Ei missään nimessä pidä mennä ajeleen korkki auki.
On koneen tuho hyvin todennäköistä .
Korkissa on paineen säätöventtiili joka pitää jäähdytysjärjestelmässä oikean paineen.
Paineen alainen järjestelmä siirtää lämpöä pois paremmin korkeissa lämpötiloissa.
Normaali paineistamaton vesi kiehuu ja kannen tiiviste menee todennäköisesti rikki
kaltio15 kirjoitti:Ei missään nimessä pidä mennä ajeleen korkki auki.
On koneen tuho hyvin todennäköistä .
Korkissa on paineen säätöventtiili joka pitää jäähdytysjärjestelmässä oikean paineen.
Paineen alainen järjestelmä siirtää lämpöä pois paremmin korkeissa lämpötiloissa.
Normaali paineistamaton vesi kiehuu ja kannen tiiviste menee todennäköisesti rikki
Vesi-glykooli seos kiehuu jossain105 astetta celssiusta,eikä paine ole järjestelmässä muun takia kuin että lämmöt voi nousta jossain helteellä vuoristoajossa jopa 130 asteeseen,eikä rupea kiehumaan ja tule järjestelmästä ulos.koska autoja myydään lämpimiin maihin vähän enemmän kuin Pohjoisen asukeille.Mun kinnerin lämmöt ei ikinä ole noussut yli 90asteen ja on varma ettei 50% etyleenglykoli siinä lämpötilassa kiehu.
Minä toimin tässä vapaaehtoisena koekaniinina,koska tämän o-renkaan poistamisen hoksasin,ja hyvin tuntuu pelaavan 250km jo ajettu ilman o-rengasta,paisuntasäiliön korkissa,ja paisuntasäiliöstä on helppo katsoa milloin sinne rupeaa punaisen vaihteistoöljy nousemaan kevyempänä pinnalle,ja viedä auto sen jälkeen syylärin vaihtoon,eikä tarvi tehdä vaihteistolle glykoli testejä kun sitä ei voi sinne mennä.
Tietenkin informoin jos jotain ongelmia ilmenee, ja on hyvä että varoitellaan mutta pitäisi olla aina jotain järkevää perustetta nuille varoituksille,90 asteinen neste johtaa lämpöa ilmakehän eli yhden kp paineessa samallailla kuin 3-4kp paineessa,on tietenkin luonnollista ettei se johda jos se kiehuu,mutta 90asteessa ei varmaan kiehu,90astetta ei ole veden kiehumispiste se on on suora kulma.
Mikä ihme tässä mun 270:ssä on vikana, vaikka kuinka raottelin niitä syylärin päällä olevia kiinnitysrautoja ja availin pultit että pääsin kattomaan, mutta en millään löytänyt sieltä sitä VALEON tarraa enkä sitä valkoista pistettä
Onkohan mulla joku poikkeustapaus kun sitä/niitä ei oo
Onko kellään muulla samaa ongelmaa kuin mun autossa
Nii ja vuosimallihan on 9/2002
Atro kirjoitti:Mikä ihme tässä mun 270:ssä on vikana, vaikka kuinka raottelin niitä syylärin päällä olevia kiinnitysrautoja ja availin pultit että pääsin kattomaan, mutta en millään löytänyt sieltä sitä VALEON tarraa enkä sitä valkoista pistettä
Onkohan mulla joku poikkeustapaus kun sitä/niitä ei oo
Onko kellään muulla samaa ongelmaa kuin mun autossa
Nii ja vuosimallihan on 9/2002
Otin pois koko pellin,muistaakseni 9kpl, 10millin kannalla olevaa ruuvia ja kaksi torst kannalla niin lähtee pois, alla syylärin yläpinnassa oli tarra
VALEO RA1043 A211500 08 02 00021367 04 Made in Sweden
84899 Q G
Ei mullakaan mitään valkoista pistettä ollut.
varmistan vielä että kun otit sen pellin pois, niin näkykö se suoraan siinä, ettei muuta tarvinnu purkaa. Itekin löysäsin ne kaikki samat pultit ja torxsit
Atro kirjoitti:varmistan vielä että kun otit sen pellin pois, niin näkykö se suoraan siinä, ettei muuta tarvinnu purkaa. Itekin löysäsin ne kaikki samat pultit ja torxsit
Joo ei tarvi muuta purkaa mutta kyllä se pitää se pelti ottaa pois että pääsee näkemään,jos yrittää sieltä moottorin puolelta kurkistella ei sitä nää kun siinä on semmonen musta muovi sopivasti edessä,käytä se pelti vaan pois,niin näät missä mersu on tehty mun oli näköjään vissiin naapurissa Haaparannalla kun luki että made in Sweden.
Laatikkoremontti on nyt tehty Hartikaisella. Syyläri ja turbiini vaihdettiin ja laatikko huuhdeltiin. Hyvin tuntuu toimivan. Toivon mukaan lähettävät pienen liekitetyn laskun perään.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Hartikaisen lasku turbiinin ja syylärin vaihdosta oli minulle 2045 €. Summasta 150 € meni kyllä blokilämmittimen asennukseen. Loput ( ehkä noin 2000 € ) meni sitten MB:n piikkiin. Autossa on ostettu 6kk.n Finntakuu. Tuosta vajaasta kahdesta tonnista pitää ruveta riitelemään Finntakuun kanssa. Eivät kuulemma korvaa kun on heidän mielestään tyyppivika.
Tässä Finntakuun takuuehdot:
"Rikkoutuminen, joka on suora seuraus mekaanisesta tai rakenteellisesta viasta, jonka valmistaja on myöntänyt millä
tahansa tavalla, tai valmistaja korjaa omalla kustannuksellaan."
Kyllä kai viat autoihin tulevat yleensä samoihin paikkoihin. Hartikaisella on Kuopiossa korjattu 10 laatikkoa ja oliko Oulussa muutama samoin Joensuussa. Eli ei ole tyyppivika mielestäni kun on noin vähän korjattu. MB ei ole tehnyt edes takaisin kutsua tästä viasta. Laatikkoviat ovat saaneet julkisuutta siksi kun korjaukset ovat olleet kalliit ja siksi MB tuleekin vastaan. Finntakuu perustelee taas tyyppivikaa sillä kun MB tulee vastaan korjauksessa. Kuluttajavalituslautakuntaan otan kyllä yhteyttä Finntakuun tulkinnan vuoksi.
Tulli lähetti myös autoveropäätöksen ennätysajassa, yhdessä viikossa. Vero on laskettu 31000€:n pyyntihinnan mukaan, eikä yhtään tullut huojennusta tuosta laatikkoviasta vaikka laitoin liitteeksi perustelut ja korjauskustannukset Verovalituskin on näköjään tehtävä. Verottaja yrittää aina pelata ensikädessä valtion eduksi.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Kyllä takuun pitäis korvata koko auto?
Tyyppivika on koko mersu jos siihen vedotaan.
Miksi siis ottaa vakuutus jos se ei sitten korvaa.
Älä tyydy tällaisiin päätöksiin.
Ehkä juuri näitten takia otit vakuutuksen.
Tee valitus kaikkiin mahdollisiin paikkoihin jotta saat oikean päätöksen.
kttopar kirjoitti:Hartikaisen lasku turbiinin ja syylärin vaihdosta oli minulle 2045 €. Summasta 150 € meni kyllä blokilämmittimen asennukseen. Loput ( ehkä noin 2000 € ) meni sitten MB:n piikkiin. Autossa on ostettu 6kk.n Finntakuu. Tuosta vajaasta kahdesta tonnista pitää ruveta riitelemään Finntakuun kanssa. Eivät kuulemma korvaa kun on heidän mielestään tyyppivika.
Tässä Finntakuun takuuehdot:
"Rikkoutuminen, joka on suora seuraus mekaanisesta tai rakenteellisesta viasta, jonka valmistaja on myöntänyt millä
tahansa tavalla, tai valmistaja korjaa omalla kustannuksellaan."
Kyllä kai viat autoihin tulevat yleensä samoihin paikkoihin. Hartikaisella on Kuopiossa korjattu 10 laatikkoa ja oliko Oulussa muutama samoin Joensuussa. Eli ei ole tyyppivika mielestäni kun on noin vähän korjattu. MB ei ole tehnyt edes takaisin kutsua tästä viasta. Laatikkoviat ovat saaneet julkisuutta siksi kun korjaukset ovat olleet kalliit ja siksi MB tuleekin vastaan. Finntakuu perustelee taas tyyppivikaa sillä kun MB tulee vastaan korjauksessa. Kuluttajavalituslautakuntaan otan kyllä yhteyttä Finntakuun tulkinnan vuoksi.
Tulli lähetti myös autoveropäätöksen ennätysajassa, yhdessä viikossa. Vero on laskettu 31000€:n pyyntihinnan mukaan, eikä yhtään tullut huojennusta tuosta laatikkoviasta vaikka laitoin liitteeksi perustelut ja korjauskustannukset Verovalituskin on näköjään tehtävä. Verottaja yrittää aina pelata ensikädessä valtion eduksi.
Ei Mersu ole mitään vikaa myöntänyt,jos olisi, kaikkiin olisi vaihdettu jäähdytin täällä Vehon toimesta.kyllä takuu korvaa jos ovat sellaisen antaneet,ja auto on ollut ehyt takuuta ostettaessa,tai tavallaan se on korjaus vakuutus,jonka sinä olet ostanut,ja siirtänyt vastuun heille.
Ei tuo 31000 verotusarvo tunnu pahalta jos kohtuulliset kilonmetrit,katso autoarvion antama hinta maksaa muutaman euron,sieltähän se tullikin hinnat ostaa ja jättää hinnoittelu vastuun heille.
Kerkesin jo sanomaan, että hyvin toimii. Pitemmällä lenkillä oli taas samanlaiset oireet eli täristys 100km/h lievässä kiihdytyksessä ylämäkeen. Tuntuu myös, että pienemmillä vaihteilla pienillä kierroksilla jurisee.
Taas käynti Hartikaisella ja koeajolle. Todettiin vikaa niin kuin ennenkin.
Sovittiin, että seurataan 1000 km ja otetaan uusi glykolitesti ja vaihdetaan tarvittaessa öljyt. Glykolia saattoi jäädä laatikkoon kun sitä oli niin paljon. Toinen mahdollisuus, että laatikossa on sittenkin vikaa.
Jäähdytin ja turbiini jo vaihdettiin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Ei hyvältä vaikuta...ilmeisesti automaattilaatikko on myös vaihtokunnossa.
Mielestäni ei kannata ajella tuhansia kilometrejä ja kuunnella,koska sinulla on uusi turpiini,jolle ei tee hyvää laatikosta mahdollisesti irtoavat "möskät".
kttopar kirjoitti:Kerkesin jo sanomaan, että hyvin toimii. Pitemmällä lenkillä oli taas samanlaiset oireet eli täristys 100km/h lievässä kiihdytyksessä ylämäkeen. Tuntuu myös, että pienemmillä vaihteilla pienillä kierroksilla jurisee.
Taas käynti Hartikaisella ja koeajolle. Todettiin vikaa niin kuin ennenkin.
Sovittiin, että seurataan 1000 km ja otetaan uusi glykolitesti ja vaihdetaan tarvittaessa öljyt. Glykolia saattoi jäädä laatikkoon kun sitä oli niin paljon. Toinen mahdollisuus, että laatikossa on sittenkin vikaa.
Jäähdytin ja turbiini jo vaihdettiin.
No niillähän on epäonnistunut korjaus,ja kyllä se tästä eteenpäin menee heidän piikkiin,vaikka joutuisivat laatikon laittaan,työllähän on 2 vuoden takuu,maksa vaan lasku äkkiä pois.
Tehtiin toisen kerran glygolitesti ja paljastuihin sieltä vielä glygolia mittarin mukaan yli 400 mg/l eli mittarin maksimit. Tehtiin uudelleen eli toiseen kertaan huuhtelu ja öljynvaihto tehtaan piikkiin. Testataan nyt kun tulee paremmat ajokelit.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Turhaa pelleilyä tuo huuhtelu jos toosa täynnä glykolia. Sitä jää sinne joka männän pesään eikä käytännössä tuu millään pois kun purkamalla vaihteisto ja samalla vaihtamalla kaikki kitkalevyt.
Ne levyt nimittäin korkkaa luultavasti muutaman kuukauden sisällä joka tapauksessa kun ovat saaneet glykolia. Ikävä kyllä
Hemmetin paljon helpompi olisi suosiolla vaihtaa ne kitkalevyt ja putsata laatikko ennen kuin ne korkkaa, sitten on koko laatikko venttiilikoneistoineen ja turbiini täynnä sontaa.
Ne kitkapinnat on selluloosapohjaista materiaalia ja glykoli pehmittää ne aivan mössöksi.
kttopar kirjoitti:Tehtiin toisen kerran glygolitesti ja paljastuihin sieltä vielä glygolia mittarin mukaan yli 400 mg/l eli mittarin maksimit. Tehtiin uudelleen eli toiseen kertaan huuhtelu ja öljynvaihto tehtaan piikkiin. Testataan nyt kun tulee paremmat ajokelit.
Mitenkä kävi takuun kanssa?
Fin takuu tuntuu hanurista jos on noin suuri oma vastuu.
Eikö auto tarkisteta kun ottaa takuun ja loput hoituu takuun piiriin?
Entä Hartikaisella mikä oli tuomio?
pekkali kirjoitti:Jos kaikki on noin surkeasti, -miksi pitää ajaa Mersulla?
Tuntuu olevan muita parempiakin merkkejä...
Mersusi hinnalla saa varmasti tuoreemman Jaappanilaisen jossa ei tutkitusti ole vikoja
Missä japanilaisessa on automaattiloota ja 200 hp dieseli?
OT: Taitaa olla aikamoisen kallis huijaus tuo 'finntakuu'. Katselin itsekin joskus takuuehtoja ja eihän se todellakaan korvaa mitään missään tapauksessa vaikka maksaa sairaasti.
Finntakuu ei korvaa mitään kun mersu tuli puolella hintaa vastaan. Tämä vastaantulo kuulemma osoitti, että kyseessä on tyyppivika.
Finntakuun ehdoissa on, että tyyppivikoja ei korjata.
Ei Valeon jäähdyttimen vuoto kuitenkaan ole tyyppivika kun kuulemma Kuopiossa on korjattu 3-4 autoa Jyväskylässä muutama ja Oulussa myös muutamia. Ei mersu ole tehnyt edes takaisinkutsua asian vuoksi.
Toisen laatikon huuhtelun jälkeen hävisi isommat oireet mutta hienoinen täristys 1000 kierroksen tuntumassa jäi. Tämä esiintyy kyllä uudessakin mersussa. Tämä huuhtelu piti maksaa itse
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Mersulla on erillinen vaihdelaatikko jäähdytin faceliftatussa w211 malleissa.
Tosin ainoastaan isokoneisissa bensoissa e500, 280cdi ja 320 cdi:ssä joissa on vetokoukku.
Behrin tekemä.
Tämä vinkkinä niille jotka eivät luota Valeon laatuun.
Tässä termostaatilla varustetun jäähdyttäjän varaosanumero A2115000200.
Siihen tarvitsee sen muoviraamin mihin se kiinitetään jäähdytäjään popniitillä ja putket.
Hintakin on "mitätön" siihen verrattuna mitä automatti huolto/korjaus maksaa.
Behrin Online kataloogista löytyy kans kun hakee tuolla mersun varaosanumerolla lisä tietoa
mitat,kuva ja missä malleissa sitä käytetään.
Muokattu: Poistettu vanhat linkit
Viimeksi muokannut Turbocompound, Ke 30.03.2011 01:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen seurannut keskustelua ja aloin huolestumaan itsekin joten kaivoin auton kantakirjan esiin, autoni w211 200cdi vm 2004 on tullut stutgartin linjalta 18.9.2003 ja kurkistessani pellin alle siellä edessä alhaalla olevassa kaposessa kennostossa luki BEHR joka lienee hyvä asia eli ilmeisesti säästyn tuolta kaikelta jota VALEO on useimmille aiheuttanut?ei ole kyllä ollut kuvattuja oireitakaan..
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
velieinari kirjoitti:olen seurannut keskustelua ja aloin huolestumaan itsekin joten kaivoin auton kantakirjan esiin, autoni w211 200cdi vm 2004 on tullut stutgartin linjalta 18.9.2003 ja kurkistessani pellin alle siellä edessä alhaalla olevassa kaposessa kennostossa luki BEHR joka lienee hyvä asia eli ilmeisesti säästyn tuolta kaikelta jota VALEO on useimmille aiheuttanut?ei ole kyllä ollut kuvattuja oireitakaan..
Tuo on eri jäähdytin. Jäähdyttimen päältä pitää irrottaa 6 ruuvilla kiinni oleva pelti jonka alta löytyy valmistaja. Ongelma on yleisempi tehokkaammissa moottoreissa esim 270cdi ja 320 cdi.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Kattelin juuri tarkemmin sitä lauhdutinta, merkki Valeo mutta mitä mieltä olette, olisiko ongelmia jo kuulunut olla jos niitä ylipäätään tässä pikkukoneessa(200cdi W211 vm.2004) on tulossa koska autolla ajettu 180 tonnia ja yleensä nämä ongelmat on olleet aiemmin? lisäksi olisiko mahdollista että autoon on vaihdettu lauhdutin esim.merkkihuollon yhteydessä edellisen omistajan aikaan? ja vielä oliko kaikki Valeot paskoja vai kyseessä lienee jotkut kappaleet jotka ongelmia aiheutti?
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
velieinari kirjoitti:Kattelin juuri tarkemmin sitä lauhdutinta, merkki Valeo mutta mitä mieltä olette, olisiko ongelmia jo kuulunut olla jos niitä ylipäätään tässä pikkukoneessa(200cdi W211 vm.2004) on tulossa koska autolla ajettu 180 tonnia ja yleensä nämä ongelmat on olleet aiemmin? lisäksi olisiko mahdollista että autoon on vaihdettu lauhdutin esim.merkkihuollon yhteydessä edellisen omistajan aikaan? ja vielä oliko kaikki Valeot paskoja vai kyseessä lienee jotkut kappaleet jotka ongelmia aiheutti?
Kannataako jäädä odottelemaan vastauksia noihin kysymyksiin, laita suosiolla erillnen lauhdutin. Aikoinaan Volvossa sama ongelma ja laitoin nippusiteillä n 20 x 20 cm halpislauhduttimen joka pelasi ihan hyvin.
Kävin glykolitestissä, ja sen korjaamon testi ylettyi vain 150 mg asti. Meikäläisellä tietenkin täydet pinnat eli yli 150 mg.
Menee ensi perjantaina remonttiin, kannattaako ajaa ollenkaan ennen sitä? Normikäytössä tulisi viikossa ehkä 500 km, vaikuttaako 500 km enää mihinkään?
Uusi jäähdytin löytyi 350 e ja siihen työ päälle. Vaikka saisi Mersun maksamaan 50%, niin ei siltikään kannata varmaan viedä Veholle? Paitsi jos laatikossa on ehtinyt jo jotain menemään rikki, niin olisiko silloin Veho parempi?
Niin, ja kannattaako lauhdutinremontin ja huuhtelun yhteydessä laittaa se lisäaine laatikkoon?
ccmali kirjoitti:Kävin glykolitestissä, ja sen korjaamon testi ylettyi vain 150 mg asti. Meikäläisellä tietenkin täydet pinnat eli yli 150 mg.
Menee ensi perjantaina remonttiin, kannattaako ajaa ollenkaan ennen sitä? Normikäytössä tulisi viikossa ehkä 500 km, vaikuttaako 500 km enää mihinkään?
Uusi jäähdytin löytyi 350 e ja siihen työ päälle. Vaikka saisi Mersun maksamaan 50%, niin ei siltikään kannata varmaan viedä Veholle? Paitsi jos laatikossa on ehtinyt jo jotain menemään rikki, niin olisiko silloin Veho parempi?
Niin, ja kannattaako lauhdutinremontin ja huuhtelun yhteydessä laittaa se lisäaine laatikkoon?
Yleensä vaihdetaan myös turbiini ja tehdään huuhtelu, jolloin kokonaishinta nousee aika reippaasti. minulla vika uusiutui noin vuoden päästä uudelleen, mutta sen merkkihuolto hoiti mukisematta omalla kustannuksella. Minusta kannattaa ainakin kysyä Veholta mitä tulisi sitä kautta maksamaan jos tehdas tulee vastaan.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Itsekin tämän ketjun innoittamana katsomaan mitä siellä pellin alla on. Ja ylläri pylläri Valeota löytyy myös -05 270 Cdi:stä.
Mutta miten minusta siellä on kaksi syyläriä perättäin toisissaan kiinni?
Katoskaas noita kuvia niin ymmärrätte mitä tarkoitan.
Eli siellä näyttäisi olevan kaksi erillistä lauhdutinta jos tätä kuvaa on uskominen ja jos tuo moottorin puolella oleva osa jossa on sinisellä päivämäärä on myös lauhdutin? http://picasaweb.google.fi/MarkoViik/Me ... 4058903682
Eli taidan itsekin seuraavassa huollossa pyytää glykolitestin. Ilmeisesti tämän ikäisissä ei pitäisi enää olla ongelmaa, mutta mistä pirusta sen tietää...
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto: