61000km ja glykoolit laatikossa!
Tossa vaan katsoin MB GTC:stä W211:n automaattilaatikoita, kaksi kappaletta myynnissä hintaan 1950 euroa mutta toisella olikin ajettu jo 100 km ja toisella 6210 km. Enemmän ajettuja myydään halvemmalla.
Moottoreista E420CDI:n kone kymppitonnilla (ajettu jo 60 tkm), E320CDI 7000 euroa mutta oli tuollakin ajettu jo 8 km.
Moottoreista E420CDI:n kone kymppitonnilla (ajettu jo 60 tkm), E320CDI 7000 euroa mutta oli tuollakin ajettu jo 8 km.
Vuoto on kaikissa autoissa mahdollista, jos vaihteistoöljyn lauhdutin on jäähdyttimen yhteydessä tai glykoli/ öljy lauhdutin erikseenkin.kardaani kirjoitti:Niin mihinkä vuosimalliin asti tuo glykolin vuoto laatikkoon mahdollista? Kaverilla tosiaan 320 cdi vuodelta 2005 ja ajettu jotain vaivaiset 30 tkm. Onko tuossa mahdollista myös moinen vahinko?
Ei kuitenkaan kovin yleistä, paitsi Valeo -jäähdyttimellä varustetussa MB-ssä.
Silloin tällöin on kyllä tullut vastaan muissakin merkeissä ja myös Behrin tekemissä MB:n jäähdyttimissä.
JariN
Re: vetokoukku ?
Joo, Mersu halusi, että kaikki mallit toimivat hyvin kuumassa.r3333 kirjoitti:Onko vetokoukulla ja lauhduttimella jokin yhteys? Omassani on alkuperäinen vetokoukku.JarkkoN kirjoitti:Myös itsellä on 124:ssa (300 tdt 4-matic) erilliset jäähdyttimet
sekä moottoriöljylle että automaatilaatikon öljylle. Valmistaja
on arvatenkin Behr, koska ne ovat alkuperäiset, kun autossa
on vetokoukku ja ilmastointi.
Suosittelen lämpimästi laittamaan vaikka Setrabin keulalle, mikä
hyvänsä virityspaja osaa homman.
Jos virittelette jotain pahveja nokalle, niin olka varovaisia. Joku
väitti, että puoliksi peitetty jäähdytin voi hajota lämpötilaeron takia.
En tiedä, pitääkö paikkansa.
mb 320 cdi -04
2100 kg koukussa lisää melkoisesti jäähdytystarvetta ja ilmastoinnin
kenno heikentää jäähdytystä. Totesivat Mersulla, että tarvitaan
erilliset jäähdyttimet sekä moottoriöljylle että laatikkoöljylle.
Jou. Tämä alkoi vähän vaivaamaan itseäkin kun tuon automaatin kunnossapysymisen kanssa tässä tuli juuri taisteltua.masaf1 kirjoitti:Eio, eikä tuu. Tosin muita ongelmia senkin edestä, mutta 10 x halvempia.tomppa08 kirjoitti:onkos 210 tuota onkelmaa mulla 300000 ajettu 02 e
Lopulta siis sain viikonvaihteessa toimeksi vaihtaa -01 rekisteröidyn ja hiukka reilut 100tkm ajetun S210:n automaatin syyläriltä lähtevät lauhduttajan putket, 4kpl. Maksoi nekin tuommosen pyöriän 1,5 mummon tonnia. Vaikka pikkurahaahan tuo toki on, jos sitä näihin puheena oleviin ongelmiin vertaa.
Ovat siis nuo putket siinä samassa liemessä keitetyt kuin se surullisen kuuluisa palkkikin siellä tiiviin muovikotelon "suojassa". Kunto oli hirviä. Heikoimmassa hapessa ollut pysyi kasassa korroosion avulla ja pikkusen väännellessä alkoi heti murtumaan, kun tuota sitten operaation jälkeen ihmetteli irto-osana.
Aikaa meni muuten ja melkoisesti, semmonen reilut nelisen tuntia... Tartti runsasta liuotusta ja varovaista pientä kitkuttelua se jäähdyttäjän alemman liitoksen irtisaaminen. Oli jo usko loppua ja pelko kova, että irtoaa syyläristä kulma ennen kuin putken liitos aukeaa. Myös putken tukena ollut kiinnikkeen (muovisessa jäähdyttäjänkotelossa irtomutterilla kiinni) irrottaminen tuotti vähän ylimääräistä tuskaa, jotta sitä saattoi myös käyttää uuden putken tukemiseen. Seuraavaksi kyllä aukeaa. Sen verran tukevasti tuli voideltua kuparitahnalla.
Merkkiliikkeessä tuli auton muita vaivoja eilen hoidattaessa huoltopäällikön kanssa asiasta jutustelua, jotta melkoinen savotta oli. Tähän totesi vaan, että tuommoisia nuo hommat pakkaa kieltämättä useasti olemaan.
Että onhan noilla uudemmillla autoilla kiva liikkua, mutta parasta hinta-laatusuhdetta on neljän vuoden käyttöajalla tainnut kuitenkin tarjota se meikäläisen eka Mersu, W123 200D. Happanihan tuokin vähintään väyrysten veroisesti ja naftaa kului suoritustasoon verrattuna oikeastaan ihan kohtuuttomasti, mutta muutoin oli ylläpito halpaa ja auton arvokaan ei tuossa ajassa edes ihan puolittunut, vaikka ei monesta tonnista edes liikkeelle lähdetty.
Pitäisköhän seuraavaksi autoksi kokeilla ihka uutta Aygoa...


Nesteet vaihteistoöljyn joukossa
Tapauksia on ollut että VALEON jäähdyttimet vuotaa glykoolit vaihteistoöljyn sekaan. Kannattaa tarkistaa merkki ja jos auton nauhapäivä on ennen 09/03 vika saattaa olla juuri se. (203/211)
Re: Nesteet vaihteistoöljyn joukossa
c180mersu kirjoitti:Tapauksia on ollut että VALEON jäähdyttimet vuotaa glykoolit vaihteistoöljyn sekaan. Kannattaa tarkistaa merkki ja jos auton nauhapäivä on ennen 09/03 vika saattaa olla juuri se. (203/211)
Älä


Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Jarkko S kirjoitti:No _yhden_ tapauksen tiedän, ei aihetta paniikkiinnautseri kirjoitti:No tulihan se sieltä.
![]()
Oisko jo aiheellista laittaa erillinen kenno joka on uusimmissa 320CDI
A2115000200, M8740001 Behr,koko 230x160mm,niin pysyis litkut erillään.
Tuleeko siitä huuhtelemalla vielä laatikko, kun lopetettiin ajaminen kun rupes täristään,vaan pitääkö jotain uusia laatikkoon?Onnistuuko teillä tällainen muutos?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Yksi sana:
Siekkinen. http://www.konehuolto.vze.com/
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Ei haittaisi pätkääkään erillinen jäähdytin, tuntuu nuo uudet syylärit olevan hivenen heikkoja.jussilampi kirjoitti: Oisko jo aiheellista laittaa erillinen kenno joka on uusimmissa 320CDI
A2115000200, M8740001 Behr,koko 230x160mm,niin pysyis litkut erillään.
Tuleeko siitä huuhtelemalla vielä laatikko, kun lopetettiin ajaminen kun rupes täristään,vaan pitääkö jotain uusia laatikkoon?Onnistuuko teillä tällainen muutos?
Voihan sitä kokeilla että huuhtelee laatikon, vaan jos täristää jo niin voi olla että sisukset ovat ottaneet kipiää. Tuossa äskettäin remppasin yhden 722.6:n jossa glykolivaurio, niin osa tiivisteitä oli aikamoista purkkaa.
Mehän tehdään mitä pyydetään

Otappa Jarkko oikein sydämmen asiaksi tuo lauhduttimen vaihto homma näihin W211 sarjan autoihin.
Jos saataisiin vaikka 10 foorumilaista ja ostettaisiin kimpassa osat mitä tarvittaisiin.
Ja laske sitten oman työosuutesi siihen,niin mihin summaan päädyttäisiin.?
Ja tähän kannattaa laittaa sellainen jäähdytyn joka on oletettavasti hyvä.
Saataisiin tuo v,,,,mainen ongelma pois ,kun ois muuten niin mieleinen auto,
Saa koko ajan vähän pelätä milloin alkaa vaihteisto oireilee,miten vielä vaikuttanee kun tulee autolle ikää,
Paukkuuko jatkuvasti lauhduttimia.?
Minä ainakin olen valmis lähtemään mukaan.
ps,vaikuttaako pakkasella kovat kierrokset heti käynnistyksen jälkeen tuohon rikkoontumiseen.
(kylmät öljyt ja ylipaine venttiili ei kerkiä painetta tasata?)
Jos saataisiin vaikka 10 foorumilaista ja ostettaisiin kimpassa osat mitä tarvittaisiin.
Ja laske sitten oman työosuutesi siihen,niin mihin summaan päädyttäisiin.?
Ja tähän kannattaa laittaa sellainen jäähdytyn joka on oletettavasti hyvä.
Saataisiin tuo v,,,,mainen ongelma pois ,kun ois muuten niin mieleinen auto,
Saa koko ajan vähän pelätä milloin alkaa vaihteisto oireilee,miten vielä vaikuttanee kun tulee autolle ikää,
Paukkuuko jatkuvasti lauhduttimia.?
Minä ainakin olen valmis lähtemään mukaan.
ps,vaikuttaako pakkasella kovat kierrokset heti käynnistyksen jälkeen tuohon rikkoontumiseen.
(kylmät öljyt ja ylipaine venttiili ei kerkiä painetta tasata?)
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Varmaan kannattaa laittaa, uusi syyläri ennenkuin litkut sekaisin, jos sitä ei ole vaihdettu ja auto on 2003 ja syyläri valeo jossa vaihteistoöljyt kiertää syylärissä.Uusi Nissenssin syyläri maksaa mm.Jäähdytinpalvelu M.vuorisella Hämeenlinnassa 750 euroa,ja asennus 100-200 euroa paikasta riippuen.Tai laittaa kokonaa erillinen lauhdutin maksaa siinä 100 euroa,monen kokoisia sama paikka + hyrrauliliikkeessä letkujen teetto ja asennus.
Tuotiin kaverin kanssa autot saksasta kaksi vuotta sitten samaan aikaan, molemmat 2003 mallia,ostettiin merkkiliikkeestä vähän ajettuja huollettuja autoja ja kummastakin mennyt syyläri n.60000km,ei se voi olla mitään sattumaa,ja on kuulemma niin harvinainen vika.
Mulla korjataa auto perjantaina,tehdas maksaa osista ja töistä 50%,kun niin vähän ajettu ja töydellinen huoltokirja,itselle lisäksi jää maksuun nesteet ja öljyt, laskin että tulee itselle maksaan yhteensä n.1200 euroa.
Tuotiin kaverin kanssa autot saksasta kaksi vuotta sitten samaan aikaan, molemmat 2003 mallia,ostettiin merkkiliikkeestä vähän ajettuja huollettuja autoja ja kummastakin mennyt syyläri n.60000km,ei se voi olla mitään sattumaa,ja on kuulemma niin harvinainen vika.
Mulla korjataa auto perjantaina,tehdas maksaa osista ja töistä 50%,kun niin vähän ajettu ja töydellinen huoltokirja,itselle lisäksi jää maksuun nesteet ja öljyt, laskin että tulee itselle maksaan yhteensä n.1200 euroa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
JariN kirjoitti:Mitä homma tarkkaan ottaen sisältää?jussilampi kirjoitti:
Mulla korjataa auto perjantaina,tehdas maksaa osista ja töistä 50%,kun niin vähän ajettu ja töydellinen huoltokirja,itselle lisäksi jää maksuun nesteet ja öljyt, laskin että tulee itselle maksaan yhteensä n.1200 euroa.
Syylärin vaihto,laatikon huuhtelu 3 kertaa öljyä menee 12 litraa,vaihteiston suodattimen vaihto ja pohjan tiiviste,pakkasnesteen vaihto.Pitäis kuulemma tulla kuntoon,ja tärinän häipyä,työlle takuu 2vuotta.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Ei ole, työn puolesta tuli vastaan -04 530d jossa irronnut imusarjan läppä hajotti koneen 180 tkm ajetusta autosta. Wetterin kustannusarvio uudella koneella oli 15000€ +työ.dealer kirjoitti:530d moottorin maksaa noin 8500€![]()
Mersun 320 cdi koneen hinta on muistaakseni yli 20000, voiko BMW kone olla noin "halpa" ?
Oliko kaverillakis 211/320 malli ?jussilampi kirjoitti: Tuotiin kaverin kanssa autot saksasta kaksi vuotta sitten samaan aikaan, molemmat 2003 mallia,ostettiin merkkiliikkeestä vähän ajettuja huollettuja autoja ja kummastakin mennyt syyläri n.60000km,ei se voi olla mitään sattumaa,ja on kuulemma niin harvinainen vika.
Kun tuntuu että toi vika on koitellu 320 koneellisia eniten

W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Kun tuntuu että toi vika on koitellu 320 koneellisia eniten
[/quote]
Moi vaan kaikille.
Huomenna olis tarkoitus tehdä kauppa w211 E320CDI farmarista vm 2003 ajettu 117tkm. Auto on tänään tutkittu Kuopion hartikaisella ja glykolia ei löytynyt laatikosta eikä vikamuistissa ollut kuulemma mitään mainittavaa. Meneekö ne jarruyksiköt automaattisesti takuuseen jos tulee vikaa? Kahden laista tietoa olen saanut.
Kun lukee näitä juttuja täältä niin hirvittää vähän että olenko tekemässä virhe investointia?? Onko tämä syylärivika miten yleinen? Osaako kukaan sanoa prosentteina??
t:Uusi foorumilainen

Moi vaan kaikille.
Huomenna olis tarkoitus tehdä kauppa w211 E320CDI farmarista vm 2003 ajettu 117tkm. Auto on tänään tutkittu Kuopion hartikaisella ja glykolia ei löytynyt laatikosta eikä vikamuistissa ollut kuulemma mitään mainittavaa. Meneekö ne jarruyksiköt automaattisesti takuuseen jos tulee vikaa? Kahden laista tietoa olen saanut.
Kun lukee näitä juttuja täältä niin hirvittää vähän että olenko tekemässä virhe investointia?? Onko tämä syylärivika miten yleinen? Osaako kukaan sanoa prosentteina??
t:Uusi foorumilainen
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Moi vaan kaikille.Repa320 kirjoitti:Kun tuntuu että toi vika on koitellu 320 koneellisia eniten
Huomenna olis tarkoitus tehdä kauppa w211 E320CDI farmarista vm 2003 ajettu 117tkm. Auto on tänään tutkittu Kuopion hartikaisella ja glykolia ei löytynyt laatikosta eikä vikamuistissa ollut kuulemma mitään mainittavaa. Meneekö ne jarruyksiköt automaattisesti takuuseen jos tulee vikaa? Kahden laista tietoa olen saanut.
Kun lukee näitä juttuja täältä niin hirvittää vähän että olenko tekemässä virhe investointia?? Onko tämä syylärivika miten yleinen? Osaako kukaan sanoa prosentteina??
t:Uusi foorumilainen[/quote]
Kylläkai se on ihan turvallista suomalaisesta merkkiliikkeestä ostaa,suomessahan on tuotteella virhevastuu jos tuote on virheellinen ilman aikarajaa,esim.saksassa se on vaan kaksi vuotta,ja luulis että nuin vähän ajettuun sais vaihtotähti takuun ja huolenpitosopimuksen,ainakin Oulun Veholla on semmoisia tarkistettuja takuuautoja,ja varmaan samoin Kuopiossa,se on kova sana kun siihen sisältyy huollotkin.
Ei niiden sähköjarrujen kanssa ole ollut mitään ongelmia,menee kyllä takuuseen jos auto huollettu ja jarrunesteet vaihdettu.Syylärihän on voitu jo vaihtaa kun näyttävät porsivan 60000 tienoilla!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Atro kirjoitti:Oliko kaverillakis 211/320 malli ?jussilampi kirjoitti: Tuotiin kaverin kanssa autot saksasta kaksi vuotta sitten samaan aikaan, molemmat 2003 mallia,ostettiin merkkiliikkeestä vähän ajettuja huollettuja autoja ja kummastakin mennyt syyläri n.60000km,ei se voi olla mitään sattumaa,ja on kuulemma niin harvinainen vika.
Kun tuntuu että toi vika on koitellu 320 koneellisia eniten
Kyllä oli 211 320CDI,mutta Farkku,mutten kyllä usko onko sillä mitään merkitystä onko 4,5 vai 6 pyttynen jos vaan syyläri on sama.Sittenhän juttu on toinen jos on käytetty eri malleissa eri syyläreitä.Sen kyllä tiedän että 270CDI:on korkannu samastä syystä,ja eikö aikoinaan Sofia kirjoitellu että oli mennyt 4-pyttysestä myös vellit sekasi.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Atro kirjoitti:Onkohan kellään muulla sattunu arpajaisissa yhtä hyvää voittoa kuin mullameinaan kun mulla ei ole olleskaan valeon systeemejä vaikka on 2002 malli.
![]()
eli on niinku 210:ssä lauhutin
Siinä on kyllä,melkoinen onnenkantamoinen,jos211 2002 ja eri systeemi ,millainen vaihteiston jähytys siinä on,kun yhdellä tutulla myös 2002 211 270CDI,toivottavasti siinäki eri systeemi.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
[quote="nautseri"]Otappa Jarkko oikein sydämmen asiaksi tuo lauhduttimen vaihto homma näihin W211 sarjan autoihin.
Jos saataisiin vaikka 10 foorumilaista ja ostettaisiin kimpassa osat mitä tarvittaisiin.
Ja laske sitten oman työosuutesi siihen,niin mihin summaan päädyttäisiin.?
Ja tähän kannattaa laittaa sellainen jäähdytyn joka on oletettavasti hyvä.
Saataisiin tuo v,,,,mainen ongelma pois ,kun ois muuten niin mieleinen auto,
quote]
Mä olisin periaattessa valmis lähemään mukaan erillisen lauhduttimen asennukseen vaikka ilmeisesti tuon -05:n kanssa on riski pienempi. Mutta aina paremmin nukkuisi yöt jos ne glykolit olisi eri piirissä kuin vaihteiston öljyt. Mitenkähän tuo valmistaja suhtautuu mahdollisiin muihin laatikko-ongelmiin jos on jälkiasennettu lauhdutin? Antaisko se hyvä tekosyyn olla ottamasta osaa korjauskuluihin jotka muutoin voisi mennä vielä "good willin" piikkiin?
Marko
Jos saataisiin vaikka 10 foorumilaista ja ostettaisiin kimpassa osat mitä tarvittaisiin.
Ja laske sitten oman työosuutesi siihen,niin mihin summaan päädyttäisiin.?
Ja tähän kannattaa laittaa sellainen jäähdytyn joka on oletettavasti hyvä.
Saataisiin tuo v,,,,mainen ongelma pois ,kun ois muuten niin mieleinen auto,
quote]
Mä olisin periaattessa valmis lähemään mukaan erillisen lauhduttimen asennukseen vaikka ilmeisesti tuon -05:n kanssa on riski pienempi. Mutta aina paremmin nukkuisi yöt jos ne glykolit olisi eri piirissä kuin vaihteiston öljyt. Mitenkähän tuo valmistaja suhtautuu mahdollisiin muihin laatikko-ongelmiin jos on jälkiasennettu lauhdutin? Antaisko se hyvä tekosyyn olla ottamasta osaa korjauskuluihin jotka muutoin voisi mennä vielä "good willin" piikkiin?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Ite en paljon ynmärrä niistä, mutta hartikaisella se räjäytyskuvia katteli ja sano että samanlainen systeemi ku väykyssä eli joku "härpäkesysteemi moottorin takaosassa laatikkoo varten. Joku viisaampi osannee selventääjussilampi kirjoitti:Atro kirjoitti:Onkohan kellään muulla sattunu arpajaisissa yhtä hyvää voittoa kuin mullameinaan kun mulla ei ole olleskaan valeon systeemejä vaikka on 2002 malli.
![]()
eli on niinku 210:ssä lauhutin
Siinä on kyllä,melkoinen onnenkantamoinen,jos211 2002 ja eri systeemi ,millainen vaihteiston jähytys siinä on,kun yhdellä tutulla myös 2002 211 270CDI,toivottavasti siinäki eri systeemi.

W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Mulla korjataa auto perjantaina,tehdas maksaa osista ja töistä 50%,kun niin vähän ajettu ja töydellinen huoltokirja,itselle lisäksi jää maksuun nesteet ja öljyt, laskin että tulee itselle maksaan yhteensä n.1200 euroa.[/quote]
Mulla tuli auto tänään Veholta samasta remontista, kokonaiskustannusarvio oli 4400 e ja tehdas maksaa osista 50% ja työstä 25% (tämähän on ollut yleinen käytäntö 5-6 vuotta vanhalle, n. 100 tkm ajetulle huoltokirjalliselle vehkeelle). Oma osuus olisi ollut 2600 euroa, mutta kun olen auton muutama viikko sitten ostanut (liikkeestä), niin se lasku meni sinne. Nämä Vehon korjaus- ja osahinnathan tiedetään, tämä tapaus lienee kaikkein kallein mahdollinen hinta, koska Veholla tiedettiin että en itse maksa laskua. Veholla pyöristyy aika helposti 20-40% laskun loppusummasta, jos nätisti pyytää ja on ollut hyväkatteista hommaa.
Kyllä se muuten ilmeisesti on niin, että kun täristäminen alkaa, niin laatikosta on jo paloja sökönä. Eli silloin ei enää syyläriremontti + huuhtelut auta.
Vietin auton hinurilla Veholle, koska silloin saa vuokra-auton Mobilo Lifen kautta ilmaiseksi (max 5 pv). Alla oli 4 pv Honda Jazz, kyllä täytyy myöntää että Mersun kyyti maistui sen jälkeen. Jos sitä nyt vielä jaksaisi uskoa tähteen.
Mulla tuli auto tänään Veholta samasta remontista, kokonaiskustannusarvio oli 4400 e ja tehdas maksaa osista 50% ja työstä 25% (tämähän on ollut yleinen käytäntö 5-6 vuotta vanhalle, n. 100 tkm ajetulle huoltokirjalliselle vehkeelle). Oma osuus olisi ollut 2600 euroa, mutta kun olen auton muutama viikko sitten ostanut (liikkeestä), niin se lasku meni sinne. Nämä Vehon korjaus- ja osahinnathan tiedetään, tämä tapaus lienee kaikkein kallein mahdollinen hinta, koska Veholla tiedettiin että en itse maksa laskua. Veholla pyöristyy aika helposti 20-40% laskun loppusummasta, jos nätisti pyytää ja on ollut hyväkatteista hommaa.
Kyllä se muuten ilmeisesti on niin, että kun täristäminen alkaa, niin laatikosta on jo paloja sökönä. Eli silloin ei enää syyläriremontti + huuhtelut auta.
Vietin auton hinurilla Veholle, koska silloin saa vuokra-auton Mobilo Lifen kautta ilmaiseksi (max 5 pv). Alla oli 4 pv Honda Jazz, kyllä täytyy myöntää että Mersun kyyti maistui sen jälkeen. Jos sitä nyt vielä jaksaisi uskoa tähteen.