C 202 tyhjäkäyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maasirpa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 01.03.2009 23:32

C 202 tyhjäkäyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja maasirpa »

Missäs vois olla vika, kun auto ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla, jos jalka on kaasulla, kierrokset pysyy tasaisesti tonnissa, mutta kun jalan nostaa pois, auto sammuu heti. tulpat on vaihdettu aivan äskeen, eikä sillä ollut mitään vaikutusta asiaan. :evil:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

On hiukan ylimalkainen kuvaus autosta, laita VIN tai sitten vuosimalli
ja moottorin tyyppi näkyviin.

Jos tuo on noita ennen 1996 tehtyjä, niin vika voisi olla vaikka moottorin
johtosarjassa. Muitakin mahdollisuuksia on paljon, esim. lambda-anturi
tulee itselle mieleen.

Tuon kanssa voisi käydä luetuttamassa vikamuistin, tosin sen voi joutua
ensin tyhjäämään. Ei tarvitsisi arvailla.
maasirpa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 01.03.2009 23:32

Viesti Kirjoittaja maasirpa »

JarkkoN kirjoitti:On hiukan ylimalkainen kuvaus autosta, laita VIN tai sitten vuosimalli
ja moottorin tyyppi näkyviin.

Jos tuo on noita ennen 1996 tehtyjä, niin vika voisi olla vaikka moottorin
johtosarjassa. Muitakin mahdollisuuksia on paljon, esim. lambda-anturi
tulee itselle mieleen.

Tuon kanssa voisi käydä luetuttamassa vikamuistin, tosin sen voi joutua
ensin tyhjäämään. Ei tarvitsisi arvailla.

Auton vm. on -96 ja bensavehje. Vikamuistin luetuttaminen on hankalaa koska asun kaukana sellaisesta jossa olisi mahdollista mitata. Enkä uskalla lähteä pidemmälle matkalla tuolla autolla :cry:
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Onko akku ollut irti tai tyhjä ja vika tullut sen jälkeen ??
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Niitä bensavehkeitäkin on useita erilaisia ja -96 on hiukan
tulkinnanvarainen, kun se sattuu kasvonkohotuksen vuoteen.
2,2 litran ja isommassa moottorissa on erilainen ilmamäärämittari kuin
pienemmissä, puhumattakaan muista eroista.

Parasta olisi varmaan ajaa lähimmälle korjaamolle, mieluiten Bosch-
korjaamolle ja pyytää laittamaan kuntoon.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pitääkö kaasua painaa paljon?
-polkimen/kaasun asenon tunistin
kylmänä kuumana mitään eroa?

mahdolisia vikoja on kyllä aikas paljon
testerissä käynti karssi niitä aika hyvin

mikä on kulma kunta missä vaikutat ?
jos siellä päin sattuis olemaan vaikka joku vika koodin lukian omistava
foorumilainen
maasirpa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 01.03.2009 23:32

Viesti Kirjoittaja maasirpa »

Jani426 kirjoitti:Onko akku ollut irti tai tyhjä ja vika tullut sen jälkeen ??
akku on vaihdettu n. pari kk sitten ja sen jälkeen vika tuli, ennen sitä oli ihan pientä heittoa, mut nyt ei edes voi ajaa :(
maasirpa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 01.03.2009 23:32

Viesti Kirjoittaja maasirpa »

JarkkoN kirjoitti:Niitä bensavehkeitäkin on useita erilaisia ja -96 on hiukan
tulkinnanvarainen, kun se sattuu kasvonkohotuksen vuoteen.
2,2 litran ja isommassa moottorissa on erilainen ilmamäärämittari kuin
pienemmissä, puhumattakaan muista eroista.

Parasta olisi varmaan ajaa lähimmälle korjaamolle, mieluiten Bosch-
korjaamolle ja pyytää laittamaan kuntoon.
2 litrainen se on. Joo, kun uskaltais ajaa :evil: .. Matkaa noin sataviiskyt km lähimmälle asemalle, missä tajutaan mersusta jtn...
maasirpa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 01.03.2009 23:32

Viesti Kirjoittaja maasirpa »

CDI203 kirjoitti:Pitääkö kaasua painaa paljon?
-polkimen/kaasun asenon tunistin
kylmänä kuumana mitään eroa?

mahdolisia vikoja on kyllä aikas paljon
testerissä käynti karssi niitä aika hyvin

mikä on kulma kunta missä vaikutat ?
jos siellä päin sattuis olemaan vaikka joku vika koodin lukian omistava
foorumilainen
Asun Kuhmossa keskellä ei mitään.... Ei tarvi poljinta paljon painaa....
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Koitappas seuraavaa:

1. sytytysvirta päälle, älä starttaa.
2. paina kaasupoljin hitaasti pohjaan ja vapauta poljin hitaasti ylös.
3. sytytysvirta pois päältä.
4. sytytysvirta päälle ja normaali starttaus ilman että kaasupolkimeen kosketaan.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
ee500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 31.01.2007 11:03

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Ellei tuokaan auta voisit kokeilla myös sellaista että laitat virrat päälle ja annat olla, en muista kyllä yhtään varmasti aikaa, ehkä 60sek (ehkä kuuluu pieni aavistuksenomainen naksahdus ruiskun tienoilta). Sitten virrat pois ja käynnistys. Tuona odotusaikana et koske mihinkään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jani426 kirjoitti:Koitappas seuraavaa:

1. sytytysvirta päälle, älä starttaa.
2. paina kaasupoljin hitaasti pohjaan ja vapauta poljin hitaasti ylös.
3. sytytysvirta pois päältä.
4. sytytysvirta päälle ja normaali starttaus ilman että kaasupolkimeen kosketaan.
ee500 kirjoitti:Ellei tuokaan auta voisit kokeilla myös sellaista että laitat virrat päälle ja annat olla, en muista kyllä yhtään varmasti aikaa, ehkä 60sek (ehkä kuuluu pieni aavistuksenomainen naksahdus ruiskun tienoilta). Sitten virrat pois ja käynnistys. Tuona odotusaikana et koske mihinkään.

Noita kannataa kokeilla määritää kaasupolkimen/ruiskutuksen astukset udeleen jos vaikka olisivat jostain syystä hävinnet(alijännite,virtakatko,virtapiiki, tms tyylinen syy)

Jos ei auta voi olla että joutuu hankiutumaan jonnekin tarkemin tutkitavaksi,koodit luetavaksi tai lukijan sinne missä auto

Tosin jos auto muuten toimii normaalisti en usko että jättä tielle kunhan pitää kierrokset kaasu polkimella riitävän ylhäälä
Vastaa Viestiin