W220 400 cdi -02 moottori värisee.(ongelma selvinnyt )

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

W220 400 cdi -02 moottori värisee.(ongelma selvinnyt )

Viesti Kirjoittaja gitta »

Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa tai tietääkä kukaan avun ongelmaan.
tyhjäkäynnillä ei minkäänlaista värinää, mutta 2000 - 3500 tulee runkoon vipra , alkaa tulemaan sellainen värinä että persuksissa tuntuu.
mitään vikakoodia auto ei anna.
startatessa / sammuttaessa ei ylinmääräisiä kolinoita eikä myöskään tyhjäkäynnillä.
kiitokset vastauksista jo etukäteen :?: :?:
Viimeksi muokannut gitta, Ti 31.03.2009 21:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
- Siis paikallaan, vai ajaessa ?

Jos ajaessa, niin kardaanin keskikannaketta kannattaa kuunnella ja voi sitä käsikopelolla sieltä keskeltä kokeillakkin, vai taitaa olla tuossa niin paljon kaikenlaista edessä haitolla.
Laakeri taitaa kuiteski olla ihan stantardikokoja, halpa.

Jos paikoillaankin, niin onko tehot tallella ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

Paikallaan P ja N vaihdekepin asennossa, vedot tallessa. alkaa n. 1200> jälkeen täristä. sama myös ajaessa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos mekaanista vikaa ei ole.
Niin jäljelle jää suuttimille menevät johdot, sekä polttoainelinja.
Johtoja ei varmaankaan kannata irti ruveta nykkimään, en tosin tiedä, onko siitä mitään haittaa.
Mutta voisi ne tarkastaa ja erotella irti toisistaan nipussa.
Tuo teidän moottori mahtaa ahtaa, vaikka toinen ahdin olisi pois pelistä.
Jos ahtimen PWM-johto katkeaa, niin siitä ei tule herjaa.
Mutta jos jompikumpi virtajohdoista katkeaa, niin siitä tulee.
Se on helppo tarkistaa, kun lampun avulla tiirailee, liikkuuko ahtimen vipu, kun moottorin käynnistää, pitäsi liikkua.

Jos kasikoneesta vaan yksi pytty on pimeänä, niin sitä ei kyllä huomaa mitenkään.
Jos käynnistä erottaa, niin useammassa on häikkää.

Tarkastaa kaikki polttoainelinjan putket, myös paluulinjat, jos ne on tukossa, ei suutin toimi oikein.

Sulakkeet.


Sitten testeriin, muuta ei äkkiä tule mieleen, on niin harvinainen moottori täällä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

kiitos vinkeistä, pitääpä aamusella tarkistaa nuo ahtimen vivustot.
testerissä kyllä käytetty mutta ei olemassa olevaa vikaa. :?:
mole84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 22.01.2009 21:46
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mole84 »

En tiedä mersun koneesta mut traktorin kone oireili samalla tavalla ku siitä oli tasapaino koneiston ruuvit löystynyt moottorista.. Heitin vaan ilmoille tälläsen en tiedä et onko mersussa ees sitä...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

gitta kirjoitti:kiitos vinkeistä, pitääpä aamusella tarkistaa nuo ahtimen vivustot.
testerissä kyllä käytetty mutta ei olemassa olevaa vikaa. :?:
Tehtiinkö pelkkä pikatesti? vai testatiinko tarkemin esim suutimia 1kerralaan sulkemalla korjajaus arvoja katsomalla :?:

Poltoaine puoli kaikki mistä tuikku jo mainitsi ja lisäksi
tarkistaa tuleeko tankkin korvaus ilmaa tarpeeksi(korki auki) joskus käynnyt 4konessa että mennyt ilmareikä jotenkin tukkon minkä jälkeen toimi ihan miten sattu tärinä sammuilua ym,suodati hyvässä kunnosa

Voimansiirto puolelta siis jos ajossa ja paikallan samanlainen niin
Jostain joskus lukenut että automaatin turbiini aiheutaisi saman suuntaisia oireita

Mootorin/vaihteiston kiinitystyynyt varmasti ehjät :?:

Värinän vaimenin ehjä (kampiakselin hihnapyörässä) :?:
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

tehtiin testeriissä kaikki testit jotka pystyi. ottamatta autosta mitään irti.
arvot niissä kohdallaan.
vaihdelaatikon taka tyyny OK.
moottorin tyynyt vaihtoon torstaina, niistä ei ottanut selvyyttä. suuri epäilys että olisi niissä vika :cry: kun konetta käsillä yritti heiluttaa niin ei antanut periksi yhtään. katsotaan kun nuo saadaan vaihdettua.
pahiten värinän tuntee paikallaan kun kierrättää konetta niin tuossa 1200 ja toinen on noin 2500 paikkeilla. noiden välissäkin ja yläpuolella värinää.
vedot kyllä tuntuu olevan kotona.
(nuo turpon vivustotkin liikuu kun panee käyntiin.)
toivottavasti vika löytyis tuolta tyynyjen puolelta ettei olisi turbiinissa.
laitanpa viestiä kun tyynyt vaihdettu. :) :) .
mutta jos jollain tulee vielä jotain mieleen niin viestiä peliin.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Villi veikkaus olis dampperi, eli kampiakselin hihnapyörän värinänvaimennin(olisko jotain kumia 400CDI:ssä?).
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

moottorin tyynyt vaihtoon torstaina, niistä ei ottanut selvyyttä. suuri epäilys että olisi niissä vika kun konetta käsillä yritti heiluttaa niin ei antanut periksi yhtään.

Nuo tyynyt kyllä pehmetessään väristävät autoa tyhjäkäynnillä esim .pysähtyessä valoihin ja vaihde p asentoon niin ei ole vetoa päällä ja kone pääsee heilumaan vapaasti jos kumit ovat rikki.Veto päälle ja tärinä loppuu.
Tälläiset oireet ollut parissa aiemmassa 124:ssa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

Nyt alkaa loppua vitsit tuon auton kanssa.
moottori tyynyt vaihdettu, ei vaikutusta.
suuttimien kuppitesti suoritettu ei erovaisuuksia.

kovia arvauksia:

olisiko automaatin turbiini paskana ?
(voiko aiheuttaa tärinää , laatikko ei kyllä luista yhtään ja vaihtaa todella siististi)

moottorin tasapainoakseli ajotus pielessä ?
( akselia pyörittää nokka ketju, voiko hypätä hampaan "tuntuisi aika oudolta")

jos jollain lisää tietoa asiasta niin sitä otetaan avosylin vastaan.

:shock: :shock:
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

Noniin alkoihan sitä vikaa löytyyn, n. 80% varmuudella ilmeisesti nokka ketju hypännyt hampaan tasapainoakselilla.

tälläinen tyyppivika tiettyyn kone numeroon asti mahdollista jonka jäleen tullut ketjun hyppäämisen estokisko.

saa nähdä tuleeko tuo mb tehdas korjaus kustannuksissa yhtään vastaan.
:? :?
S400CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 12.12.2008 10:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja S400CDI »

100% varmasti väitän että ei tule.
www.varaosatnetista.fi Suomen edullisin varaosien verkkokauppa!
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

Odotan mielen kiinnolla että miten käy :shock: :shock:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

400cdi tasapainotus akselin ajoitus kuvia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

gitta kirjoitti:Noniin alkoihan sitä vikaa löytyyn, n. 80% varmuudella ilmeisesti nokka ketju hypännyt hampaan tasapainoakselilla.

tälläinen tyyppivika tiettyyn kone numeroon asti mahdollista jonka jäleen tullut ketjun hyppäämisen estokisko.

saa nähdä tuleeko tuo mb tehdas korjaus kustannuksissa yhtään vastaan.
:? :?
Onko siitä tietystä koneen numerosta tietoa :?:

Jospa näistä jolekkin jotain iloa jolle kulle
Kuva

Kuva
Pomppi josku hampaan jossain vanhemmisa malleissa puutu alemassa kuvassa näkyvä osa
NO:3 hyppimisen estin(skip protection)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

gitta kirjoitti:Odotan mielen kiinnolla että miten käy :shock: :shock:
Ehkä kiinnostaa sinua enemmän mutta kiinnostaa kyllä muitakin. Tuo 80% vaikuttaisi kyllä hyvältä veikkaukselta moottoria koskevan kirjallisuuden perusteella (jos moottorinumero täsmää eikä muutosta ole vielä tehty).
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

moottorin numero täsmää muistaakseni ....14752 ja sen jälkeen tuo
NO:3 hyppimisen estin(skip protection) jo vakiona.
ja itsellänihän on vanhempaa mallia oleva moottori ja päivitystä ei ole tehty, joten tuollahan se vika piilee varmaan :shock: .

saksan hinta vaivaiselle osalle alle 10€ mutta työ varmaankin maksaa 1500€ :evil: :evil: .

mutta pitänee vaihtaa samalla varmaan liukukiskot ja jakoketju.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kysy muualtakin kuin vehosta tarjousta siitä työstä.
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

jep. kyllä tarkoitus kysyä paikalliselta MB asiantuntijalta. :P .
mutta jos sattuisi olemaan niin hyvä tuuri että tehdas osallistuis kustannuksiin niin silloin pitänee miettiä asiaa tarkoin, mutta toden näköisyys on aika pieni tuossa asiassa.... :evil: :evil: :evil:
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

mistä ohjelmasta nuo hienot kuvat merkeistä löytyy :?: :?:
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Viesti Kirjoittaja shade_z »

gitta kirjoitti:mistä ohjelmasta nuo hienot kuvat merkeistä löytyy :?: :?:
Mersun WIS ohjelmasta
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

saakohan tuota ohjelmaa mistään ?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

gitta kirjoitti:saakohan tuota ohjelmaa mistään ?
muutamia paikkoja missä noita näkynyt
mersun/daimlerin palvelimelta voinut ladat erilaisin ehdoin/hinnoin

mailmalla konkkan mennen korjaamon huutokaupassa myös törmänyt tollasen

ecartools

suht kallis systeemi
hinnat jotain luokka
xxxx€
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
gitta kirjoitti:saakohan tuota ohjelmaa mistään ?
muutamia paikkoja missä noita näkynyt
mersun/daimlerin palvelimelta voinut ladat erilaisin ehdoin/hinnoin

mailmalla konkkan mennen korjaamon huutokaupassa myös törmänyt tollasen

ecartools

suht kallis systeemi
hinnat jotain luokka
xxxx€
Siis WIS-ohjelman? Jos kelpuuttaa laittoman kopion niin pari kymppiäkin riittää

http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-WIS-AS ... 240%3A1318
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

Nonniiiiin tuli odotettu vastaus tuolta veholta,
asiakkaan omavastuu 100% niin kuin aikaisemmin S400CDI
tuossa kirjoittikin :evil: :evil: :evil:
saa nähdä kuinka paljon tuon 20€ osan lisäys tuonne maksaa. :?: :?:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

gitta kirjoitti:Nonniiiiin tuli odotettu vastaus tuolta veholta,
asiakkaan omavastuu 100% niin kuin aikaisemmin S400CDI
tuossa kirjoittikin :evil: :evil: :evil:
saa nähdä kuinka paljon tuon 20€ osan lisäys tuonne maksaa. :?: :?:
Siis varmistuiko syyksi jo tuo tasapainoakselin ketjun "lipsuminen"?
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

ei ole käytetty vielä auki mutta, kaikki muut testit käyty läpi mitä tuolle pystyy tekemään.
juttelin mb teknisen tuen kanssa asiasta (taisi olla joku vir....) hän sanoi että eteläsuomessa on vastaavanlaisia tapauksia ollut kymmeniä.
tuon tietyn konenumeron vanhemmissa versioissa ei tuota ketjun hyppäämisen suojaa ole, jolloin se pääsee pomppaamaan.
luulisi tuon hintaluokan autoissa tuollaiset lisäosat laitettavan automaattisesti tehtaan takuseen kun on ongelma ollut tiedossa.
on kuulema alle 100 thkm ajetuissakin tapahtunut vastaavaa.

alkaa vain tuo uskottavuus merkkiin olemaan vaakalaudalla :evil:
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Tuota noin eikös tuohon rahaan jo saisi Saksanmaalta kokonaisen auton joka luovuttaisi toimivan elimen ja loput myyntiin ja siitä pientä korvausta vaivasta, tuli vaan mieleeni.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja gitta »

jameri kirjoitti:Tuota noin eikös tuohon rahaan jo saisi Saksanmaalta kokonaisen auton joka luovuttaisi toimivan elimen ja loput myyntiin ja siitä pientä korvausta vaivasta, tuli vaan mieleeni.
eipä nuo niin halpoja tuolla saksassakaan vielä ole että kannattas 20€ osan takia tänne roudata :wink:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

gitta kirjoitti:
jameri kirjoitti:Tuota noin eikös tuohon rahaan jo saisi Saksanmaalta kokonaisen auton joka luovuttaisi toimivan elimen ja loput myyntiin ja siitä pientä korvausta vaivasta, tuli vaan mieleeni.
eipä nuo niin halpoja tuolla saksassakaan vielä ole että kannattas 20€ osan takia tänne roudata :wink:
Ja siitä 20 eurosta pitäisi säästää vielä purkutyö, uusi osa on "valmiiksi irrotettu" ja asennus taas tarvitaan molempiin.
Vastaa Viestiin