61000km ja glykoolit laatikossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Käsittääkseni alku tärinän ilmetessä ei ole vielä laatikossa mitään rikki.
Kitka pinnat alkavat luistaa ja pinnat lasittuvat ja tämä aiheuttaa tärinää ,kun ei ole kunnon otetta (pitoa).
Pakkasnesteen alkuoireita.???
Omassa kulkineessa oli jonkin verran näitä oireita (95 tkm ).
Vaihdoin öljyt ja suodattimen kaksi kertaa,aika lyhyelle aikaa.
Nyt oisinko ajellut jotain 15000 km,eikä ole täristänyt sitten yhtään.
Ainut vika mikä on ,niin nykkii kylmänä noin 60 km vauhdissa.
Lämpimänä toimii kuin unelma.
Laitoin laatikoon vehon uusinta öljylaatua joka tuli myyntiin keväällä,
Lisäksi laitoin tuubin forten vaihteisto lisäainetta.

Seuraillaan milloin taas täristää. :evil:


ps,näppäin Rr jää aina pois vaatii kovan painalluksen ja tulee kirRjoiteltua RRRrrr vikaa :lol: :lol:
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 27.02.2009 22:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Se on momentinmuuntimen lukko kun täristää. On ns. "moduloiva", eli tietokone luistattaa sitä portaattomasti kunnes "ottaa kiinni" kokonaan.
Pakkasneste muuttaa öljyn kitkaominaisuuksia, siitä tärinä.

Huuhtelun korjaava vaikutus on täysin onnen kauppaa, lopputulos riippuu siitä, kauanko glykoli on laatikossa ollut. Lootassa on öljyä kaikkiaan 8-9 litraa, jos merkkiliike huuhtoo 12 litralla 3 kertaa, joku ei osaa laskea. Tai huuhdella oikeaoppisesti.

Tärinän lisäksi glykoli irrottaa ajan kanssa kitkapinnat liimastaan, niin laatikossa kuin momentinmuuntimessakin. Sekä tekee kumitiivisteistä räkää, kuten Jarkkokin kirjoitti.

Kaikkea glykolia ei toosasta pois saa, vaikka huuhtoisi kuinka monta kertaa, jos se siellä kauemmin on ollut. Purkaminen ja kaikkien tiivisteiden ja kitkapintojen vaihto momentinmuunninta myöten on ainoa tapa.

Merkkiliikeiden yleisesti käyttämä 50/50 korvaus tarkoittaa vain, että ne luopuu varaosakatteestaan, joka esim. vaihtolaatikoissa on vähintään 50% yleisesti.

Joskus myös tärinä ja muut turbiinilukon oireet johtuu pelkästään siitä, että vikamuisti on täynnä. Esim. viallisilla valoilla olevan venetrailerin kytkentä autoon voi aiheuttaa tämän....silloin korjaantuu yleensä vikamuistin tyhjentämisellä. Uskomatonta, mutta totta.

Että näin....
JariN
uunto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 21.04.2008 20:06

Viesti Kirjoittaja uunto »

nautseri kirjoitti:Ainut vika mikä on ,niin nykkii kylmänä noin 60 km vauhdissa.
Lämpimänä toimii kuin unelma.
Mulla on ihan sama oire kylmänä. Ja n. 60 km/h vauhdissa. Mistäköhän vois johtua?
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Kaverilla on kans sama ongelma ja johtuu siitä että ei kylmänä lukitse vaihetta päälle, oottaa nyt "gurun" tuomiota miten sen vois korjata :shock:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JariN kirjoitti:Se on momentinmuuntimen lukko kun täristää. On ns. "moduloiva", eli tietokone luistattaa sitä portaattomasti kunnes "ottaa kiinni" kokonaan.
Pakkasneste muuttaa öljyn kitkaominaisuuksia, siitä tärinä.

Huuhtelun korjaava vaikutus on täysin onnen kauppaa, lopputulos riippuu siitä, kauanko glykoli on laatikossa ollut. Lootassa on öljyä kaikkiaan 8-9 litraa, jos merkkiliike huuhtoo 12 litralla 3 kertaa, joku ei osaa laskea. Tai huuhdella oikeaoppisesti.

Tärinän lisäksi glykoli irrottaa ajan kanssa kitkapinnat liimastaan, niin laatikossa kuin momentinmuuntimessakin. Sekä tekee kumitiivisteistä räkää, kuten Jarkkokin kirjoitti.

Kaikkea glykolia ei toosasta pois saa, vaikka huuhtoisi kuinka monta kertaa, jos se siellä kauemmin on ollut. Purkaminen ja kaikkien tiivisteiden ja kitkapintojen vaihto momentinmuunninta myöten on ainoa tapa.

Merkkiliikeiden yleisesti käyttämä 50/50 korvaus tarkoittaa vain, että ne luopuu varaosakatteestaan, joka esim. vaihtolaatikoissa on vähintään 50% yleisesti.

Joskus myös tärinä ja muut turbiinilukon oireet johtuu pelkästään siitä, että vikamuisti on täynnä. Esim. viallisilla valoilla olevan venetrailerin kytkentä autoon voi aiheuttaa tämän....silloin korjaantuu yleensä vikamuistin tyhjentämisellä. Uskomatonta, mutta totta.

Että näin....

Käskivät tuoda öljyä 6 litraa lisää,eli yhteensä sitä viety 18litraa,jos öljyä tulee ropun kautta 3,6litraa ulos,niin uudet öljyt voi tyhjentää 4 kertaa ja täyttää 5 kertaa,kyllä mulla matikka ihan hallinnassa,ja jos tärinä ei lopu vaihdetaan osia niin kauvan että loppuu,vaikka koko laatikko kuorineen päivineen,mutta tämä on mersun marssijärjestys.

Oli muuten uusikin syyläri Valeo,tarrassa valmistuspäivä 13.02.2009,Onneksi ei ole 2003 varastoa!putket meni tilaukseen kun niitä ei saanu ehyenä irti,että remppa jatkuu maanantaina.
Viimeksi muokannut jussilampi, La 28.02.2009 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jiiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 06.08.2003 14:39
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Ei Valeo !

Viesti Kirjoittaja jiiM »

En kuuna kullan valkeana antaisi tällaisen revohkan jälkeen panna autooni mitään Valeo-merkkistä osaa. En ainakaan syylaria, joka kaiken on aiheuttanut. Tarroja saa painettua Puolassa ihan millä päivämäärällä vaan uusia. Niihin on turha uskoa. Tämä vain ja ainoastaan minun mielipiteeni, muut saa toimia oman uskonsa mukaan ja tämä ei ollut provokaatio.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Ei Valeo !

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jiiM kirjoitti:En kuuna kullan valkeana antaisi tällaisen revohkan jälkeen panna autooni mitään Valeo-merkkistä osaa. En ainakaan syylaria, joka kaiken on aiheuttanut. Tarroja saa painettua Puolassa ihan millä päivämäärällä vaan uusia. Niihin on turha uskoa. Tämä vain ja ainoastaan minun mielipiteeni, muut saa toimia oman uskonsa mukaan ja tämä ei ollut provokaatio.

Syyläri oli muuten tehty Espanjassa,sun jutuista saa sen käsityksen etta Valeo on joku puolalainen nyrkkipaja,mutta tosiasiassa se on mailman suurinpia auton osavalmistajia,jolla on tuotantoa 27 maassa ja 62 tuotekehitysyksikköä ympäri mailmaa ja työllistää 58400 henkilöä,ettei varmaan tarvi epäillä etteikö se pysty korvaamaan,tekemiään virheellisiä tuotteita,pystyy varmaan lunastamaan kaikki virheellisellä syylärillä varustetut mersut ja toimittamaan uudet tilalle tarvittaessa.Eiköhän nämä 50% korvaukset ole vaan meidän asiakkaiden kusetusta!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jiiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 06.08.2003 14:39
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Sorry

Viesti Kirjoittaja jiiM »

Kuten jo sanoin: Vain minun mielipiteeni, eikä tarkoitettu provoksi. Itse laitatin Behrin ja maksoin 100 % itse. Hyvinpä ovat tuotteensa kehitäneet, me niitä oppirahoja nyt sitten maksamme.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Sorry

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jiiM kirjoitti:Kuten jo sanoin: Vain minun mielipiteeni, eikä tarkoitettu provoksi. Itse laitatin Behrin ja maksoin 100 % itse. Hyvinpä ovat tuotteensa kehitäneet, me niitä oppirahoja nyt sitten maksamme.

Niin mikähän siitä Bheristä niin ihmeellisen tekee,niitähän on myös Siekkisen mukaan korkannu,kaikissa ihmisen tekemissä tuotteissa voi löytyä virheellisyyksiä jotka ilmenee ikävällä tavalla.Jos syylärin toiseen päätyyn muovikopan sisälle asennetaan Glykooli-vesi tilaan erillinen kenno vaihteistoöljylle,Joka rupeaa vuotamaan ilmeisen valmistusvirheen takia,ja valmistaja vastaa virheellisen tuotteen aiheuttamat ongelmat ja korjaa seuraavaan malliin kyseisen virheen,niin asia on Ok.se että MB tehdas ei ole vaihdattanut kaikkia virheellisiä kennoja jo huollon yhteydessä kun vika on huomattu on kyllä jo perseestä,esim.alapallonivelet on vaihdettu tehtaan piikkiin kaikissa 211 E-Malleissa,jotka on asianmukaisesti huollettu.

Mielenkiintoista mistä olet Bher syylärin ostanu 211 malliin ja mitä maksoi ? Ettei vaan ole satusetän juttuja,sen tiedän että Nissensiä on kyllä saatavissa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Eikö ole ketää foorumilla joka voisi tehdä joukko kanteen .
Onhan tämä aivan selvästi tyyppivika joka on melkein kaikilla.
Tämä vaikuttaa jo auton jälleenmyynti arvoon.
En kyllä itse enää ostaisi näitä vika autoja pikku kummassa.
Kaikista voi surutta kympin ottaa hinnasta pois.
On aika syvältä tällainen touhu.
jiiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 06.08.2003 14:39
Paikkakunta: Lounais-Suomi

...jussille:

Viesti Kirjoittaja jiiM »

Behr tuli ensiasennussyylariksi 09/2003 alkaen ( maahantuojan tieto ). Huomasivat silloin vissiin tehtaalla jotain outoa... Tästä mainitsemastasi Nisse-jutusta en osaa sanoa, kun en tunne enkä ole kuullut.
Ellei nämä kotimaisilla palstoilla liikkuneet keskustelut ole sinua jo vakuuttaneet / informoineet, panes googlaten haulla: W211 behr radiator. Ehkäpä riittää loppulauseeksi tälle keskustelurönsylle.
Ai niin juu, mistäkö ostin ? Ihan Suomesta ja helvetin kallis.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: ...jussille:

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jiiM kirjoitti:Behr tuli ensiasennussyylariksi 09/2003 alkaen ( maahantuojan tieto ). Huomasivat silloin vissiin tehtaalla jotain outoa... Tästä mainitsemastasi Nisse-jutusta en osaa sanoa, kun en tunne enkä ole kuullut.
Ellei nämä kotimaisilla palstoilla liikkuneet keskustelut ole sinua jo vakuuttaneet / informoineet, panes googlaten haulla: W211 behr radiator. Ehkäpä riittää loppulauseeksi tälle keskustelurönsylle.
Ai niin juu, mistäkö ostin ? Ihan Suomesta ja helvetin kallis.
Niin kysymys oli ilmeisesti liian vaikea kun kysyin mistä ostit sen 211 Bher ja mitä maksoi ja kysytään vielä minkä takia,tarkoitin myyjä liikettä Suomessa ja hintaa,en ole itse löytänyt Mersun numerolla muita kun Valeo ja Nissens! Eli käsittääkseni kaikissa 2003 on Valeo,koska vastaavaa Behr,syyläriä joka passaa valeon tilalle ei ilmeisesti ole edes olemassa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

nautseri kirjoitti:Eikö ole ketää foorumilla joka voisi tehdä joukko kanteen .
Onhan tämä aivan selvästi tyyppivika joka on melkein kaikilla.
Tämä vaikuttaa jo auton jälleenmyynti arvoon.
En kyllä itse enää ostaisi näitä vika autoja pikku kummassa.
Kaikista voi surutta kympin ottaa hinnasta pois.
On aika syvältä tällainen touhu.

Joukko kannehan,tai vaikka yksittäiskanne kuluttajaviranomaisille (ei maksa mitään) on ihan 100% selvä, että sen voittaa,jos auto on suomesta ostettu ja Vehon maahantuoma auto,kohtuu kilommetreillä, koska suomessa ei tuotteen virhevastuulle ole aikarajaa, kuten esim.Saksassa, se on kaksi vuotta.
Suomessa lain mukaan tuotteen pitää kestää sen oletettu kestoikä ja jos ei kestä tuote on virheellinen.Kyllähän jokainen ymmärtää että tuon hintaluokan auton syylärin ja vaihteiston oletettu kestoikä on vähintään 300000km.
Takuulla ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä se on vaan valmistajan antama lisäturva.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: ...jussille:

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

jiiM kirjoitti:Behr tuli ensiasennussyylariksi 09/2003 alkaen ( maahantuojan tieto ).
Miksi meillä -05 auton omaavilla on sitten kuitenkin Valeo?

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Jaksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 29.01.2007 12:26

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

Miten noiden laatikoiden kanssa jotka on vaan huuhdeltu glygoli vuodon jälkeen, leviääköhän ne jonkun ajanpäästä sitten?

Olis kiikarissa 2003 E500 johon on mersulla uusittu jäähdytin ja putket, ei oo tietoa mitä muuta silloin on tehty...Mietin vaan tässä nyt että uskaltaako tollasta ostaa kun hullu.

Tuleekohan mersu vastaan vielä jos tuon rempan jälkeen leviää loota?
W219 320CDI

Ex
W164 350
W211 350
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ketjun aloittajalle.

Jos autolla on ajettu alle 70 tkm ja ikää 5 vuotta niin
eikö kyseessä ole selvä valmistusvirhe, josta vastaa valmistaja ???

Kannattako aina tyytyä siihen mitä Vehon huollossa sanotaan ja
kiltisti maksaa ??
Ehkä olisi järkevää lähestyä kuluttajansuojan toimijoita ja pistää
myyjä vastaamaan siitä mikä on oikein.

Takuuhan olette jo maksaneet moneen kertaan auton vaihdon yhteydessä .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

sportsman kirjoitti:Ketjun aloittajalle.

Jos autolla on ajettu alle 70 tkm ja ikää 5 vuotta niin
eikö kyseessä ole selvä valmistusvirhe, josta vastaa valmistaja ???

Kannattako aina tyytyä siihen mitä Vehon huollossa sanotaan ja
kiltisti maksaa ??
Ehkä olisi järkevää lähestyä kuluttajansuojan toimijoita ja pistää
myyjä vastaamaan siitä mikä on oikein.

Takuuhan olette jo maksaneet moneen kertaan auton vaihdon yhteydessä .

Saksassa on virhevastuu tuotteelle 2 vuotta, toisin kuin suomessa johon ei ole annettu aikarajaa,tilannehan olisi ihan selvä jos auto olisi ostettu täältä Suomesta ja Vehon maahantuoma,niin silloin sovellettaisiin Suomen lakeja,olen itse tuonut auton Saksasta,niin siihen sovelletaan Euroopan kuluttajasuojaa jossa virhevastuu on saksassa kaksi vuotta.

Kenenkään ei tietenkään kannata tyytyä siihen 50% korvaukseen jos on kysymyksessä vähän ajettu Suomesta ostettu auto!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

jussilampi kirjoitti:

Käskivät tuoda öljyä 6 litraa lisää,eli yhteensä sitä viety 18litraa,jos öljyä tulee ropun kautta 3,6litraa ulos,niin uudet öljyt voi tyhjentää 4 kertaa ja täyttää 5 kertaa,kyllä mulla matikka ihan hallinnassa,ja jos tärinä ei lopu vaihdetaan osia niin kauvan että loppuu,vaikka koko laatikko kuorineen päivineen,mutta tämä on mersun marssijärjestys.
En mä sun laskutaitoas kyseenalaistanut, vaan korjaamon.

Eikö niillä merkkiliikkeessä ole öljyä, kun sitä sinne viemään joudut?

Noissa uudemmissa, kuten sulla, ei enää ole proppua turbiinissa, kuten vanhemmissa, eli öljystä saa ulos kerrallaan vain alle puolet.
Yli puolet kokonaismäärästä jaä turbiiniin ja mäntien pesiin, venttiilikoneistoon ym., eli vaikka sitä noin kolmasosaa öljymäärästä vaihtaisi sata kertaa, se glykoli ei laatikosta poistu, vain laimenee.

Oikeampi tapa huuhdella on päästää öljyä käydessä ulos lauhduttimen paluulinjasta, ja samalla kaataa uutta ööliä laatikkoon, silloin vanha p***ainen öljy ei saastuta sitä uutta öljyä....silti sitä glykolia ei kaikkea pois saa. Tärinä kyllä voi loppua kun glykolia on vähempi, eikä tuu lisää.

Jos glykolia on ollut laatikossa kauan, niin mikään huuhtelu ei auta, laatikko kosahtaa myöhemmin. Kitkapinnat irtoaa tai tiivisteet korkkaa. Eli täysin arpomista, kuinka käy.
JariN
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JariN kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:

Käskivät tuoda öljyä 6 litraa lisää,eli yhteensä sitä viety 18litraa,jos öljyä tulee ropun kautta 3,6litraa ulos,niin uudet öljyt voi tyhjentää 4 kertaa ja täyttää 5 kertaa,kyllä mulla matikka ihan hallinnassa,ja jos tärinä ei lopu vaihdetaan osia niin kauvan että loppuu,vaikka koko laatikko kuorineen päivineen,mutta tämä on mersun marssijärjestys.
En mä sun laskutaitoas kyseenalaistanut, vaan korjaamon.

Eikö niillä merkkiliikkeessä ole öljyä, kun sitä sinne viemään joudut?

Noissa uudemmissa, kuten sulla, ei enää ole proppua turbiinissa, kuten vanhemmissa, eli öljystä saa ulos kerrallaan vain alle puolet.
Yli puolet kokonaismäärästä jaä turbiiniin ja mäntien pesiin, venttiilikoneistoon ym., eli vaikka sitä noin kolmasosaa öljymäärästä vaihtaisi sata kertaa, se glykoli ei laatikosta poistu, vain laimenee.

Oikeampi tapa huuhdella on päästää öljyä käydessä ulos lauhduttimen paluulinjasta, ja samalla kaataa uutta ööliä laatikkoon, silloin vanha p***ainen öljy ei saastuta sitä uutta öljyä....silti sitä glykolia ei kaikkea pois saa. Tärinä kyllä voi loppua kun glykolia on vähempi, eikä tuu lisää.

Jos glykolia on ollut laatikossa kauan, niin mikään huuhtelu ei auta, laatikko kosahtaa myöhemmin. Kitkapinnat irtoaa tai tiivisteet korkkaa. Eli täysin arpomista, kuinka käy.


Kyllä luulen että näin toimivatkin,en vaan tunne toiminta tapaa.
Tottakai niillä merkkihuollossa öljyä on,mutta kun päätös oli että tehdas maksaa puolet osista ja työstä ja asiakas öljyt ja nesteet,ja kun öljy maksaa Veholla parikymppiä litra ja mulle kympin litra,niin tietenkin vien sinne itse öljyt,kyllä se 18 litraa kympin litrahinnalla on jo on jo yli tonni mummunmarkkaa,on siinä maksajalle tarpeeksi,turhasta mersun virheellisestä tuotteesta maksaa.
Ehdotin jo vuosi sitten Vehon Oulun takuu käsittelijälle että olisi vaihdettu se syyläri,kun tiesin että kahdella kaverilla korkannu,niin vastaus oli ei niitä varalta ruveta vaihteleen,muutenhan pitäis vaihtaa kaikki osat varalta.Tämä huollon laiminlyönti tässä nyt on ainut pointti,jota ei ole tehty vaikka rautalangasta on asiaa väännetty,ei pystyneet merkkihuollossa Suomessa pitään autoa kunnossa kuin 30000km vaikka oli kuinka ohjeistettu!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Jussilampi
Olet kait muistanut korvamakialla tuota vehon asiantuntijaa :lol:
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Mielenkiintoista, täällä etelässä 722.6 laatikon öljyn litrahinta Veholla on 12.50 litra, (ovh) taitaa siellä olla pohjoisen lisää....
JariN
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JariN kirjoitti:Mielenkiintoista, täällä etelässä 722.6 laatikon öljyn litrahinta Veholla on 12.50 litra, (ovh) taitaa siellä olla pohjoisen lisää....

En ole edes kysynyt sitä litrahintaa,se oli vaan oletus,no saa sillä 2,5 euron erollakin 18*2,5 = 45 euroa,pullon konjakkia vitutukseen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Auto on taas huippu kunnossa.
Syylärin,ja öljyputkien uusinta,ja laatikon huuhtelu ja täyttö 18litralla öljyä,uusi suodatin ja pohjan tiiviste,uudet pakkasnesteet tehdas maksoi 50% osista ja työstä,tuli itselle maksaan 1315,90
Positiivistä oli,että takuukäsittelijä ilmoitti että autolle on alapallo ja etupalkkiaktio tekemättä,en tiedä mitä etupalkille tehtiin mutta sen näin että alapallonivelet vaihdettiin tehtaan piikkiin,jostain syystä.

Siitä syyläriremontin harvinaisuudesta puheen ollen,kun tänään hain omaa autoa siinä oli vieressä E270CDI ja just pantu syyläri,että näin harvinainen tapaus!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Repa320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 26.02.2009 20:53
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja Repa320 »

jussilampi kirjoitti:
Repa320 kirjoitti:Kun tuntuu että toi vika on koitellu 320 koneellisia eniten :shock:
Moi vaan kaikille.

Huomenna olis tarkoitus tehdä kauppa w211 E320CDI farmarista vm 2003 ajettu 117tkm. Auto on tänään tutkittu Kuopion hartikaisella ja glykolia ei löytynyt laatikosta eikä vikamuistissa ollut kuulemma mitään mainittavaa. Meneekö ne jarruyksiköt automaattisesti takuuseen jos tulee vikaa? Kahden laista tietoa olen saanut.
Kun lukee näitä juttuja täältä niin hirvittää vähän että olenko tekemässä virhe investointia?? Onko tämä syylärivika miten yleinen? Osaako kukaan sanoa prosentteina??

t:Uusi foorumilainen
Kylläkai se on ihan turvallista suomalaisesta merkkiliikkeestä ostaa,suomessahan on tuotteella virhevastuu jos tuote on virheellinen ilman aikarajaa,esim.saksassa se on vaan kaksi vuotta,ja luulis että nuin vähän ajettuun sais vaihtotähti takuun ja huolenpitosopimuksen,ainakin Oulun Veholla on semmoisia tarkistettuja takuuautoja,ja varmaan samoin Kuopiossa,se on kova sana kun siihen sisältyy huollotkin.
Ei niiden sähköjarrujen kanssa ole ollut mitään ongelmia,menee kyllä takuuseen jos auto huollettu ja jarrunesteet vaihdettu.Syylärihän on voitu jo vaihtaa kun näyttävät porsivan 60000 tienoilla!
[/quote]

Nyt on auto ostettu ja n.1000km ullut ajettua. Tosi hyvälle pelille tuntuu, ainoa vika jonka ole huomannut on että sisällä haiskahtaa välillä jäähdytysneste ja kuskinpuolen lattia on hivenen jäähdytysnesteen kastelema. Onko kenno mennyt vai jokin hana? Onko kellään ollut vastaavaa? Purin myös syylärin päältä pellin pois ja valeohan sieltä paljastui ja seuraavia merkintöjä siinä oli: RA1414 876955 M B Q5 A2115003202 05/11/05. onko tämä se on ongelma tapaus?
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Repa320 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Repa320 kirjoitti:Kun tuntuu että toi vika on koitellu 320 koneellisia eniten :shock:
Moi vaan kaikille.

Huomenna olis tarkoitus tehdä kauppa w211 E320CDI farmarista vm 2003 ajettu 117tkm. Auto on tänään tutkittu Kuopion hartikaisella ja glykolia ei löytynyt laatikosta eikä vikamuistissa ollut kuulemma mitään mainittavaa. Meneekö ne jarruyksiköt automaattisesti takuuseen jos tulee vikaa? Kahden laista tietoa olen saanut.
Kun lukee näitä juttuja täältä niin hirvittää vähän että olenko tekemässä virhe investointia?? Onko tämä syylärivika miten yleinen? Osaako kukaan sanoa prosentteina??

t:Uusi foorumilainen
Kylläkai se on ihan turvallista suomalaisesta merkkiliikkeestä ostaa,suomessahan on tuotteella virhevastuu jos tuote on virheellinen ilman aikarajaa,esim.saksassa se on vaan kaksi vuotta,ja luulis että nuin vähän ajettuun sais vaihtotähti takuun ja huolenpitosopimuksen,ainakin Oulun Veholla on semmoisia tarkistettuja takuuautoja,ja varmaan samoin Kuopiossa,se on kova sana kun siihen sisältyy huollotkin.
Ei niiden sähköjarrujen kanssa ole ollut mitään ongelmia,menee kyllä takuuseen jos auto huollettu ja jarrunesteet vaihdettu.Syylärihän on voitu jo vaihtaa kun näyttävät porsivan 60000 tienoilla!


Nyt on auto ostettu ja n.1000km ullut ajettua. Tosi hyvälle pelille tuntuu, ainoa vika jonka ole huomannut on että sisällä haiskahtaa välillä jäähdytysneste ja kuskinpuolen lattia on hivenen jäähdytysnesteen kastelema. Onko kenno mennyt vai jokin hana? Onko kellään ollut vastaavaa? Purin myös syylärin päältä pellin pois ja valeohan sieltä paljastui ja seuraavia merkintöjä siinä oli: RA1414 876955 M B Q5 A2115003202 05/11/05. onko tämä se on ongelma tapaus?
[/quote]

Ota heti yhteyttä sinne myyjäliikkeeseen korjaavat sen nestevuodon sinne lattialle,ja tietenkin takuuseen.Elä vaan itse rupea rapeltään takuuautoa.
Jos 2003 autossa on syyläri valmistettu 5.11.05 niin tietenkin se on silloin vaihdettu,ja sama varaosanumero mikä mulle perjantaina laitettiin eli A211 500 32 02,joka on se uudempi varaosanumero.
Katoppa kun on taas erittäin harvinainen vika korjattu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jos asentelette erillisiä lauhduttimia, niin pitää muistaa myös että siellä pitää olla termostaatti välissä ettei tuu lootalle vilu pakkasella :idea: Ainakin viton lauhduttimessa on erillinen termostaatti.

Noihin käy suoraan vermeet 210 mallista. Öljynlauhdutin 210 automaatti malleista koneen kylkeen ja 210:n laatikon putket.
Joku mersupurkaamo??
Repa320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 26.02.2009 20:53
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja Repa320 »

Ota heti yhteyttä sinne myyjäliikkeeseen korjaavat sen nestevuodon sinne lattialle,ja tietenkin takuuseen.Elä vaan itse rupea rapeltään takuuautoa.
Jos 2003 autossa on syyläri valmistettu 5.11.05 niin tietenkin se on silloin vaihdettu,ja sama varaosanumero mikä mulle perjantaina laitettiin eli A211 500 32 02,joka on se uudempi varaosanumero.
Katoppa kun on taas erittäin harvinainen vika korjattu.[/quote]




Kiitos tiedoista,

Kyllä minä ostin sen yksityiseltä ja tarkistutin vaan siellä hartikaisella että kaikki on ok. Pitänee ottaa finntakuu vaikka vuodeksi jos sattuu löytymään uusia vikoja.

Tänään tilasin ajan teho-ohjelmointiin, tulee 238hv/580nm. Onko kellään ohjelmoitu peli ja onko tullut ongelmia kasvaneen voiman vuoksi? Kaverilla on ollut tämä ohjelma omassaan jo muutaman vuoden ja hyvin on kestänyt vaikka on yli tuplasti ajettu minun autoon verrattuna.

Ajattelin myös teettää finikorilla lisäturva ruostesuojauksen pohjaan ja pyöräkoteloihin. Tämä ei katkaise tehdastakuuta finikorin mukaan, koska mihinkään ei porailla reikiä.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 884
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Minun autoon on jo kahdesti vaihdettu syyläri. 2003 mallia ja VALEO oli ainut vaihtoehto. Glykolin huomaa herkästi kun alkaa kiihdyttää satasessa ja alkaa koko auto hyppiä kuin olisi jotain renkaissa.

Öljynvaihdoilla ( 2...3 ) isomman nopeuden nykiminen loppuu mutta pienillä moottorin kierroksilla pienempi ja suuritaajuisempi tärinä ei tahdo loppua. Autoon vaihdettiin jopa kumityyny muttei auttanut.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kttopar kirjoitti:Minun autoon on jo kahdesti vaihdettu syyläri. 2003 mallia ja VALEO oli ainut vaihtoehto. Glykolin huomaa herkästi kun alkaa kiihdyttää satasessa ja alkaa koko auto hyppiä kuin olisi jotain renkaissa.

Öljynvaihdoilla ( 2...3 ) isomman nopeuden nykiminen loppuu mutta pienillä moottorin kierroksilla pienempi ja suuritaajuisempi tärinä ei tahdo loppua. Autoon vaihdettiin jopa kumityyny muttei auttanut.

Kylläkai se toinen remppa meni kokonaan tekijän piikkiin,kun työllä takuu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
pyra2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 03.09.2008 10:42

glykolit lootassa

Viesti Kirjoittaja pyra2 »

Onkoos tää pelkästään dieseleiden ongelma, vai onko joku kuullut samaa
"ominaisuutta" bensa vehkeissä. Itellä 2003 vuoden 200 kompura :?:
Vastaa Viestiin