Tuli iltaisin tekemisen puute niin päätinpä asentaa jääratakiesiin solomun paikoilleen. Ainoa ongelma on nyt että syöttöä en saa lisää. Veikkaan että ruuvailen ihan väärää ruuvia.
Turbona on Jumperin Garret pikkuturbo. Kaikki on paikoillaan ja auto käy. Välijäähdytintä ei viel ole. Auto on 1982 ja pumppuna Boshilainen. ja moottori alkuperäinen 5-sylinterinen.
Ei ole nyt kuvaa pumpusta mutta takaluukun alta löyty useampikin ruuvi. Oon lukenu foorumia ja sain semmosen käsityksen että näistä säädetään syöttöä. Toiseksi ylin oikealla .. 19mm lukitus auki ja ja olikohan siinä viel 16mm ja 10mm mutteri pääsä, tämä nippu pohjaan asti . Kasasin auton ja ei muutosta. Sitten aukasin luukun taas ja alhaalla vasemmalla on tasapääruuvi jossa 8mm lukitus. Lukko auki ja 5 kierrosta auki, ei muutosta. Auto ei vedä ja savua ei tule yhtään. Paineet nousee 0.8 .
Olen kuullut että syöttöä kun lisää niin tyhjäkäynti alkaa nouseen ja voi tulla kierrosten laskussa ongelmia. Tässä ei ole tapahtunut mitään. Käy matalilla kierroksilla ja kierrokset laskevat normaalisti.
Kaasun liikerata menee pohjaan asti
Missä on syöttöruuvi! ?!
Auttakaa ammattilaiset!
Niin. järkevinhän ois lähettää pumppu tapitettavaksi. Mut onko mitään tekohengitystä tuolle. Jääratakiesissä ei haittaa vaikka tyhjäkäynti nousee..
W123 300D Turbo ja syötöt hukassa.. Auttakaa ! ?
W123 300D Turbo ja syötöt hukassa.. Auttakaa ! ?
Viimeksi muokannut AMG, Su 01.03.2009 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ArPi kirjoitti:Tuollapa on kuvaa pumpun perästä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Ei ole tuomonen pumppu tässä mersussa. Löyty kuva meikäläismallisesta pumpusta.
Eli tuo Full Load Adjustment on pohjassa ja tuo Full Fuel on Startup Lockout 5 kierrosta auki.
W211 270CDI Avantgarde -04
W123 300D T.Urpo
W123 300D T.Urpo
Moro
Näyttääpä olevan outo kapistus muillekin turbomiehille. Kävin eilen Rovaniemen Diesel-Roissa kysymässä tämä kuva kourassa että mistä säädetään syöttöä, niin kerto vain että tuossa mallissa hankalampi homma.. Ihan alhaalla, ja joku erikoistyökalu pitää olla. Ja on kuulemma tosi tiukassa. Eli toisenlaista pumppua ehtimään.
Ja toinen ongelma tuli ku imusarjassa on se letku alipainepumpulle ja ahdettuna se toimii vääräänsuuntaan. Pukkaa painetta vaikka pitäis imeä. Eli tukin reijän ja jätin letkun irti. Ei jaksa tuottaa alipainetta edes sammutukseen. Jarruista puhumattakaan. Koitin myös tukkia letkun mutta huononi vain. Varmaan kannattaa laittaa se erilainen alipainepumppu josta lähtee vain yksi letku tehostajalle.. Käykö suoraan.??
Ja toinen ongelma tuli ku imusarjassa on se letku alipainepumpulle ja ahdettuna se toimii vääräänsuuntaan. Pukkaa painetta vaikka pitäis imeä. Eli tukin reijän ja jätin letkun irti. Ei jaksa tuottaa alipainetta edes sammutukseen. Jarruista puhumattakaan. Koitin myös tukkia letkun mutta huononi vain. Varmaan kannattaa laittaa se erilainen alipainepumppu josta lähtee vain yksi letku tehostajalle.. Käykö suoraan.??
W211 270CDI Avantgarde -04
W123 300D T.Urpo
W123 300D T.Urpo
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Moro
Niinhän tuo on erikoinen syöttöpumppuAMG kirjoitti:Näyttääpä olevan outo kapistus muillekin turbomiehille. Kävin eilen Rovaniemen Diesel-Roissa kysymässä tämä kuva kourassa että mistä säädetään syöttöä, niin kerto vain että tuossa mallissa hankalampi homma.. Ihan alhaalla, ja joku erikoistyökalu pitää olla. Ja on kuulemma tosi tiukassa. Eli toisenlaista pumppua ehtimään.
Ja toinen ongelma tuli ku imusarjassa on se letku alipainepumpulle ja ahdettuna se toimii vääräänsuuntaan. Pukkaa painetta vaikka pitäis imeä. Eli tukin reijän ja jätin letkun irti. Ei jaksa tuottaa alipainetta edes sammutukseen. Jarruista puhumattakaan. Koitin myös tukkia letkun mutta huononi vain. Varmaan kannattaa laittaa se erilainen alipainepumppu josta lähtee vain yksi letku tehostajalle.. Käykö suoraan.??

Korjaa se alipainepumppu, onko kalvo puhki vai vuotaako venttiilit? Tosin uudempi mäntämallikin sopii sinne.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi