E55 AMG (Väyrysen) Ahtaminen?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

AMG:n alustasta ei oo itellä tietoo, omassa on aikoinaan ollut ADS alusta mut myöhemmin vaihdettu Carlssoniin (joka nyt myynnissä hoxhox mainosmainos ;) ) mut nyt on autossa alla KW Variante II, tosin ei oo päässy sitä vielä testaa ku auto on pikkasen "vaiheessa" vielä :)

Tuota ecu juttua minäki oon monesti miettiny, että miten siinä kartta riittää, tietty jos konetta ei paljon ahdeta niin tarvinneeko sen paljon venyä sitten, ja miten noissa toimisi sitten lisärikastus piiri rinnalla, löytyykö semmosta valmista joka osaa ohjata 8 sylinteriä :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mitäs tälle projektille kuuluu?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tovayryn kirjoitti:Tekeekö muut muuten tämmösiä kaksois ruuveja ku eaton ja lysholm, joilla ahtaminen perustuu pieneen paineeseen..?
Vastaanpa vanhaan viestiin...
Eaton ei ole, kierteisistä ahtimen siivistä huolimatta, ruuviahdin vaan pitkälle kehitetty Roots, eli ahtotapa on eri. Lysholmin ahtimes o viel kaiken lisäks urosroottorissa 3 lapaa ja naarasroottorissa 5 lapaa kun Rootseissa on symmetrisesti ja tasaluku ( yleisesti 3).

Lysholm on ainoa joka valmistaa mun käsittääkseni ruuviahtimia tavallisen kuluttajan markkinoille. Mersu tekee (teetää alihankkijalla?) lisenssin alaisena omat ahtimen rungot ja ainoastaan ruuvit tulee suoraan Lysholmilta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Amgko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 28.09.2008 00:26

Viesti Kirjoittaja Amgko »

Bomber4 kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu?
Tämä projekti tällä aiva jäissä :evil: Hyyty melkeimpä jo lähötilanteeseen.
Katsotaan tuoko tulevaisuus mitään tulleessaan, pelkään pahoin.
Amgko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 28.09.2008 00:26

Viesti Kirjoittaja Amgko »

Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan" :lol:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Amgko kirjoitti:Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan" :lol:
Ei "hallitukselle" kaikkia kannata kertoo :)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Amgko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 28.09.2008 00:26

Viesti Kirjoittaja Amgko »

jeemu kirjoitti:
Amgko kirjoitti:Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan" :lol:
Ei "hallitukselle" kaikkia kannata kertoo :)
No siinäpä se kun se tietää nuo kertomatta :? :lol:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Amgko kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
Amgko kirjoitti:Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan" :lol:
Ei "hallitukselle" kaikkia kannata kertoo :)
No siinäpä se kun se tietää nuo kertomatta :? :lol:
Osta hallitukselle 200d ja pistä itse ajamaan sillä.... :) Tietää sitten myös käytännössä mihin tehoa voisi ehkä tarvita :) :)

Hallitusko teillä molemmat autot tankkaa? Mulle ei ole ikinä kukaan tankannut autoa aina on itse pitänyt maksaa.

:)


Ota se hallitus mukaan ja käytä koeajolla AMG:llä, jos sitten vielä vastustelee niin sano että kumpaakos tässä ollaankaan vaihtamassa autoa vai vaimoa, kun en muista miksi kotoa lähdettiin? :shock: :oops: :roll: :lol:
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Amgko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 28.09.2008 00:26

Viesti Kirjoittaja Amgko »

AK47 kirjoitti:
Amgko kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
Amgko kirjoitti:Näyttää siltä että amg hommaus vaihtuu 2000-luvun (siitä jostain 2003-2004)
c-sarjan farmariin.... Hallistus on vahvasti jarruna tuolle. Amg olisi muka jo niin "vanha"ja muka syö paljon polttoainetta, ja "mihin sitä tehoa niin paljon tarvitaan" :lol:
Ei "hallitukselle" kaikkia kannata kertoo :)
No siinäpä se kun se tietää nuo kertomatta :? :lol:
Osta hallitukselle 200d ja pistä itse ajamaan sillä.... :) Tietää sitten myös käytännössä mihin tehoa voisi ehkä tarvita :) :)

Hallitusko teillä molemmat autot tankkaa? Mulle ei ole ikinä kukaan tankannut autoa aina on itse pitänyt maksaa.

:)


Ota se hallitus mukaan ja käytä koeajolla AMG:llä, jos sitten vielä vastustelee niin sano että kumpaakos tässä ollaankaan vaihtamassa autoa vai vaimoa, kun en muista miksi kotoa lähdettiin? :shock: :oops: :roll: :lol:
Haha :lol:
Ei kato mulla on itsellä jo kohtuu "tehokas" peli joka vie sen 11l tässä Vantaalla pyöriessä. Ja olen koittanut tosiaan tuolle muijallekin sellaista hommata, kun hän itse vielä aluksi sanoi, että pitää olla tehokas ja nopea. En tosin tiedä, mitä se amg veisi rauhallisella ajolla näillä pk-seudun teillä (kehää+lahdentie+tuusulantie) ja pikkutiet päälle.
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

ei alle kymppiin ainakaan mene, se on varma jos joku asia on varma :)
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

itellä E55AMG vie vantaalla sekapyörityksessä n13-15L satkulle. Maantiellä menee alle 10.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Samanlaisilla kulutuksilla menee mun E55AMG kuin juk3;n
jousituksen kovuudesta sanoisin kun on ads-jousitus jotta on kova ja tosi kova, tosin tällä hetkellä erittäin kova kun on ads-vikatilassa :roll:
säkkie55
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 29.04.2009 10:06
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja säkkie55 »

Moi vaan kaikille,uusi käyttäjä älähtää :)

Tohon projektiin liittyen tosiaan on melko kallista,kuulemani perusteella kun erään "virittäjäkeisarin" kanssa juttelin puhelimessa oman e55:sen tehonlisäyksistä. Mulla itellään on toi kompuraversio,mutta samalla tuli puheita tollasen W210:n ahtamisprojektista joka siis karkas hinnoiltaan ihan holtittomaksi.

Kleemann on kuulema hyvä,mutta melko arvokas on sekin,jos miettii esim. että tohon kompurakoneeseen kompurapyörä,ecu ja ilmansuodatin oli 3500 luokkaa ... No sitä en tilannu vielä kun Harinen lupasi selvittää,minkä verran jäisi kustannuksia jos sen pyörän ostaa pelkästään ja ajetaan sitten dynossa uusi ohjelma.Putkisto ahistaa varsinki takapäästä tässä mallissa reilusti,eli se on menossa vaihtoon ihan näillä näppäimillä.

Supersprintiltä katottiin koko putkisto kattien kanssa niin vaatimattomat 10.000 euroa :lol: joten sekin jää kaupan hyllylle,mutta onneksi kunnon putkisto on jo löytynyt.
W211 E55 Amg ,susi lampaan vaatteissa :)
Vastaa Viestiin