mercedes w211 ruosteongelma
- velieinari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 23.12.2008 15:33
varmasti on paskoja paikkoja ja paskoja maalareita, meillä kouvolan autosompa merkkiliikkeenä ei maalaa itse vaan käyttää onneksi maalaria jonka jäljen ja laadun tunnen, oleellisempaa ainkin omalla kohdallani on se että tehdas hoiti vastuunsa ja auto on heidän piikkiin maaalattu, kiertelin muuten liikkeessä ,useammassa vastaavia autoja ja samat kohdat olo 03-05 malleissa álkavasssa ruosteessa eli neuvoni on kattokaa nyt helmat kunnolla ja mars mars merkkilikkeeseen reklamoimaan, heidän elvollisuus on tarkastaa auto, mittaavat maalipinnat ja ottavat kuvat sekä hoitvat reklamoinin maahantuojalle joka vie asian eteenpäin saksaan, itsereklamointia ei voi tehdä vaan se on merkkiliikkeen homma näin sanoi vehon takuuosasto, itse sain vastauksen 2 päivässä ja kehoituksen saapua viipymättä maalaukseen että näin siis minun tapaukseni päättyi
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Ookkos muute käyttäny ruostesuojauksessa tuota? Meinaaten pohja voi muuten olla aika karussa kunnossa... Jos et ole, niin vie ihmeessä kunnon liikkeeseen. Veho ei tuota yleensä (tai siis ei koskaan) tajua.Kettunet kirjoitti:Ja taas auton pesemisen jälkeen lisää ruostetta...ja TAAS kohdassa joka maalattiin 2 vuotta sitten. Alkaa mennä järki tuon rustekorjaamisen kanssa. Nyt lähti maalit pesussa apukuskin ovesta listan alareunasta....ja ihan ruosteessa. Alkaa olla pian aika ostaa jokin käyttöauto tuon harrasteajoneuvon tilalle...Kettunet kirjoitti:Vähän ohi mutta myös Muuralan(vai onko se Muurla) Vehossa Espoossa suhtautuvat asiallisesti noihin ruostejuttuihin. Mulla oli siellä oma -00 W210 2 vuotta sitten korjauksessa ja nyt sitten uudestaan. Eka kerralla ei antaneet vuokraautoa mutta nyt se oli sitten viikon siellä ja mulla Aviksen "skeida" käytössä...
No huomasin kans tänään taas tilannekatsauksessa ovien alareunoissa sisäpuolella tiivisteitten kourun reunoissa pikku ruosteita. No tämä ei todellakaan ollut ylläri. Täytyypä taas tehä pikku paikkuuhommaa...
Niin ja tätä(kin) topikkia lukiessa menee kyllä täysin into mihkään W211 vaihtoon. Ainakin 3-5 vuotta ajelen tällä ja sitten kun näkee miten uudemmat kestää oikeesti, niin vasta voi harkita vaihtoa...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- velieinari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 23.12.2008 15:33
en tiedä ruostuuko nää 211 mallit muualta, tuo kuvissa näkyvä kohta on rakenteeltaan perseestä, muovia olevat helmat elävät sen verran että kihnuttavat maalipinnan puhki josta alkaa ruostumaan, helmat kun oli pois niin pyysin maalaria katsomaan alustaan ja saman totesin itsekin, ei ainakaan vielä ollut ruostetta...joku on kirjootellut näissä olevan muuallakin ruostetta esim.ovien alareunat, multa ei ainakaan muualta löytynyt mutta seuraillaan tilannetta...ruostesuojaus ei kyllä ole pahitteeksi..
Viimeksi muokannut velieinari, Su 15.02.2009 22:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Joo on suojattu suomeen tuotaessa 2005 ja 9 vuotta vanhaksi on pohja hyvässä kunnossa. No nyt ollaan lappiin menossa ja pääsee vasta viikon päästä veholle näyttämään. Saa nähdä kuinka iloisia ovat taas... Onneks ei ole penniäkään mennyt noihin ruostumisiin...jukka-tre kirjoitti:Ookkos muute käyttäny ruostesuojauksessa tuota? Meinaaten pohja voi muuten olla aika karussa kunnossa... Jos et ole, niin vie ihmeessä kunnon liikkeeseen. Veho ei tuota yleensä (tai siis ei koskaan) tajua.Kettunet kirjoitti:Ja taas auton pesemisen jälkeen lisää ruostetta...ja TAAS kohdassa joka maalattiin 2 vuotta sitten. Alkaa mennä järki tuon rustekorjaamisen kanssa. Nyt lähti maalit pesussa apukuskin ovesta listan alareunasta....ja ihan ruosteessa. Alkaa olla pian aika ostaa jokin käyttöauto tuon harrasteajoneuvon tilalle...Kettunet kirjoitti:Vähän ohi mutta myös Muuralan(vai onko se Muurla) Vehossa Espoossa suhtautuvat asiallisesti noihin ruostejuttuihin. Mulla oli siellä oma -00 W210 2 vuotta sitten korjauksessa ja nyt sitten uudestaan. Eka kerralla ei antaneet vuokraautoa mutta nyt se oli sitten viikon siellä ja mulla Aviksen "skeida" käytössä...
No huomasin kans tänään taas tilannekatsauksessa ovien alareunoissa sisäpuolella tiivisteitten kourun reunoissa pikku ruosteita. No tämä ei todellakaan ollut ylläri. Täytyypä taas tehä pikku paikkuuhommaa...
Niin ja tätä(kin) topikkia lukiessa menee kyllä täysin into mihkään W211 vaihtoon. Ainakin 3-5 vuotta ajelen tällä ja sitten kun näkee miten uudemmat kestää oikeesti, niin vasta voi harkita vaihtoa...
Joo hyvin kestää, kun nelivuotias on vielä melekee ehjä... Ei ruostu kun sieltä-täältä. Voi j-lauta mitä p..kaa laatua. En lanttia sioita enää näihin 2000-luvun mese-romuihin siis uudempaan vaihtomielessä. Tämän nykysen kun oon nyt ite laitellu kuntoon, niin ajelen tällä jokusen vuoden ja sitten kyllä keksin jotain "ihan muuta"...velieinari kirjoitti:en tiedä ruostuuko nää 211 mallit muualta, tuo kuvissa näkyvä kohta on rakenteeltaan perseestä, muovia olevat helmat elävät sen verran että kihnuttavat maalipinnan puhki josta alkaa ruostumaan, helmat kun oli pois niin pyysin maalaria katsomaan alustaan ja saman totesin itsekin, ei ainakaan vielä ollut ruostetta...joku on kirjootellut näissä olevan muuallakin ruostetta esim.ovien alareunat, multa ei ainakaan muualta löytynyt mutta seuraillaan tilannetta...ruostesuojaus ei kyllä ole pahitteeksi..
Viimeksi muokannut jukka-tre, Su 15.02.2009 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
No hyvä homma toi. Puuh. Ei sulla sitte mitään hätää ton kanssa ole.Kettunet kirjoitti: Joo on suojattu suomeen tuotaessa 2005 ja 9 vuotta vanhaksi on pohja hyvässä kunnossa. No nyt ollaan lappiin menossa ja pääsee vasta viikon päästä veholle näyttämään. Saa nähdä kuinka iloisia ovat taas... Onneks ei ole penniäkään mennyt noihin ruostumisiin...
Veho ei enää varmaan korvaa tota. Eti joku hyvä maalari, joka tekee sitte. Jos olisit Tampereelta, niin tietäsin paikan, mutta Hesan seudulta ei havaintoo...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Mulla on suojattu Takuusuojaus Leikkasella ja suosittelen. Tämä ei ollut edes eka auto hoidossa tuolla.JarkkoN kirjoitti:Mitäs paikkaa Jukka suosittelee Pirkanmaalla?
Itse annan puoltoäänen Autopeltityö Tuomiselle Kangasalla.
http://www.autontakuusuojaus.fi/
Erittääääiiin asiantunteva ja ystävällinen palvelu. En edes kehdannut tinkiä... Ja se on jo aika paljon se...
Ja maalaukset hoitaa täällä kirjoitteleva "voihanrontti". Samat sanat kuin yllä. YV:tä vaan...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- velieinari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 23.12.2008 15:33
ei se irrottaminen iso homma ole , alapuolen muovinastat vaan irti ja nousee pois, mutta katsoppa tarkkaan tuota mun kuvaa, jos on ruostetta niin juuri tuosta juuresta se lähtee kun muovihelma elää sen verran, helman alla ei mullakaan ruostetta ollut vaan ainoastaan siin juuressa..
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
itellä on ruvennu w211 ruostumaan takakaaresta ja saman puolen etuovessa kaks isoa läikkää.. molemmissa ruoste on alkanut maalin alta eikä maali ole viellä tippunut pois.. toinen puoli on täysin virheeton ei mitään.. ajettu 260tkm. menisköhän takuuseen? huoltokirja hävis edelliselle omistajalle onko toi huoltokirja pakollinen kun vie tonne?
- velieinari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 23.12.2008 15:33
kyllä ne huoltoaktiot löytyy merkkiliikkeen koneelta jos yhtään tiedät missä on huollettu, mulla oli huoltokirja josta tosin kaksi viimeistä huoltoa oli tehty muualla jonka vuoksi kieltäytyivät antamasta sijaisautoa, vie auto näytille merkkiliikkeeseen, itse et voi reklamoida vaan se kuuluu merkkiliikkeen hommiin veloituksetta, uskon etteivät voi käsiään noista pestä vaan vastavat ainakin jossain määrin, tapauskohtaisesti tosin, multa ne mittasi maalipinnn paksuudet ettei ole mällätty ja sen jälkeen maalattu huonosti, ottivat kuvat ja myönteinen vastaus tuli kahdessa arkipäivässä...
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
(lainasin oman tekstin tuolta toisesta topicista)
Eilen otti sattumalta jalka kiinni helman muovisuojukseen, suojus nuosi pois kiinnityksestään parista kohtaa.
Otin tänään pois koko muovisuojan, se painoi varmaan 7 kiloa.
Se oli täynnä vuosien ja kilometrien keräämää paskaa.
Vaikka Mersu on ollut puolitoista viikkoa lämpimässä tallissa, se möskä oli ihan märkää.
Ei ihme jos ruoste raiskaa pikkuhiljaa muovisuojan alta.
Kävin Vehosta hakemassa uudet kiinnikkeet, a 1.90€ 9 per puoli.
Otan vielä toisenkin puolen auki, kunnon pesu ja vahakerros niin menee taas muutama vuosi eteenpäin tuon puolesta.
Otan toisen puolen alkuviikolla auki, voin ottaa hommasta valokuvat jos jotain sattuu kiinnostamaan??
Eilen otti sattumalta jalka kiinni helman muovisuojukseen, suojus nuosi pois kiinnityksestään parista kohtaa.
Otin tänään pois koko muovisuojan, se painoi varmaan 7 kiloa.
Se oli täynnä vuosien ja kilometrien keräämää paskaa.
Vaikka Mersu on ollut puolitoista viikkoa lämpimässä tallissa, se möskä oli ihan märkää.
Ei ihme jos ruoste raiskaa pikkuhiljaa muovisuojan alta.
Kävin Vehosta hakemassa uudet kiinnikkeet, a 1.90€ 9 per puoli.
Otan vielä toisenkin puolen auki, kunnon pesu ja vahakerros niin menee taas muutama vuosi eteenpäin tuon puolesta.
Otan toisen puolen alkuviikolla auki, voin ottaa hommasta valokuvat jos jotain sattuu kiinnostamaan??
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
jartuo kirjoitti:(lainasin oman tekstin tuolta toisesta topicista)
Eilen otti sattumalta jalka kiinni helman muovisuojukseen, suojus nuosi pois kiinnityksestään parista kohtaa.
Otin tänään pois koko muovisuojan, se painoi varmaan 7 kiloa.
Se oli täynnä vuosien ja kilometrien keräämää paskaa.
Vaikka Mersu on ollut puolitoista viikkoa lämpimässä tallissa, se möskä oli ihan märkää.
Ei ihme jos ruoste raiskaa pikkuhiljaa muovisuojan alta.
Kävin Vehosta hakemassa uudet kiinnikkeet, a 1.90€ 9 per puoli.
Otan vielä toisenkin puolen auki, kunnon pesu ja vahakerros niin menee taas muutama vuosi eteenpäin tuon puolesta.
Otan toisen puolen alkuviikolla auki, voin ottaa hommasta valokuvat jos jotain sattuu kiinnostamaan??
Laita vaan kuvat, niin helpottaa "sisäistämistä"!
Minä huomasin tuon saman ostaessani -02 mallin vuonna 2005. Minulla ainakin näytti että tiiviste hiertänyt maalin pikku hiljaa puhki ja ruostuminen alkanut. Raaputtelin itse puhtaaksi ja maalasin vasaralakalla ==> hyvin on pysynyt ruoste poissa neljä vuotta. AHdas paikka työskennellä jos ei irrota helmaa.velieinari kirjoitti:korjaan hieman aiempaa tekstiäni eli muovihelmassa oleva tiiviste on voinut tosiaan hiertää, aikansa kun on kihnuttanut on maalipinta mennyt rikki ja siitähän se ruostuminen alkaa, sen verran äsken raaputin että ihan kirkasta ja tervettä peltiä on alla eli pintaruostetta tuo on ja ei kyllä hirveän iso homma loppujen lopuksi korjata ja paikkamaalata vaikka itsekin jos veho ei moiseen ryhdy, ruostesuojaus on sitten toinen juttu ja sen hinnoittelua täyty huomenna kyselllä hyvästä finikor-liikkeestä...
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Ei ollut sedanissa ruostetta siellä ovenkarmin alakulmassa eikä ole tässä nykyisessä vahinkovankkurissakaan. 
Itse asiassa ei ole ruostepilkkuakaan vielä näkynyt, vaikka sedanissa alkoi olla jo 200.000 mittarissa ja kaikenlaisia kiveniskemiä siellä täällä. Itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin viimeksi on omassa autossani ollut ruostetta joskus kaksikymmentäviisi vuotta sitten vuosimallin 1977 Volvo 244:ssä.
Taidan kyllä teettää tälle vankkurille kanssa ruostesuojauksen, eipä tule sitten uniin koteloissa muhivat kurat ja ravat... Ja hiljenee kyytikin hiukan.

Itse asiassa ei ole ruostepilkkuakaan vielä näkynyt, vaikka sedanissa alkoi olla jo 200.000 mittarissa ja kaikenlaisia kiveniskemiä siellä täällä. Itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin viimeksi on omassa autossani ollut ruostetta joskus kaksikymmentäviisi vuotta sitten vuosimallin 1977 Volvo 244:ssä.

Taidan kyllä teettää tälle vankkurille kanssa ruostesuojauksen, eipä tule sitten uniin koteloissa muhivat kurat ja ravat... Ja hiljenee kyytikin hiukan.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Ruoste asioita liipaten miten muuten ovien/kylkien listoista lähtee ruostumaan?
Eilen peseskelin autoa nosturilla ja kurkistelin joka kantilta pirssiä niin
ei vielä ole ruostetta havaittavissa mutta tuntui että paskan/hiekan, mössön tulo ei kylkilistojen alta lakkaa vaikka kuinka laskee vettä.
Vieläkin jäi vana oveen hiekkaa kun olin lopettanut huuhtelun vaikka se veden lotraus kesti ja kesti.
Saako noita kylkilistoja irti/kiinni ehjänä jos käyttäs pois ja putsaisi paikat?
Vai millä konstein puhdistelette ko. paikkoja?
Eilen peseskelin autoa nosturilla ja kurkistelin joka kantilta pirssiä niin
ei vielä ole ruostetta havaittavissa mutta tuntui että paskan/hiekan, mössön tulo ei kylkilistojen alta lakkaa vaikka kuinka laskee vettä.
Vieläkin jäi vana oveen hiekkaa kun olin lopettanut huuhtelun vaikka se veden lotraus kesti ja kesti.
Saako noita kylkilistoja irti/kiinni ehjänä jos käyttäs pois ja putsaisi paikat?
Vai millä konstein puhdistelette ko. paikkoja?
W211 320 CDI -04
Sinne kyllä kasaantuu aika tavalla sitä sontaa. Itse lasken painepesurilla vähintään kerran viikossa ennen ja jälkeen pesun ja sitä likaa tuntuu tulevan aina loputtomasti.Arska320 kirjoitti: paskan/hiekan, mössön tulo ei kylkilistojen alta lakkaa vaikka kuinka laskee vettä.
Vieläkin jäi vana oveen hiekkaa kun olin lopettanut huuhtelun vaikka se veden lotraus kesti ja kesti.
Käynytkin montakertaa mielessä, että miksi ihmeessä tollaset listat pitää siinä ollakaan. Ottaisin ne välittömästi pois, jolleivät olisi peltiin tehdyssä syvennyksessä...täysin turhanpäiväiset härpäkkeet, koska se parkkipaikoilla vaaniva kolauttelija osaa valita kuitenkin omaksi kulkineeksi sellaisen, ettei ovi osu vahingossakaan noihin listoihin.
S212 E350CDI
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
- velieinari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 23.12.2008 15:33
maahantuoja ei sano asiaan mitään, auto tarkastetaan merkkiliikkeessä ja merkkiliike välittää reklamaation maahantuojalle joka taas välittää sen tehtaalle. marssijärjestys on tämä eikä esim. itse voi reklamaatiota tehdä.
tehdas päättää miten se ruosteasioihin suhtautuu ja suomalaisten merkkiliikeiden tehtävä on laittaa auto kuntoon, mulle ainakin tehdas antoi 28 päivää aikaa ja merkkikorjaamo osoitti maalaamon, mitä täydempi huoltokirja sen parempi(mm.auto käyttöön täydellä kirjalla), itselläni pari huoltoa muualla jonka vuoksi en vara-autoa saanut mutta itse korjausasia sujui moitteettomasti, kuvien ottamisesta vastauksen saamiseen meni 2arkipäivää.
se missä maassa mese on ei ole väliä pääosin kaikki mersut on ostettu saksasta niin vehonkin..
tehdas päättää miten se ruosteasioihin suhtautuu ja suomalaisten merkkiliikeiden tehtävä on laittaa auto kuntoon, mulle ainakin tehdas antoi 28 päivää aikaa ja merkkikorjaamo osoitti maalaamon, mitä täydempi huoltokirja sen parempi(mm.auto käyttöön täydellä kirjalla), itselläni pari huoltoa muualla jonka vuoksi en vara-autoa saanut mutta itse korjausasia sujui moitteettomasti, kuvien ottamisesta vastauksen saamiseen meni 2arkipäivää.

Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari