R107 ruostekohdat?
R107 ruostekohdat?
Mitä paikkoja kannattaa erityisesti tarkastaa, jos lähtee ostattelemaan R107 SL:ää?
Ainakin etulokasuojat näyttävät helposti kukkivan lamppujen päältä ja konepellin saranan juuresta olen ruostevikaa löytänyt...
Ainakin etulokasuojat näyttävät helposti kukkivan lamppujen päältä ja konepellin saranan juuresta olen ruostevikaa löytänyt...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
lisää
- vesivuodot sisätilaan ? eli kurkista mattojen alle.
- PVC-massan kätkemät "yllätykset" ? eli massan ja pellin väliin pesiytynyt kosteus. Näkyy pohjassa massassa olevina kuhmuina, ja niitä jos painelee, niin tuntuu joustoa, tai rahinaa. Nämä kun kaapii auki voi löytyä pienempää tai suurempaa tuhoa
- PVC-massan kätkemät "yllätykset" ? eli massan ja pellin väliin pesiytynyt kosteus. Näkyy pohjassa massassa olevina kuhmuina, ja niitä jos painelee, niin tuntuu joustoa, tai rahinaa. Nämä kun kaapii auki voi löytyä pienempää tai suurempaa tuhoa

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su 30.03.2008 13:36
- Paikkakunta: Rovaniemi
Lämmppäri ja puhallin on liitetty toisiinsa siten, että tulipelti on siinä välissä. Usein tulipelti on ruostunut tuosta kohtaa ja sadevesi tulee ruostekohdista läpi ohjaamoon. Asian voi tarkastaa oikeastaan vain, mikäli irrottaa koetaulun alusmuovit ja sihtailee lampulla tulipellin ja lämmitimen liitoskohtaa. Ruostevanat tulipellissä kielivät ongelmista. Myöskin ilmastoidut autot ruostuvat tuosta, kun ilmastointi kerää kondenssivettä tuohon saumaan.
Kaikki tiivisteurat, takaluukku, sekä kangaskaton suojapelti ovat herkkiä ruostumaan.
Kaikki tiivisteurat, takaluukku, sekä kangaskaton suojapelti ovat herkkiä ruostumaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Kiitos kaikille vinkeistä!
Muut ruostekohdat selvinnevät normaalilla (perusteellisella) tutkimisella, mutta tuo tulipelti oli yllätys. Näkeekö mahdollista ruostevikaa mitenkään moottoritilan puolelta?
En tiedä, paljonko täysin ruosteettomia yksilöitä löytyy Euroopasta. Kaliforniamallit houkuttelisi, mutta muutaman Mersun sieltä ostaneena tiedän ettei sielläkään kaikki autot ruostettomia ja varsinkaan hyväkuntoisia ole. Ja tuo ilmastoinnin kondenssivesi on sielläkin saattanut tehdä tulipellille tepposia.
Eurooppa-mallissa säästäisi kuljetuskustannusten lisäksi ALV:n ja tullin verran. Lisäksi autossa olisi valmiiksi oikeanlaiset puskurit (jos siis puhutaan -73 tuoreemmista yksilöistä). Mutta ne ruosteet...
Muut ruostekohdat selvinnevät normaalilla (perusteellisella) tutkimisella, mutta tuo tulipelti oli yllätys. Näkeekö mahdollista ruostevikaa mitenkään moottoritilan puolelta?
En tiedä, paljonko täysin ruosteettomia yksilöitä löytyy Euroopasta. Kaliforniamallit houkuttelisi, mutta muutaman Mersun sieltä ostaneena tiedän ettei sielläkään kaikki autot ruostettomia ja varsinkaan hyväkuntoisia ole. Ja tuo ilmastoinnin kondenssivesi on sielläkin saattanut tehdä tulipellille tepposia.
Eurooppa-mallissa säästäisi kuljetuskustannusten lisäksi ALV:n ja tullin verran. Lisäksi autossa olisi valmiiksi oikeanlaiset puskurit (jos siis puhutaan -73 tuoreemmista yksilöistä). Mutta ne ruosteet...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
lisää
Joku vuosi sitten hommattiin kaverille 350 SLC Saksasta, sillä oli ajettu alle 150 tkm. Ruosteita siitä ei löytynyt, eli jos löytää (oikeasti )vähän ajetun yksilön, niin pellitkin on todennäköisesti kunnossa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Ei aina, kaverilla on 60 tml. ajettu -73 SL... ja ruostetta löytyi....ihan reilusti. Mottori ja tekniikka on toisaalta loitavassa kunnossa. (Florida-auto)vähän ajetun yksilön, niin pellitkin on todennäköisesti kunnossa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Jenkkimallissa ei ole takapenkkiä vaan pelkkä vuorattu vaneri. Nosta tätä vaneria ja kurkkaa eristemattojen alle jos TÄÄLTÄ EI löydy ruostetta ..... loistava asia !!!! Toinen kohta johon ite törmäsin ihan vahingossa oli etuiskarien yläpäät. Monta peltiä päällekkäin ja pistehitsillä kasassa. Melko hankala kohta korjata. Kolmas kohta: Irroita konetilan puolelta ilmastointipuhaltimen kotelo, irroita puhallin ( 4* mutterit ) ja tarkista ko. kotelot. Jos sieltä löytyy ruostetta se on todella hankala paikka korjata. Lämppärin kenno pois ym. kojetaulut sitä ennen. Kojetaulu taas ei irtaudu jos ei irrota tuulilasia jne..... eli siis paikkaus onnistuu vain auton ohjaamon puolelta.
SL- man
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Itsellä ollut 2 ameriikan SL:ää. USA on tietysti iso maa, eurooppaa suurempi joten sieltäkin löytyy eri ilmasto-oloista lähtenyttä peilä joten mitään samaa kaavaa USA-mallien ruostevioissa ei välttämättä ole. Ja joskus sitä voi löytyä yllättävistä paikoista. Itse on tosin koskaan sekoa floridan tai itärannikon autoihin yleensä, koska ne ovat enempi vähempi miinoja ja näitä saakin kolmella neljällä tuhannella.
Mutta lähes kaikissa lattiat kukkii, eli jos kuskin ja apparin laittioita ei ole jo vaihdettu/paikattu niin se on todennäköisesti edessä. Joissain autoissa myös takatavaratilan matto on hautonut takakontin pohjaa.
Alkupään autoissa, joissa akku konehuoneessa, niin akunkin alta löytyy pientä syöpymää.
Sitten tietysti nuo jotka on jo mainittukin, ilmenee joissain autoissa.
USA autoissa jostain syystä taitaa nuo kotelot ja helmat säilyä aika paljon paremmin kuin Euroopassa olleissa???
Sitten ne europuskurit, ne vasta oikea ruosteen pesä onkin. paljon peltiä päällekkäin ja kumia. Ei parane mennä purkamaan koska on monesti sillä kromilla kasassa. Sen takia kai hyvillä europuskureilla on joskus saman verran hintaa kuin kokonaisella elämän karaisemalla nyy jookin SL:llä.
Jos olet ruosteetonta ja hyvää SL:ää etsimässä niin minulla on sellainen, jossa siis kaikki korjaukset jo tehty ja uusi maali päällä, teknikkaa päivitetään paraikaa uusiksi. Jos budjettisi tavoittaa tämän niin aletaan hieromaan kauppoja.
Mutta lähes kaikissa lattiat kukkii, eli jos kuskin ja apparin laittioita ei ole jo vaihdettu/paikattu niin se on todennäköisesti edessä. Joissain autoissa myös takatavaratilan matto on hautonut takakontin pohjaa.
Alkupään autoissa, joissa akku konehuoneessa, niin akunkin alta löytyy pientä syöpymää.
Sitten tietysti nuo jotka on jo mainittukin, ilmenee joissain autoissa.
USA autoissa jostain syystä taitaa nuo kotelot ja helmat säilyä aika paljon paremmin kuin Euroopassa olleissa???
Sitten ne europuskurit, ne vasta oikea ruosteen pesä onkin. paljon peltiä päällekkäin ja kumia. Ei parane mennä purkamaan koska on monesti sillä kromilla kasassa. Sen takia kai hyvillä europuskureilla on joskus saman verran hintaa kuin kokonaisella elämän karaisemalla nyy jookin SL:llä.
Jos olet ruosteetonta ja hyvää SL:ää etsimässä niin minulla on sellainen, jossa siis kaikki korjaukset jo tehty ja uusi maali päällä, teknikkaa päivitetään paraikaa uusiksi. Jos budjettisi tavoittaa tämän niin aletaan hieromaan kauppoja.

- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Aika monessa Amerikanmallin R107:ssa on kromilistat lokasuojien reunassa. Ovatkohan nuo kiinni liimamassalla vai ruuveilla?
Itse en oikein kromikaarista perusta ja vähän arveluttaa mahdolliset ruuvinreiät varsinkin takakaarien reunassa, jossa on kaksi peltiä päällekkäin...
Itse en oikein kromikaarista perusta ja vähän arveluttaa mahdolliset ruuvinreiät varsinkin takakaarien reunassa, jossa on kaksi peltiä päällekkäin...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Nuohan on aina jälkiasennuskamaa, joten molempia vaihtoehtoja on käytetty. Jos kromikaaret on autossa niin niiden aluset kannattaa tarkistaa ennen ostoa. Siellä voi olla ihan mitä vaan, peltiäkin joskus.paloviita kirjoitti:Aika monessa Amerikanmallin R107:ssa on kromilistat lokasuojien reunassa. Ovatkohan nuo kiinni liimamassalla vai ruuveilla?
Itse en oikein kromikaarista perusta ja vähän arveluttaa mahdolliset ruuvinreiät varsinkin takakaarien reunassa, jossa on kaksi peltiä päällekkäin...
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24