Lucasin dieselpumppu
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lucasin dieselpumppu
Tervehdys pitkästä aikaa!
Tulipa tuossa vastaan lucas-ongelma. Auto ei tosin ole Mersu, mutta puppu on samaa surullisen kuuluisaa lucaslaatua.
Ongelmana on tyhjäkäynnin pumppaus 450-700 kierroksen välillä ja sammahtelu. Ilmaa on putkesta koiteltu poistaa ja sen en enää usko olevan syyllinen.
Varsinainen kysymykseni onkin, jotta miten tuon tyhjäkäynnin säätö oikein toimii? Saako pumppu sähköisen ohjauksen vauhtipyörän kupeessa olevalta härpäkkeeltä vai mistä?
Tulipa tuossa vastaan lucas-ongelma. Auto ei tosin ole Mersu, mutta puppu on samaa surullisen kuuluisaa lucaslaatua.
Ongelmana on tyhjäkäynnin pumppaus 450-700 kierroksen välillä ja sammahtelu. Ilmaa on putkesta koiteltu poistaa ja sen en enää usko olevan syyllinen.
Varsinainen kysymykseni onkin, jotta miten tuon tyhjäkäynnin säätö oikein toimii? Saako pumppu sähköisen ohjauksen vauhtipyörän kupeessa olevalta härpäkkeeltä vai mistä?
Terveisin
Tero
Tero
Sitä Lucas Epic70 pumppua ohjataan täysin dieselohjausyksikön DCU avulla. Testiajo dieselkorjaamolla pumpun omalla testiohjelmalla kertois varmaan jotain. Suomessa vaan taitaa olla kaksi paikka jossa tuon pystyy tekemään. Kuopiossa ainakin Naumanen. Toinen olikohan turussa en muista.
Onko pumppu tiivis? Vuotaako ulospäin mistään?
Onko pumppu tiivis? Vuotaako ulospäin mistään?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Lucas
Itseä kiinnostais lähinnä se,mikä sieltä pettää?Toisilla on kestänyt hyvinkin ja taas toisilla epäonnea.
Itse korjautin pumpun kuopiossa.Sanottiin,että vaihto-osat ovat kestävämpiä,kuin alkuperäiset.
No,ei mennyt kuin vajaa vuosi,niin alkoi oireileen uudestaan.
Korjattiin sitten vielä takuuseen pitkin hampain.
Itse korjautin pumpun kuopiossa.Sanottiin,että vaihto-osat ovat kestävämpiä,kuin alkuperäiset.
No,ei mennyt kuin vajaa vuosi,niin alkoi oireileen uudestaan.
Korjattiin sitten vielä takuuseen pitkin hampain.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Selkis
No juu... Vika löytyi.
Oli ranskalainen insinööri suuressa viisaudessaan laittanut kierrosnopeusanturilta tulevaan johtoon napaisuuden kääntäjän. Tuosta kääntämällä alkoi kissa kehrätä jälleen...
Mitenkö napaisuus kesken kaiken vaihtui... No ei se itsekseen vaihtunutkaan. Tämä ongelma liittyi automaattilootan asennukseen ja sen seurauksena vaihtuneeseen johtosarjaan..
Kiitokset asiaa pohtineille!
Oli ranskalainen insinööri suuressa viisaudessaan laittanut kierrosnopeusanturilta tulevaan johtoon napaisuuden kääntäjän. Tuosta kääntämällä alkoi kissa kehrätä jälleen...

Mitenkö napaisuus kesken kaiken vaihtui... No ei se itsekseen vaihtunutkaan. Tämä ongelma liittyi automaattilootan asennukseen ja sen seurauksena vaihtuneeseen johtosarjaan..
Kiitokset asiaa pohtineille!
Terveisin
Tero
Tero
Re: Lucas
Suurin ongelma on kuulemma vuotavat tiivisteet -> saa ilmaa ja ongelmia tulee. Sanoivat tosiaan että uudemmat tiivisteet olisivat parempaa materiaaliaPetromax kirjoitti:Itseä kiinnostais lähinnä se,mikä sieltä pettää?

230 C 1978
Luukas
Mulle oikea ammattilainen kertoi että laita tankkiin pari desiä
tuhkautumatonta kaksitahtiöljyä jos et halua tehdä pumppuremontteja.
Tuo viittais ainkin ( käytettäessä talvilaatuista polttoainetta) johonkin
voitelujuttuun.
tuhkautumatonta kaksitahtiöljyä jos et halua tehdä pumppuremontteja.
Tuo viittais ainkin ( käytettäessä talvilaatuista polttoainetta) johonkin
voitelujuttuun.
Luukas
Mulle oikea ammattilainen kertoi että laita tankkiin pari desiä
tuhkautumatonta kaksitahtiöljyä jos et halua tehdä pumppuremontteja.
Tuo viittais ainkin ( käytettäessä talvilaatuista polttoainetta) johonkin
voitelujuttuun.
tuhkautumatonta kaksitahtiöljyä jos et halua tehdä pumppuremontteja.
Tuo viittais ainkin ( käytettäessä talvilaatuista polttoainetta) johonkin
voitelujuttuun.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipäs sittenkään
Terve!
Ilo vian korjaantumisesta oli ennenaikainen. Tai no, kyllähän se ryntäilyvika poistui, mutta nyt kone jolkottaa arviolta 1500 r/min tyhjäkäyntiä, vaikka kierroslukumittari näyttää 900. Ja kaasua tarjotessa kone sammuu, kun mittari näyttää vajaata 2000 r/min.
Jossain siis on vielä jotain jekkua, mitä en meinaa keksiä.
Ilo vian korjaantumisesta oli ennenaikainen. Tai no, kyllähän se ryntäilyvika poistui, mutta nyt kone jolkottaa arviolta 1500 r/min tyhjäkäyntiä, vaikka kierroslukumittari näyttää 900. Ja kaasua tarjotessa kone sammuu, kun mittari näyttää vajaata 2000 r/min.
Jossain siis on vielä jotain jekkua, mitä en meinaa keksiä.
Terveisin
Tero
Tero
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Uusi jekku
Taas keksittiin yksi jekku. Vauhtipyörä on mekaanisen pumpun omaavasta autosta. Siinä on vain kaksi koloa kierroslukuanturia varten, kun sähköpumpullisessa pitäisi olla neljä.
Eli, tyhjäkäynti lienee 1800, kun mittari näyttää 900.
Huomenna pitäisi jyystää vauhtipyörän syrjään pari lisäkoloa startin reijästä. Saapa nähdä, kuinka onnistuu. Jos ei onnistu, niin vauhtipyörä menee vaihtoon.
Eli, tyhjäkäynti lienee 1800, kun mittari näyttää 900.
Huomenna pitäisi jyystää vauhtipyörän syrjään pari lisäkoloa startin reijästä. Saapa nähdä, kuinka onnistuu. Jos ei onnistu, niin vauhtipyörä menee vaihtoon.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Uusi jekku
Miten tuossa käy vauhtipyörän tasapainoitukselle. On aika pieniä nuo tasapainoituskolot ja -laput.dieselflosse kirjoitti:
Huomenna pitäisi jyystää vauhtipyörän syrjään pari lisäkoloa startin reijästä. Saapa nähdä, kuinka onnistuu. Jos ei onnistu, niin vauhtipyörä menee vaihtoon.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Uusi jekku
Huonostihan siinä kävijuhaoh kirjoitti: Miten tuossa käy vauhtipyörän tasapainoitukselle. On aika pieniä nuo tasapainoituskolot ja -laput.

Tänä iltana pitää vielä jatkaa, jotta saadaan kaikki palikat takaisin.
Terveisin
Tero
Tero