SLK -00 B-huollossa löydetyt viat ja niiden korjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

SLK -00 B-huollossa löydetyt viat ja niiden korjaus

Viesti Kirjoittaja joopi »

Mersugurut hoi, auttakee autoaan rakastavaa mutta hieman eri kieltä puhuvaa herrasmiestä.

Käytin rakkaan SLKni (Facelift 230 vm2000) B-huollossa katsastusta silmälläpitäen (toki B-huollon aika muutenkin oli :) ) ja sain seuraavanlaiset terveiset laskun mukana (kuinka kivaa).

- Vasen etup. laakerissa pieni välys
- Ohjauksen keskitangon päissä väljää
- Käsijarrun kengät huonot, oikea puoli pitää huonommin (takajarru remontti)
- Moottorivalo paloi. Vikakoodi . Ilmamassamittarin ilmamäärä ei ohjearvolla)

Seuraavanlaiset kysymykset vaivaavat mieltäni jokaisen vian kohdalla:
1. Vian vakavuus, onko katsastuksessa hylsyn peruste?
2. korjauksen hinta? noin suunnilleen.
3. Moottorivalon vikakoodia voisi joku myös avata vähän tarkemmin jos jaksaa. Toi ilmamassamittari ei sano mulle yhtään mitään.

Kiitokseksi pyytteetön ihailuni :wink:

Jos jotain tarkennettavaa vioissa niin ilmoittakaa.

- J
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Itseasiassa, samaan syssyyn voisin kysyä viasta joka ilmenee ajoittain ajamaan lähtiessä. Kun laittaa vaihteen silmään ja lähtee liikkeelle(kyseessä on siis automaattilaatikko), kaasu hyppii jonkun verran ehkä noin 15 sekunttia. Sen jälkeen tasaantuu eikä ilmene enään ajettaessa. Tyhjäkäynti ei ajelehti eikä vika ilmene joka kerta autoa käyttäessä.

Missäköhän voisi olla vika? Tuli mieleen että liittyykö tuo ilmamassamittari tähän jotenkin? ...ehkä? en tiedä.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Tässä vähän arvailua alkuun:

Pieni välys laakerissa pitäisi korjaantua laakeria kiristämällä. Kannattaa rasvata samalla. Tuskin on ongelma edes katsastuksessa (miten pieni väljyys ?) ja korjautunee kympeillä muualla kuin Veholla.

Väljät ohjauksessa aiheuttaa helposti ongelmia katsastuksessa ja kannattaa muutenkin korjauttaa. Ei vaatine Vehoa, ja karkea arvaus että hinta on 100 - 200 egeä.

Jos pelkästään käsijarrut puoltaa ja muuten jarrut ok, niin tuskin vaatii remonttia. Takajarruissahan saa muutenkin olla eroa tehossa, oliko se nyt 30% katsastuksessa, ja seisontajarrujen suhteen ei olla niinkään tarkkana. Ajapa muutama metri käsijarru päällä, niin voisi tasaantua kun ruosteet kuluvat rummuista. Vaihtohomma voisi olla 50 + uudet kengät.

Vikakoodi ja kaasun hyppely voisi johtua ilmamassamittarista kuten arvelet, mutta SLK:n paremmin tuntevat kommentoikoon lisää. Vaihtohomma on pieni, mutta mittarit mersuihin maksaa vajaasta satasesta ylöspäin.
W203CDI
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Vastauksia

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

SLK:ssa jos on ohjaustangossa päässä väljää niin menee uusiksi koko tanko, pelkkiä päitä ei voi vaihtaa SLK:ssa (tai ainakaan vasemman puoleista päätä), toisin kuin esim. C-sarjalaisessa (W203). Itselläni oli ohjaustangon päässä vasemmalla puolella väljää R170 230 K:ssa kun kilometrejä oli n. 160tkm mittarissa ja uusiksi meni koko ohjaustanko. Osaa ei tuolloin löytynyt merkkiliikkeestäkään (Hartikaiselta Kuopiosta) hyllystä, osa tilattiin Saksasta ja tuli muutamissa päivissä. Olisiko muistaakseni 400 eur maksanut tuo osa, en nyt ihan tarkalleen muista osan hintaa. Osa + osan vaihtotyö + pyöränkulmien säätö tehtiin sitten Vianorilla ja yhteensä lasku oli n. 700-800 eur osineen ja töineen muistaakseni.

Jos tangossa on väljää niin se kannattaa katsastukseen vaihtaa kyllä ja muutenkin: auton ohjaus ja ajettavuus paranee kun on kunnossa.

Viallinen ilmamassamittari aiheuttaa vikakoodin ja aiheuttaa autoon käyntihäiriötä ja lisäksi saattaa hävitä tehoja moottorista. Ilman muuta kannattaa viallinen ilmamassamittari vaihtaa uuteen, katsastuksen osalta en tiedä haittaako tuo, OBD-mittauksessa varmaankin ainakin tulisi hylkäys, mutta vm. 2000 autossahan ei OBD-mittausta tarvita katsastuksessa.

Ilmamassamittari maksoi merkkiliikkeen kautta 500eur, mahdollisesti osan saa muutenkin kuin merkkiliikkeen kautta ja huomattavasti halvemmalla, ehkä 150 eur:lla jopa, kannattaa kysellä saisiko muualta kuin merkkihuollosta.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Vastauksia

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Simo M. A. kirjoitti:SLK:Ilmamassamittari maksoi merkkiliikkeen kautta 500eur, mahdollisesti osan saa muutenkin kuin merkkiliikkeen kautta ja huomattavasti halvemmalla, ehkä 150 eur:lla jopa, kannattaa kysellä saisiko muualta kuin merkkihuollosta.
Eikös siinä sama kone kuin w202 (230K)?
Siihen ilmamassamittaria Kl-varaosista:

19120 Ilmamäärämittari

Ilmoita valmistanumero. Lue lisää...
Hinta: 310,00 EUR Määrä:


--------------------------------------------------------------------------------


17253 Ilmamäärämittari

Ilmoita valmistenumero. Lue lisää...
Hinta: 195,00 EUR Määrä:

http://www.kl-varaosat.fi/kauppa_new.html
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
S400CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 12.12.2008 10:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja S400CDI »

Jos ilmamäärämittarin Bosch numero 0280217114 niin minulla olisi hintaa 63€.
www.varaosatnetista.fi Suomen edullisin varaosien verkkokauppa!
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Sitä ilmamäärämittaria voi yrittää puhdistaa jarrujen puhdistusaineella. Pitäisi elpyä.

SLK perustuu w202:en tekniikkaan ja w202:en pystyy vaihtamaan raidetangon päät,
jos se nyt on sama asia mistä tässä puhutaan. Vuosimalleissa saattaisi olla eroja
varsinkin 2000 kohdalla (facelift). Simo kuitenkin varmaan tietää, mistä puhuu,
jos hänellä on kokemusta. Romuttamolta voisi kysellä halvempia osia.

Raidetangon päiden väljistyminen tuntuu olevan nykyään kovin yleinen
vika Mersuissa. W202:ssa niitä vaihdoin noin 120 tkm:n kohdalla.
S400CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 12.12.2008 10:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja S400CDI »

Ulommat päät voi vaihtaa mutta sisempiä ei, tulee koko keskitanko.
www.varaosatnetista.fi Suomen edullisin varaosien verkkokauppa!
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Jos 202 raidetanko käy tyohon SLK:hon niin täydellinen koko raidetanko maksoi viimeviikolla RTO-Tuonnissa 149€ ja merkki on FEBI Bilstein.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Ohjaustanko = raidetanko ?!?!?!?

Mistäköhän tuon saisi selville mikä ilmamäärämittari tai ohjaus/raidetanko tuohon autoon käy?

Ajattelin viedä auton vikoineen K.L. Autoon Espoossa. Kannattaako heiltä pyytää kustannusarvio osineen päivineen vai kannattaako osat hommata jostain muualta?

Tietääkö joku onko K.L. Autolla ja KL varaosalla mitään tekemistä toistensa kanssa? Eipä taida.

Kiitos kaikille jo saadusta ja tulossa olevasta avusta :wink:

- J
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

joopi kirjoitti:Ohjaustanko = raidetanko ?!?!?!?

Raidetanko on se mikä on toisesta päästään pyörännavassa kiinni, yleensä pallonivelellä. Palloniveleen sitä väljää yleensä tulee..
Ohjaustanko on enemmänkin pyöräilytermi.

Mistäköhän tuon saisi selville mikä ilmamäärämittari tai ohjaus/raidetanko tuohon autoon käy?

Veho tietää, mahdollisesti myös K.L. auto ja Rolle ->.

Ajattelin viedä auton vikoineen K.L. Autoon Espoossa. Kannattaako heiltä pyytää kustannusarvio osineen päivineen vai kannattaako osat hommata jostain muualta?

Kysy kokonaisarviota, myös Rollen Tähtihuolto Itä-Helsingissä on hyvä korjaamo.

Tietääkö joku onko K.L. Autolla ja KL varaosalla mitään tekemistä toistensa kanssa? Eipä taida.

Eri firmoja.

Kiitos kaikille jo saadusta ja tulossa olevasta avusta :wink:

- J
W203CDI
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Päivitetäänpä tänne K.L. Autossa kerrotuja asioita. w202 raidetanko ei (heidän mukaan) käy w170 SLKhon. Saattaa kuulemma olla pieniä kokoeroja tms.

K.L. Autossa Raidetanko (koko roska) 226€. Ilmamassamittari 200€.

Auto pääsee lähiviikkoina lääkäriin :)

Suurkiitos kaikille jeesistä... taas.

Koska se prkln kevät tulee? Alkaa päätä pakottaa kun ei pääse ajamaan pienen tuulenvireen kera. :wink:
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Jatketaanpa vielä vähän samasta aiheesta. Ilmamassamittari on nyt kokonaan vaihdettu (ei vain putsattu) mutta auto silti hyppyyttää kaasua.

Vian kuvaus tuolta alempaa: "vika ilmenee ajoittain ajamaan lähtiessä. Kun laittaa vaihteen silmään ja lähtee liikkeelle(kyseessä on siis automaattilaatikko), kaasu hyppii jonkun verran ehkä noin 15 sekunttia. Sen jälkeen tasaantuu eikä ilmene enään ajettaessa. Tyhjäkäynti ei ajelehdi eikä vika ilmene joka kerta autoa käyttäessä. "

Osaisiko joku kääntää mun nokan kohti seuraavaa mahdollista vian aiheuttajaa?

Kiitos paljon kaikille avusta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joopi kirjoitti:3. Moottorivalon vikakoodia voisi joku myös avata vähän tarkemmin jos jaksaa. Toi ilmamassamittari ei sano mulle yhtään mitään.
Mikä oli tarkallen se koodi (kirjain numero yhdistelmä sen alla voi olla vielä jotain muuta) :?:
joopi kirjoitti:mutta auto silti hyppyyttää kaasua.
Onko laatikko huolletu (laatikoöljyt+putsari vaihdettu) :?:
ja oikea määrä :?:
-sään vaikutus ilmenemiseen,aina sammalinen sää,pakkasta,kosteeta tms/millä säälä vaan :?:
-akun kunto :?: (jos huono/vanha akku jännite tipahtaa laturi hetken aikaa lujillakoneen käynti seilaa)
-laturin vapaa kytkin(jos on)tomii miten sattuu
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Mulla ei sitä koodia ole valitettavasti tiedossa.

Eli meinaat että vaikka vikakoodi on ollut "Ilmamassamittarin ilmamäärä ei ohjearvolla", voisi tuo nykimisvika johtua siitä vaikka ilmamäärämittari on vaihdettu? (olipa epäselvä lause)
Onko laatikko huolletu (laatikoöljyt+putsari vaihdettu)
ja oikea määrä
Tähän ehkä kiinnittäisin vähän huomiota. Huollossa nimittäin huomautettuun että laatikko on ollut "kostea" mutta että se ei heidän mukaansa ollut akuutti asia. Sanoivat että tarkistetaan tilanne seuraavassa huollossa. Auton laatikkoa 90% todennäköisesti ei ole koskaan huollettu. Ajettu jo kohta 150tkm.
sään vaikutus ilmenemiseen,aina samanlainen sää,pakkasta,kosteeta tms/millä säälä vaan
Äkkiseltään heittäisin että ilmenee kostealla säällä mutta varmaksi en sano.
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

-akun kunto (jos huono/vanha akku jännite tipahtaa laturi hetken aikaa lujillakoneen käynti seilaa)
Eikö tämä aiheuttaisi myös valojen vilkkumista? Sitä ei ole näkynyt.
-laturin vapaa kytkin(jos on)tomii miten sattuu
Que?! Mikä on laturin vapaa kytkin?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joopi kirjoitti:Mulla ei sitä koodia ole valitettavasti tiedossa.

Eli meinaat että vaikka vikakoodi on ollut "Ilmamassamittarin ilmamäärä ei ohjearvolla", voisi tuo nykimisvika johtua siitä vaikka ilmamäärämittari on vaihdettu? (olipa epäselvä lause)

meinaan että sen lisäksi voi olla vielä muuta mihin ko koodi viitta
Onko laatikko huolletu (laatikoöljyt+putsari vaihdettu)
ja oikea määrä
Tähän ehkä kiinnittäisin vähän huomiota. Huollossa nimittäin huomautettuun että laatikko on ollut "kostea" mutta että se ei heidän mukaansa ollut akuutti asia. Sanoivat että tarkistetaan tilanne seuraavassa huollossa. Auton laatikkoa 90% todennäköisesti ei ole koskaan huollettu. Ajettu jo kohta 150tkm.

Jos noin on kannataisi laatikon öljyt+putsari vaihdatta,olipa siinä vikaa tai
ei(muutenkohta on) väli taisi olla 60000km ei tainut sisältyä normi huoltohin muistaakseni
sään vaikutus ilmenemiseen,aina samanlainen sää,pakkasta,kosteeta tms/millä säälä vaan
Äkkiseltään heittäisin että ilmenee kostealla säällä mutta varmaksi en sano.
Kostealla säälä josain joku kosketus häiriö/vuoto virtapiirisä
onko mittän väliä mootorin lämmöllä :?:
joopi kirjoitti:Eikö tämä aiheuttaisi myös valojen vilkkumista? Sitä ei ole näkynyt.
vältämättä ei laturi vaan tekee töitä täysillä(tyhjäkäynillä voi aiheutta kierosten laskua/heilumista)
joopi kirjoitti:Que?! Mikä on laturin vapaa kytkin?
laturin hihnapyörssä(mallista riipuen on/ei)ei pyöritä laturia turhaan antaa hihna pyörän pyöriä ikään kuin tyhjää, joskus
hajoaa niin että otta kiinni miten sattu(toimi jotenkin kuormituksen mukaan)
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

onko mittän väliä mootorin lämmöllä
Ilmenee ainoastaan "kylmänä". Eli kun auto on ollut joko 8h työpäivän (lämpimässä) tallissa tai yön yli pihalla. Näissäkään tilanteissa ei siis aina.

Tyhjäkäynnissä ei ole vaeltelua. Vika ilmenee ainoastaan kaasua painettaessa n. 15sec heti liikkeelle lähdön jälkeen.
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Onko sulla kompressorin välitys suhdetta muutettu eli onko kampiakselin hihnapyörä suurempi...silloin ainakin kylmänä tahtoo hetken nykiä muttta korjaantuu hieman siirtämällä ilmamassamittaria lähemmäs imusarjaa...
SL500 R129
CLS 500
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Onko sulla kompressorin välitys suhdetta muutettu
Ei ole, tai siis en ole. Mitenköhän ton tarkistaisi. Jotenkin en usko että olisi muutettu mutta miten tuon pystyisi toteamaan?

Auto on siis ollut mulla vuodenpäivät ja saksasta vuosi sitten tuotu. Ei se ainakaan mitenkään erikoisen ripeältä vaikuta ennen tämän ostoa testaamaani 230seen verrattuna.
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Näkee siitä jos vesipumpun ja kampiakselin hihnapyörät ovat todella lähekkäin eli se rako pieni ja monesti näkyy että hihna ottanut vähän kiinni siihen vesipumpun peltisen hihnpyörän etuosaan.
SL500 R129
CLS 500
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hihna pyörylän tunistus konsteja
-Näkyykö hihna pyörissä alku peräisiä osa numeroita :?:
-Mitata pyörylöitten halkaisijat(valmiste numeron perusteela vois löytyä jostain)

Mahdolisia vika arvauksia
-Onko happi anturin lähetyvillä ruostetta?(anturin maadoitus häiriö korstuu kylmänä)
-Ohjain yksikön mootorin lämpöanturi
-Pieni ilmavuoto kylmänä jossain(menee hetkeksi pikkusen laihalle)
-Kaasun asenon tunistin takkua kylmänä

Onko vika muistia luettu uudellen
:?:
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Täytyy yrittää luurailla tuota hihnapyörää. Pidän kyllä erittäin epätodennäköisenä että olisi vaihdettu. Luulisi kuitenkin jonkunlaista menohalueroa olisi.
Mahdolisia vika arvauksia
-Onko happi anturin lähetyvillä ruostetta?(anturin maadoitus häiriö korstuu kylmänä)
-Ohjain yksikön mootorin lämpöanturi
-Pieni ilmavuoto kylmänä jossain(menee hetkeksi pikkusen laihalle)
-Kaasun asenon tunistin takkua kylmänä

Onko vika muistia luettu uudellen
Tyhmähkö kysymys: Happianturi = ilmamäärämittari ?!

Mikään noista ylläluetuista vioista ei varmaankaan ole sellainen etteikö autolla uskaltaisi ajaa? Vian luonne kun on sellainen että se ei kokoajan vaivaa.

Kävin eilen Veholla luetuttamassa / nollaamassa vikamuistin jotta pääsin eroon moottorivalosta. Vika muistissa oli 3 eri vikakoodia jotka kaikki liittyivät ilmamäärämittariin. Sanoin Vehon tyypille että mittari on vaihdettu. Asentaja sanoi että silloin kaikki 3 vikaa on poistunut ja nollasi muistin.

Sidenote: Muistissa oli myös vika "Katalysaattorin vaikutus liian pieni" :?: :!: Asentaja sanoi että kukaan ei ole koskaan keksinyt mikä tuo vika on koska sellaista ei ole olemassakaan. vikakoodit ovat kuulemma aikanaan käännetty Saksasta Englanniksi ja Englannista Suomeksi joten tuo vika saattaa olla mitä tahansa. Mun autossa katalysaattori (alle 1v vanha) ja hyvin se toimii.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ei olenkaan tyhmä kysymys :)
Happianturi/tunistin (lambda tai jotain tollasta ulkomaaksi) on pakoputkessa (1-2 kpl mallista riipuen)mootorinohjain yksikkö säätelee sen perusteela seosta,

Jos löytyy 2 toisella valvotaan katin toimintaa, minkä antaman väärän tiedon
perusteela vois tulla jotain tommosta herjaa Katalysaattorin vaikutus liian pien mistä
seuraisi että ohjainyksikkö laihentaa seosta joskus hetkeksi,

johto sarjoissa kulumia/huonoja liitoksia

nyt kun koodit postettu seurata tuleeko uudestaan (vieläkö nykii joskus käynnyt että vika muistissa oleva tieto aiheutanut ihme häiriöitä)

uskaltaa kyllä ajaa
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Homma rupeaa ehkä vähän selkenemään.

Moottorivalo räpsähti takaisin päälle tänään. Katselin tarkemmin tuota vikadiagnoosia jonka veholta sain matkaan ja siinä lukee seuraava vika.
---------------------
Koodi P201D-004 Seoksenmuodostuksen itseoppiminen, Seos on tyhjäkäynnillä liian rikas [P0172]
---------------------

Tuossa vikalistassa on sellanen ongelma ettei siinä lue millon mikäkin vika on tallennettu. lukee vaan hirveä lista eri koodeja. Tuo yllämainittu vika on samassa sarakkeessa ilmamassamittarikoodien kanssa jotka varmasti sinne on tallentunut lähikuukausina.

Jotenkin nyt ainakin minun aivoissani kuulostaa siltä että tuo vikakoodi, mootorivalo ja aiemmin kuvailemani nykimisvika muodostavat yhden kokonaisuuden.

Käyn huomenna luettamassa vikakoodit uudestaan ja jos uusi tänään tullut vikakoodi on tuo sama, kapenee vian etsintä huomattavasti (I hope :( )

Laitan huomenna lisää tietoa ja kysymyksiä seuraavasta tarvittavasta toimenpiteestä.
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Noniin... Plot thickens!

Uusi vikakoodi on luettu ja tulos oli seuraava:
--------------------
P200B-001 B2/5 (kuumakalvo-ilmamassamittain) , Oikosulku plussaan [P0103]
--------------------

FAKTAT:
- Auto nyki ennen uuden ilmamassamittarin asennusta
- Auto nyki myös uuden ilmamassamittarin asentamisen jälkeen (olettaen että KL-Auto ei ole kusettanut laittaneensa uutta mittaria)

TOTEAMUS:
Mun maalaisjärki sanoo että vika olisi nyt jossain johdossa/liitoksessa joka lähtee ilmamassamittarilta. Juurikin toisessa päässä koska olettaisin että kL-Auto olisi huomannut jos joku liitos mittarin päässä olisi paskana.

KYSYMYKSET:
- Osaako joku avata tuota vikakoodia enemmänkin / sanoa suoraan missä vika?
- Onkohan tuo mun toteamus edes sinnepäin näiden tietojen perusteella?

Olisi vähän helpompi toimia näiden ongelmien kanssa jos ymmärtäisi vähän enemmän tuosta tekniikkapuolesta. perusjutut onnistuu mutta tällaset ongelmat rupeavat menemään kovaa mun kykyjen yli.

Juuri sen takia luotan mersuforumin oraakkeleihin :wink:

Kiitos jeesistä, meneestä ja tähän alle tulevasta. :D

- J
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tosta tulee vähän sellanen kuva että taas kerran on vaihdettu ilmamassamittari turhaan

koitan tonkia jos noista koodeista löytyis jotain enempi

toi johto/liitos juttu tuli mainittun aikasemin jo et kannatta tarkistaa,
ton oikosulku jutun perusteela kannatta katoo myös johto sarjoja sillä
silmällä et mistä vois olla puhki
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

SLK230 vikakoodit P200B-001 ja P201D-004

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

1
Kuva
2
Kuva
3
Kuva
4
Kuva
5
Kuva
6
Kuva
7
Kuva

jospa noista jotain apuja
jormazzz
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 15.09.2011 11:40

Re: SLK -00 B-huollossa löydetyt viat ja niiden korjaus

Viesti Kirjoittaja jormazzz »

Mites tälle kävi? Löytyikö vikaa ja jos niin mistä? Itselläni on samanlaisia oireita, vaikkakaan vikavalo ei syty, joten ei ole koodeja mitä ihmetellä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SLK230 vikakoodit P200B-001 ja P201D-004

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin