaan niin jalomieliseltä.
Valeo...
...on puolalainen. Ennemmin tai myöhemmin kaikki 2002...2003 W211 sama homma. Ja silloin on hyvä olla katkeamaton sarja Vehon huoltoja muuten lähettävät jo suoraan tehtaalle paperin, joka ei puolla tehdastakuun mukaantuloa = kaikki omaan piikkiin. Onneksi saa jo jäähdyttimen muutamalla satasella entisen 1500,- sijasta. Mua ketuttaa jo koko auto niin, etten ole viittinyt tallista ulos ottaa pitkään aikaan vaan ajan muijan A-koppasella.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Just joo, mun autolla pääsi 107 tuhanteen, toissapäivänä tuli diagnoosi ja ens perjantaina jatkohoitoa. Maanantaina täytyy soittaa maahantuojalle.
Tietääkö joku, miten todennäköisesti jäähdyttimen vaihdolla ja huuhteluilla selviää ongelmasta? Täältä kun lukee juttuja, niin näyttää siltä että viimeistään vuoden sisään leipoo koko laatikko kiinni joka tapauksessa.
Tietääkö joku, miten todennäköisesti jäähdyttimen vaihdolla ja huuhteluilla selviää ongelmasta? Täältä kun lukee juttuja, niin näyttää siltä että viimeistään vuoden sisään leipoo koko laatikko kiinni joka tapauksessa.
Siekkinen
Eli: http://www.konehuolto.vze.com/
kun käy laatikon läpi, pitäis homma olla ok. Huuhtelu ei pelkästään riitä. Turbiini menee kans vaihtoon.
kun käy laatikon läpi, pitäis homma olla ok. Huuhtelu ei pelkästään riitä. Turbiini menee kans vaihtoon.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Kyllä tuntuu ihmeelliseltä toi Valeo syyläri homma....
Pitäs hirttää munista kattoon se ihminen, joka on yleensäkkin saanut päähänsä, että öljynlauhduttimessa syylärin sisällä pitää olla liitoksia... Eikä niin että olisi yhtenäinen öljylauhdutin ja tiivisteet vain niissä öljyputkien ulostulossa, ettei valu glykoli maahan....
Anteeksi avautumiseni... mutta miksi niiden pitää keksiä pyörää uudestaan. Käyttäisivät vaikka vanhoja w124 syyläreitä... ne sentään kestää.
Pitäs hirttää munista kattoon se ihminen, joka on yleensäkkin saanut päähänsä, että öljynlauhduttimessa syylärin sisällä pitää olla liitoksia... Eikä niin että olisi yhtenäinen öljylauhdutin ja tiivisteet vain niissä öljyputkien ulostulossa, ettei valu glykoli maahan....
Anteeksi avautumiseni... mutta miksi niiden pitää keksiä pyörää uudestaan. Käyttäisivät vaikka vanhoja w124 syyläreitä... ne sentään kestää.
Minun mielipiteeni on, jos kyseinen tuote ei kestä kuin alle 100 tkm on mielestäni kyseessä valmistusvika ja pitäisi kuulua ehdottomasti tehdastakuun piiriin.
Sellaisten komponenttien valmistusvirhe, joka aiheuttaa toisen järjestelmän vioittumisen olisi valmistajan tai maahantuojan ehdottomasti otettava korjaustakuun piiriin.
Sellaisten komponenttien valmistusvirhe, joka aiheuttaa toisen järjestelmän vioittumisen olisi valmistajan tai maahantuojan ehdottomasti otettava korjaustakuun piiriin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Mersulla on erillinen vaihdelaatikko jäähdytin faceliftatussa w211 malleissa.
Tosin ainoastaan isokoneisissa bensoissa e500, 280cdi ja 320 cdi:ssä joissa on vetokoukku.
Behrin tekemä.
Jälkiasentaa sellaisen niin loppuu murheet sen suhteen ainakin.
Tässä termostaatilla varustetun jäähdyttäjän varaosanumero A2115000200.
Siihen tarvitsee sen muoviraamin mihin se kiinitetään jäähdytäjään popniitillä ja putket.
Hintakin on "mitätön" siihen verrattuna mitä automatti huolto/korjaus maksaa.
Jäähdytin ~300e+muut tilpehöörit kuten putket kiinnikeet jne silti jää pitkälti alle tonnin
ja ei tarvitse murehtia että oisko tai milloin on glykoolia automaatti öljyjen seassa.
Behrin Online kataloogista löytyy kans kun hakee tuolla mersun varaosanumerolla lisä tietoa
mitat,kuva ja missä malleissa sitä käytetään.

Katsoisin itse sen ennalta ehkäisevältä huollolta.
Ei ehkä ois koskaan tarvinut tehdä mutta jos, niin säästyi pitkä "penni".
Paljon päänvaivaa ja aikaa muuhun kuin verstaalla hengailla ja syydellä rahaa sinne(mersulle ja Valeolle).
Täysin kattavia takuita on turhaa kysellä mersulta....
Tulee vastaan ehkä 50% mutta vaatii ison pinon euroja itseltä myös.
Muokattu : Otin vanhat ei toimivat linkit pois.
Tosin ainoastaan isokoneisissa bensoissa e500, 280cdi ja 320 cdi:ssä joissa on vetokoukku.
Behrin tekemä.
Jälkiasentaa sellaisen niin loppuu murheet sen suhteen ainakin.
Tässä termostaatilla varustetun jäähdyttäjän varaosanumero A2115000200.
Siihen tarvitsee sen muoviraamin mihin se kiinitetään jäähdytäjään popniitillä ja putket.
Hintakin on "mitätön" siihen verrattuna mitä automatti huolto/korjaus maksaa.
Jäähdytin ~300e+muut tilpehöörit kuten putket kiinnikeet jne silti jää pitkälti alle tonnin
ja ei tarvitse murehtia että oisko tai milloin on glykoolia automaatti öljyjen seassa.
Behrin Online kataloogista löytyy kans kun hakee tuolla mersun varaosanumerolla lisä tietoa
mitat,kuva ja missä malleissa sitä käytetään.
Katsoisin itse sen ennalta ehkäisevältä huollolta.
Ei ehkä ois koskaan tarvinut tehdä mutta jos, niin säästyi pitkä "penni".
Paljon päänvaivaa ja aikaa muuhun kuin verstaalla hengailla ja syydellä rahaa sinne(mersulle ja Valeolle).
Täysin kattavia takuita on turhaa kysellä mersulta....
Tulee vastaan ehkä 50% mutta vaatii ison pinon euroja itseltä myös.
Muokattu : Otin vanhat ei toimivat linkit pois.
Viimeksi muokannut Turbocompound, Ke 30.03.2011 01:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A170cdi-00 1999-
Myös itsellä on 124:ssa (300 tdt 4-matic) erilliset jäähdyttimet
sekä moottoriöljylle että automaatilaatikon öljylle. Valmistaja
on arvatenkin Behr, koska ne ovat alkuperäiset, kun autossa
on vetokoukku ja ilmastointi.
Suosittelen lämpimästi laittamaan vaikka Setrabin keulalle, mikä
hyvänsä virityspaja osaa homman.
Jos virittelette jotain pahveja nokalle, niin olka varovaisia. Joku
väitti, että puoliksi peitetty jäähdytin voi hajota lämpötilaeron takia.
En tiedä, pitääkö paikkansa.
sekä moottoriöljylle että automaatilaatikon öljylle. Valmistaja
on arvatenkin Behr, koska ne ovat alkuperäiset, kun autossa
on vetokoukku ja ilmastointi.
Suosittelen lämpimästi laittamaan vaikka Setrabin keulalle, mikä
hyvänsä virityspaja osaa homman.
Jos virittelette jotain pahveja nokalle, niin olka varovaisia. Joku
väitti, että puoliksi peitetty jäähdytin voi hajota lämpötilaeron takia.
En tiedä, pitääkö paikkansa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Vaikka takuu ei korvaisi vahinkoja, niin korvausta voi silti hakea ja
saada virhevastuun perusteella. Eli jos kamat ei kestä kohtuullisesti,
niin korvausvaatimus peliin. Tämä koskee kuluttajakauppaa.
60.000 km Mersulla on selvästi alle kohtuullisen tason.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/
saada virhevastuun perusteella. Eli jos kamat ei kestä kohtuullisesti,
niin korvausvaatimus peliin. Tämä koskee kuluttajakauppaa.
60.000 km Mersulla on selvästi alle kohtuullisen tason.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/
Kyllä se vaan niin on, että;JarkkoN kirjoitti:Vaikka takuu ei korvaisi vahinkoja, niin korvausta voi silti hakea ja
saada virhevastuun perusteella. Eli jos kamat ei kestä kohtuullisesti,
niin korvausvaatimus peliin. Tämä koskee kuluttajakauppaa.
60.000 km Mersulla on selvästi alle kohtuullisen tason.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/
kuluttajansuojalain 5 luvun säännösten perusteella (lakisääteinen virhevastuu) ulottuu valmistajan lisäksi maahantuojalle.
Jos minulla olisi vastaava asia, 58 tkm ajettu Mersu, ja jäähdyttimen kautta pääsisi automaattivaihteistoon pakkasnesteitä, niin käräjille veisin jutun edellämainitun lainsäädännön perusteella.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3021
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kannatan ehdottomasti virhevastuukysymyksen selvittämistä jo etukäteen. Olishan näissä melkein jo takaisinvedon paikka! Asioitten pitää vaan kestää sen verran kun normaalin käytön puitteissa normaalien vastaavien tuotteitten kestoikä on. Piste.
Mulla kävi työkalun kanssa silleen, että eräästä nimeltämainitsemattoman merkkisestä kamerasta hajosi suljin totaalisen rimusiksi. Takuu oli mennyt kaksi kuukautta aikaisemmin umpeen. Huolto ei epäröinyt yhtään: "menee virhevastuun piikkiin", hajosi liian aikaisin odotusikään nähden.
Mulla kävi työkalun kanssa silleen, että eräästä nimeltämainitsemattoman merkkisestä kamerasta hajosi suljin totaalisen rimusiksi. Takuu oli mennyt kaksi kuukautta aikaisemmin umpeen. Huolto ei epäröinyt yhtään: "menee virhevastuun piikkiin", hajosi liian aikaisin odotusikään nähden.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Joo...
...mut kun et ole ostanut autoasi Vehosta, vaan tuonut itse Saksasta. Lähde siinä sitten taistelemaan saksalaista autoliikettä vastaan. Mersun tehtaan tästä hommasta pitäisi vastuun kantaa eikä jälleenmyynyt liike, koska selvästi kansainvälisestikin todettu tyyppivika. Itse olen omaan piikkiin laittanut autoni huoltofirmassa, jolla Mersun ym testerit ja hyvä on tullut. Kuten sanottua ketuttaa tämä nk. laatu todella paljon. Ittellä kun on ollut kymmenkunta Mersua kaikkiaan ja tää on kyllä tullut niin saa.....n kalliiksi. Tallissa seisoo ja jahka pääsen asian yli vaihdan Jaggeen.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Kyllä!rumilus kirjoitti:Minun mielipiteeni on, jos kyseinen tuote ei kestä kuin alle 100 tkm on mielestäni kyseessä valmistusvika ja pitäisi kuulua ehdottomasti tehdastakuun piiriin.
Sellaisten komponenttien valmistusvirhe, joka aiheuttaa toisen järjestelmän vioittumisen olisi valmistajan tai maahantuojan ehdottomasti otettava korjaustakuun piiriin.
Jos valmistaja toimisi siten kuin sen pitää, se kantaisi vastuunsa automaattisesti ja korjaisi asian kuntoon ilman kustannuksia asiakkaalle.
Jos se taas ei toimi, niin silloin kuluttajan turvana on virhevastuulaki, kuten useammatkin kirjoittajat tuossa totesivat.
Vian ilmetessä yhteys oman kunnan kuluttajaneuvojaan joka kertoo miten asiassa kannattaa edetä.
Käytännössä näissä asioissa useimmiten edetään siten että kuluttaja tekee kirjallisen reklamaation, josta käy ilmi mitä kuluttaja vaatii..eli tässä tapauksessa vian korjaamista valmistajan laskuun.
Tietysti jos nyt asiakas ja maahantuoja/merkkikorjaamo on jo sopinut korjaamisesta ja kulurakenteesta, niin silloin taitaa olla myöhäistä enää vaatia kuluja kokonaan maahantuojan piikkiin?!
Näin maallikona ajatellen vika kuitenkin kuuluu ehdottomasti virhevastuulain piiriin, koska ei voitane olettaa että E320:n hintaisen auton voimansiirtoon tulee merkittävän suuri vika jo noin 60t kilsan jälkeen.
Maahantuojat toki tuntevat tänä päivänä virhevastuulain erittäin hyvin ja jos asiakas ei tunne, voi helposti käydä niin että maahantuoja tarjoaa "sopuratkaisua" jossa se maksaa osan ja sälyttää osan kuluista asiakkaalle. Useimmat kuluttajat tyytyvät tähän mukisematta, koska onhan se jo helpottava tunne kun korjausarvio on reilu kymmpitonni ja itselle jääkin "vain" puolet maksettavaa...ja harva silloin muistaa enää miettiä virhevastuulakia, varsinkaan jos ei tunne sen sisältöä juurikaan.
Eli kun uudehkoon autoon tulee iso vika, kannattaa ensin olla yhteyksissä kuluttajaneuvojaan, joka osaa antaa neuvot siitä miten kannattaa edetä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
On aivan käsittämättömiä nuo korjaus kulut VEHOLLA
Jos jo pelkästään tuo maksaa 12000€ niin on kyllä aika kusetuksen makua.
Todellisuus on kyllä aivan muuta.
Saksasta saa takuu korjattuja vaihteistoja muistaakseni noin 2000 € ja siihen muut päälle niin
Voi olla että kaikki saa tuohon neljään tonniin töineen, jos itse tiettää vieraalla.
Jos maksaa tuon neljä tonnia veholle niin ne tekee koko homman omistajan piikkiin.
Tähän pitäis saada lain voimainen päätös.
Hyvä auto, johon laitettu aivan sutta ja sekundaa.

Jos jo pelkästään tuo maksaa 12000€ niin on kyllä aika kusetuksen makua.
Todellisuus on kyllä aivan muuta.
Saksasta saa takuu korjattuja vaihteistoja muistaakseni noin 2000 € ja siihen muut päälle niin
Voi olla että kaikki saa tuohon neljään tonniin töineen, jos itse tiettää vieraalla.
Jos maksaa tuon neljä tonnia veholle niin ne tekee koko homman omistajan piikkiin.
Tähän pitäis saada lain voimainen päätös.
Hyvä auto, johon laitettu aivan sutta ja sekundaa.

Miten mulla on semmonen tunne, että ainakin C-sarjalaisen kohdalla sama vika on maksanut Veholla kokonaisuudessaan joku 5000 €, josta siitä summasta Veho on sitten tullut vastaan siten että asiakkaalle jää maksettavaa 2 k€ tjsp. Onko joku nyt kusettanut ton 12000 €? Sillähän saa helvetti melkeen koko auton Saksasta.
Kieltämättä aika hunajainen hinta vaihdelaatikosta!nautseri kirjoitti:On aivan käsittämättömiä nuo korjaus kulut VEHOLLA
Jos jo pelkästään tuo maksaa 12000€ niin on kyllä aika kusetuksen makua.
Todellisuus on kyllä aivan muuta.
Todettakoon vertailun vuoksi että esim vaihtokone Porsche 911-malliin maksaa suunnilleen saman verran..eikä ole muuten ihan halvimmasta päästä koneita tuo mylly.
Enpä edes halua tietää mitä Mersun koneet maksaa jos vaihdelaatikotkin ovat tuon hintaisia..

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Tässä yksi saman ongelman kanssa kamppaileva.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Miten voi tuo hinta arviot noin heitellä,vai onko tuo se oma osuus tuossakin.
Tämä korjaamo osaa hommansa ja sieltä kannattaa kysellä,ennenkuin vie jonnekkin veholle.
Siinä mielessä nämä erikoiskorjaamot paljon parempia verettuna ,esim,vehoon,
Koska asentajat tekevät vain näitä töitä ja antavat takuun.
http://www.suomenyritykset.fi/KONEHUOLT ... /11034373/
On hyvä ,että tänne tulee paljon tietoa tästä ongelmasta,josta on monelle hyötyä kun kolahtaa omaan nilkkaan.
Täältä niitä saa.
http://www.atb-berlin.com/index.php?language=en
Käännös etusivusta.
Tervetuloa ATB Automatikgetriebe Berlin, Tervetuloa ATB Automatikgetriebe Berlin,
Tarjoamme korjaamiseen ja jälleenrakentamiseen noin 65 eri lähetykset (valmistajat kuten Mercedes Benz, BMW, VW-Audi, Opel, Ford, kaikki japanilaiset ja yhdysvaltalaiset lähetykset), tilava varasto, jossa on varastossa enintään 500 rebuild lähetykset, vääntömomentin muuntimet sekä laaja valikoima varaosia ja suodattimet.
Kun nyky vianmäärityslaitteiden
* Dyno-Tester (viimeisin, atk-malli, jossa ohjelmisto 45 eri lähetykset
* TranX 2000 (siirto Analyzer)
* Venttiilien Body Tester (Hydra - Test)
* Solenoidiventtiili Tester
voimme testata kaikki elektronisesti ohjattu automaattinen lähetyksiä.
Löydät tietoa lähetykset ja osien luokista kokonaishallintaa, hinnat puhelinviestinnästä pyynnöstä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Miten voi tuo hinta arviot noin heitellä,vai onko tuo se oma osuus tuossakin.
Tämä korjaamo osaa hommansa ja sieltä kannattaa kysellä,ennenkuin vie jonnekkin veholle.
Siinä mielessä nämä erikoiskorjaamot paljon parempia verettuna ,esim,vehoon,
Koska asentajat tekevät vain näitä töitä ja antavat takuun.
http://www.suomenyritykset.fi/KONEHUOLT ... /11034373/
On hyvä ,että tänne tulee paljon tietoa tästä ongelmasta,josta on monelle hyötyä kun kolahtaa omaan nilkkaan.

Täältä niitä saa.
http://www.atb-berlin.com/index.php?language=en
Käännös etusivusta.


Tervetuloa ATB Automatikgetriebe Berlin, Tervetuloa ATB Automatikgetriebe Berlin,
Tarjoamme korjaamiseen ja jälleenrakentamiseen noin 65 eri lähetykset (valmistajat kuten Mercedes Benz, BMW, VW-Audi, Opel, Ford, kaikki japanilaiset ja yhdysvaltalaiset lähetykset), tilava varasto, jossa on varastossa enintään 500 rebuild lähetykset, vääntömomentin muuntimet sekä laaja valikoima varaosia ja suodattimet.
Kun nyky vianmäärityslaitteiden
* Dyno-Tester (viimeisin, atk-malli, jossa ohjelmisto 45 eri lähetykset
* TranX 2000 (siirto Analyzer)
* Venttiilien Body Tester (Hydra - Test)
* Solenoidiventtiili Tester
voimme testata kaikki elektronisesti ohjattu automaattinen lähetyksiä.
Löydät tietoa lähetykset ja osien luokista kokonaishallintaa, hinnat puhelinviestinnästä pyynnöstä.
No eikös foorumilla ollu 2 kk takaperin se tapaus, jossa W210 E50 AMG:stä särky kone. Veholla oli uus kone 37 000 € (ja vanhasta sai hyvitystä vissiin 5 000 €). Eli aika halpaa, varsinkin kun noita E50:iä saa Saksasta tohon hintaan omaan pihaan vaikka 2 suht priimakuntoista kappaletta (ja semmosia joista voi koneen ottaa tilalle, saa 3 kpl)...jva kirjoitti:Enpä edes halua tietää mitä Mersun koneet maksaa jos vaihdelaatikotkin ovat tuon hintaisia..
En tiä mistä helvetistä ne noita hintoja oikeen repii, luulis 37 000 €:llä rakentavan koko 210-romun moneen kertaan uuelleen... Vai oliskohan Veholla asiakaspalvelija kattonu sen verran kieroon, että tullu yks nolla liikaa perään tai sitte on muuten vaan tarpeeksi maksavia asiakkaita, eikä vaihteistojen ja moottoreiden vaihdot kiinnosta...
vetokoukku ?
Onko vetokoukulla ja lauhduttimella jokin yhteys? Omassani on alkuperäinen vetokoukku.JarkkoN kirjoitti:Myös itsellä on 124:ssa (300 tdt 4-matic) erilliset jäähdyttimet
sekä moottoriöljylle että automaatilaatikon öljylle. Valmistaja
on arvatenkin Behr, koska ne ovat alkuperäiset, kun autossa
on vetokoukku ja ilmastointi.
Suosittelen lämpimästi laittamaan vaikka Setrabin keulalle, mikä
hyvänsä virityspaja osaa homman.
Jos virittelette jotain pahveja nokalle, niin olka varovaisia. Joku
väitti, että puoliksi peitetty jäähdytin voi hajota lämpötilaeron takia.
En tiedä, pitääkö paikkansa.
mb 320 cdi -04
RP